Gæst Charlie's Mor Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Charlie er blevet en rigtig modig lille bandit... Undtagen, når det kommer til andre hunde...:oops: Selv når der nærmer sig en hvalp, begynder han at løbe sin vej, mens han hyler i vilden sky...:confused: Vi pylrer ikke om ham og vi gør ikke meget væsen af det... (Prøver at være selvsikre og rolige) Men han er overhovedet ikke til, at få forbi en hund...! Vi skal løfte ham, før vi kommer nogle vegne! :oops: Vi vil gå til hundetræning med ham, men vi er lidt nervøse for, hvordan han kommer til at reagere på et helt hold...!! Vi kender desværre ingen andre hunde-ejere, men jeg prøver, så vidt muligt, at tage kontakt med alle hunde-ejere, vi kommer forbi, på gå-ture... Men Charlie's reaktion er virkelig så voldsom, at jeg ikke vil tvinge ham hen til andre hunde... Han skal selv tage beslutningen... Er det den rigtige metode? Hvad kan vi ellers gøre? :vedikke: Vi synes det er synd for ham... Hjæælp! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlie's Mor Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Er der ingen, der har nogle gode råd?? :vedikke::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Jeg tror i kan tage det helt roligt . Han skal nok vænne sig til andre hunde, men endnu er den tore verden frygtelig farlig . Så længe i tager det helt cool og ikke pylre omkring mødet med andre hunde skal han nok finde ud af at det ikke er så farligt . Jeg tror helt sikkert det vil hjælpe når han kommer til havlpe trænning og møder andre "ligestillet" hvalpe . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret April 16, 2011 Rapporter Share Besvaret April 16, 2011 Hvor gammel er han? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Det er da synd for lille charley:cry: men jeg vil råde jer til, at træne men en ROLIG hund i kender, men kom ikke for tæt påmfor hurtigt, og giver han en reaktion på den anden hund, så vend om og gå længere væk...det vil være bedst Ikke at tage ham op, da man så kan risikerer at forværre han frygt:shock: og hvad træning angår, så lav ikke min fejl, at tage på et almindeligt trænings hold,(det gjorde jeg for jeg havde oplyst dem om vores overfald og var kommet til træningsdelen, men det skulle gerne være et,lille hold, om det var noget de havde, det var det, men det holdt kun 2 gange, så var vi 18 på), så i skal måske kigge efter et hold hos en adfærdsbehandler med max 6 på holdet, og som arb. Med det at møde andre hunde på en positiv måde...det er rigtig godt:banan: håber i kan bruge dette til noget:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Charlie er blevet en rigtig modig lille bandit... Undtagen' date=' når det kommer til andre hunde...:oops: Selv når der nærmer sig en hvalp, begynder han at løbe sin vej, mens han hyler i vilden sky...:confused: Vi pylrer ikke om ham og vi gør ikke meget væsen af det... (Prøver at være selvsikre og rolige) [b']Men han er overhovedet ikke til, at få forbi en hund...! Vi skal løfte ham, før vi kommer nogle vegne[/b]! :oops: Hjæælp! SKAL i komme nogle vegne? Jeg ville blive stående til de andre hunde var væk eller gået forbi. Jeg ville også finde et sted at sidde, hvor der kommer andre hunde og bare observere, så han finder ud af, at det er hyggeligt og at de ikke gør noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlie's Mor Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Tak for de gode råd... :blink: Obelix: Jeg tror også det vil hjælpe, at starte til hundetræning... Håber ihvert fald Kattiie: Han er kun 11 uger... :blink: Dinah: Ja, vi var ved dyrlægen og var på vej ud af døren, da der kom en anden hvalp. Da gangen var så smal, kunne vi ikke gøre andet, end at løfte ham forbi... Hvis der havde været mere plads, havde jeg heller ikke løftet ham... Bøvle: Ja, det er rigtig synd for ham... Vi kender desværre ingen i nærheden, der har en rolig hund... Vores genbo har en hund, men det er sådan en hidsig pomeranier...:hmm: Jeg tror også, at det hjælper, at vi starter på hundetræning... Jeg vil da prøve, at spørge, om de har små hold... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Tak for de gode råd... :blink: Obelix: Jeg tror også det vil hjælpe' date=' at starte til hundetræning... Håber ihvert fald [b']Kattiie[/b]: Han er kun 11 uger... :blink: Dinah: Ja, vi var ved dyrlægen og var på vej ud af døren, da der kom en anden hvalp. Da gangen var så smal, kunne vi ikke gøre andet, end at løfte ham forbi... Hvis der havde været mere plads, havde jeg heller ikke løftet ham... Bøvle: Ja, det er rigtig synd for ham... Vi kender desværre ingen i nærheden, der har en rolig hund... Vores genbo har en hund, men det er sådan en hidsig pomeranier...:hmm: Jeg tror også, at det hjælper, at vi starter på hundetræning... Jeg vil da prøve, at spørge, om de har små hold... :blink: Er den hidsig eller tror du det fordi den gøer? Pomeranier gør rigtig meget en prøv dog at spørge naboen om den er gal? ellers kan i måske mødes et sted.. Start med at den er lang fra charlie og bare går rundt..Så kommer den tættere og tættere på... en aldrig tættere end at Charlie stadig er tryg...Under alle omstændigheder så skal han nok vænne sig til hunde. Husk på at han måske aldrig har mødt en fremmede hund alene hos opdrætter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Du kan evt prøve at søge herinde efter en med en rolig hund, jeg ved da at der er flere der bor i sønderjylland. Findus herinde havde også store problemer med at hendes hvalp var bange for andre hunde. Hun søgte efter en rolig hund herinde og efter et par møder er Duffy i dag totalt frygtløs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Du kan evt prøve at søge herinde efter en med en rolig hund, jeg ved da at der er flere der bor i sønderjylland. Findus herinde havde også store problemer med at hendes hvalp var bange for andre hunde. Hun søgte efter en rolig hund herinde og efter et par møder er Duffy i dag totalt frygtløs Ja præcis.. SÅ snart hvalpen får tillid til sin ejer og finder ud af at ejeren nok skal passe på den, så er de ikke bange mere. Og hvis man så sørger for KUN at møde rolige søde hunde, så går det stærkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret April 17, 2011 Rapporter Share Besvaret April 17, 2011 Tak for de gode råd... :blink: Obelix: Jeg tror også det vil hjælpe' date=' at starte til hundetræning... Håber ihvert fald [b']Kattiie[/b]: Han er kun 11 uger... :blink: Dinah: Ja, vi var ved dyrlægen og var på vej ud af døren, da der kom en anden hvalp. Da gangen var så smal, kunne vi ikke gøre andet, end at løfte ham forbi... Hvis der havde været mere plads, havde jeg heller ikke løftet ham... Bøvle: Ja, det er rigtig synd for ham... Vi kender desværre ingen i nærheden, der har en rolig hund... Vores genbo har en hund, men det er sådan en hidsig pomeranier...:hmm: Jeg tror også, at det hjælper, at vi starter på hundetræning... Jeg vil da prøve, at spørge, om de har små hold... :blink: Så er han jo bare en lille en, og eftersom han ikke er ældre kan han sagtens lære det. Godt nok havde Pluto ikke de samme problemer, men til f.eks. hvalpetræning var der ogå nogle store hvalpe og hvis de alle sammen lige kom hen til ham blev han utryg og gik om bag mig; jeg løftede ham ikke op, men sendte de andre hunde væk for at vise Pluto at jeg passede på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret April 18, 2011 Rapporter Share Besvaret April 18, 2011 Tilde vil evt. gerne hjælpe... Hun er en Cavalier på snart 1år. Hun er selv lidt forsigtig i sit kropssprog, og er bestemt ikk en hund der hopper i hovedet på andre hunde, men hun kan fint omgåes andre.. vi bor i Sønderborg hvis i er interesseret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlie's Mor Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Tak for alle de gode kommentarer! :blink: Vi arbejder med vores samarbejde og tillid til hinanden... Vi er jo stadig igang med, at lære hinanden rigtig af kende... :blink: tjikson: Tusind tak for tilbuddet! :klap: Men må desværre takke nej... Jeg kan desværre ikke komme til Sønderborg, da det skal planlægges... (Har nemlig også en knægt på 4 måneder) Så vil helst finde en i Nordborg/Havnbjerg-området... Lige en lille update: Da vi var ude, at gå den anden aften, kom vi forbi en kvinde med hendes lille vovse... Den havde en flexi-line på, så den farede gøende hen imod Charlie... Også selvom, at jeg forinden havde annonceret ejeren, at Charlie var bange for andre hunde! Hun gjorde ikke en dyt, for at holde hendes kræ væk... :damn::damn: Charlie skreg i vilden sky og var på vej væk, men jeg blev stående og stillede mig istedet imellem kræet og Charlie, for at vise Charlie, at jeg nok skulle være der for ham... Derefter satte jeg mig ned for at distrahere ham med godbidder... (Det lykkedes til dels) Heldigvis, rakte kræet's line ikke Charlie, men kun en meter fra... Da kræet og ejeren var på vej væk, ændrede Charlie's attitude også... Han blev lidt frisky og begyndte at gø lavmælt... Og trave med højt løftet hale og ben... Så var han pludselig sej nok... :vuf: Så det var en "både og"-oplevelse... Kan jeg have gjort noget anderledes? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Det var godt du signaleredede i ikke skulle hilse, at så hun ikke fatter en dyt, det er jo hendes fejl!!!! du kan måske gå i en bue næste gang, og distrahere din hund, med evt. Pølsestk. Eller hvad der er favoritten:5up: men det er jo ikke hver gang det kan gå godt, hvis dem i den anden ende af de andres hundesnor ikke vil samarb.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlie's Mor Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Ja, jeg blev sq egentlig ret irriteret på damen, da jeg mente, at jeg havde gjort det klart, at hun ikke skulle lade hendes hund i nærheden af Charlie... :damn::damn::damn: Men så høflig, man nu er opdraget, sagde jeg ikke noget, men koncentrerede mig om Charlie... Hans favorit-godbidder er stegt kyllingestykker... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Ja' date=' jeg blev sq egentlig ret irriteret på damen, da jeg mente, at jeg havde gjort det klart, at hun ikke skulle lade hendes hund i nærheden af Charlie... :damn::damn::damn: Men så høflig, man nu er opdraget, sagde jeg ikke noget, men koncentrerede mig om Charlie... Hans favorit-godbidder er stegt kyllingestykker... :blink:[/quote'] Der er nogle mennesker der bare ikke fatter det :damn: Kan godt forstå du blev irriteret, men som jeg ser det klarede du det rigtig flot :5up: Du kan også lave nogle øvelser for at styrke hans selvværd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlie's Mor Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Jeg træner sit, dæk, bliv lige nu... Og når vi er ude, og han bliver bange for noget, får jeg ham til tingen og viser ham, at det ikke er farligt... Har du nogle forslag til, hvilke øvelser jeg kan lave med ham? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Jeg træner sit' date=' dæk, bliv lige nu... Og når vi er ude, og han bliver bange for noget, får jeg ham til tingen og viser ham, at det ikke er farligt... Har du nogle forslag til, hvilke øvelser jeg kan lave med ham? :blink:[/quote'] Altså nu ved jeg ikke rigtig for han er jo ikke så gammel... Men med pluto f.eks. på et tidspunkt hvor han havde noget seperationsangst angtigt, så gjorde vi det at vi lave opgaver til ham så var så nemme at han ikke kunne undgå at få succes, søge opgaver f.eks. og når han så blev bedre så øgede vi sværhedsgraden. Det er bare vigtigt at man ikke kommer til at presse hunden så den bliver endnu mere utryg. Vi har også lavet sådan en simpel ting som at trække i tov med ham (han ELSKER det) og så efter lidt kamp har vi ladet ham vinde... og man kan bare se hvor stolt han bliver. Dette har vi både gjort med Pluto og vores tidligere hund og begge gange har det haft kæmpe succes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts