Hop til indhold

Stakkels gamle dreng


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Chase og den gamle hygger sig sammen.

 

 

Jeg synes tråden burde omdøbes til "Heldige gamle dreng"! :lun: Det der er så vidunderligt ved hunde er, at de er i stand til bare at nyde det gode, som livet nu byder på, også selvom kroppen er lidt slidt og der er ragelse med i bagagen. Meget livsbekræftende!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst crazywolf
Er der nogle der kender en sikker måde at teste, om en hund er døv?

 

Jeg tror nemlig at Rocky måske er døv, men er ikke helt sikker.

 

Jeg har læst at det kræver at man anvender en avanceret teknik. EMG,elektromyografi.

 

nåååå han er jo også en ældre herre, håber det stadig går godt med ham tros alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst at det kræver at man anvender en avanceret teknik. EMG,elektromyografi.

 

nåååå han er jo også en ældre herre, håber det stadig går godt med ham tros alt.

 

Tak skal du have. :kys:

 

Ja, han imponerer mig altså noget. Gennemsnitsalderen for racen er 10-12 år og nu er han jo 13, men han kan stadig hoppe i sofaen, løbe, springe, gribe godbidder i luften osv. Han laver playbow til mig mange gange om dagen og når jeg så fjoller rundt, fjoller han med. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Tak skal du have. :kys:

 

Ja, han imponerer mig altså noget. Gennemsnitsalderen for racen er 10-12 år og nu er han jo 13, men han kan stadig hoppe i sofaen, løbe, springe, gribe godbidder i luften osv. Han laver playbow til mig mange gange om dagen og når jeg så fjoller rundt, fjoller han med. :lun:

 

Hvor er det bare skønt, han slægter mynden på der :-).

Sikke en livsglæde han har og han ved i elsker ham allerede og er tryg ved jer. håber han få lang tid til at lege samt hygge med jer selvom han nu er 13 år.

"iiiihhhh alså Elsker ham på afstand" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare skønt, han slægter mynden på der :-).

Sikke en livsglæde han har og han ved i elsker ham allerede og er tryg ved jer. håber han få lang tid til at lege samt hygge med jer selvom han nu er 13 år.

"iiiihhhh alså Elsker ham på afstand" :lun:

 

Tak. :-D Jeg håber også han får lov at leve længe nok til at han kan glemme sin fortid. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Hvordan går det med den smukke ældre herre Rocky.

håber det stadig går godt. Håber også han lever længe nok til at glemme sin fortid. men jeg er sikker på at uanset hvad der sker så vil han være glad og lykkelig den dag han skal på sin sidste rejse.

kan simpelhen ikke lade være med at tænke på ham :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går fint. :-D

 

I morgen skal han til tjek hos dyrlægen, det er jeg lidt nervøs for, men umiddelbart ser det ikke ud til, at han har nogen planer om at skulle herfra lige foreløbig.

 

Jeg sagde til formanden for rescuen i går, at hvis der kom nogle og ville adoptere ham, fik de et højt rungende NEJ. Næste gang han skal nogen som helst steder hen, er det over broen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Det går fint. :-D

 

I morgen skal han til tjek hos dyrlægen, det er jeg lidt nervøs for, men umiddelbart ser det ikke ud til, at han har nogen planer om at skulle herfra lige foreløbig.

 

Jeg sagde til formanden for rescuen i går, at hvis der kom nogle og ville adoptere ham, fik de et højt rungende NEJ. Næste gang han skal nogen som helst steder hen, er det over broen.

 

 

Tusinde tak.

Det er den bedste nyhed jeg kunne få :kys:

 

Og jeg krydser alt hvad krydses kan for imorgen, når i skal besøge dyrlægen.

Hvor er det bare rart at i beholder ham, det ville også være forfærdeligt synd for ham. ud fra billeder og det du har skrevet lyder det som om han virkelig bare er kommet hjem. Man kan ikke andet end elske ham :lun:

Han har vist taget jeres hjerte. det er bare så vidunerligt :hjerte::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak.

Det er den bedste nyhed jeg kunne få :kys:

 

Og jeg krydser alt hvad krydses kan for imorgen, når i skal besøge dyrlægen.

Hvor er det bare rart at i beholder ham, det ville også være forfærdeligt synd for ham. ud fra billeder og det du har skrevet lyder det som om han virkelig bare er kommet hjem. Man kan ikke andet end elske ham :lun:

Han har vist taget jeres hjerte. det er bare så vidunerligt :hjerte::klap:

 

Hvor er det bare rørende, at du bekymrer dig sådan om ham. :bighug:

 

Og til det markerede, nej det kan man ikke! :lun:

 

Vi ved selvfølgelig godt, at han er på lånt tid, vi vil bare gøre den tid den bedste han nogensinde har oplevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Hvor er det bare rørende, at du bekymrer dig sådan om ham. :bighug:

 

Og til det markerede, nej det kan man ikke! :lun:

 

Vi ved selvfølgelig godt, at han er på lånt tid, vi vil bare gøre den tid den bedste han nogensinde har oplevet.

 

Tænker på ham konstant :genert::genert:

Jeg er sikker på han aldrig har haft det bedre i hele sit liv. Han er født under en heldig stjerne på den måde at han kom til jer.

krydser allerede nu :x: for imorgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker på ham konstant :genert::genert:

Jeg er sikker på han aldrig har haft det bedre i hele sit liv. Han er født under en heldig stjerne på den måde at han kom til jer.

krydser allerede nu :x: for imorgen.

 

Må ikke give dig karma igen, men du skal vide, at det varmer utroligt meget.:lun:

 

Utroligt, så hurtigt man kan forelske sig i sådan en gammel herre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Må ikke give dig karma igen, men du skal vide, at det varmer utroligt meget.:lun:

 

Utroligt, så hurtigt man kan forelske sig i sådan en gammel herre.

 

Ja lige da du oprettede tråden, der var der bare et eller andet, og da så billederne kom, så var jeg da helt færdig :genert:

Men der nu også nået helt specielt ved ham, så elskelig at han bare må pakkes ind i vat og helst ned i indelommen så der ikke sker ham nået mere. Han ser så mild og go ud den gamle dreng :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været ved dyrlægen med Rocky. Umiddelbart virker han virkelig sund i forhold til alderen. De tog blod- og urinprøver for at lave hvad de kalder en senior profil, dvs. alle indre organers funktion bliver testet. Hvis leveren er fin, kan han få noget mildt gigt-medicin.

 

Hjerte og lunger lød virkelig fine. :banan: Og så var de overhovedet ikke bekymrede for nogen af de knuder han har.

 

Hørelsen er nedsat, men dyrlægen tror ikke han er 100% døv. Måske lidt vil-døv men det er OK med mig. Han har levet længe nok til at fortjene at gå sine egne vegne. :mrgreen:

 

Nu venter jeg spændt på testresultaterne. Der var jo lidt mistanke om nyresvigt, så det er den næste hurdle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en gang må jeg tænke, hvor er det godt der findes mennesker som dig! :5up:

Dybt imponerende!!!

 

Jeg har også fulgt med fra starten i denne tråd og bliver glad, hver gang der er nyt :genert:

Håber, han får lov at glemme fortiden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jeg krydser fingre for resultatet!

 

Man kan godt selv teste nedsat hørelse, ved at lave larm i et andet rum, man skal bare ikke kaste ting på gulvet, da hunden kan mærke vibrationerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Så har jeg været ved dyrlægen med Rocky. Umiddelbart virker han virkelig sund i forhold til alderen. De tog blod- og urinprøver for at lave hvad de kalder en senior profil, dvs. alle indre organers funktion bliver testet. Hvis leveren er fin, kan han få noget mildt gigt-medicin.

 

Hjerte og lunger lød virkelig fine. :banan: Og så var de overhovedet ikke bekymrede for nogen af de knuder han har.

 

Hørelsen er nedsat, men dyrlægen tror ikke han er 100% døv. Måske lidt vil-døv men det er OK med mig. Han har levet længe nok til at fortjene at gå sine egne vegne. :mrgreen:

 

Nu venter jeg spændt på testresultaterne. Der var jo lidt mistanke om nyresvigt, så det er den næste hurdle.

 

Det lyder da utrolig skønt, Rocky er sørme en stærk hund må man sige og jeg håber han vil kunne tåle lidt gigt medecin :x:

 

Mynder for ofte mere eller mindre fedt knuder som ældre og de er helt uskadelige. Er det sådan nogen Rocky har ?

 

Lidt døv når man er 13 år er jo ok :-) som du skriver og han har jo også haft et andet liv som ikke var så godt, Så måske han tager lidt revance på sin den ungdom han ikke har haft :-). nu hvor han har et godt hjem & familie.:hjerte:

 

Husker godt du skrev om hans nyre. :x::x::x::x::x::x::x: finger meget hårdt for at de prøver også er fine.

 

Tusinde tak for opdate.

 

Indrømmer har kigget efter tråden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

:hjerte::hjerte: du er fantastisk.

og tillykke med familieforøgelsen! lækkert i har givet ham den chance..

 

gid hvor ville jeg ønske jeg havde tid, mulighed og plads til det!

 

det kommer nok forhåbentlig om nogen år! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Ja, det er fedtknuder. Dobere får dem også i stor stil med alderen. Sadie har en del. Måske er det mynde-inholdet i doberen vi kan "takke" for det..?? :mrgreen:

 

ja måske. jeg har selv haft dobberman, det er min ynglings race, men for en del år tilbage var der meget sygdom i racen i DK og det var meget smertefuldt at minste min 9 mdr dobber dreng " Han var født med nyre fejl " og havde epilepsi ". Så jeg fik et par mynder. De ligner af væsen på mange måder "selvfølgelig ikke med lydighed osv".

Nilo var det bedste i verden:hjerte:. hans følsomme væsen, hans trofasthed og værdighed var meget mynsk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::yeah::yeah:

 

 

Fik lige svar på prøverne og alle de vitale organer er helt i top!!!

 

Eneste der faldt lidt udenfor normen er, at stofskiftet er lidt lavt, men det er der så mange dobere der har, inkl. min Chase, og er let at behandle.

 

Jeg fatter det næsten ikke. :-D:-D

 

:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
:banan::banan::yeah::yeah:

 

 

Fik lige svar på prøverne og alle de vitale organer er helt i top!!!

 

Eneste der faldt lidt udenfor normen er, at stofskiftet er lidt lavt, men det er der så mange dobere der har, inkl. min Chase, og er let at behandle.

 

Jeg fatter det næsten ikke. :-D:-D

 

Flot flot flot :klap::lun: den bedste nyhed i 1000 år :5up:

 

Så har han en rigtig go fremtid. helt fantastisk.

Tillykke tilykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...