Gæst Dinky67 Skrevet April 20, 2011 Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 Jeg vil lige høre om hvorfor man skal give sine hvalpe bamser og lign til at bide i? lærer man dem så ikke, at de gerne må bide i bamser og lign. ? Hved godt at de har et bidebehov, men kan man ikke give dem noget andet istedet ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Hunde skelner - giv den en sko, så bider den i det, giv den legetøj til formålet, så bider den i det. Men naturligvis skal man fjerne genstande i starten, som hunden ikke må bide i - den skal jo lige lære at se forskel:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Hvalpen har brug for at tygge i ting, når tænderne skal skiftes er gummerne jo irriterede og klør ganske givet også. Hvalpen er jo også bare som et barn, der piller ved alt - bare med tænderne. Fjern det, hvalpen ikke må tygge i og tilbyd noget, den gerne må tygge i som Lenschow siger. Udover legetøj, bør du imødekomme hvalpens tyggetrang ved at give reelle tyggeben, rå okseknogle eller oksemarvben som du fylder med leverpostej; det kan hvalpen skal bruge laaang tid på. Så bliver der også et reelt formål med bideriet og hvalpen tror jeg har bedst af ikke kun at splitte bamser og legetøj ad. Tygning er godt for kæbemuskulaturen, og selve det at spise og tygge, har en stressnedsættende effekt. Et stresset individ spiser jo sjældent, så der er flere aspekter vundet ved at give tyggeben og deslige, som man ikke får ved legetøjet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Hvalpen har brug for at tygge i ting, når tænderne skal skiftes er gummerne jo irriterede og klør ganske givet også. Hvalpen er jo også bare som et barn, der piller ved alt - bare med tænderne. Fjern det, hvalpen ikke må tygge i og tilbyd noget, den gerne må tygge i som Lenschow siger. Udover legetøj, bør du imødekomme hvalpens tyggetrang ved at give reelle tyggeben, rå okseknogle eller oksemarvben som du fylder med leverpostej; det kan hvalpen skal bruge laaang tid på. Så bliver der også et reelt formål med bideriet og hvalpen tror jeg har bedst af ikke kun at splitte bamser og legetøj ad. Tygning er godt for kæbemuskulaturen, og selve det at spise og tygge, har en stressnedsættende effekt. Et stresset individ spiser jo sjældent, så der er flere aspekter vundet ved at give tyggeben og deslige, som man ikke får ved legetøjet. Det kan vist ikke siges bedre :5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitkin Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Hvalpen har brug for at tygge i ting, når tænderne skal skiftes er gummerne jo irriterede og klør ganske givet også. Hvalpen er jo også bare som et barn, der piller ved alt - bare med tænderne. Fjern det, hvalpen ikke må tygge i og tilbyd noget, den gerne må tygge i som Lenschow siger. Udover legetøj, bør du imødekomme hvalpens tyggetrang ved at give reelle tyggeben, rå okseknogle eller oksemarvben som du fylder med leverpostej; det kan hvalpen skal bruge laaang tid på. Så bliver der også et reelt formål med bideriet og hvalpen tror jeg har bedst af ikke kun at splitte bamser og legetøj ad. Tygning er godt for kæbemuskulaturen, og selve det at spise og tygge, har en stressnedsættende effekt. Et stresset individ spiser jo sjældent, så der er flere aspekter vundet ved at give tyggeben og deslige, som man ikke får ved legetøjet. Ja den vil jeg også godt skrive under på. Legetøj er til leg og tygggeting/ben er til at tygge på enkelt og til at forstå:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Jeg smider tingene ud, såsnart der er det mindste hul i - og han har aldrig fået en tom toiletrulle o.l.... Har nemlig heller ikke lyst til at opfordre min hund til destruktiv adfærd. Yndlingsbamsen tømte jeg for fyld, da han fik bidt hul i den.. og klippede trevlerne af - så den sutter og gumler han bare på igen uden at splitte den fra hinanden:vuf: Ting der må bides i stykker herhjemme og kun ting, der kan (og må) spises. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Tjaa.... Min hund har aldrig bidt noget af vores i stykker - men hun er den mest destruktive lille maskine med sit legetøj... Så længe der er klare grænser for hvad der er dit og mit, så tror jeg ikke på, at det er et problem.... Hun er i dag 3 år, en habil bamsedræber og elsker intet mere end systematisk at pelse en tennisbold... Så længe det er hendes egne ting hun smadrer, så fred være med det i min verden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Tjaa.... Min hund har aldrig bidt noget af vores i stykker - men hun er den mest destruktive lille maskine med sit legetøj... Så længe der er klare grænser for hvad der er dit og mit, så tror jeg ikke på, at det er et problem.... Hun er i dag 3 år, en habil bamsedræber og elsker intet mere end systematisk at pelse en tennisbold... Så længe det er hendes egne ting hun smadrer, så fred være med det i min verden... Jacki er meget klogere Hun ødelægger KUN moars ting ("klipper" stroppene i diverse toppe ) men hendes eget er hun så fin og dygtig med - hun har fx. alt hendes hvalpelegetøj endnu Generelt ødelægger Jacki intet af mit, men hun kan godt lide at putte med mit tøj og så ryger der altså en strop i ny og næ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Jeg vil lige høre om hvorfor man skal give sine hvalpe bamser og lign til at bide i?lærer man dem så ikke, at de gerne må bide i bamser og lign. ? Hved godt at de har et bidebehov, men kan man ikke give dem noget andet istedet ? tænker du ift hvis i har børn der også har bamser? hvordan hvalpen så skal kende forskel på sin og børnenes bamser? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Hvalpen har brug for at tygge i ting, når tænderne skal skiftes er gummerne jo irriterede og klør ganske givet også. Hvalpen er jo også bare som et barn, der piller ved alt - bare med tænderne. Fjern det, hvalpen ikke må tygge i og tilbyd noget, den gerne må tygge i som Lenschow siger. Udover legetøj, bør du imødekomme hvalpens tyggetrang ved at give reelle tyggeben, rå okseknogle eller oksemarvben som du fylder med leverpostej; det kan hvalpen skal bruge laaang tid på. Så bliver der også et reelt formål med bideriet og hvalpen tror jeg har bedst af ikke kun at splitte bamser og legetøj ad. Tygning er godt for kæbemuskulaturen, og selve det at spise og tygge, har en stressnedsættende effekt. Et stresset individ spiser jo sjældent, så der er flere aspekter vundet ved at give tyggeben og deslige, som man ikke får ved legetøjet. Det kan vist ikke siges bedre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
doris Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Da luca var hvalp, bed han hul i bamserne, og tog fyldet ud. jeg puttede fyldet i bamserne igen, sammen med godbidder, når vi gik om morgenen. ja vores hus lignede noget der var løgn, når vi kom hjem. men har har ikke ødelagt noget andet. Og nu ødelægger han dem ikke mere. så det hjalp at han fik lov til at rode i en periode:-D nu sover han, når vi ikke er hjemme. men har også brugt mange penge på tyggeting og bamser, en tennisbold holder 20 min Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Det er slet ikke min erfaring. For mig er der ikke hold i disse 'myter' Min erfaring har vaeret at de hunde jeg kender godt kan skelne, hvis man fortaeller dem/viser dem til rette. F.eks en af dem elsker sko, og har faaet et par gamle sko at tygge i. Han ved at DET er hans sko, og han maa tygge i dem, men ikke i andre. vi har sko liggende rundt omkring og han lader dem vaere fordi han har sine egne. Saa har vi en hvalp , hun elsker at grave huller i haven. Hun har saa faet et sted og et hul hun kan grave lige saa tosset i som hun onsker, men ved, hun ikke maa grave andre steder - Saa det gor hun ikke. Intet problem:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dinky67 Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 tænker du ift hvis i har børn der også har bamser? hvordan hvalpen så skal kende forskel på sin og børnenes bamser? Ja noget i den retning vi hører også tit at så bider de lidt i sofaen og så lidt i stolene og så snupper de da også lige et par nye sko eller nå der ligger lige noget vi kan gnave i... :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Ja noget i den retning vi hører også tit at så bider de lidt i sofaen og så lidt i stolene og så snupper de da også lige et par nye sko eller nå der ligger lige noget vi kan gnave i... :banan: altså jeg synes faktisk ikke det var noget større problem her. Hver gang han tog noget "forbudt" i munden så fik han det byttet ud med noget af hans eget legetøj. Ros ham evt når han af sig selv tager noget af det han må tygge i. Det kræver selvfølgelig at man er meget obs på hvalpen i starten så den ikke når at opdage at sofaen smager godt, men jeg mindes altså at det gik ret hurtigt her :hmm: Der er da røget lidt småting når han har været alene hjemme, men man lærer hurtigt ikke at lade skoene stå fremme osv :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts