MissMilladk Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 De sidste 3 dage har Elvis ikke rigtig gidet at gå tur, når det har været varmt. Forleden gik jeg en - synes jeg selv - kort tur, men efter knap 1 km. tror jeg, gad Elvis sådan set ikke mere og han fik noget vand, hvilket jeg absolut ikke synes, han plejer at gide drikke SÅ tidligt på turen. Om vinteren rører han overhovedet ikke vand på en gåtur. Jeg kan godt huske, at han sidste sommer, da det var varmt, heller ikke rigtig gad at gå tur, og det forstår jeg udmærket godt, men SÅ varmt synes jeg da heller ikke det er endnu? Hvordan har jeres hunde haft det her i påsken? Og bliver det mon bedre, når de lige har vænnet sig til varmen? Jeg havde ellers lige glædet mig over, at det var blevet varmt, og nøj hvor nogle dejlige gåture, vi kunne få i det gode vejr, og så gider Elvis ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 skipper var også meget påvirket af varmen de første par dage, jeg var faktisk ved at være helt bekymret for om han mon var syg. Jeg synes dog det er blevet bedre så mon ikke de bare skal have lidt tid til at vænne sig til vejrskiftet sidste sommer var han hvalp så der sov han jo alligevel meget og fik ikke lange gåture så jeg har ikke noget at sammenligne med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Luna har været lige sådan, og jeg undrede mig også, så varmt var det jo heller ikke Men jeg tror bare lige at de skal vænne sig til skiftet i vejret, og jeg syntes allerede at det er blevet bedre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Anton er også meget påvirket af det i starten og det bliver også bedre efterhånden som han vænner sig til det. Men han er alligevel lidt sart når det er varmt vejr. Tror generelt det er forskelligt hvor godt hunde klarer varmen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Bamse er naturligvis påvirket af varmen, med hans tykke pels og er begyndt at grave huller for at ligge køligt. Synes i øvrigt at han ikke har fældet så meget i år som han plejer :hmm: Nana er sløv, men veksler mellem at ligge midt på gårdspladsen i fuld sol og så gå lidt i skygge engang imellem. Når hun har ligget i solen, kan man næsten ikke røre ved hende - hun er brand varm - fatter ikke at hun kan holde det ud. På gå turene er de begge friske som altid, men vi går også ved vandet hvor det er mere køligt. Gider ikke skoven, da der er for mange flåter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Sådan klarer min münster varmen her i påsken :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Luna er også påvirket. I skoven skal hun have en dukkert i søerne og jeg lader hende, selvom det er møgulækkert vand. Fra i morgen begynder vi at gå til stranden. Og så tager vi fortsat den lange tur om morgenen. Luna ville elske en have, for lige så snart en enkelt solstråle slipper ind i lejligheden lægger hun sig i den:-D Luna fælder desuden rimelig meget i øjeblikket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Her døjer Obelix også med varmen. Men mon ikke de gradvis vænner sig til det . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg har lige været ude med Vinnie, og hun blev så træt/varm, at hun næsten ikke havde energi til at lave ballade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg har lige været ude med Vinnie, og hun blev så træt/varm, at hun næsten ikke havde energi til at lave ballade jeg skal til rally med skipper i aften jeg satser på samme effekt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Min hund og mange af dem vi dagligt ser har problemer. Jeg tror ikke at hundene kan finder ud af det hurtige skift og min er slet ikke færdig med at fælde. Han har fældet meget mærkeligt i år, fælde lidt, fælde meget, fælde lidt, meget og nu lidt igen og han har stadigvæk en tyk pels på trods. Og sådan er det med de fleste hunde jeg møder for tiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Min hund og mange af dem vi dagligt ser har problemer. Jeg tror ikke at hundene kan finder ud af det hurtige skift og min er slet ikke færdig med at fælde. Han har fældet meget mærkeligt i år, fælde lidt, fælde meget, fælde lidt, meget og nu lidt igen og han har stadigvæk en tyk pels på trods. Og sådan er det med de fleste hunde jeg møder for tiden Det er da rart at høre at det ikke kun er Bamse der fælder mærkeligt ( meget lidt)- eller slet ikke. Ku' være at man skulle smide ham i bad - så plejer der at komme gang i den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg tror hunde har det helt anderledes end mennesker,når det gælder varmen. For herhjemme er den også gal, i torsdag, hvor det endda vindede lidt, gik martin 500 m kl 14, og så smed Aslan sig i skyggen og gad ike gå længere. Vi var på mors og da vi gik kl 7 om morgene var det fint, kl 10 når vi gik ud i haven, tog han bolden, tissede 2 gange i haven og lagde sig så ned i skyggen. Men han kunne godt holde til at gå gennem nykøbing mors, for der var noget at se på. Vi kan ikke gå tidlig aftenstur længere, allerede nu hedder det efter kl 20, for igår da jeg gik med ham kl 19, gaaaaaaad han ikke. Og Aslan ELSKER at gå tur. Så jo, så varmt er det faktisk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wheaten terrier Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Hemi døjer helt vildt i varmen og det gør han hele sommeren. Når vi går tur kan man se en hund der styrer rundt mellem alle de skyggefulde steder. Så her står vi enten tidlig op og tager en lang tur hvor det lufter eller hvor skoven kan kaste sin skygge over os. Bliver klokken 9, har vi allerede problemer og må korte turen af. Stakkels dreng, han sidder trolig og ser vejrudsigten og håber på overskyet og 15 grader :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Min hund virker bedøvende ligeglad ... måske er det Ridgebacken i ham? Han drikker måske lidt mere end han plejer, når vi kommer hjem, men ellers virker han ikke påvirket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Begge mine hunde "lider" også under varmen. Er lidt mere sløve, leger ikke så meget i haven og sover mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Luna fælder også rigtig meget pt. Vi er begyndt at gå på stranden om morgenen nu. Så er hun våd, når vi går hjemad og kan forhåbentlig holde til varmen. Vi er hjemme ved 9-9.30 tiden:-D Resten af dagens ture er så bare lige ned og gå runden på 10-12 minutter:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Tulle klare det okay hun bliver noget langsommere og roligere men ellers er der ikke noget, vi går ret meget når det er så fint vejr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Vi mødte en chowchow i skoven og den og Hugo var helt enige om at sidde og halse med ryggen til os mennesker, så ja han har været meget påvirket af varmen - i dag er det bedre, der blæser det lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Petrine opsøger solen, om vi er ude eller inde, hun nyder virkeligt at blive varmet igennem. Sommerklip er en stor succes! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Lumen ELSKER solen! Hun kan slet ikke få nok. Jeg har ikke set hende med tungen ud af munden endnu Hun fanger hver en solstribe, lægger sig i den og bare flader ud. Det eneste jeg har bemærket er at hun drikker mere vand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts