Hop til indhold

Hvalp med til Italien

Recommended Posts

Gæst kcorse

Vi skal have en ny lille hvalp (jack russell terrier) i slutningen af maj måned. Vi vil gerne have ham med på ferie til Italien (bil). Jeg har prøvet at læse mig frem til, hvilke regler der er gældende for rejse med hund. Jeg kan forstå at han skal have et hundepas med id-mærkning, vaccinationer og rabiesvacc. Men samtidig står der at hvalpe under 3 måneder ikke behøver rabiesvacc. Han bliver 12 uger i den første uge vi er afsted på ferie, men hvad så når vi skal hjem. Så er han jo over 3 månder.

Er der nogen som har erfaringer med at rejse med hund/hvalp og hvad skal jeg forholde mig til. Kan jeg rabiesvaccinere ham selvom han under 3 måneder og hvor lang tid er vaccinene så holdbar ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

Man kan vaccinere mod rabies fra 12 uger. Husk der skal gå 21 dage før vacc. er gældende (nogle lande endda 30 dage).

Og så skal man passe på sandfluer i Sydeuropa - selvfølgelig ved vandet.

Disse kan overføre en alvorlig sygdom.

Spørg dyrlægen om behandling (noget ligende mod flåter, men er ikke 100% sikker).

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men hvis jeg var dig ville jeg ringe og høre min dyrelæge ad, tror de har tjek på det :-D.

Det har jeg prøvet og de kunne ikke fortælle mig mere end hvad der står på fødevarestyrelsens hjemmeside :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Man kan vaccinere mod rabies fra 12 uger. Husk der skal gå 21 dage før vacc. er gældende (nogle lande endda 30 dage).

Og så skal man passe på sandfluer i Sydeuropa - selvfølgelig ved vandet.

Disse kan overføre en alvorlig sygdom.

Spørg dyrlægen om behandling (noget ligende mod flåter, men er ikke 100% sikker).

Peter

Jeg har bare læst flere steder at man godt kan rabiesvaccinere hvalpe under 12 uger. Jeg er bare lidt forvirret. Det med sandfluerne vil jeg da lige undersøge - tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites