Lisbeth Storm Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 Reagere nogle af jeres hunde på birkepollen? Eddie har i øjeblikket lidt problemer med sine øjne i forvejen og er i behandling for dette. Men i torsdag, hvor min mand (som er meget allergisk overfor birkepollen) fik sin første voldsomme reaktion, begyndte Eddies næse af løbe med lidt klar væske, hans øjne (er lidt svære at vurdere da de i forvejen, på grund af hans øjentilstand i øjeblikket), men jeg synes også at de virkede mere irriterede. Tænkte på om han reagerer på pollen ligeledes..? Har nogle af jeres hunde problemer i birkepollensæsonen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Jeg ved ikke hvilken pollen Sille reagerer på, men lige så snart der er det mindste pollen, får hun sår på mulen. Hun startede først i februar med små sår på mulen. Det var lige da der var begyndt at komme lidt grønt rundt omkring og små blomster. Vi er startet hos Gudrun med akupunktur og kinesiske urter osv. og der har 7-9-13 ikke været sår siden Vi kæmpede sidste år med det, så jeg er ret spændt på hvordan det går resten af sommeren. Silles øjne var også påvirket og var tit røde og vi fik også noget mod øjenbetændelse et par gange. Det var også som om hun mistede lidt hår omkring øjnene. Hendes øre har vi også haft ret store problemer med og hun har haft ørebetændelse gentagne gange. Det var lige før den ene betændelse afløste den anden Går du ikke også hos Gudrun med Eddie? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret April 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Hejsa. Tak for dit svar. Jo jeg går ved Gudrun med Eddie. Han har jo også fået urter i nu omkring trekvart år. Det har virkeligt hjulpet på de problemer vi havde med hans mave og tarmsystem og huden. Og han er bestemt en helt anden hund efter vi startede ved Gudrun. Hans øjne har egentligt aldrig været et problem før. Dog har han desværre i øjeblikket problemer med lidt forhøjet tryk i øjnene men samtidig mistænker jeg måske også at han reagere på pollen...? Tror jeg vil tage en snak med Gudrun. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg tror også jag ville snakke med Gudrun. Der er jo mange ting der spiller ind. Det kan være både det ene og det andet, men også en kombination. Vi er lige startet på nogle flere urter som hun skal have om morgenen. Der skulle være noget kløestillende i og jeg synes faktisk det allerede har hjulpet. Vi har lige slået græs for første gang i år. Jeg er noget spændt på om der kommer en reaktion... Hvordan kommer forhøjet tryk i øjnene? Håber I finder ud af hvad det er. Du må gerne lige give en opdatering senere. God bedring til ham :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Reagere nogle af jeres hunde på birkepollen? Eddie har i øjeblikket lidt problemer med sine øjne i forvejen og er i behandling for dette. Men i torsdag, hvor min mand (som er meget allergisk overfor birkepollen) fik sin første voldsomme reaktion, begyndte Eddies næse af løbe med lidt klar væske, hans øjne (er lidt svære at vurdere da de i forvejen, på grund af hans øjentilstand i øjeblikket), men jeg synes også at de virkede mere irriterede. Tænkte på om han reagerer på pollen ligeledes..? Har nogle af jeres hunde problemer i birkepollensæsonen? Misja har en ret stor birkepollen allergi, så stor at den var en del af hendes hyposensibilisering vaccine i sin tid. Jeg kan dog stadig se reaktioner, bla. løbene næse og at hun bliver en smule hurtigere forpustet og så tåler hun - pga. birkpollen - intet med mælk (faktisk helst slet intet ko/okse) for der er en "oksesyre bakterie" tror jeg det hed, som krydser på birkpollen og det skal jeg da lige love for er rigtigt! En vinter fik hun A38 hver aften i hendes mad, bare for hygge, men da foråret kom gik hendes allergi helt amok og jeg tog straks en snak med dyrelægen (dylle har taget ekstra uddannelse i dermatologi) og hun kunne fortælle at synderen var A38 fordi den krydser på birkepollen Men passer jeg på, som jeg efterhånden har lært at gøre, så klare hun sig igennem fint men dog med løbe-næse i nogle måneder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Jeg tror også jag ville snakke med Gudrun. Der er jo mange ting der spiller ind. Det kan være både det ene og det andet, men også en kombination. Vi er lige startet på nogle flere urter som hun skal have om morgenen. Der skulle være noget kløestillende i og jeg synes faktisk det allerede har hjulpet.Vi har lige slået græs for første gang i år. Jeg er noget spændt på om der kommer en reaktion... Hvordan kommer forhøjet tryk i øjnene? Håber I finder ud af hvad det er. Du må gerne lige give en opdatering senere. God bedring til ham :hjerte: Tak skal du have. Jeg har fri i morgen og skal til dyrlæge og få målt trykket i hans øjne. Derudover vil jeg også slå på tråden til Gudrun. Glaukom kan skyldes en forstyrrelse i de dele af øjet, der henholdsvis enten producerer, "opsuger" og regulerer øjets væske. Det kan også være en forsnævring på vinklen mellem hornhinde og regnbuehinde. En øjenbetændelse kan også forårsage forhøjet tryk. Jeg er meget spændt på i morgen og håber vi kommer årsagen tættere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 ret sikker på at lille Louie reagerer :hmm: Hun kommer nok på banen:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Ja, herhjemme mærker vi desværre meget til pollen: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/16904-pis-min-allergivenlige-hund-har-allergi-9.html#post657711 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Ja, herhjemme mærker vi desværre meget til pollen: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/16904-pis-min-allergivenlige-hund-har-allergi-9.html#post657711 øj, hvor er du hurtig:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret April 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Ja, herhjemme mærker vi desværre meget til pollen: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/16904-pis-min-allergivenlige-hund-har-allergi-9.html#post657711 Tror lige jeg har lidt læsestof her..tak for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MariannB Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Min ene hund merke nok pollen litt ja,,,får nyse kick på tur. ( samme med meg ) Husker han hadde dette litt i fjord også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret April 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Håber I finder ud af hvad det er. Du må gerne lige give en opdatering senere. God bedring til ham :hjerte: Jeg har været til dyrlægen med Eddie idag. Hans tryk i begge øjne ligger desværre stadig i den høje ende for hvad man skal acceptere uden at iværksætte behandling med øjendråber. Dyrlægen mente at rødmen og den rindende næse godt kunne skyldes at han reagerer lidt på pollen også. Skal til trykkontrol igen om 14 dage. Jeg ringede dernæst til Gudrun og fik tid i næste uge. Vil have hendes vurdering også. Med det hun allerede har opnået med Eddies helbred er jeg fortrøstningsfuld. Så holder stadig godt øje med situationen og håber ikke at trykket stiger. Har fået oplyst de helt tydelige tegn på en akut trykforhøjelse. Eddies far mistede desværre øjet fornylig på grund af akut glaukom så vi holder vejret lidt og krydser fingre. Dette er dyrlægen klar over og de er også lidt ekstra oppe på mærkerne mht. Eddie på grund af dette. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Uhh, det lyder ikke rart med Eddies far. Men godt I er obs på det og dyrlægen også, så der bliver holdt lidt øje med det. Kan man slet ikke gøre noget? Stakkels lille pus :hjerte: sender positive tanker til jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts