Lenschow Skrevet April 14, 2011 Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Hejsa Jeg vil gerne høre fra folk, der har deres hunde med på job - hvordan fungerer det i praksis? Og hvis hunden er i bilen med mellemrum, vænner den sig så til det, ganske som hvis den var derhjemme dvs det bliver en naturlig rutine i hundens liv at være med og være i bilen med mellemrum? Eller har I trænet det direkte? MVH Helle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Og så søger jeg tips til at undgå sommerophedning, hvis hunden er med og sidder i bilen. Kan man sætte et net ind, så bagklappen står åben? Eller hvordan løser I der har jeres hunde med rundt dette problem? Og hvad gør man om vinteren? Så hunden ikke fryser? Min kommende hund skal en del med mig rundt i DK, så jeg søger nogle tips til at tilrettelægge det bedst muligt for mig og hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Min søster har aircondition i sin bil, hun tør dog ikke gå fra bilen mere end 5-10 minutter, får det går godt nok lynhurtigt med ophedning, hvis airconditioning svigter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Hvis hunden sad i bur bagi, ville du sagtens kunne lade bagageflappen stå åben. Og måske kunne parkere i skygge. Hvis jeg havde et arbejde og Luna var velkommen med, så ville hun få et tæppe at ligge på ELLER et stofbur, alt efter hvor mange man deler kontor med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Nej det er klart, at man ikke må efterlade dyr i biler uden at være sikker:-) Det er jo derfor jeg søger nogle tips:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Hunden kan ikke komme med ind desværre. Jeg er journalist og besøger mange forskellige mennesker dagligt og kan ikke tage en hund med rundt/ind. Den skal derfor sidde i bilen og vente, mens jeg er inde og snakke med folk..... Jeg vil gerne have hunden med nemlig. Så vidt muligt. Ind imellem skal den naturligvis også være hjemme:-) Men jeg kan godt lide at have muligheden, hvis jeg har en lidt længere dag en dag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Er der nogle, der har foto af, hvordan de har indrettet bilen, så hunden kan vente der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Men er et bur ikke for lidt plads? Hvis vi taler to tre timer i rap? Det er en stor hund - colliestørrelse.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Men er et bur ikke for lidt plads? Hvis vi taler to tre timer i rap? Det er en stor hund - colliestørrelse.... Næh det synes jeg da ikke... Luna ligger i bur hele natten og er en lab. Og højst sandsynligt vil hunden ligge og sove, mens du er væk:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Tak Jeanette - min tanke var nemlig også om det ikke bare ville blive en rutine i hundens liv over tid? Altså for denne hund måden at leve på? Min gamle hund var altid med, og han nød det. Vi lavede jo rigtig mange ting sammen, og når jeg forlod bilen, så sov han eller lå med et ben... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Tak Jeanette - min tanke var nemlig også om det ikke bare ville blive en rutine i hundens liv over tid? Altså for denne hund måden at leve på? Min gamle hund var altid med, og han nød det. Vi lavede jo rigtig mange ting sammen, og når jeg forlod bilen, så sov han eller lå med et ben... Og det er jo bare det samme du gør med den nye:-D Og jo, det bliver en rutine:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Hunden kan ikke komme med ind desværre. Jeg er journalist og besøger mange forskellige mennesker dagligt og kan ikke tage en hund med rundt/ind. Den skal derfor sidde i bilen og vente, mens jeg er inde og snakke med folk..... Jeg vil gerne have hunden med nemlig. Så vidt muligt. Ind imellem skal den naturligvis også være hjemme:-) Men jeg kan godt lide at have muligheden, hvis jeg har en lidt længere dag en dag... Det ville jeg godt nok ikke ha' nerver til, og slet ikke med åben bagklap... Dels pga. varme/kulde, som du selv er inde på, men også af andre grunde. Der bli'r jo stjålet hunde i Danmark, og der findes også underlige mennesker rundt omkring. Så der er meget få steder jeg ville turde lade hundene ligge i bilen uden opsyn, i 2-3 timer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Hunden er voksen forresten - jeg har med vilje ikke søgt en hvalp, da den skal med fra dag et (efter en ferie, da den kommer hjem i en ferie). Og jeg håber jeg har fundet en....! Men mere om det senere:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 der findes også underlige mennesker Manden kan ihvertfald ikke gå forbi hund i bil uden lige at sige vov til den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Den er under opsyn. Det er jo ved min arbejdsplads på landet i Salling... Bilen skal stå inde bagved i vores baggård her, og vi er jo på arbejde og kan se hund og bil fra vinduet i kontoret..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Kan man "låse" på en smart måde? Altså bilen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Den er under opsyn. Det er jo ved min arbejdsplads på landet i Salling... Bilen skal stå inde bagved i vores baggård her, og vi er jo på arbejde og kan se hund og bil fra vinduet i kontoret..... nårh, jeg troede du skulle køre rundt og parkere rundt omkring, hvor du ikke kunne se bilen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Hunden kan ikke komme med ind desværre. Jeg er journalist og besøger mange forskellige mennesker dagligt og kan ikke tage en hund med rundt/ind. Den skal derfor sidde i bilen og vente, mens jeg er inde og snakke med folk..... Jeg vil gerne have hunden med nemlig. Så vidt muligt. Ind imellem skal den naturligvis også være hjemme:-) Men jeg kan godt lide at have muligheden, hvis jeg har en lidt længere dag en dag... Den er under opsyn. Det er jo ved min arbejdsplads på landet i Salling... Bilen skal stå inde bagved i vores baggård her, og vi er jo på arbejde og kan se hund og bil fra vinduet i kontoret..... ...??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Jeg mener, at både Lykkeliv og Splinten, mor og mig jævnligt har deres hunde med i bilen, mens de er på arbejde. De må kunne fortælle, hvad de gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
noerby Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Jeg har haft min hund med på job nogle gange, men han kan ikke komme med ind desværre, da der er kunder i forretningen. Men da jeg ofte kører på aftaler, kan han komme ud og strække benene og så smutter vi lige i skov osv. Han ligger i bilen og der er stort bur, som jeg åbner op, og så kan han også gå ud og ligeg sig. Jeg tjekker til ham flere gange mens han ligger der, men han snorksover altid. Han har også været vant til det fra han var bitte hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Jacki kan uden problemer tilbringe 8-9 timer i hendes bur i bilen :klap: Hun har et relativt stort bur, kan ikke huske målene, men det er stort nok til, at hun kan ligge fladt ned på siden og have en vandskål stående og evt. madskål også Hun er meget sjældent = aldrig med en hel dag om sommeren, men på lune dage kan der også blive varmt i bilen, også selvom den står i skyggen så der er vinduer og bagklap åbne for gennemtræk. Bagklappen er låst med en "dims", så ingen kan komme ind til hende. Desuden er der sat batteridrevne ventilatorer på buret, så luften kan cirkulere. Efter behov køles hun ved at lægge et fugtig/vådt håndklæde over ryggen på hende, eller ved simpelhen at hælde vand over hende. Om vinteren har hun udover vetbeds også termodyner i buret, ligesom termodyner er hængt uden på buret for at holde på varmen. Jeg tjekker hende regelmæssigt, og har aldrig oplevet, at hun har været kold på maven - ryggen er kold som efter en almindelig gåtur. Hun er ikke med i bilen hver dag, kun hvis jeg har håndværkere hjemme, vi skal noget lige efter job, er til familietamtam eller træningsseminar o.lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Kan man "låse" på en smart måde? Altså bilen? Hvad med et bur med lås på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Jason er med på job, men det er så med inde i butikken. Så ligger han på velkomstmåtten og slapper af stort set hele dagen. Kigger ud på bilerne og menneskene på parkeringspladsen og hilser på kunder der kommer ind. Hvis jeg laver noget ude bagved går han med derud. Han kommer i bur hvis der kommer hunde ind i butikken - men ikke mere end 10-30 minutter ad gangen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Jacki kan uden problemer tilbringe 8-9 timer i hendes bur i bilen :klap: Hun har et relativt stort bur, kan ikke huske målene, men det er stort nok til, at hun kan ligge fladt ned på siden og have en vandskål stående og evt. madskål også Hun er meget sjældent = aldrig med en hel dag om sommeren, men på lune dage kan der også blive varmt i bilen, også selvom den står i skyggen så der er vinduer og bagklap åbne for gennemtræk. Bagklappen er låst med en "dims", så ingen kan komme ind til hende. Desuden er der sat batteridrevne ventilatorer på buret, så luften kan cirkulere. Efter behov køles hun ved at lægge et fugtig/vådt håndklæde over ryggen på hende, eller ved simpelhen at hælde vand over hende. Om vinteren har hun udover vetbeds også termodyner i buret, ligesom termodyner er hængt uden på buret for at holde på varmen. Jeg tjekker hende regelmæssigt, og har aldrig oplevet, at hun har været kold på maven - ryggen er kold som efter en almindelig gåtur. Hun er ikke med i bilen hver dag, kun hvis jeg har håndværkere hjemme, vi skal noget lige efter job, er til familietamtam eller træningsseminar o.lign. Nååå en dims!:klap: Der er også flere ude ved mine træningsplads der bruger "dimser" til at låse bagklappen hvis de har en hund parkeret i den :5up: Jeg ved desværre heller ikke hvad dimsen virkelig hedder:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 14, 2011 Rapporter Share Besvaret April 14, 2011 Nååå en dims!:klap: Der er også flere ude ved mine træningsplads der bruger "dimser" til at låse bagklappen hvis de har en hund parkeret i den :5up: Jeg ved desværre heller ikke hvad dimsen virkelig hedder:???: Kenjan kalder den "holder til autobagklap" - så det hedder den nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts