Hop til indhold

kongeschæfer


Gæst Helle Schulz
 Share

Recommended Posts

Gæst Helle Schulz

Er der nogen der ved om der er kommet kongeschæfere til Danmark, og evt. hvor og ejer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, den er "blot" avlet med mere lige ryg, men stadig ren schæfer. Såvidt jeg ved ihvertfald:genert:

 

Jeg så, så af en eller anden grund ikke indlæggende med at det var blandinger - sorry...

 

Som jeg lige har kunne læse om den der Alt schæfer, så udspringer den af østtyske linier, og man har avlet mere lige ryg, lidt længere pels, og så skulle den ikke have helt så skarpt et sind - hvilket jeg så begynder at tænke at det er en noget anden type end den "normale" schæfer som vi kender dem i dag..

 

Det var bare lige hvad jeg kort læste om dem en dag - jeg har ikke yderligere sat mig ind i det, så skal ikke kunne sige om jeg tager helt fejl!

 

 

Nu søgte jeg så lidt - er det denne som også kaldes panda hyrdehund: klik her

 

Ved at man i USA laver rigtig mange blandinger og så giver dem "race" navne.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: så tror jeg jeg har sådan en :blink:

 

Jeg VED jeg har sådan en :mrgreen:. Han er målt til 74cm.

 

Beklager, jeres er måske nok jævnt pænt store :shock: af schæfere at være, men nogen "konge" er de altså ikke :lol:

 

Jacki er jo bare en bette lille pige på ca. 59 cm :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager, jeres er måske nok jævnt pænt store :shock: af schæfere at være, men nogen "konge" er de altså ikke :lol:

 

Jacki er jo bare en bette lille pige på ca. 59 cm :lun:

 

Alto har været til dyrlægen idag - han vejer kun 44 kg :lun:

 

Men han har Elvis-smil - så må han da være en konge .....

 

IMG_2819.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg så, så af en eller anden grund ikke indlæggende med at det var blandinger - sorry...

 

Som jeg lige har kunne læse om den der Alt schæfer, så udspringer den af østtyske linier, og man har avlet mere lige ryg, lidt længere pels, og så skulle den ikke have helt så skarpt et sind - hvilket jeg så begynder at tænke at det er en noget anden type end den "normale" schæfer som vi kender dem i dag..

 

Det var bare lige hvad jeg kort læste om dem en dag - jeg har ikke yderligere sat mig ind i det, så skal ikke kunne sige om jeg tager helt fejl!

 

 

Nu søgte jeg så lidt - er det denne som også kaldes panda hyrdehund: klik her

 

Ved at man i USA laver rigtig mange blandinger og så giver dem "race" navne.[/QUOTE]

 

Ja, jeg finder tildensen ret irriterende. For mig er en race en race, og en blanding en blanding og bor holdes paa det plan. Ellers kan alle jo begynde at 'opfinde' racer hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr
Alto har været til dyrlægen idag - han vejer kun 44 kg :lun:

 

Men han har Elvis-smil - så må han da være en konge .....

 

 

Fedt med et Elvis-smil.

Zeus blev i sidste uge vejet til 46,7kg, så jeres hører stadig i bette-schæfer afdelingen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

som jeg har forstået panda-schæferen, er det ikke en blanding, men en genetisk mutation i farverne. Synes heller ikke de pandaer jeg har set billeder af, har lignet blandinger :-D

 

Der er ihvertfald nogle store lækkere bamser imellem de billeder man får frem på googel .

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...