Hop til indhold

Så lærte man det om Royal Canin


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige og daskede rundt på hundegalleri, hvor en masse klagede over at deres hunde var holdt op med at spise deres RC foder i forskellige varianter..

 

Jeg har selv brugt RC som tørfoder da det er det absolut eneste Dolph gider sætte tænderne i af tørfoder (eaglepack og detslige er ikke lækkert nok ;-) )

 

Men så er der en som fortæller at RC er blevet opkøbt af et firma som fremstiller de billige mærker af hundefoder og nu bare dypper hele molevitten i kyllingeboullion - det syntes jeg var ret interessant, så lidt undersøgelse viser at..

MARS INC. har købt Royal Canin! Mars - dem med chokoladebarrer, Milkyway, Twix og Mars..:shock:

 

De ejer desuden, and hold your horses, Whiskas - Chappi og.. Pedigree Pal..

Det siger sørme saftsusme MEGET om RC's kvalitet pt... Desuden har det lige taget et ordenlig hak op i pris.. tsk tsk

 

Var det common knowledge? Jeg har dælme aldrig hørt om det før..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad lige og daskede rundt på hundegalleri, hvor en masse klagede over at deres hunde var holdt op med at spise deres RC foder i forskellige varianter..

 

Jeg har selv brugt RC som tørfoder da det er det absolut eneste Dolph gider sætte tænderne i af tørfoder (eaglepack og detslige er ikke lækkert nok ;-) )

 

Men så er der en som fortæller at RC er blevet opkøbt af et firma som fremstiller de billige mærker af hundefoder og nu bare dypper hele molevitten i kyllingeboullion - det syntes jeg var ret interessant, så lidt undersøgelse viser at..

MARS INC. har købt Royal Canin! Mars - dem med chokoladebarrer, Milkyway, Twix og Mars..:shock:

 

De ejer desuden, and hold your horses, Whiskas - Chappi og.. Pedigree Pal..

Det siger sørme saftsusme MEGET om RC's kvalitet pt... Desuden har det lige taget et ordenlig hak op i pris.. tsk tsk

 

Var det common knowledge? Jeg har dælme aldrig hørt om det før..

 

Den med at moder-koncernen også producerer slik har vel ikke så meget med sagen at gøre...og så kan et firma vel godt producere både en billig og en dyr linie uden der behøves at blive slækket på kvaliteten af den dyre linie. Jeg ikke ikke sige, at der er sådan med RC, da jeg ikke bruger det. Jeg siger bare, at rent principielt behøves RC´s kvalitet ikke være blevet forringet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Ja. Men det er interessant.

 

Der er også mange firmaer som slet ikke laver foderet selv, men betaler andre firmaer for det. Nogle af disse firmaer laver foder til forskellige, konkurrerende, hundefoder firmaer.

 

Kan huske jeg engang læste noget om lavere kvalitet, netop med hensyn til Royal Canin...men er ikke sikker på om det var i direkte forbindelse med at de nu fik fremstillet foderet et andet sted.

 

Og så lige en anden lille 'nyhed': Cesar millan er også hoppet på foder bølgen

 

Among the products in the "Dog Whisperer" line are organic wet and dry dog food, treats and chews, fortified water, liquid supplements, collars and leashes, toys, grooming products, beds, bowls, feeding supplies and an instructional series of DVDs. Eventually the product line is expected to include more than 100 products all developed to create happy, healthy and balanced dogs.

http://www.zootoo.com/petnews/cesarmillangivesexclusivetopet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
ej jeg bliver vanvittig af alt det foder halløj... Så snart vi er flyttet og får plads til en ordentlig kummefryser bliver det altså råt :(

 

Er der nogle der kan informere mig om hvad der er godt at fodre med inden for tørfoder? :???:

 

Spørg 100 mennesker og du vil få 100 svar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste det godt; det er ikke noget nyt, at Mars står bag i min verden og at Mars står bag Pedigree.

 

Det er længe siden, at jeg afviste RC som mit foder baseret på deres indhold og mine hundes smag.

 

Jessie er vokset på RC og vi kører på hendes sidste sæk af foderet, da jeg ikke vil fodre med det i fremtiden.

Hvis det havde stået til mig, så var hun blevet flyttet over på noget andet i det øjeblik hun flyttede ind, men da "prinsessen" ikke er en god spiser og taber sig nemt, så besluttede vi, at hun skulle holdes på det kendte i starten.

 

Man kan jo enten sige, at Pedigree-delen trækker RC ned eller RC trækker Pedigree op (jeg har hørt folk sige, at hvis det er samme producent kan Pedigree ikke være så slemt).

 

Hvis RC var det eneste foder mine hunde fungerede på, så ville jeg fodre med det uanset hvem, der stod bag eller deres ingredienser og det ville jeg også gøre med f.eks. Eukanuba, der har fået gevaldige tæv af Anima for deres valg af forskningssteder og forskningsmetoder for nogle år siden.

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Så længe indholdsfortegnelsen er den samme, så kan det vel ikke være et problem hvem der laver det?

 

Nu har jeg aldrig brudt mig om RC, og mine hunde har aldrig fungeret på det.

 

Men ser ingen grund til at de der fungere på det skal skifte foder, hvis den eneste ændring er, hvem der fremstiller det.

Link til indlæg
Del på andre sites

ej jeg bliver vanvittig af alt det foder halløj... Så snart vi er flyttet og får plads til en ordentlig kummefryser bliver det altså råt :(

 

Er der nogle der kan informere mig om hvad der er godt at fodre med inden for tørfoder? :???:

 

Jeg vil bruge RC så længe vores dyrlæge mener det er OK. Groa er total vild med det vi er gået over til.

 

Gryn, er det RC Intestinal Groa får? For det er det som Toffi også er blevet anbefalet. Det forhandles kun af dyrlæger i modsætning til andre RC- former. Og der er forskel på kvaliteten af de to varianter, det er den forklaring jeg har fået.

 

Dumle, ja, det er en jungle (igen, igen) men så du den amerikanske undersøgelse som Anne-Marie havde fundet frem til i en anden tråd? Der bliver masser af tørfoder gennemgået og sammenlignet. En af dem der fik gode points, var Canidae, som Toffi har fået den sidste 1½ måneds tid.

Hun har imidlertid taget på i vægt, hvilket hun ikke har brug for. Men det kan nu også skyldes andre ting i hendes foder, for hun får ikke udelukkende canidae.

 

Canidae er lavet på fritgående dyr og indholdsstofferne skulle være i orden, iflg. denne amerikanske undersøgelse.

Derimod fik diverse varianter af RC ikke mange point.

Ej heller RC Intestinal, som forhandles af dyrlæger herhjemme.

 

Her er linket til den amerikanske undersøgelse: http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/index.php/cat/1

Jeg ved ikke hvem der har lavet undersøgelsen, det er selvfølgelig ikke helt uvæsentligt.

Redigeret af Vivi
Tilføjelse af link
Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn, er det RC Intestinal Groa får? For det er det som Toffi også er blevet anbefalet. Det forhandles kun af dyrlæger i modsætning til andre RC- former. Og der er forskel på kvaliteten af de to varianter, det er den forklaring jeg har fået.

 

Dumle, ja, det er en jungle (igen, igen) men så du den amerikanske undersøgelse som Anne-Marie havde fundet frem til i en anden tråd? Der bliver masser af tørfoder gennemgået og sammenlignet. En af dem der fik gode points, var Canidae, som Toffi har fået den sidste 1½ måneds tid.

Hun har imidlertid taget på i vægt, hvilket hun ikke har brug for. Men det kan nu også skyldes andre ting i hendes foder, for hun får ikke udelukkende canidae.

 

Canidae er lavet på fritgående dyr og indholdsstofferne skulle være i orden, iflg. denne amerikanske undersøgelse.

Derimod fik diverse varianter af RC ikke mange point.

Ej heller RC Intestinal, som forhandles af dyrlæger herhjemme.

 

Her er linket til den amerikanske undersøgelse: http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/index.php/cat/1

Jeg ved ikke hvem der har lavet undersøgelsen, det er selvfølgelig ikke helt uvæsentligt.

 

Ja det er det samme som Toffi får. Fortalte Gudrun at Groa havde smagt lidt af Toffis mad. Vi købte en sæk hos Gudrun i går, ingen af vores hunde har været så glad for et tørfoder som Groa er for det her. Bare jeg tænker på at tage sækken frem så sidder hun klar ved skålen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det samme som Toffi får. Fortalte Gudrun at Groa havde smagt lidt af Toffis mad. Vi købte en sæk hos Gudrun i går, ingen af vores hunde har været så glad for et tørfoder som Groa er for det her. Bare jeg tænker på at tage sækken frem så sidder hun klar ved skålen.

 

Det er dejligt at det fungerer for jer.

 

Toffi får det ikke mere. Jeg må indrømme at det er mig selv der har valgt at gå over til Canidae fremfor RC intestinal. Gudrun har bare respekteret mit valg, hun trækker jo ikke noget ned over hovedet på folk.

Men måske er det ikke ideelt til Toffi. Men jeg var ikke hooked på RC Intestinal efter at have læst resultatet af den der undersøgelse.

 

Men hvor er det dog en jungle at finde rundt i!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dejligt at det fungerer for jer.

 

Toffi får det ikke mere. Jeg må indrømme at det er mig selv der har valgt at gå over til Canidae fremfor RC intestinal. Gudrun har bare respekteret mit valg, hun trækker jo ikke noget ned over hovedet på folk.

Men måske er det ikke ideelt til Toffi. Men jeg var ikke hooked på RC Intestinal efter at have læst resultatet af den der undersøgelse.

 

Men hvor er det dog en jungle at finde rundt i!

Kan godt forstå du har valgt noget andet hvis du har det sådan med den undersøgelse. Problemet er jo at grundet Groas stress er det ikke ligemeget hvad hun får. Majs er mere eller mindre bandlyst.

Hun skal have ½ tør og ½ hjemmelavet, jeg savner faktisk at lave mad til Groa.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn, er det RC Intestinal Groa får? For det er det som Toffi også er blevet anbefalet. Det forhandles kun af dyrlæger i modsætning til andre RC- former. Og der er forskel på kvaliteten af de to varianter, det er den forklaring jeg har fået.

 

Dumle, ja, det er en jungle (igen, igen) men så du den amerikanske undersøgelse som Anne-Marie havde fundet frem til i en anden tråd? Der bliver masser af tørfoder gennemgået og sammenlignet. En af dem der fik gode points, var Canidae, som Toffi har fået den sidste 1½ måneds tid.

Hun har imidlertid taget på i vægt, hvilket hun ikke har brug for. Men det kan nu også skyldes andre ting i hendes foder, for hun får ikke udelukkende canidae.

 

Canidae er lavet på fritgående dyr og indholdsstofferne skulle være i orden, iflg. denne amerikanske undersøgelse.

Derimod fik diverse varianter af RC ikke mange point.

Ej heller RC Intestinal, som forhandles af dyrlæger herhjemme.

 

Her er linket til den amerikanske undersøgelse: http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/index.php/cat/1

Jeg ved ikke hvem der har lavet undersøgelsen, det er selvfølgelig ikke helt uvæsentligt.

 

Ja det er virkelig en jungle :(

 

Jeg kan ikke helt finde rundt i den der undersøgelse, men anne-marie har vist før anbefalet mig det der Canidae, kunne bare ikke huske hvad det hed.

Ved du hvor man kan få fat på det henne? Syntes nemlig ikke det er noget jeg har set i dyrebutikker e.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke helt finde rundt i den der undersøgelse, men anne-marie har vist før anbefalet mig det der Canidae, kunne bare ikke huske hvad det hed.

Ved du hvor man kan få fat på det henne? Syntes nemlig ikke det er noget jeg har set i dyrebutikker e.l.

 

Man kan bestille Canidae over nettet fra Sø-Pet i Svendborg: http://www.soepet.dk. Hvis man bor i Svendborg eller omegn kan man selvfølgelig bare tage ind i butikken. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg sad lige og daskede rundt på hundegalleri, hvor en masse klagede over at deres hunde var holdt op med at spise deres RC foder i forskellige varianter..

 

Jeg har selv brugt RC som tørfoder da det er det absolut eneste Dolph gider sætte tænderne i af tørfoder (eaglepack og detslige er ikke lækkert nok ;-) )

 

Men så er der en som fortæller at RC er blevet opkøbt af et firma som fremstiller de billige mærker af hundefoder og nu bare dypper hele molevitten i kyllingeboullion - det syntes jeg var ret interessant, så lidt undersøgelse viser at..

MARS INC. har købt Royal Canin! Mars - dem med chokoladebarrer, Milkyway, Twix og Mars..:shock:

 

De ejer desuden, and hold your horses, Whiskas - Chappi og.. Pedigree Pal..

Det siger sørme saftsusme MEGET om RC's kvalitet pt... Desuden har det lige taget et ordenlig hak op i pris.. tsk tsk

 

Var det common knowledge? Jeg har dælme aldrig hørt om det før..

Det er måske derfor det stinker sådan?? :badr:

 

Buddy kan godt lide det, men jeg synes det er ganske forfærdeligt. Vi har haft fået nogle prøveposer med det, og vil aldrig selv bruge det. Det stinker langt væk (måske fordi det bliver dyppet i bouillon) og så får Buddy så forfærdeligt meget luft i maven af det.

 

Hvis jeg ser på hvordan Buddy reagere på det, så kunne jeg lige så godt spare en masse penge og købe pedigree i stedet, men så er det jo godt der findes 1000vis af andre mærker, som man kan vælge imellem :-D

 

Man må da ikke håbe, at de er gået tilbage i kvaliteten bare fordi de har fået nye ejere, for det er da at bondefange folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Man kan jo enten sige, at Pedigree-delen trækker RC ned eller RC trækker Pedigree op (jeg har hørt folk sige, at hvis det er samme producent kan Pedigree ikke være så slemt).

Hvis man ser på det med business øjne, så ville det mest "normale" nok være at RC blev trukket ned. Man begynder næppe at tilføje gode ingredienser i et ellers billigt produkt (pedigree), man vil nok snarer tilføje billige ingredienser i et ellers godt, for det giver flere penge i sidste ende. Så når jeg høre det, så tænker jeg, at det er RC der bliver trukket ned, hvis der er noget der skal trækkes nogen steder hen :-)

 

Mon ikke dem der siger, at RC trækker Pedigree op, er for at overbevise sig selv om, at det ellers udskældte billige produkt faktisk nok slet ikke er så slemt alligevel, og så er det lidt mere "legalt" at "nøjes" med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Det er måske derfor det stinker sådan?? :badr:

 

Buddy kan godt lide det, men jeg synes det er ganske forfærdeligt. Vi har haft fået nogle prøveposer med det, og vil aldrig selv bruge det. Det stinker langt væk (måske fordi det bliver dyppet i bouillon) og så får Buddy så forfærdeligt meget luft i maven af det.

 

Hvis jeg ser på hvordan Buddy reagere på det, så kunne jeg lige så godt spare en masse penge og købe pedigree i stedet, men så er det jo godt der findes 1000vis af andre mærker, som man kan vælge imellem :-D

 

Man må da ikke håbe, at de er gået tilbage i kvaliteten bare fordi de har fået nye ejere, for det er da at bondefange folk.

 

Så er det ikke bare mig, der er hys! Jeg har altid syntes, at RC stank langt værre end mange andre mærker, og min mavefornemmelse har derfor altid sagt nej til det...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Er RC blevet dårligere FORDI de er blevet opkøbt af Mars.inc.?

 

Er Eukanuba og Iams et ringere foder FORDI de er ejet af Procter and Gamble? Som også laver samt Oil of Olay og Hugo Boss og Ariel.

http://www.pg.com/common/product_sitemap.jhtml

 

Er det ikke at gå i lidt små sko at drage den slags konklutioner?

 

Eller mangler man at se helheden der oftest handler om at sælge en del af firmaet for ad den vej at skaffe likvid kapital til forbedringer ,investeringer og udvikling. For ad den vej at begrænse eventuelle nedskæringer der rigtigt nok, kan være årsag til forringelæser i kvaliteten.

 

Hvis et selskab ikke MÅ eller BØR købe sig ind i eller helt at købe andre selskaber så læner man sig altså op ad en stærk kommunistisk centralstyret holdning. Er det den vej man vil? Jeg vil ikke, og har jag et problem med visse multinationale selskaber så må jeg bare lade være med at købe deres varemærker.

 

Det har intet med at stikke folk blår i øjnene , jeg kan ihvertfald ikke se hvordan det kan opfattes som sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Jeg tror ikke umiddelbart kvaliteten er anderledes, det tager jo tid at lave produktionsomlægninger. På det mere ideologiske plan, bryder jeg mig ikke om at for få ejer nærmest alt ;-) Så handler ved den lokale købmand (oftest) og køber kingsmoor (lokalt produceret foder.. sælges nu i hele landet) til min hund. Men hvis hun ikke trivedes på det foder ville jeg selvfølgelig finde en anden løsning. Formentlig selv lave maden, hvilket jeg også gør halvt om halvt nu.

Det kan vel ikke være større videnskab at lave mad til hunde end til allergiske spæd- og småbørn. Og dem lavede jeg også selv alt til... så det kan jo gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ser på det med business øjne, så ville det mest "normale" nok være at RC blev trukket ned. Man begynder næppe at tilføje gode ingredienser i et ellers billigt produkt (pedigree), man vil nok snarer tilføje billige ingredienser i et ellers godt, for det giver flere penge i sidste ende. Så når jeg høre det, så tænker jeg, at det er RC der bliver trukket ned, hvis der er noget der skal trækkes nogen steder hen :-)

 

Mon ikke dem der siger, at RC trækker Pedigree op, er for at overbevise sig selv om, at det ellers udskældte billige produkt faktisk nok slet ikke er så slemt alligevel, og så er det lidt mere "legalt" at "nøjes" med det..

 

Jo, jeg tror også, at det er for at gøre deres brug af Pedigree "legalt" :-D

 

Jeg tror dog heller ikke, at det vil gøre ret meget negativt for RC.... Sålænge de er "inde i varmen" hos dyrlæger landet over, så vil det nok ikke påvirke deres popularitet synderligt :-D

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg sad lige og daskede rundt på hundegalleri, hvor en masse klagede over at deres hunde var holdt op med at spise deres RC foder i forskellige varianter..

 

Jeg har selv brugt RC som tørfoder da det er det absolut eneste Dolph gider sætte tænderne i af tørfoder (eaglepack og detslige er ikke lækkert nok ;-) )

 

Men så er der en som fortæller at RC er blevet opkøbt af et firma som fremstiller de billige mærker af hundefoder og nu bare dypper hele molevitten i kyllingeboullion - det syntes jeg var ret interessant, så lidt undersøgelse viser at..

MARS INC. har købt Royal Canin! Mars - dem med chokoladebarrer, Milkyway, Twix og Mars..:shock:

 

De ejer desuden, and hold your horses, Whiskas - Chappi og.. Pedigree Pal..

Det siger sørme saftsusme MEGET om RC's kvalitet pt... Desuden har det lige taget et ordenlig hak op i pris.. tsk tsk

 

Var det common knowledge? Jeg har dælme aldrig hørt om det før..

 

Nu undersøgte jeg så lige om "nyheden" var så "ny" som det fremgår af TS indlæg.

 

Tja Det var da "nyt" i 2001 da købet var overstået.

http://edition.cnn.com/2001/BUSINESS/07/10/canine/index.html

 

Sååååå måske skulle dem på hundegalleriet lige læse datoerne i de artikler de snakker om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jo, jeg tror også, at det er for at gøre deres brug af Pedigree "legalt" :-D

 

Jeg tror dog heller ikke, at det vil gøre ret meget negativt for RC.... Sålænge de er "inde i varmen" hos dyrlæger landet over, så vil det nok ikke påvirke deres popularitet synderligt :-D

 

MVH

Wivian

Næ og mig påvirker det i hvert fald ikke. Jeg har alligevel ikke brudt mig om det, siden jeg fik foderprøver til Buddy, og jeg købte en pose foder til min kat, som absolut ikke fungerede godt på det. Det ville nu heller ikke have påvirket mig, hvis ikke jeg havde haft den opfattelse af det inden. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg kan ikke se hvorfor at et multinationalt selskab som Mars skulle sænke kvalliteten i et firma blot fordi de køber det.

 

At drage parraleller mellem Pedigree og RC er lidt søgt i mine øjne.

 

Ligesom med at klage over at der findes to typer foder , den hos dyrlægen og den i butikkerne.

 

Jeg vil godt væde på at der er mange herinde som har købt et eller andet hårprodukt hos deres frisør som kostede kassen. Et tilsvarende billigere og ringere produkt fåes ofte o dagligvare forretningerne. Er det ikke det samme.

To slags butikker, to kvalliteter, to priser. ? Een ejer. Procter and Gamble,eller Mars eller Unilever eller hvad de nu hedder.

 

 

 

Priceman som nu er passiv aggresiv. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...