Hop til indhold

BARF og fryseplads

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg har snakket med min prinsgemal og han er med på idéen om at begynde at BARF'e.

Som han sagde "Vi bruger alligevel ikke hele den store fryser vi har".

Så er spørgsmålet - Hvor meget plads kræver det at BARF'e?

Jeg har 2 hunde - Labber og Cocker.

Hvordan er det mest økonomisk og praktisk at købe kød ind - Til 2 uger eller 4 uger ad gangen?

Gælder fx et kraftben fra slagteren som et helt måltid eller skal der andet oveni?

Jeg synes det er en jungle at finde ud af hvor meget hundene skal have :genert:

Hvad koster det at få en sælger fra Rigtighundemad ud og tegne og fortælle om ens hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg har snakket med min prinsgemal og han er med på idéen om at begynde at BARF'e.

Som han sagde "Vi bruger alligevel ikke hele den store fryser vi har".

Så er spørgsmålet - Hvor meget plads kræver det at BARF'e? Vi har 2 border collier og de har ca 400 l. fryseplads og så har vi en fryser i reserve :-)

Jeg har 2 hunde - Labber og Cocker.

Hvordan er det mest økonomisk og praktisk at købe kød ind - Til 2 uger eller 4 uger ad gangen? Det vil oftest være at købe ind til 3 måneder af gangen

Gælder fx et kraftben fra slagteren som et helt måltid eller skal der andet oveni? Nej, der skal andet til... et kraftben kan stort set kun betegnes som et hyggeben.

Jeg synes det er en jungle at finde ud af hvor meget hundene skal have :genert:

Hvad koster det at få en sælger fra Rigtighundemad ud og tegne og fortælle om ens hunde?

Jeg har fremhævet mine svar i dit indlæg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg køber ca 50 kg af gangen og en kasse ben og maden rækker ca. til en måneds tid. Når den lille på 6 mdr. bliver ældre og skal til at have en ben og fastedag regner jeg med at det kan vare 1½ mnd;-).

Du kan helt sikkert ringe til barf forhandleren i viborg(hende handler jeg hos) og hun vil guide dig.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en labber og hun har en fryser på 300 liter. Kunne nok nøjes med mindre, men det er rart at kunne købe stort ind og sige ja tak til gode tilbud:-D

Jeg ved ikke om du kan få en forhandler ud til dig, men I kan helt sikkert besøge forhandleren. Tror ikke det koster alverden, at få lavet en plan:-D

Jeg ved at hos RHM, der får man rabat efter hvor meget man køber, så det kan helt klart bedst betale sig, at købe stort ind

Kraftben gælder, som Malene også skriver, som hyggeben. Men du kan købe kyllingelår, kalkunlår, svineribben, poussin etc, som du kan bruge som "RKB":-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Tak for svarene :)

Jeg vil prøve at ringe til forhandleren ved RHM imorgen og tage en snak med hende for jeg tror ikke helt vi har frysepladsen alligevel men så må vi fodre med K9 natural som hun også forhandler - Frysetørret BARF.

Det har vi ihvertfald plads til.

Hvad er RKB?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Rå Kødfulde Ben:-D

Nååå :genert:

De får hele kyllingelår - Både under og over.

Det er jo godt nok så og det kan jeg godt fortsætte med selv hvis jeg vælger frysetørret BARF?

Link til indlæg
Del på andre sites