Aslan Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 (rettet) Ja ja, så lod vi det da også gå galt :stupid::stupid: Eller, egentlig var det kun delvist vores skyld (hvilket ikke godtgører hvad der er sket!) Hvilket nok er det eneste der holder mit humør oppe Vi kørte jo forbi mine forældre i dag, Randers er jo kun en spytklat fra Mårslet, så vi tog lige 2 timer i mine forældres have :lun: Pludselig står der en hvid hanhund og kigger ind i haven, til stor irritation for Aslan. Vi går hen og tager Aslan med hen til terassen. Pigen på 12, kalder og kalder men hunden bliver stående. Jeg råber at den skal gå, og den ender da også med at gå hen til pigen. Mine forældres have er ikke indhegnet, da Aslan aldrig har udvist lyst til at gå igennem hækken, indtil i dag :damn::damn::damn: Nå, jeg går på toilet, det skal jo ordnes, og så hører jeg NEJ! KOM HER! Ja undskyld mig, men jeg fare jo ud uden at tørrer og nærmest med bukserne nede om anklerne, for det anede mig jo godt hvad der var sket. Han-hunden var kommet igen, og Aslan var gået igennem hækken. Martin var så løbet igennem hækken også, og i starten var der da heller ikke sket noget Indtil Martin kom hen og rakte ud efter Aslan, så begyndte de at markere. Martin fik fat på Aslan og pigen fik fat på hendes hund. Umidelbart er der ikke sket noget, så hun tager hjem med hunden og Aslan bliver bundet til terassen i hans lang snor. Nu har min far så haft ringet, de har været oppe og sige at hunden har blødt fra ryggen, men vidst ikke noget alvorligt heldigvis da. Min far kunne jo ikke sige så meget andet end at det var ærgeligt for hvad skulle manden dog også sige? Men har sagt, at bliver der noget, skal han bare give damen vores nummer, så må vi jo finde ud af det. De havde ikke deres i snor, og vi var ikke forsvarlig indhegnet, hvilket vi jo så bliver næste gang vi kommer der Men hvor er jeg ærgelig over at vi satsede på at han ikke ville gå igennem :damn::damn: Og nu har han haft succen, og er en overfaldshund Men hvad er det væreste der kan ske nu? Og ja ja jeg ved godt vi var nogle fjolser :stupid: Redigeret April 24, 2011 af Aslan 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Jeg vil ikke sige at han har gjort noget unormalt, de fleste hunde vil forsvare den grund de er på, og den anden hund var jo (ifølge Aslan) på hans grund. Fejlen ligger i, at grunden ikke var sikkert indhegnet, men det bliver den jo nu, og fremover vil der så ikke være noget problem. Selvfølgelig er det rigtig ærgeligt det sket, men umiddelbart lyder det jo heldigvis som om at ingen rigtig kom tilskade, og fremover sørger I for at haven enten er indhegnet, eller at Aslan er i snor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 øv altså!! Skal vi ikke satse på de er helt almindelige fornuftige mennesker, der kontakter dine forældre igen hvis hunden trænger til dyrlæge? Jeg kan ikke forestille mig at i i allerværste fald kan få andet end en påtale i så fald de melder det..Når begge hunde var løse er det jo meget svært at placere skyld.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Øv, øv, øv hvor er det bare træls!! :ae: Men kan så fortælle, at din oplevelse ikke er spildt, for det samme kunne være sket for os når vi er på besøg hos mine forældre - Du har lige sørget for, at det gør det ikke! Men i får jo nok en dyrlægeregning og det skal jo nok meldes til forsikringen - I værste fald kan det vist blive meldt til politiet og give en bøde. Tvivler dog på at det går så vidt, men man har da hørt om det!! I kender jo Aslan og er bevidst om at han kan reagere sådan, så er ikke et sekund i tvivl om, at i nok skal sørge for at det er første og sidste gang det sker - Men føler med jer (og den anden hund)!! Det er sgu' ikke sjovt sådan noget, selvom det trods alt ikke gik værre. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Så de kan ikke forlange ham aflivet vel Hvis de meldte det til politiet, ville de vel også ende med en bøde for at have hunden uden snor, ikk? Hvorfor skal forsikringen kontaktes? de dækker vel ikke når haven ikke var indhegnet forsvarligt? Det er faktisk næsten mest synd for pigen, selv om jeg er irriteret på hende, håber ikke hun tager det for slemt 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hmm, har lige snakket med min far for at få det helt på plads, damen var kommet op for at hører om hunden hørte til hos mine forældre, og det gør den jo ikke. Hendes næste spørgsmål var om han var en kamphund, hvortil min far sagde nej det er en broholmer. Og så var det en flænge den havde fået, og ikke bare et lille sår (håber lidt damen overdriver). Tror jeg har overtalt Martin til at tage 2 dages ferie, og så den dag min far skal opereres, sætter vi hegn op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Så de kan ikke forlange ham aflivet vel Nej, nej!! Det kan jeg absolut ikke i min vildeste fantasi forstille mig!! Hvis de meldte det til politiet, ville de vel også ende med en bøde for at have hunden uden snor, ikk? Muligvis, hvis det ikke er tilladt at gå med hunden uden snor - Det er det trods alt stadig mange steder, hvis hunden er under fuld kontrol. Så kan man jo så diskuttere hvor meget kontrol den helt præcist var under!! Hvorfor skal forsikringen kontaktes? de dækker vel ikke når haven ikke var indhegnet forsvarligt? Det tror jeg nok de gør - Hvis man aldrig dummede sig, så ville der jo ikke være brug for en ansvars forsikring. Det er faktisk næsten mest synd for pigen, selv om jeg er irriteret på hende, håber ikke hun tager det for slemt Det er skide synd for hende - I bund og grund er hun jo aldeles uden skyld i noget som helst. Forældrene derimod.... Fatter ikke nogen tør lade deres barn gå alene med en hund løs. Nu ved jeg ikke hvor stor den er, men synes ikke børn og hunde generelt høre sammen på gåture alene. Om det så var sket hvis forældrene havde været med, er jo umuligt at spå om, men så havde hun da ikke stået alene med den ubehagelige oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Størrelsen er en golden retriver. Skal jeg så kontakte min forsikring på tirsdag? Ai mine tanker kører, hvorfor bad damen dog ikke om vores telefonnummer? Shock? Jeg håber virkelig på at hun overdriver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Størrelsen er en golden retriver. Skal jeg så kontakte min forsikring på tirsdag? Ai mine tanker kører, hvorfor bad damen dog ikke om vores telefonnummer? Shock? Jeg håber virkelig på at hun overdriver Sikke en øv oplevelse - for alle parter:ae: Prøv evt at kontakte forsikringen på tirsdag - de plejer at være flinke til at hjælpe. Og så har du i hvert fald gjort, hvad du kan. Så må du vente og høre, om de andre kontakter jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Størrelsen er en golden retriver. Skal jeg så kontakte min forsikring på tirsdag? Ai mine tanker kører, hvorfor bad damen dog ikke om vores telefonnummer? Shock? Jeg håber virkelig på at hun overdriver Øv for en oplevelse!! håber også at hun overdriver pga. chokket :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hej, Hvad med at bede din far om damens nr. og så ringe til hende og få en snak-så slipper du for at gå og tænke på det;-) og så får I det forhåbentlig ud af verden. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Øv hvor en træls oplevelse for alle parter Jeg har absolut ikke fantasi til at forestille mig at der kan komme aflivning på tale selv hvis de melder det til politiet. Nej Aslan burde have været forsvarligt hegnet ind, men de har ladet en 12 årig pige gå løs med en hund hun tydeligvis ikke havde kontrol over... Hvis de er bare nogenlunde ordentlige så får de det ordnet gennem forsikringen og så slipper i med dyrlægeregningen... I viser jo også ansvarlighed overfor dem ved at i får hegnet dine forældres have ind så det ikke kan ske igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hej,Hvad med at bede din far om damens nr. og så ringe til hende og få en snak-så slipper du for at gå og tænke på det;-) og så får I det forhåbentlig ud af verden. V.H. Sille Det synes jeg faktisk var en rigtig god ide :5up: Tror det vil være godt at få snakket og få lidt mere klarhed over situationen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Øv hvor træls Jeg synes det lyder som en god idé at få fat i damens nummer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hej,Hvad med at bede din far om damens nr. og så ringe til hende og få en snak-så slipper du for at gå og tænke på det;-) og så får I det forhåbentlig ud af verden. V.H. Sille Både og, jeg tror jeg hellere må kontakte min forsikring først, sæt jeg snakker med damen, og gør hende endnu mere sur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Både og, jeg tror jeg hellere må kontakte min forsikring først, sæt jeg snakker med damen, og gør hende endnu mere sur hvordan skulle du kunne det? Hvis du har mulighed for at få nummeret så er det da oplagt at ringe og sige undskyld og at de endelig skal kontakte jer ved problemer? Og fortælle at ved fremtidige besøg er haven hegnet ind.. Selvom det da er svært at ringe om... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hvor er det trist at hundeejere skal gå og frygte for deres hunds liv pga. noget, der i virkeligheden er en ganske banal hændelse Hvor jeg dog hader den hundelov! Jeg ville ikke gøre noget. Jeg synes det må være de andres udspil, for de har selv den største del af skylden, og det burde de vide. Lad være med at holde liv i damens temperament. Lad hende falde til ro og give sig til at tænke over hvad hun vil gøre. Mit gæt er: Ingenting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hvor er det trist at hundeejere skal gå og frygte for deres hunds liv pga. noget, der i virkeligheden er en ganske banal hændelse Hvor jeg dog hader den hundelov! Jeg ville ikke gøre noget. Jeg synes det må være de andres udspil, for de har selv den største del af skylden, og det burde de vide. Lad være med at holde liv i damens temperament. Lad hende falde til ro og give sig til at tænke over hvad hun vil gøre. Mit gæt er: Ingenting. Jeg er helt enig. Bolden er på hendes banehalvdel. Hvis hun ønsker at gøre mere ud af det, hører I jo helt klart fra hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Minder lidt om da cujo blev overfaldet. Det var jo en hund på besøg hos nogle andre. Politiet gad først rykke ud hvis de ikke ville betale en evt. Dyrlæge regning, og ejeren af grunden kunne de vist ikke gøre noget ved fordi hunden var på besøg. Noget i den stil, det er nogle år siden nu jo. Tag det roligt og afvent. Men enig , skide synd du skal have så tunge tanker pga. Den episode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg er helt enig. Bolden er på hendes banehalvdel. Hvis hun ønsker at gøre mere ud af det, hører I jo helt klart fra hende. Jeg er enig. Hvis de ønsker at gøre mere ud af det må det være op til dem. Men jeg tror nu heller ikke du høre mere fra dem . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Ja ja, så lod vi det da også gå galt :stupid::stupid: Eller, egentlig var det kun delvist vores skyld (hvilket ikke godtgører hvad der er sket!) Hvilket nok er det eneste der holder mit humør oppe Vi kørte jo forbi mine forældre i dag, Randers er jo kun en spytklat fra Mårslet, så vi tog lige 2 timer i mine forældres have :lun: Pludselig står der en hvid hanhund og kigger ind i haven, til stor irritation for Aslan. Vi går hen og tager Aslan med hen til terassen. Pigen på 12, kalder og kalder men hunden bliver stående. Jeg råber at den skal gå, og den ender da også med at gå hen til pigen. Mine forældres have er ikke indhegnet, da Aslan aldrig har udvist lyst til at gå igennem hækken, indtil i dag :damn::damn::damn: Nå, jeg går på toilet, det skal jo ordnes, og så hører jeg NEJ! KOM HER! Ja undskyld mig, men jeg fare jo ud uden at tørrer og nærmest med bukserne nede om anklerne, for det anede mig jo godt hvad der var sket. Han-hunden var kommet igen, og Aslan var gået igennem hækken. Martin var så løbet igennem hækken også, og i starten var der da heller ikke sket noget Indtil Martin kom hen og rakte ud efter Aslan, så begyndte de at markere. Martin fik fat på Aslan og pigen fik fat på hendes hund. Umidelbart er der ikke sket noget, så hun tager hjem med hunden og Aslan bliver bundet til terassen i hans lang snor. Nu har min far så haft ringet, de har været oppe og sige at hunden har blødt fra ryggen, men vidst ikke noget alvorligt heldigvis da. Min far kunne jo ikke sige så meget andet end at det var ærgeligt for hvad skulle manden dog også sige? Men har sagt, at bliver der noget, skal han bare give damen vores nummer, så må vi jo finde ud af det. De havde ikke deres i snor, og vi var ikke forsvarlig indhegnet, hvilket vi jo så bliver næste gang vi kommer der Men hvor er jeg ærgelig over at vi satsede på at han ikke ville gå igennem :damn::damn: Og nu har han haft succen, og er en overfaldshund Men hvad er det væreste der kan ske nu? Og ja ja jeg ved godt vi var nogle fjolser :stupid: Det er lige så rædselsfuldt for jer som det er for ejeren af den anden hund. I HAR jo Aslan ansvarsforsikret, så økonomisk betyder det ikke en krone for jer. Derfor er det bedste, I kan gøre at ringe til ejerne af den anden hund, og bekymret spørge til hvordan den har det. Hvis der er det mindste i vejen med den, så må du endelig tilskynde ejeren til at kontakte dyrlægen. For selvfølgelig dækker jeres forsikring. ---Og Aslan er jo ikke en bølle, der snapper på alle og enhver, så forsikringsselskabet har nok ikke en masse tidligere sager liggende, vel? Hvis den anden hund IKKE er kommet til skade, så undgår du helt en masse bøvl hvis du (måske uberettiget) siger undskyld til den anden hunds ejer. Og hvis den anden hund ER kommet til skade, så får du dæmpet den konflikt der VIL opstå, hvis den anden ejer skal kæmpe for at få placeret et ansvar. Silke havde sidste år en forsikringsskade på en anden hund. Silke var i snor, fordi hun var en smule halt. Og den anden hund var bare glad for at se hende og sprang lige hen i hovedet på hende. Silke snerrede og slog lige med hovedet.. Den anden hund trak sig lidt og der var ikke flere problemer. Silke fik snoren af, og den anden ejer og jeg stod og snakkede lidt sammen, som vi havde gjort så mange gange før. Og også om at der vist ikke skete noget ved hundenes "sammenstød". Men da vi gik videre, kaldte den anden ejer på mig: Hendes hund HAVDE fået et hak i panden, der blødte. Den var sikkert stødt imod Silkes hjørnetand. Vi udvekslede telefonnumre og adresser. Den anden hund fik hos dyrlægen lavet en skade der kostede ca. 1700 kr. Jeg ringede til mit forsikringsselskab (Alm. Brand) og forklarede sagen kort (jeg nævnte ikke, at Silke var i snor. Hun KUNNE lige så godt have været løs.) Jammen. Alm. Brand skulle bare have den anden ejers adresse og tlf. nummer, -og så hørte jeg ikke mere til det! Ingen lange redegørelser. Ingen skriftlige erklæringer... 100% dækning uden vrøvl. Det ER altså noget der kan ske for enhver. Ligesom børn kan komme til at lave skader, så kan hunde også. Ingen bliver aflivet af den grund. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg ville prøve at få hundens ejers tlf,nr. Er den bidt i hækken, med hovedeet stikket igennem , er din hund udenfor grunden ved biddet, eller er de inde på forældres grund. Dette vil nok betyde noget. Jeg ville intet foretage mig, før jeg fik talt med ejeren og så er det nok påstand mod fåstand, alene for at få betalt Dr dyr. Hvis grunden er uindhegnet og den fremmede hund prøver at trænge igennem, så er din hunds reaktion jo skide normal, og jeg ser ingen grund til at din hund skal til yderligere OBS for sin mentalitet. Jeg ville istedet kontakte DKK om hvordan du griber sagen an. Også hvis du ikke er medlem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Når man læser det fra din side- tænker man jo at det vist ikke kan være så slemt, problemet er bare at jeg har problemet fra den modsatte side, og jeg har faktisk besluttet mig for at gå hele vejen næste gang. Med politianmeldelse og krav med hele molevitten. Og det korte af det lange er jo- som du også selv skriver flere gange, at det er dit ansvar at hunden er forsvarligt -uden fare for andre- i hænde. Pigen med den hvide hund har jo bare gået på offentlig vej/sti. - og det at hun går forbi kan vel ikke klandres som provokerende eller uforsvarligt. Men jeg vil dog sige- til din fordel- det er en engangsforseelse- det er jo ikke sket før- der er ikke nogle skader, så alle kan vel enedes om at det stopper der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 jeg ville helt sikkert ringe til dem, undskylde og spørge til hunden, hvis jeg forstår det rigtigt så var det ikke i dine forældres have men på offentlig vej skaden skete:hmm: Dvs skylden er helt og aldeles på din side Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Ja ja, så lod vi det da også gå galt :stupid::stupid: Eller, egentlig var det kun delvist vores skyld (hvilket ikke godtgører hvad der er sket!) Hvilket nok er det eneste der holder mit humør oppe Vi kørte jo forbi mine forældre i dag, Randers er jo kun en spytklat fra Mårslet, så vi tog lige 2 timer i mine forældres have :lun: Pludselig står der en hvid hanhund og kigger ind i haven, til stor irritation for Aslan. Vi går hen og tager Aslan med hen til terassen. Pigen på 12, kalder og kalder men hunden bliver stående. Jeg råber at den skal gå, og den ender da også med at gå hen til pigen. Mine forældres have er ikke indhegnet, da Aslan aldrig har udvist lyst til at gå igennem hækken, indtil i dag :damn::damn::damn: Nå, jeg går på toilet, det skal jo ordnes, og så hører jeg NEJ! KOM HER! Ja undskyld mig, men jeg fare jo ud uden at tørrer og nærmest med bukserne nede om anklerne, for det anede mig jo godt hvad der var sket. Han-hunden var kommet igen, og Aslan var gået igennem hækken. Martin var så løbet igennem hækken også, og i starten var der da heller ikke sket noget Indtil Martin kom hen og rakte ud efter Aslan, så begyndte de at markere. Martin fik fat på Aslan og pigen fik fat på hendes hund. Umidelbart er der ikke sket noget, så hun tager hjem med hunden og Aslan bliver bundet til terassen i hans lang snor. Nu har min far så haft ringet, de har været oppe og sige at hunden har blødt fra ryggen, men vidst ikke noget alvorligt heldigvis da. Min far kunne jo ikke sige så meget andet end at det var ærgeligt for hvad skulle manden dog også sige? Men har sagt, at bliver der noget, skal han bare give damen vores nummer, så må vi jo finde ud af det. De havde ikke deres i snor, og vi var ikke forsvarlig indhegnet, hvilket vi jo så bliver næste gang vi kommer der Men hvor er jeg ærgelig over at vi satsede på at han ikke ville gå igennem :damn::damn: Og nu har han haft succen, og er en overfaldshund Men hvad er det væreste der kan ske nu? Og ja ja jeg ved godt vi var nogle fjolser :stupid: Jeg lagde mærke til det i dit indlæg som jeg har markeret. At den fremmede hund kom tilbage igen. Det var din hund der bed og det er ikke i orden, men når det så er sagt så synes jeg også de har begået en del fejl. De lader deres datter gå alene med en løs hund og istedet for hurtigt at smutte med hunden første gang da Aslan brokker sig, så er den fremmede hund stadig løs og kommer tilbage igen. Det synes jeg er en stor fejl fra datterens side og pga. hendes alder vil jeg mene, at hendes forældre har en stor del af skylden. Derfor synes jeg i har været lige gode om det og håber at der ikke kommer mere ud af det end at det har været en lærestreg for jer begge. Hvilket jeg jo ved det har været for jer når i vil forhindre, at det sker en anden gang ved at sætte et hegn op. Tilsidst vil jeg give jer sådan en her :ae:da det aldrig er en sjov oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts