Hop til indhold

Hovedrengøring, det videnskabelige bevis.


KimC
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Kattiie
Tak tak :mrgreen: Ja der er godt nok mange andre ting jeg hellere vil lave :lol:

 

Ja det kender jeg kun ALT for godt, det er nok derfor jeg altid har så svært ved at tage mig sammen til at gøre rent... Overspringshandlinger er mine bedste venner :blink::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg føler virkelig med dig, men alligevel tager jeg mig selv i at grine mig igennem dit indlæg :lol: Jeg synes det er så komisk, og det er nok fordi jeg selv har været ude for noget lignende med Pluto. Og når man står i situationen så er man bare SÅ irriteret og gal, det var jeg i hvert fald og hvis jeg så forestille mig at det var 4 hunde der havde haft gang i natteroderiet... :stupid::blink:

Men jeg gør rent når der trænger... hehe jeg er bestemt ikke en typisk kvinde, som regel gør vi rent herhjemme en gang om ugen, men der bliver altså ikke vasket vægge ned, vi støvsuger nok sådan ca hver dag, men det er udelukkende pga hundehår.

Jeg har også et par stykker mere end ..4 :mrgreen:

Jeg bliver aldrig sådan gal og irriteret..Det er jo bare at starte fra en ende af sådan uden at tænke for meget :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med væggene - hvad bruger i til at vaske dem, og er det ikke noget der ødelægger tapetet? :hmm:

 

Som Grand Danois-ejer har jeg jo savl på væggene, og det hænger der og samler støv, så det bliver til brune tørre pletter :genert:

 

Jeg har prøvet med en svamp og noget sæbevand, men synes ikke det går af :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Alt efter hvilken type vægge eller maling der er på væggene så kan der være på sin plads at vaske dem ned.

 

Er man typen der brænder adskillige levende lys af hele vinteren og ikke altid køber de dyre i ægte stearin som ikke osder så meget så er væggene faktisk meget mere sorte hvis man " tør" tørre dem over.

 

På den lange bane ken man spare en omgang maling.

 

Man kan gøre sig selv den tjeneste at købe maling der er vaskbar , den er lidt dyrere men holder sig længere pæn da den kan vaskes.

 

Men start med at støvsuge alle væggene. Der er mere på den end man tror. :5up:

JA det er vildt ikke? for et par år siden køte vi en luftrenser fra NIKKEN..JEg synes det var lidt pjattet, for jeg gjorde jo rent hele tide og hundene fælder ikke...Ham forhandleren lod den køre i et par tier mens vi drak kaffe..Og jeg fik et chok da jeg så hvad filtrene indeholdt efter 2 timer.. Nu kører den hele tiden et eller ande sted i huset..Og det er ufatteligt hvad der suser rundt i luften (og ned i lungerne på os):shock:

Mht væggenne så er det ikke rengøringsvanvid..Men hundene er langhåret og ryster sig selvfølgelig indenfor når de har været ude..SÅ der sidder lynhurtigt en sørgerand en halv meter op på væggene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Man hoerer jo en masse om forsvundne slanger, saa jeg ville lige sporge naermere, saa jeg kunne faa at vide om jeg havde grund til at bekymre mig for en undsluppen python paa vej til usa.
En kongpython skal du ikke bekymre dig om :mrgreen: I har flere slanger derovre der er mere farlige.. for ikke at tale om edderkopper.. En af mine favoritter er Brown recluse spider (loxosceles reclusa) :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg gør ikke særlig tit hovede rent :)

 

Jeg kører stadig efter "Det skal ikke være rent, men se rent ud"-princippet :lol:

 

Jeg tørrer kun støv af hvis det irritere mig, feje gulvet bliver min. 1 gang i ugen, til trods for rotterne faktisk dagligt smider strøgelse ud af buret :)

 

Opvask ca. hver 2. dag eller når alle 4 tallerkner er beskidte :lol:

 

Tøjvask ca. 1 gang i måneden :)

 

Gulvvask, når jeg lige husker det :)

Vi har lige fået opvaskemaskine (hundene har haft længe)..Sikke en lettelse..Den kører 1-2 gang (hundenes kører 3 gnge om dagen)

Vores kører 1-2 gange om dagen (hundenes kører 4 gange i snit om dagen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
HA! Ikke når man bor på landet, med to hunde og to fritgående katte!! :evil: Her kan gøres meget rent hver dag, uden at her nogensinde bli'r sådan helt Ajax-rent... :megaked:

 

Til gengæld støvsuger jeg tit både vægge og loft - vi har nemlig også mange edderkopper herude, og de er sq hurtige til at spinde... :shock:

Jeg elsker edderkopper :lun:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det der med væggene - hvad bruger i til at vaske dem, og er det ikke noget der ødelægger tapetet? :hmm:

 

Som Grand Danois-ejer har jeg jo savl på væggene, og det hænger der og samler støv, så det bliver til brune tørre pletter :genert:

 

Jeg har prøvet med en svamp og noget sæbevand, men synes ikke det går af :vedikke:

Jeg gør det en gang om ugen..

Mine vægge er malede, med en supervaskbar maling.. Alligevel bliver den slidt af efterhånden(i løbet af et par måneder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Nu til dine slanger - hvor mange har du og hvilke og kommer de godt ud af det med hinanden og hundene?

:mrgreen: Hvis slangerne er store nok og hundene små nok så æder slangerne dem..

Slanger kommer "ikke ud af det med nogen"..Ikke på den måde som vi tænker kommer ud af det med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det der med væggene - hvad bruger i til at vaske dem, og er det ikke noget der ødelægger tapetet? :hmm:

 

Som Grand Danois-ejer har jeg jo savl på væggene, og det hænger der og samler støv, så det bliver til brune tørre pletter :genert:

 

Jeg har prøvet med en svamp og noget sæbevand, men synes ikke det går af :vedikke:

 

Alt efter hvad der er malet med så er vinduespuds faktisk der bedste. Sådan noget færdigt noget på spray.

 

[ATTACH]42123[/ATTACH]

 

En fladmoppe som eks denne, der sælges i dagligvare handlen, er god til at nå med og man kan så spraye på moppen og tørret væggene.

Sprayer men på moppen så når væggen ikke at blive så våd at tapetet eller maling tager skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt efter hvad der er malet med så er vinduespuds faktisk der bedste. Sådan noget færdigt noget på spray.

 

[ATTACH]42123[/ATTACH]

 

En fladmoppe som eks denne, der sælges i dagligvare handlen, er god til at nå med og man kan så spraye på moppen og tørret væggene.

Sprayer men på moppen så når væggen ikke at blive så våd at tapetet eller maling tager skade.

 

Det moppesystem har jeg, det første der har fungeret her i huset! "Kludene" kan gå i vaskemaskinen, hvilket er et hit her. Har dog ikke prøvet at ta' væggene med den, men skriver mig det lige bag øret... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker så at gøre rent :D Det er min måde at komme ud diverse vredes omgange, i stedet for at det går ud over manden.

Men lille hun Mimas kan ikke fordrage det og sidder bange tilbage i hjørnet, og tisser gerne - selvom jeg ikke bruger støvsugeren, eller andre ting der larmer :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt efter hvad der er malet med så er vinduespuds faktisk der bedste. Sådan noget færdigt noget på spray.

 

[ATTACH]42123[/ATTACH]

 

En fladmoppe som eks denne, der sælges i dagligvare handlen, er god til at nå med og man kan så spraye på moppen og tørret væggene.

Sprayer men på moppen så når væggen ikke at blive så våd at tapetet eller maling tager skade.

 

Det moppesystem har jeg, det første der har fungeret her i huset! "Kludene" kan gå i vaskemaskinen, hvilket er et hit her. Har dog ikke prøvet at ta' væggene med den, men skriver mig det lige bag øret... :5up:

 

 

Og det fik mig så inspireret til at støvsuge hele hytten, OG vaske gulv... :5up: Så nu skal jeg nyde duften af Ajax - så længe det nu varer! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
:mrgreen: Hvis slangerne er store nok og hundene små nok så æder slangerne dem..

Slanger kommer "ikke ud af det med nogen"..Ikke på den måde som vi tænker kommer ud af det med..

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg elsker edderkopper :lun:

 

Ogsaa mig, hvis de er smaa.. og ufarlige. Jeg tog brusebad med en sort enke i 14 dage, som havde lavet et fint lille vaev i toppen af kabinen. Dvs lige indtil jeg fortalte manden om 'lille peter edderkop' som saa kunne fortaelle mig, at 'peter' altsaa var en sort enke:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...