Hop til indhold

Præsenter din mynde !


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Psst, det er friske billeder af lækre mynder i sønderborg træf tråden....+ en ret cool video KimC har optaget i slowmotion af mine hunde i fuld galop.

 

Jeg gad så godt også have et kamera der kunne det!

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/27363-sonderborg-traeftraden-3.html

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Afganskmynde
Det der dutten er så åbenbart også en myndeting :roll:

Mine gør det også, både for af sige undskyld, men også hvis der er noget de vil !!

 

Er du gal de kan dutte hårdt med den næse :shock:

 

Mon ikke! - Tio bruger sin til at banke paa doren, naar han vil ind. Han ved nemlig at jeg bliver sur hvis han bruger sine poter og gor doren ridset/beskidt.

 

Og saa har tio dermed udtaenkt, at der kun er en ting at gore (for han bruger sin stemme saa lidt som overhovedet muligt) og det er, at bruge sin naese. "knock, knock" og hvis jeg ikke lige rejser mig hurtigt nok, saa bankes der hojere og hojere:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke! - Tio bruger sin til at banke paa doren, naar han vil ind. Han ved nemlig at jeg bliver sur hvis han bruger sine poter og gor doren ridset/beskidt.

 

Og saa har tio dermed udtaenkt, at der kun er en ting at gore (for han bruger sin stemme saa lidt som overhovedet muligt) og det er, at bruge sin naese. "knock, knock" og hvis jeg ikke lige rejser mig hurtigt nok, saa bankes der hojere og hojere:sjov:

 

 

det lyder altså til at være noget af et syn:lol:

 

Tintin har jeg aldrig set bruge næsen på den måde, men Gismo (Husky/flatcoat)gør det ofte...

Tintin gør det når hun vil noget, at så kommer der lige en pote ind i siden på en eller oven på låret, sådan lidt blidt men bestemt. (som om hun vil sige -Nus mig!:-D) Efterfulgt af lidt mynde piveri...og reagerer man ikke rejser hun sig op og begynder at strække sig både den ene og den anden vej, indtil man så kigger på hende og det gør man jo før eller siden... for hun kan bruge ufattelige mængder tid på at strække sig.. Og så må man bare overgive sig og nusse løs:hjerte:

 

Bliver lige nysgerrig: Strækker jeres mynder sig også meget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound

Bliver lige nysgerrig: Strækker jeres mynder sig også meget?

 

Helt vildt meget !

Det er bl.a. en del af deres hilse ritual. Forbenene ned, rumpen i vejret, og så skal vi gnubbe mave og brystkasse :lol: derefter strækkes bagbenene og der skal vi så klø inder- og yderlår. Stillingerne gentages ofte af flere omgange, så det hele kan være noget af en seance !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Bliver lige nysgerrig: Strækker jeres mynder sig også meget?

 

Rigtig meget! Synes Qairo minder vildt meget om en kat når han strækker sig. Han laver både den der med at skyde ryg når har strækker sig og den der hvor rumpen er i vejret mens forbenene strækkes ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig meget! Synes Qairo minder vildt meget om en kat når han strækker sig.

Lige præcis, synes også hun minder vildt meget om en kat når hun går i gang med at strække. Det siges jo også, at deres sind minder om kattes noget mere selvstændige sind, så måske der er en katte connection et sted:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Nu hvor vi er i gang...

Kan jeres mynder klø sig ?

Når Qairo prøver at klø sig på siden så klør han bare ud i luften :stupid:

(jeg tror ikke at han selv har opdaget at han ikke rammer kroppen :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Nu hvor vi er i gang...

Kan jeres mynder klø sig ?

Når Qairo prøver at klø sig på siden så klør han bare ud i luften :stupid:

(jeg tror ikke at han selv har opdaget at han ikke rammer kroppen :lol:)

 

Ja, det er sgu rigtigt, de står bare der og flagrer ud i den blå luft ! Lidt ynkeligt at se på :stupid:

Det må være de lange ben der spøger igen !

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor vi er i gang...

Kan jeres mynder klø sig ?

Når Qairo prøver at klø sig på siden så klør han bare ud i luften :stupid:

(jeg tror ikke at han selv har opdaget at han ikke rammer kroppen :lol:)

 

Mine kan godt klø sig. Men Jaroff (borzoi) har en meget racetpisk opskudt ryg, og han kan ikke svømme. Når han prøver, kæntrer han om på siden fordi bækkenpartiet ligger dybere i forhold til ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor vi er i gang...

Kan jeres mynder klø sig ?

Når Qairo prøver at klø sig på siden så klør han bare ud i luften :stupid:

(jeg tror ikke at han selv har opdaget at han ikke rammer kroppen :lol:)

 

Når Tintin klør sig tror jeg hun rammer plet en ud af ti gange...Det ser så sjovt og en lille smule dumt ud:lol: Så må jeg jo træde til med lidt assistance:-D

Så nej, heller ikke så god til at klø her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
det lyder altså til at være noget af et syn:lol:

 

Tintin har jeg aldrig set bruge næsen på den måde, men Gismo (Husky/flatcoat)gør det ofte...

Tintin gør det når hun vil noget, at så kommer der lige en pote ind i siden på en eller oven på låret, sådan lidt blidt men bestemt. (som om hun vil sige -Nus mig!:-D) Efterfulgt af lidt mynde piveri...og reagerer man ikke rejser hun sig op og begynder at strække sig både den ene og den anden vej, indtil man så kigger på hende og det gør man jo før eller siden... for hun kan bruge ufattelige mængder tid på at strække sig.. Og så må man bare overgive sig og nusse løs:hjerte:

 

Bliver lige nysgerrig: Strækker jeres mynder sig også meget?

 

Ja, en del. faktisk foretraekker mine ofte at sove udstraekket, i de mest maerkelige stillinger.

og nogle gange saa laver de en "twinning" dvs helt ens sove stil paralelt til hinanden.

 

ens for alle mynder, og som jeg elsker, er jo deres unikke lobe stil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor vi er i gang...

Kan jeres mynder klø sig ?

Når Qairo prøver at klø sig på siden så klør han bare ud i luften :stupid:

(jeg tror ikke at han selv har opdaget at han ikke rammer kroppen :lol:)

 

Jerry (whippet) kan sagtens nå om bag øret med sin pote når han skal klø sig. Han kan også klø sig INDE i øret. Det ser ret sjovt ud, for han gør det lige så stille og roligt, for ikke at komme til at kradse sig til blods med kløerne :lun: Alt dette er vel at mærke når han ligger ned, ellers vælter han :lol:

Alle andre steder på kroppen når han med sin tunge. Den hund er mere renlig end katten :shock:

 

Bonnie (greyhound) kan OVERHOVEDET ikke finde ud af at klø sig nogensteder...:roll:. Så ér det jo godt, at man har folk til det...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...