Hop til indhold

Nysgerrig: hundeejer og hvad mere?


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Tak for mange spændende svar - herligt at få stillet nysgerrigheden :mrgreen:

Sjovt, at der er så mange, der på den ene eller anden måde arbejder med mennesker - det ser ud til at være ret gennemgående.

 

Glemte selv at fortælle om min hobby. Det er MODE! :oops: Så er man stemplet - lille hund og mode som hobby :lol:

Det skal dog siges, at jeg interesserer mig for det på et mere seriøst plan end bare at dulle mig op og tømme den nærmeste strøgbutik. Jeg er meget interesseret i historisk mode og kan tidsbestemme et par sko inden for et årti bare ved at se hælen :lol: Min egen mormor syede for hertuginden af Schwerin før 2. verdenskrig og fik senere en modebutik på Lyngby Torv, som hun havde fra 1936 til 1971. Ærgerligt at den lukkede før jeg blev født - til gengæld har jeg været heldig at arve restlageret :mums:

Ellers følger jeg med i de store designeres kollektioner og får selv skrabet lidt sammen - ofte fra ebay. Heldigvis har jeg jo rig lejlighed til at få brugt herlighederne, når jeg har koncerter.

Min favoritting er sko - og jeg har over 200 par :oops: Derfor går jeg ikke op i tøj til hunde - vil hellere købe til mig selv :mrgreen:

 

Carrie??? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Zarina
Jeg er uddannet sygeplejerske, men prøver at leve af at male billeder.

 

Imellem de to har jeg haft et lillebitte tøjfirma, mens vi boede i Portugal. Vi eksporterede til 3 faste aftagere i Danmark. Og fandt ud af at mærkevarer rent faktisk er en mærkat i nakken. Et andet firma fra et andet land kan af den samme fabrik købe et parti skjorter af nøjagtig den samme metervare, og ofte det samme design (!) og sælge i et andet land med en anden mærkat i nakken til en helt anden pris!

Måske derfor kan det ikke ses på mig i dag at jeg har haft med tøj at gøre, jeg nægter nemlig at give ret mange penge for mit tøj.

Men jeg kan nu godt li at gøre en god handel på udsalg eller på et udenlandsk marked :5up:

 

Min mand laver tilbygninger til sommerhuse og den slags, og min datter går i 1.g og vil læse japansk.

 

Jeg bruger meget tid sammen med min familie, og selvfølgelig især med min hund, og så bruger jeg alt, alt for meget tid på hunde-forum, for her er så hyggeligt :mrgreen:

 

Hæ, det kender jeg godt! Jeg handlede engang meget i en skobutik med kollektionsprøver, og jeg købte et par sko, hvor der stod forskellige mærke i højre og venstre, men ellers var de naturligvis identiske. Men det sker nu ikke, hvis man køber Manolos eller noget i den kategori :mrgreen:

 

Fik ikke nævnt min egen uddannelse - jeg har studeret ved konservatorierne i København, Odense og Essen (Tyskland) og tog kandidateksamen i både Danmark og Tyskland. Derefter tog jeg solistklassen i Danmark, hvilket svarer til ph.d.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Carrie??? :blink:

 

:lol: Nej, jeg har faktisk ikke engang set hverken serien eller filmen - kan ikke fordrage chick lit, og på trods af min interesse for mode, er jeg meget langt fra de typer :blink:

Hvad laver du selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Nej, jeg har faktisk ikke engang set hverken serien eller filmen - kan ikke fordrage chick lit, og på trods af min interesse for mode, er jeg meget langt fra de typer :blink:

Hvad laver du selv?

 

Det er ellers en god serie og faktisk en ret god film, jeg havde frygtet noget meget værre :lol:

 

Jeg er lægesekretær på en akut modtage afdeling :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Det er ellers en god serie og faktisk en ret god film, jeg havde frygtet noget meget værre :lol:

 

Jeg er lægesekretær på en akut modtage afdeling :mrgreen:

 

Endnu en fra menneskebranchen :-D

 

Ja, hvis jeg engang får en alvorlig influenza e.l., kan det være, at jeg giver Carrie & Co en chance - jeg er bare ikke så meget til kvindehalløj - altså lige bortset fra skoene:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en fra menneskebranchen :-D

 

Ja, hvis jeg engang får en alvorlig influenza e.l., kan det være, at jeg giver Carrie & Co en chance - jeg er bare ikke så meget til kvindehalløj - altså lige bortset fra skoene:lol:

 

Menneskebrancen passer bedre til mig... Jeg søgte faktisk engang et job på KVL, de søgte en lægesekretær, men fandt faktisk ud af allerede i venteværelset at det nok ikke liiiige var der jeg skulle arbejde... Der sad en ved siden af mig ude i venteværelset som ringede hjem og med gråd i stemmen fortalte, at hunden havde gigt i albuerne, skulle opereres og have smertestillende resten af sit liv og jeg sad og fik helt tårer i øjnene :cry: Jeg kunne godt selv huske hvor ked af det jeg blev da Futte fik konstateret gigt... Og da de så sagde til samtalen at man kunne risikere at skulle afvise folk med deres dyr, fordi de fejlagtigt troede at behandling var gratis på KVL, så var den sag afgjort! For der kunne ske to ting: Enten ville jeg tude mig selv i søvn om aftenen eller også ville hele min løn gå til at behandle andres dyr med, så det var ikke lige det rigtige job for mig.

Jeg kan bedre håndtere når det er mennesker (de ældre i hvert fald, det er ikke så sjovt når det er de yngre :cry:) Det lyder nok mærkeligt, men sådan har jeg det altså. Ikke at jeg er uden empati for menneskene, men det er bare noget andet. Jeg ville dog ikke kunne være på en afdeling med kræftramte børn eller noget i den stil, det ville være for hårdt.

 

Nå det blev en længere smøre, bær over med mig :blink:

 

Du skulle nu give Carrie og Co. en chance, de er ikke så ringe endda ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

^Hæ, jeg kan godt forstå dig. Jeg har også tit tænkt, at dyrlæge må være et af de værste job i verden. Tænk at skulle aflive læssevis af dyr og så endda tage penge for det:skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

^Hæ, jeg kan godt forstå dig. Jeg har også tit tænkt, at dyrlæge må være et af de værste job i verden. Tænk at skulle aflive læssevis af dyr og så endda tage penge for det:skraek:

 

Ja det må være skrækkeligt :megaked:Omvendt har de jo også en vigtig funktion, min dyrlæge var i hvert fald helt fantastisk da han skulle aflive Futte, han formåede at gøre det til en "god" oplevelse (så god som sådan noget nu kan være :megaked:) i fuld respekt for både Futte og mig. Jeg er bare glad for at det ikke er mig der skal gøre det!!! :shock: Jeg ville tude med :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Ja det må være skrækkeligt :megaked:Omvendt har de jo også en vigtig funktion, min dyrlæge var i hvert fald helt fantastisk da han skulle aflive Futte, han formåede at gøre det til en "god" oplevelse (så god som sådan noget nu kan være :megaked:) i fuld respekt for både Futte og mig. Jeg er bare glad for at det ikke er mig der skal gøre det!!! :shock: Jeg ville tude med :oops:

 

Jo, men hvis de er nogenlunde tænkende mennesker, må de jo konstant gå rundt med en evigt kørende etisk diskussion med dem selv - "kan man overhovedet tillade sig at tage en andens liv og i bekræftende fald så hvornår". Plus at der kan være situationer, hvor de bliver bedt om at aflive dyr, fordi ejeren ikke gider at have dem eller ikke kan/vil betale for behandling. Og de kan jo ikke tage dem alle sammen med hjem. Ej, hvis valget stod imellem dyrlæge og skraldemand for mig, så kørte jeg ud og tømte skraldespande! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men hvis de er nogenlunde tænkende mennesker, må de jo konstant gå rundt med en evigt kørende etisk diskussion med dem selv - "kan man overhovedet tillade sig at tage en andens liv og i bekræftende fald så hvornår". Plus at der kan være situationer, hvor de bliver bedt om at aflive dyr, fordi ejeren ikke gider at have dem eller ikke kan/vil betale for behandling. Og de kan jo ikke tage dem alle sammen med hjem. Ej, hvis valget stod imellem dyrlæge og skraldemand for mig, så kørte jeg ud og tømte skraldespande! :-)

 

Der følger heldigvis også mange gode ting med. Tænk på alle de dyr man kan nusse helt legalt :-D Men du har ret, det må være svært ind imellem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
uh så fine og spændende liv i allesammen har - man bliver jo helt flov over hvor lidt der sker i sit eget her for tiden :oops:

 

Jeg var så uheldig at få ødelagt min ryg pga. for hårdt arbejde (det der med at lytte til min egen krop og stoppe når den sagde fra, det var jeg ikke så god til, og det skulle jo gå galt :cry:) så jeg blev sygemeldt i maj måned og har så stille og roligt arbejdet min ryg op til at blive stærkere til min sagsbehandler sidst i juni sagde at det var på tide jeg blev raskmeldt. Desværre var min ryg ikke helt enig med at jeg var klar til at arbejde igen, så har er nu på kontanthjælp og har derigennem fået vikarjob på schulstad (guuud hvor er det bare verdens kedeligste job:roll:, men jeg kan holde til det so far og ihh hvor er det skønt at arbejde for at få sine penge igen:-))

Jeg venter så på svar fra uddannelsespladser nu, men håber på at alt går som forventet og jeg kan starte min udd. som finansøkonom til august :mrgreen:

 

Min fritid lige pt går med biografture, veninderne og hund, hund, hund.

 

 

Husk lige at når det er ryggen det er galt med er mavemusklerne ekstremt vigtige at træne op. Det er dem som skal holde ryggen...

 

Totalt spam men jeg kan ikke lade være

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Husk lige at når det er ryggen det er galt med er mavemusklerne ekstremt vigtige at træne op. Det er dem som skal holde ryggen...

 

Totalt spam men jeg kan ikke lade være

 

Tror ikke der er noget der hedder spam i denne tråd :blink:

 

Ved godt det med mavemusklerne - "mirakelkuren" har vist sig at være en pilatesbog og den er bare super til at få det hele med :mrgreen: (desværre har jeg ikke fået lavet mine øvelser de sidste 4 dage og det kan faktisk mærkes:()

 

Jason og jeg skal i hundeskoven i kobbelhøje med nogle inde fra hundegalleri her om en halv time - uh hvor bliver det dejligt at møde nogle andre hunde han kan lege med!

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Nej, jeg har faktisk ikke engang set hverken serien eller filmen

 

Hvordan... er... det... muligt??!!! :shock::shock::shock:

 

Hvis jeg ikke lige straks skulle af sted til lufthavnen, ville jeg fluks opstøve dig med alle seks sæsoner under armen og tvangsindlægge dig til at se alle afsnittene ud i én køre, så der kunne blive rettet op på denne fatale mangel i din kulturelle opdragelse! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Hvordan... er... det... muligt??!!! :shock::shock::shock:

 

Hvis jeg ikke lige straks skulle af sted til lufthavnen, ville jeg fluks opstøve dig med alle seks sæsoner under armen og tvangsindlægge dig til at se alle afsnittene ud i én køre, så der kunne blive rettet op på denne fatale mangel i din kulturelle opdragelse! ;-)

 

:lol: Jeg er mest til danske film og serier - Matador, Krøniken, Ørnen og ISÆR Forestillinger, som jo var ren kunst i prime time :shock:

Men ok, jeg kan se, at jeg har flertallet imod mig, så jeg må nok give Carrie en chance. :lol:

 

Og god tur!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ, det kender jeg godt! Jeg handlede engang meget i en skobutik med kollektionsprøver, og jeg købte et par sko, hvor der stod forskellige mærke i højre og venstre, men ellers var de naturligvis identiske. Men det sker nu ikke, hvis man køber Manolos eller noget i den kategori :mrgreen:

 

Fik ikke nævnt min egen uddannelse - jeg har studeret ved konservatorierne i København, Odense og Essen (Tyskland) og tog kandidateksamen i både Danmark og Tyskland. Derefter tog jeg solistklassen i Danmark, hvilket svarer til ph.d.

 

Spændende uddannelse. Hvilket instrument mestrer du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Jeg føler mig helt dum med al jeres viden og fine uddannelser. Men det er da godt at se så mange unge uddanne sig.

 

Det synes jeg ikke, du skal Gryn :ae:

Det er jo forskelligt, hvad man har af muligheder, og hvordan man prioriterer. Og et tilvalg er også altid et fravalg. Min uddannelse har da været enormt spændende og givet mig mange fantastiske oplevelser, men der er også masser af ting, jeg ikke har kunnet, fordi den har fyldt så meget. Sådan er livet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler mig helt dum med al jeres viden og fine uddannelser. Men det er da godt at se så mange unge uddanne sig.

Ved du hvad Gryn, vi er lidt i samme båd men man skal ikke måle sig selv i forhold til andre mennesker. Hvis man har det godt med det man laver, kan det jo være ligegyldigt hvad andre har af fine uddannelser. De kan sagtens være bundulykkelige alligevel.

 

Jeg arbejder på et plejecenter (primært med genoptræning) i aftenvagt og behøver derfor kun at arbejde 28 timer om ugen for at holde skindet på næsen. Dvs. at jeg har mulighed for at holde hund,... noget jeg værdsætter meget mere end et fint diplom, der viser at jeg ved noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

^Jeg synes da heller ikke, at man skal få et diplom for diplomets skyld. Man må jo følge sin mavefornemmelse. Nogle (det kan både være folk med og uden uddannelse) har et arbejde, som de udelukkende har for at tjene penge, og så har de deres prioriteter andetsteds. Andre - og det kan også både være folk med og uden uddannelse - vælger et arbejde, der giver mening for dem, enten ved at de kan skabe noget godt, være noget for andre, eller rydde op i noget af det l..., der er i verden. Heldigvis er vi jo forskellige på det punkt - ellers ville det stå sløjt til i samfundet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder til daglig som supervisor i en café i lufthavnen (kastrup).

 

Jeg har desværre ikke mulighed for at uddanne mig så længe jeg har Lua og er alene. Noget med nogle penge og for meget alenehjemme tid:roll:

 

Ellers er min store passion udover hunde, kaffe og barista teknikker. Jeg træner pt til sjællandsmesterskaberne:mrgreen:

 

Jeg elsker musik, især hiphop og går meget til koncerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder til daglig som supervisor i en café i lufthavnen (kastrup).

 

Jeg har desværre ikke mulighed for at uddanne mig så længe jeg har Lua og er alene. Noget med nogle penge og for meget alenehjemme tid:roll:

 

Ellers er min store passion udover hunde, kaffe og barista teknikker. Jeg træner pt til sjællandsmesterskaberne:mrgreen:

 

Jeg elsker musik, især hiphop og går meget til koncerter.

 

Har tit tænkt på at du må møde en masse spændende mennesker med sådan et job?

Jeg er typen der har rigitgi meget brug for at være mig selv, men samtidig også møder en masse mennesker. Det gør jeg jo så også, at man så ikke altid kan sproget er faktisk sjovt og udfordrende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...