Hop til indhold

Recommended Posts

.. hvad gør I ved fældning??

Synes jeg har prøvet en masse forskelligt uden den store succes :stupid:

- og Flipsedyret fælder utroligt meget trods diverse tilskud og olier i maden :vedikke:

Alle de gårdhunde jeg har set har fældet helt vildt meget... Er det ikke bare forskelligt fra race til race om de fælder i perioder, hele året eller slet ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle de gårdhunde jeg har set har fældet helt vildt meget... Er det ikke bare forskelligt fra race til race om de fælder i perioder, hele året eller slet ikke?

Kalder du dværgmastiffen for en gårdhund? :fornaermet::mrgreen::blink:

han er altså en Foxterrierblanding :vuf:

Nej pjat til side :blink:

Jeg har prøvet diverse børster osv også, men ingen kan sådan rigtigt holde det rigtigt i ave...

Sad i dag og var dybt misundelig over at min mor bare kunne bruge furminatoren på deres vovse også vupti så er håret væk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla er semi-langhåret (og jeg er ligesom din mor glad for furminator) men endnu mere for min dyrebørste til støvsugeren. :-D

Hvad med en gummi-børste? Sådan én er rigtig god til kattene..? :vedikke:

Jeg har sådan en gummistrigle til ham og den virker nogenlunde, når jeg går ud og skyller den for hver andet strøg jeg laver med den :genert:

Flipsedyret er nok sådan en fætter der skal fælde året rundt, det ville bare være dejligt med sådan et eller andet mirakelmiddel til at holde mængden af hår nede med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en gummistrigle til ham og den virker nogenlunde, når jeg går ud og skyller den for hver andet strøg jeg laver med den :genert:

Flipsedyret er nok sådan en fætter der skal fælde året rundt, det ville bare være dejligt med sådan et eller andet mirakelmiddel til at holde mængden af hår nede med :blink:

Forresten dyrebørsten til støvsugeren bruges på hunden. (Det kunne måske godt misforstås :-D).

Håber du finder ud af noget. Jeg strigler og søvsuger også hver dag pga allergien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi har sådan en børste med "hår" på til Kaia, fordi gummistrigler og furminatorer er lidt for hårde, da hun ikke har ret meget sul på kroppen, så de er ubehagelige for hende.

Hun har heller ikke rigtig nogen underuld, men hendes pels minder faktisk mest om en cotons i kort udgave.

Men børsten klare egentlig jobbet meget godt og tager afsindig meget af den løse pels - Men det er også en rimelig "hård" børste, så den kommer lidt til bunds i pelsen.

Det tager dog længere tid, end det gør med Bamse, som fælder både dækhår og underuld i stor stil pt. Men han får bare en tur med furminatoren og så er det ordnet :mrgreen:

Synes faktisk det er svære med Kaia....

Men hvis nogen har et vidundermiddel af kosttilskud.... Så er jeg lige med på en lytter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hverken strigler eller gør andet, tilgengæld overvejer jeg om sort væg-til-væg tæppe egentlig ikke ville være ganske smart :mrgreen:

Men når det er sagt, så synes jeg faktisk ikke hun fælder voldsomt... ihvertfald ikke i forhold til når jeg besøger svigerne eller bedstefrældrene og ser den mængde hundehår de bøvler med...

Vi har hår überalles ja, men jeg kan godt kæle med hende uden at trække en halv hund af hende... det kan jeg ikke med de andre kræ i omgangskredsen... jeg ved ikke om dette skyldes foder (de andre bliver fodret med supermarkedsfoder), eller at Karlas pels bare er anderledes :vedikke: jeg hælder dog til, at et kvalitetsfoder har noget at sige for pels g fældning

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hverken strigler eller gør andet, tilgengæld overvejer jeg om sort væg-til-væg tæppe egentlig ikke ville være ganske smart :mrgreen:

Men når det er sagt, så synes jeg faktisk ikke hun fælder voldsomt... ihvertfald ikke i forhold til når jeg besøger svigerne eller bedstefrældrene og ser den mængde hundehår de bøvler med...

Vi har hår überalles ja, men jeg kan godt kæle med hende uden at trække en halv hund af hende... det kan jeg ikke med de andre kræ i omgangskredsen... jeg ved ikke om dette skyldes foder (de andre bliver fodret med supermarkedsfoder), eller at Karlas pels bare er anderledes :vedikke: jeg hælder dog til, at et kvalitetsfoder har noget at sige for pels g fældning

vi skifter foder her i næste uge og jeg har et lille håb om at det kan påvirke hans fældning :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne her børste er super god til underuld - det er imponerende hvad den kan få af i fældeperioder :lol:

den kan købes hos - ja jeg ville gerne give et link med det kan jeg åbenbart ikke :hmm:- hos meldgaard engros

søg under : hunde - børster - deluxe kam til underuld

bruger den selv til mine hunde og den er bare super :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min pointer fælder også altid helt vildt, så der er stikkehår allevegne.

Jeg bruger en børste med hår, det nyder han også, der var et forslag med en fnugrulle, den tror jeg lige at jeg prøver af :5up:

Der er ikke så meget andet jeg kan bruge på ham, da han jo ikke har underuld, og han er så tynd.

Det er lidt lettere, med de andre hundes hårfældning, det samler sig bare bagved døre og i hjørner :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Det er altså ikke typisk gårhunde :fornaermet: :blink:

Det kommer nok bare i bund og grund an på havd type pels de har... Min fars gamle gårdhund fællede også helt vildt, men Pluto derimod fælder næsten slet ikke, heldigvis :-D

Men vores hvide schæfer fællede HELT VILDT!!! Det var virkelig voldsomt, han blev striglet flere gange om dagen (han elskede det) og han fik også en tur med støvsugeren en gang om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror så til gengæld Ninja er ved at tabe sin "vinter" pels. Hun fælder som ind i helv***, og der ligger hår 10min efter man har støvsuget..helt seriøst!

Jeg var ved at rive mit hår af i bar frustration her den anden dag, men tænkte at jeg nok ville blive endnu mere træt af at der så også lå lange hår allevegne :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Visello

Hey Potil

Jeg giver min hund eukanuba og så lakse olie det hjælper rigtig meget

Ved rørene olien så giver jeg gerne min hund 3 pump i hvert potion den får og den får ca 2 gange dagligt

giver gerne lige et ekstra pump ind hvad brugsanvisningen anbefalder

Og så bruger jeg en furminator de er lidt dyre men man må virklig give dem ros for så godt et stykke værktøj har prøvet mange måde og børste det er aldrig godt nok

Hvis fældingen er helt ekstrem kan du børste den 1 gange ugenligt til det så stiller lidt af

Held og Lykke med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene

Jeg har 2 hunde en blanding korthåret uden underuld og en labrador med masser af underuld:damn:.

Jeg bruger furminator og gummistrigle, til min blanding bruger jeg furminatoren meget forsigtigt, den tager det meste.

Når de fælder meget slemt, gir jeg dem en stor børstetur, derefter gir jeg dem et bad, så bruger jeg gummistriglen i badet, når de er tørret får de en god børstetur igen, så er der ikke meget pels tilbage:shock::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites