Gæst KatjaS Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Jeg adopterede en (enormt dejlig) labradorblanding i mandags, og da jeg spurgte, om han var chippet, fik jeg til svar, at nej, det var ikke et krav, fordi han var født i 2006 og er øremærket, Hun sagde, at det var hvad de havde sagt på dyreklinikken. Men det korte spørgsmål: er det ulovligt ikke at få ham chippet? (jeg har tænkt mig at få det gjort alligevel, men det er bare for at høre om det HASTER - indtil nu er det kun det lille plastic-skilt med oplysninger om, at han er registreret og et navnetegn (uden hundens navn, men med mit, naturligvis).) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Jeg adopterede en (enormt dejlig) labradorblanding i mandags, og da jeg spurgte, om han var chippet, fik jeg til svar, at nej, det var ikke et krav, fordi han var født i 2006 og er øremærket, Hun sagde, at det var hvad de havde sagt på dyreklinikken. Men det korte spørgsmål: er det ulovligt ikke at få ham chippet? (jeg har tænkt mig at få det gjort alligevel, men det er bare for at høre om det HASTER - indtil nu er det kun det lille plastic-skilt med oplysninger om, at han er registreret og et navnetegn (uden hundens navn, men med mit, naturligvis).) som jeg har forstået loven så er det rigtig nok at han ikke behøver være chippet når han er født før juli 2010 hvis han så er øretatoveret i stedet. Hvis du vil have ham med til udlandet på ferie så mener jeg dog at han skal være chippet uanset hvornår han er født. Tillykke med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Tak for det lynhurtige svar! Det bliver formentlig ikke aktuelt at få ham med til udlandet, og egentlig tror jeg heller ikke, han kunne finde på at stikke af. Jeg hentede ham mandag og havde ham uden snor tirsdag. Ingen problemer overhovedet. Tværtimod er han sjældent mere end ti meter væk. Men derfor kunne det jo nok være fornuftigt nok alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Tillykke med ham!! Jeg er enig med Skipper. Hvad jeg kan læse mig frem til er han også "fuldt lovlig" . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Tak skal du have Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Sådan som jeg har forstået det, så skal alle hunde chippes - også selvom de er født før juli 2010. Det er også hvad jeg har fået afvide af alle jeg har spurgt, så Gizmo er øretatoveret hos opdrætter og så fik jeg ham chippet da jeg fik ham hjem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Okay, jeg må få undersøgt det nærmere... men det er da underligt at dyrlægen så ikke har informeret hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gitte O Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Tatovering og chipning Iflg. DKK Fra juli 2011 anerkender EU-landene kun chipmærkning som ID-mærkning ved passage af grænser mellem EU-landene. Dog kan hunde, der allerede er ID-mærket med en tatovering inden den 3. juli 2011, fortsat passere grænserne uden at skulle have en chip. Så din hund er fuld lovlig og det haster ikke med en chipning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret April 15, 2011 Rapporter Share Besvaret April 15, 2011 Sådan fortolkede jeg den også først, men jeg var meget i tvivl eftersom det flere steder lyder "alle hunde i Danmark skal være chippet, basta".... Nå, men det er rart at vide, at jeg ikke skal stresse over det. Det kunne også være rart at lære ham rigtigt at kende, før vi skal storme til dyrlægen :banan: Mange tak for svarene allesammen Nu kan jeg i hvert fald sige, at jeg er i god tro Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret April 16, 2011 Rapporter Share Besvaret April 16, 2011 Hivs en hund er tatoveret med tydelig aflæsning , så er den OK. Men ved udrejse af Danmark og igen indrejse kræves nok en chip.Dog skriver DKK at hvis tato er tydelig skulle den være OK: Men hvor tatoveringer er let aflæselige???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret April 16, 2011 Rapporter Share Besvaret April 16, 2011 Jeg ved egentlig ikke om jeg synes min hunds er letaflæselig. Men det er mest fordi han jo har lidt mørke øre. Men han skal ikke til udlandet, så det går nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts