Hop til indhold

Hvad spiser jeres Cavalier ???????????


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Bella er jo glad for æggeblommer,:5up: men Giver i også hundene æggehvider ??????? og skalden ?????:?:

husker for nogle år side min gamle hund stod altid og ventede når vi spiste kogt æg, hun ville gerne ha skalden, men det var jo kogt æg:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er jo glad for æggeblommer,:5up: men Giver i også hundene æggehvider ??????? og skalden ?????:?:

husker for nogle år side min gamle hund stod altid og ventede når vi spiste kogt æg, hun ville gerne ha skalden, men det var jo kogt æg:5up:

 

Jeg kan ikke helt huske hvordan det er, men det er noget med at hvis du giver det ene, skal hunden have skallen for at kunne optage de gode ting. kan bare ikke huske om det er blomme eller hvide :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MinniMuh

Dejligt at jeg ikke er den eneste der har en kræsen cavalier. Hun får hvalpefoder fra RC, men vil ikke spise det, hvis der ikke er blandet noget i. Kommer der et samme i nogle dage i træk spiser hun ikke. Det er så træls at hun ikke bare vil spise RC, et er så besværligt at fodre til aften, når min mad ikke passer til hende. I ny og næ bruger vi dåse leverpostej og tun på tube.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bountystar

Sjovt, at det er sådan et cavalier-problem, det med ikke at ville spise.

 

Bounty har vi kæmpet med siden han var 3 mdr. - vil ikke spise det samme to dage i træk, og man skal heller ikke drømme om at putte den samme type "guf" ovenpå flere dage i træk - a la varm leverpostej eller andet.

 

Han får idag Specific CD, fordi han har urinvejsproblemer (krystaller), så der er ikke noget med at skifte mellem mærkerne - og vi nægter at putte ekstra guf oveni, da han så bare bliver endnu mere kræsen. Så vi prøver at lære ham, at man spiser, hvad der er - og det er rent faktisk ikke fordi han ikke kan lide sin mad. Alt andet er bare mere spændende.

 

Han er pænt slank, men bestemt ikke for tynd, siger dyrlægen, som mener, at han bare selv regulerer og stadig får det, han skal have.

 

Han bryder sig forresten heller ikke om at spise af skålen - hvis det endelig skal være, skal maden kastes ud på gulvet, i en bold eller lægges på sofaen til ham ;-) Han er noget af en primadonna!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, at det er sådan et cavalier-problem, det med ikke at ville spise.

 

Bounty har vi kæmpet med siden han var 3 mdr. - vil ikke spise det samme to dage i træk, og man skal heller ikke drømme om at putte den samme type "guf" ovenpå flere dage i træk - a la varm leverpostej eller andet.

 

Han får idag Specific CD, fordi han har urinvejsproblemer (krystaller), så der er ikke noget med at skifte mellem mærkerne - og vi nægter at putte ekstra guf oveni, da han så bare bliver endnu mere kræsen. Så vi prøver at lære ham, at man spiser, hvad der er - og det er rent faktisk ikke fordi han ikke kan lide sin mad. Alt andet er bare mere spændende.

 

Han er pænt slank, men bestemt ikke for tynd, siger dyrlægen, som mener, at han bare selv regulerer og stadig får det, han skal have.

 

Han bryder sig forresten heller ikke om at spise af skålen - hvis det endelig skal være, skal maden kastes ud på gulvet, i en bold eller lægges på sofaen til ham ;-) Han er noget af en primadonna!

Det cirkus var jeg også igennem med Mingus. For at han ikke blev for tynd, var jeg nødt til at træne med ham, for at han gad spise. Men han blev vældig god til forskellige tricks :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bountystar
Det cirkus var jeg også igennem med Mingus. For at han ikke blev for tynd, var jeg nødt til at træne med ham, for at han gad spise. Men han blev vældig god til forskellige tricks :blink:

 

Hehe, det er også prøvet på Bounty, men når han ser, at belønningen er hans egen mad, så fnyser han bare og kigger væk ;-)'

 

Når man skal træne med ham, virker det bedst at tage lidt af det gamle foder, vi engang gav ham eller godbidder naturligvis.

 

Allerbedst for appetitten er nu en lang gåtur, men det har været svært indtil videre, da han jo kun lige er 11 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Saimon ville heller ikke spise det samme og vi skiftede en del, men nu får han sin mad om morgnen, og har han ikke spist op, får han serveret igen om aftnen, og så er der ingen godbidder ud over fodret, hvis han ikke har spist op, men det ender altid med, at han spiser op om aftnen, for han har fundet ud af, at vi ikke skifter mere og giver guf på, så kan det godt glide ned:blink: han regulerer det selv, og han er en smuk hund:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Gæst SarahCBH

Hah! Min hund er lidt ligeglad hvad det er. Hun slikker køkkengulvet!! FOR AT FINDE MAD?

Hun er simpelthen altædende. Det er intet probem hvad man giver min lille pelsbold! <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår går unghunde tiden over? :lol:

 

Vi er skiftet til Acana sport and agility.. det ryger egentlig meget godt ned

 

Haha, det ved jeg ikke. Men i løbet af det sidste 3/4 år er Smilla blevet et madøre af format. :shock: Hun er nærmest besat. (Hun er 3 år.. ). Men hun er jo gået over på barf og jeg har også lidt fornemmelsen af, at dét har gjort at hun nu synes alt kan spises. (Før ville hun jo aldrig røre en grøntsag f.eks)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det ved jeg ikke. Men i løbet af det sidste 3/4 år er Smilla blevet et madøre af format. :shock: Hun er nærmest besat. (Hun er 3 år.. ). Men hun er jo gået over på barf og jeg har også lidt fornemmelsen af, at dét har gjort at hun nu synes alt kan spises. (Før ville hun jo aldrig røre en grøntsag f.eks)

 

Virker til mange cavalier ejere ender med at overgive sig til barf :lol:... gad også godt! bare ikke en mulighed pt. desværre

 

Her nægter begge også at røre grøntsager, Tilde ser det som en majestæts fornærmelse at man finder på at tilbyde hende det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...