Gæst Monty Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Hejsa allesammen, Monty er ikke glad for at vi bader ham hvordan kan det være? Han elsker at rulle sig og én gang hoppede han i en sø. Jeg har givet ham god bider før og efter men lige meget hjælper det. Med venlig hilsen John-Steen Wandbæk Monty´s far. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Hejsa allesammen, Monty er ikke glad for at vi bader ham hvordan kan det være? Han elsker at rulle sig og én gang hoppede han i en sø. Jeg har givet ham god bider før og efter men lige meget hjælper det. Med venlig hilsen John-Steen Wandbæk Monty´s far. Hæ... Bassil vil s....! heller ikke i bad, men han elsker at ligge ude i Øresund.. Der er to veje... enten lære ham det.. eller tvinge... jeg tvinger - men det er indtil nu også kun blevet to rigtige bade.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Monty Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Okay, og mange tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Jeg er også træls og tvinger ham - Har prøvet alt med godbidder osv han er ligeglad. Det sker heldigvis meget sjælendt at han skal i bad. Nu er det ikke sådan at jeg hiver og slider i Basse - Det kunne jeg ikke drømme om - Men jeg kalder ham ind i bruseren og selvom han ikke kan lide det så gør han det alligevel den søde hund. Jeg sørger selvfølgelig for det er hurtig overstået og så pjatter med ham når jeg tørrer ham med håndklædet og så vil han ud i haven for at rulle sig i græsset og det må han selvfølgelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Jeg har taget mine med i bad, altså de sidder på armen og så bader vi sammen (virker nok ikke i størrelse berner), nu synes de begge det er hyggeligt og kan gå alene i bad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Man kan godt lære sin hund at være tryg i badet.. men man skal sørme væbne sig med tålmodighed. Man starter med at gøre hunden tryg ved at være i badeværelset, spise guffer osv. Så tænder man vandet et kort øjeblik, evt. mens hunden er ved at spise en tyggestang (ikke samme dag, men efter nogle dage med bare at være derude). Så skal hunden ind i kabinen/op i badekarret - uden vand, tonsvis af godbidder. Så tænde vand et mikro øjeblik, og guffer når vandet er slukket og indtil hunden er helt rolig igen hvis den er nået at tænke "åh åeh". Tænker den åh-nej, må man 1-2 trin tilbage igen. Så kan man gøre hunden våd måske bare på det ene ben. Så 2 ben. Så vaske det ene ben.... osv osv. Ja og herhjemme hader Motor så osse at gå i bad Og jeg er mindst ligeså våd (men sjovt nok ikke ligeså ren?) som ham når vi er færdige. Jeg pylrer IKKE, jeg roooooser, også selvom han skaber sig, og når vi er færdige, så er der ultimativ løbefest Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Jeg ser på bad ligesom jeg ser på ørerensning og negleklipning. Noget hunden aldrig lærer at elske, men som den lærer at acceptere. Der er alligevel ikke noget at gøre ved det - det skal bare overståes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Hæ... Bassil vil s....! heller ikke i bad, men han elsker at ligge ude i Øresund.. Der er to veje... enten lære ham det.. eller tvinge... jeg tvinger - men det er indtil nu også kun blevet to rigtige bade.. altsaa det er jo der problemet ligger: Naar man bader sin hund saa sjaeldent. Hvis man bader regelmaessigt og med dejlig lunkenvarmt vand, med sikkert fodfaeste og dejlige masserende bevaegelser, saa er min erfaring, at de fleste hunde finder sig fint i proceduren, uden ramaskrig efter et par gange:mrgreen:. vh rutineret hundevasker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Bare lige et forslag hvis Monty godt kan lige at lege med vand - det kan min Ozzie nemlig. :slem: Hun har lært at bad er superfedt ved at hun fik lov at lege med vandet. Jeg tændte bare for vandet til at starte med, og hun prøvede så at angribe det. Fx legede hun med det et øjeblik, og jeg holdt hende så fast et ½ sekund og hun legede med vandet igen. Laaaahaangsomt øgede jeg tiden, hvor jeg lige holdt hende fast og kombinerede det med ganske, ganske korte strint af vand på hende og øgede begge dele med tiden. (Vi badede rigtig meget en periode ) Nu går hun frivilligt ind i brusekabinen, når hun skal vaskes, og hun synes det er herligt, og hun får stadig lov til at lege med vandet ind imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Jeg er så i en lidt anden grøft, for jeg vil i videst muligt omfang undgå at bade/vaske hunden. Hvis kræet er beskidt så er det en tur i søen, eller en skylletur med haveslangen. Det er først når den har rullet sig i klamt dødt dyr eller andet ildelugtende der kommer sæbe på, og i så fald også kun dér hvor det klamme sidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Jeg er så i en lidt anden grøft, for jeg vil i videst muligt omfang undgå at bade/vaske hunden. Hvis kræet er beskidt så er det en tur i søen, eller en skylletur med haveslangen. Det er først når den har rullet sig i klamt dødt dyr eller andet ildelugtende der kommer sæbe på, og i så fald også kun dér hvor det klamme sidder. Her er der hverken sø eller haveslange :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Nå... men eftersom jeg jo er en af dem der vasker hunde hver uge (og nej, jeg er ikke for klog), så er de rimeligt vant til proceduren. Men... når jeg skal lære dem at nu skal vi bade, så vil jeg ikke ligefrem kalde det tvang, men de får heller ikke lov til at slippe. Når så vi er i gang med at bade, så synger jeg for dem... Ja...synger.... Om det er fordi de bliver rolige af min stemme eller fordi de tænker " hvis nu jeg står helt stille, så holder hun vel snart sin kæft" ved jeg ikke. Men det virker! -og nu tænker i...jaja... pis med dig. Men jeg har fundet ud af, at rigtig mange synger for deres hunde i badet og alle opfatter det som havende en beroligende effekt. Hver hund har deres yndlingssang... Gamle Indy har f.eks. "Der er myrer i mit øre" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Vasker både hund og katte en gang om ugen. De har prøvet det siden de var hvalp/ killinger - Men især kattene er da ikke specielt vilde med, når de første vandstråler rammer. Jeg plejer at tage en vaskeklud og lige gøre dem en anelse våde først og så nusser jeg en masse bag deres ører og i nakke og mens de giver sig hen til det gør jeg dem stille og rolige våde med bruseren imens. (Det er som om de glemmer lidt at de er i vandet, når de nyder kløeriet). Hvis jeg havde dyr, der var virkelig bange ville jeg nok bare starte med at have dem med på badeværelset mens jeg selv var i bad. Og så trinvis lære den bare at få skyllet poter og så lidt mere af kroppen. (Vent med shampoo og skyl heller ikke i nærheden af hovedet). Jo tiere man skyller/vasker jo nemmere går det fordi de vænner sig til det.. Ligenu er Smilla ved at lære at blive støvsuget. Det bliver hun cirka 15 sekunder om dagen (det er lige den tid det tager at gnaske et stykke tørret kyllling ud af min hånd. For ellers er hun lidt bange for det). Men hun jubler (gøer og hundser med mig) og skynder sig i forvejen ud i bryggerset, når vi er færdige med at strigle for så ved hun, vi skal ud og støvsuges. Eller nærmere spise kyllingestrips, er det nok... ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Jeg er rigtig glad for denne tråd. Har lige fundet ud af at min hvalp er en rigtig vandhund ... :slem: men derfor skal hun jo stadig vænnes til badekaret. Hvis jeg ikke havde læst hvad I har skrevet her, ville jeg nok ikke tænke så meget over at tage det i små etaper. Så tak fra mig også :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zigs Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Man kan nøjes med at spule hunden med en vandslange efter en rulletur. Der er mange hunde, som ikke er glade for at komme i bad... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Man kan nøjes med at spule hunden med en vandslange efter en rulletur. Der er mange hunde, som ikke er glade for at komme i bad... Men det er ikke alle der har mulighed for at spule hunden med en vandslange, hvis man f.eks bor i lejlighed midt inde i byen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2011 Jeg tilføjer at Oskar nu har været i bad og han hyler og skriger nærmest. Jeg har også prøvet med vandslangen - det gik lidt nemmere. Han skreg ikke men peb stadig. Jeg må indrømme igen at jeg brugte tvang for når man har rullet sig i klamt stillestående okkerfarvet vand er der ikke meget overskud og tid til girafsprog. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts