Hop til indhold

Præsenter din mynde !


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
Blev oprettet herinde i går og fandt dette myndeforum idag, så nu vil jeg præsentere min/vores mynde:

 

Navn : Little fire - (Kalde navn Tintin)

Race : Greyhound

Farve :hvid og brindle

Fødselsdato :3/5-2006

Elsker : At putte i sofa og sækkepude, gerne hvor vores anden hund Gismo lige har rejst sig fra, så er der jo ligesom varmet op. :5up:

spurte rundt i haven(indhegnet) 5 min. for derefter pustende ligge sig i det blødeste af græsset. At guffe en lækker godbid er også en af hendes yndlingsbeskæftigelser. At blive nusset og aet på maven, mens hun ligger med alle fire stænger i vejret.

Hade ting : Sne er ikke det store hit, ej heller at blive forstyrret, når hun ligger og sover rigtig dejligt.

Udstillinger/stævner : Nej, opdrætter hvor vi købte hende fra havde forsøgt at få hende til at løbe men hun fandt aldrig rigtig ud af det.

Personlighed: Lidt majestætisk, en bestemt, men også sjov divahund. Er en reserveret hund, der ikke gider snakke med alle og enhver, men forguder dem hun kan lide, med sit smukke smil og rolige væsen. Gør kun ting der giver mening for hende, hun skulle jo nødig spilde tiden og gå glip af en dejlig lur. Rigtig mynde sind.

 

Yeaaa, en mere myndeejer i klubben:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst FrøkenWhipsy
Blev oprettet herinde i går og fandt dette myndeforum idag, så nu vil jeg præsentere min/vores mynde:

 

Navn : Little fire - (Kalde navn Tintin)

Race : Greyhound

Farve :hvid og brindle

Fødselsdato :3/5-2006

Elsker : At putte i sofa og sækkepude, gerne hvor vores anden hund Gismo lige har rejst sig fra, så er der jo ligesom varmet op. :5up:

spurte rundt i haven(indhegnet) 5 min. for derefter pustende ligge sig i det blødeste af græsset. At guffe en lækker godbid er også en af hendes yndlingsbeskæftigelser. At blive nusset og aet på maven, mens hun ligger med alle fire stænger i vejret.

Hade ting : Sne er ikke det store hit, ej heller at blive forstyrret, når hun ligger og sover rigtig dejligt.

Udstillinger/stævner : Nej, opdrætter hvor vi købte hende fra havde forsøgt at få hende til at løbe men hun fandt aldrig rigtig ud af det.

Personlighed: Lidt majestætisk, en bestemt, men også sjov divahund. Er en reserveret hund, der ikke gider snakke med alle og enhver, men forguder dem hun kan lide, med sit smukke smil og rolige væsen. Gør kun ting der giver mening for hende, hun skulle jo nødig spilde tiden og gå glip af en dejlig lur. Rigtig mynde sind.

 

Øj hun er LÆKKER ! Og lyder som en helt ægte mynde !

Skønt med endnu en mynde på forummet :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for velkomsten. Håber på at få nogle gode mynde snakke herinde.

Alle mynderne herinde ser dejlige og skønne ud:lun:

 

Jeg kan overhovedet ikke få armene ned over at der nu er endnu en Greyhound herinde :banan::banan: Bonnie har indtil videre været den eneste!

Iøvrigt ligner de næsten præcis hinanden! Jeg prøver lige at finde et billede at lægge ind. ;-)

I mellemtiden kan du jo prøve at kigge i sønderborgtræf tråden, der ligger friske billeder af både mine og nogen af KimC's smukke mynder. http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/27363-sonderborg-traeftraden.html

 

Velkommen til!

 

Forresten. det er lidt sjovt at vores avatar ligner hinandens ret meget :lol: ret typisk myndeposition, ikk.....:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Jeg kan overhovedet ikke få armene ned over at der nu er endnu en Greyhound herinde :banan::banan: Bonnie har indtil videre været den eneste!

Iøvrigt ligner de næsten præcis hinanden! Jeg prøver lige at finde et billede at lægge ind. ;-)

I mellemtiden kan du jo prøve at kigge i sønderborgtræf tråden, der ligger friske billeder af både mine og nogen af KimC's smukke mynder.

 

Velkommen til!

 

Forresten. det er lidt sjovt at vores avatar ligner hinandens ret meget :lol: ret typisk myndeposition, ikk.....:klap:

 

Hej Ragdoll:vinken:

Så har jeg jo fordoblet antallet af greyhounds herinde, weee:banan:

Skønt at få en varm velkomst herinde og dejlige billeder af din Bonnie og Kim c.`s borzoi:lun:

Ja vores avatar ligner meget hinanden, en rigtig greyhound position.

Er så glad for at jeg har fundet dette sted, har ikke haft så mange steder at snakke hunde og i særdeleshed greyhounds og andre mynder.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hej Ragdoll:vinken:

Så har jeg jo fordoblet antallet af greyhounds herinde, weee:banan:

Skønt at få en varm velkomst herinde og dejlige billeder af din Bonnie og Kim c.`s borzoi:lun:

Ja vores avatar ligner meget hinanden, en rigtig greyhound position.

Er så glad for at jeg har fundet dette sted, har ikke haft så mange steder at snakke hunde og i særdeleshed greyhounds og andre mynder.:5up:

 

 

Skoont! Saa er der ogsaa haab forude for mig, at der kan komme flere afghansk mynde ejere til ogsaa - Jeg er jo den eneste forelobig:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Så mangler vi vidst bare en saluki, italiensk mynde og

Azawakh

Crasywolf har da en Saluki med herinde !

 

Og så har jeg vist aldrig fået præsenteret mine to !

 

Navne : 1) Sea Leopard's 'ndeed Nielan - Dagligt: Nielan

2) Sea Leopard's Pinot Noir - Dagligt: Pinot el. mutte

Race : Whippets

Farve: 1)Blue brindle og

2) Brindle

Fødselsdato :12/5-2007

25/1-2009

 

Som alle mynder er de begge "couch potatos". De er begge meget uadvendte, men har det fantastiske milde sind. Så æææælsker de begge at løbe og har et udpræget jagtinstinkt, så lure coursing ligge helt i top.

Den ældste har været (og bliver måske igen !) udstillet, men den yngste er desværre kryptocid.

De kan faktisk begge godt li' sne, hvis man kan ræse rundt og holde varmen. Men for Pinot er regn noget fanden har skabt, Nielan er ligeglad !

 

Mit valg faldt også på whippets efter at ha' studeret hunderacer i lang tid, og vi (især min mand) skulle da også bruge noget tid på at vænne os til deres udseende. Nu er de for os de smukkeste hunde i verden, og deres sind og væremåde passer lige til os.

 

Jeg vedhæfter nogle typiske situationsbilleder af dem, og undskylder for den ringe kvalitet !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Crasywolf har da en Saluki med herinde !

 

Og så har jeg vist aldrig fået præsenteret mine to !

 

Navne : 1) Sea Leopard's 'ndeed Nielan - Dagligt: Nielan

2) Sea Leopard's Pinot Noir - Dagligt: Pinot el. mutte

Race : Whippets

Farve: 1)Blue brindle og

2) Brindle

Fødselsdato :12/5-2007

25/1-2009

 

Som alle mynder er de begge "couch potatos". De er begge meget uadvendte, men har det fantastiske milde sind. Så æææælsker de begge at løbe og har et udpræget jagtinstinkt, så lure coursing ligge helt i top.

Den ældste har været (og bliver måske igen !) udstillet, men den yngste er desværre kryptocid.

De kan faktisk begge godt li' sne, hvis man kan ræse rundt og holde varmen. Men for Pinot er regn noget fanden har skabt, Nielan er ligeglad !

 

Mit valg faldt også på whippets efter at ha' studeret hunderacer i lang tid, og vi (især min mand) skulle da også bruge noget tid på at vænne os til deres udseende. Nu er de for os de smukkeste hunde i verden, og deres sind og væremåde passer lige til os.

 

Jeg vedhæfter nogle typiske situationsbilleder af dem, og undskylder for den ringe kvalitet !

 

Det kan jeg i hvert fald skrive under på !

 

Det er altså lidt sjovt med den måde i har valgt racen på - for det var præcis sådan jeg også havde. Nu kan jeg jo slet ikke forstå at jeg engang syntes de (..og nok egentlig alle mynder) var det rene øjen-pest at se på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound

Det er altså lidt sjovt med den måde i har valgt racen på - for det var præcis sådan jeg også havde. Nu kan jeg jo slet ikke forstå at jeg engang syntes de (..og nok egentlig alle mynder) var det rene øjen-pest at se på :lol:

 

Jeg syntes ikke at de var en direkte øje-pest at se på, måske mere bare at de så sådan lidt underlige ud.

 

Nu kender alle myndeejere jo nok det at man jo får rigtigt mange kommentarer om at de er tynde....måske især fra børn !

Det mærkelige er at jeg har vendt min hundeopfattelse så meget mod mynderne at jeg ofte synes at andre racer jeg møder er alt for tykke, også selvom at det ikke engang er tilfældet

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom FrøkenWhipsy og Sighthound valgte vi også vores mynde, efter at vi havde "studeret" forskellige racer på net og i bøger.

Vi fandt dog ret hurtigt ud af, at det skulle være en greyhound, i forhold til at deres personlighed, aktivitetsniveau m.m. ville passe godt til os og vores første hund Gismo. Vi kontaktede en greyhound opdrætter, som fortalte en masse om dem og så gik det slag i slag derfra og vi endte med at købe Tintin:lun:

Det har vi aldrig fortrudt, vi er blevet bidt af en gal greyhound, så vi skal helt sikkert fortsætte med at have greyhounds i fremtiden.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at de var en direkte øje-pest at se på, måske mere bare at de så sådan lidt underlige ud.

 

Nu kender alle myndeejere jo nok det at man jo får rigtigt mange kommentarer om at de er tynde....måske især fra børn !

Det mærkelige er at jeg har vendt min hundeopfattelse så meget mod mynderne at jeg ofte synes at andre racer jeg møder er alt for tykke, også selvom at det ikke engang er tilfældet

 

Ja det med at folk siger -Den er tynd! har vi også hørt nogle gange.

 

Som barn ville jeg måske havde syntes, at en mynde, var en lidt skæg og tynd hund, men efter jeg fandt ud af hvilken herlig personlighed de har, synes vi jo bare at det er den smukkeste slags hund i verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Ja det med at folk siger -Den er tynd! har vi også hørt nogle gange.

 

Som barn ville jeg måske havde syntes, at en mynde, var en lidt skæg og tynd hund, men efter jeg fandt ud af hvilken herlig personlighed de har, synes vi jo bare at det er den smukkeste slags hund i verden.

 

Den eneste mynde jeg har mødt som barn var en irsk ulvehund, den var ejet af sønnen af nogle naboer, og køkkenet i lejlighederne var så smalle at han måtte bakke ud derfra :-) Han var noget af det skønneste, havde det geniale navn Gandalf (den grå !) og jeg ville SÅ gerne ha' sådan en !

Men for dælen de er jo mega store ! :shock:

Jeg så så engang et redningsprogram om udrangerede løbs greyhounds, og så var de faktisk i spil en overgang, men også her spillede størrelsen en ret stor rolle. Blev noget overrasket over hvor store de også kan være !...ikke fordi jeg har noget imod store hunde, vi har bare ikke så meget plads !

 

Men jeg kan med sikkerhed sige "En gang mynde ejer, altid mynde ejer" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste mynde jeg har mødt som barn var en irsk ulvehund, den var ejet af sønnen af nogle naboer, og køkkenet i lejlighederne var så smalle at han måtte bakke ud derfra :-) Han var noget af det skønneste, havde det geniale navn Gandalf (den grå !) og jeg ville SÅ gerne ha' sådan en !

Men for dælen de er jo mega store ! :shock:

Jeg så så engang et redningsprogram om udrangerede løbs greyhounds, og så var de faktisk i spil en overgang, men også her spillede størrelsen en ret stor rolle. Blev noget overrasket over hvor store de også kan være !...ikke fordi jeg har noget imod store hunde, vi har bare ikke så meget plads !

 

Men jeg kan med sikkerhed sige "En gang mynde ejer, altid mynde ejer" :blink:

 

Hehe, han må have haft et godt back gear:klap: Han lyder som en fantastisk hund. Da jeg var barn havde vi Grand Danios derhjemme, det er også en skøn hund, der desværre bare ikke bliver ret gamle.

 

Kan også godt lide ideen i at man hælper en hund og giver den et godt liv. En hund der måske var blevet aflivet eller kun levede i en stald fordi den var blevet overflødig og gammel.

Heldigvis har Dk ikke så store problemer som f.eks. Irland, USA og England. Der er der mange forfærdelige måder, hvorpå mange overflødige greyhounds ender deres dage på:megaked:

 

Men først og fremmest har vi en greyhound fordi de er så skønne:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Crasywolf har da en Saluki med herinde !

 

Og så har jeg vist aldrig fået præsenteret mine to !

 

Navne : 1) Sea Leopard's 'ndeed Nielan - Dagligt: Nielan

2) Sea Leopard's Pinot Noir - Dagligt: Pinot el. mutte

Race : Whippets

Farve: 1)Blue brindle og

2) Brindle

Fødselsdato :12/5-2007

25/1-2009

 

Som alle mynder er de begge "couch potatos". De er begge meget uadvendte, men har det fantastiske milde sind. Så æææælsker de begge at løbe og har et udpræget jagtinstinkt, så lure coursing ligge helt i top.

Den ældste har været (og bliver måske igen !) udstillet, men den yngste er desværre kryptocid.

De kan faktisk begge godt li' sne, hvis man kan ræse rundt og holde varmen. Men for Pinot er regn noget fanden har skabt, Nielan er ligeglad !

 

Mit valg faldt også på whippets efter at ha' studeret hunderacer i lang tid, og vi (især min mand) skulle da også bruge noget tid på at vænne os til deres udseende. Nu er de for os de smukkeste hunde i verden, og deres sind og væremåde passer lige til os.

 

Jeg vedhæfter nogle typiske situationsbilleder af dem, og undskylder for den ringe kvalitet !

 

skoonne billeder - saadan sover vores mynder iovrigt ogsaa. vi har dog kun en saekke stol saa den er der rift om. som regel er vores pige chloe snedigst og hurtigst til at tage den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
skoonne billeder - saadan sover vores mynder iovrigt ogsaa. vi har dog kun en saekke stol saa den er der rift om. som regel er vores pige chloe snedigst og hurtigst til at tage den..

 

Jeg har hørt den omtalt som "cockroach position" i et program på animal planet, og den skulle være karakteristisk især for mynderne !... der er nok fordi det er lettest at ha' de lange ben sådan :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt den omtalt som "cockroach position" i et program på animal planet, og den skulle være karakteristisk især for mynderne !... der er nok fordi det er lettest at ha' de lange ben sådan :blink:

 

Ja det er nok lettest for de små pus:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Jeg synes jeg kan ane cairo er en fraekkert ligesom vores chloe:slem:

 

 

Han er simpelthen sådan en bandit :drille:

Og han VED bare når han gør noget han ikke må. Så hvis jeg skælder ham ud kommer han løbende og "siger undskyld" ved at dutte mig på benene med snuden indtil jeg overgiver mig og giver ham et nus bag øret og fortæller ham at han nu stadig er den bedsteste sødeste whippet selvom han er slem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Så hvis jeg skælder ham ud kommer han løbende og "siger undskyld" ved at dutte mig på benene med snuden indtil jeg overgiver mig og giver ham et nus bag øret og fortæller ham at han nu stadig er den bedsteste sødeste whippet selvom han er slem:mrgreen:

 

Det der dutten er så åbenbart også en myndeting :roll:

Mine gør det også, både for af sige undskyld, men også hvis der er noget de vil !!

 

Er du gal de kan dutte hårdt med den næse :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Det der dutten er så åbenbart også en myndeting :roll:

Mine gør det også, både for af sige undskyld, men også hvis der er noget de vil !!

 

Er du gal de kan dutte hårdt med den næse :shock:

 

Hårdt og insisterende ! Han bliver simpelthen ved indtil jeg "overgiver" mig..og det er altså ufattelig svært ikke at trække på smilebåndet når man bliver duttet selvom man måske er lidt sur :engel:

 

..De har trænet os godt, de mynder...:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...