Hop til indhold

har virkelig brug for hjælp her !!!

Recommended Posts

Gæst snebold

Hejsa alle søde hunde ejer

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp nu :cry: og nogle gode råd..

Jeg har 2 små shih tzu han hunde de er ikke et år endnu

Men de ødelægger alt hvad de kan få fat på papir, blomster, aviser mm. når de er alene.

En anden ting er de tisser i møbler op af gardiner de opper enda op på mit stue bord og tisser der.

Jeg ved ikke hvem af dem der tisser i møbler da jeg ikke er i rummet når de gør det. de kan finde på at tisse op af mine gardiner selv om de lige har været ude at gå en lang tur :damn:

Jeg har forsøgt at lukke dem ude i gangen så de ikke kan ødelægge noget i de andre rum men det jeg fik ud af det var en ødelagt dør samt dørekam.

Hvad skal jeg gøre for at få dem til at stoppe med at tisse i mine møbler og op af gardiner mm. det med papir ødelæggelse er ikke det værste, men nye møbler hver uge er ret dyrt :megaked:

Er så langt ude at jeg bare overvejde at aflive dem, men det kan jeg ikke få mig selv til elsker jo de hunde.

Håber der er nogle her inde som kan hjælpe mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er næsten altid et problem at have to hunde på samme alder og af samme køn, for når de bliver kønsmodne vil de begynde at konkurrere for at finde ud af hvem der er stærkest.

Jeg kan forestille mig at det er sådan noget, der foregår hjemme hos dig i øjeblikket - en regulær "pissing contest" :mrgreen: - evt. kombineret med noget separationsangst.

Løsningsforslag kunne være:

1: Få begge eller en af dem kastreret (fratager som regel en hanhund lysten til at afmærke alle steder)

2: Omplacer den ene eller begge. Du behøver ikke at aflive. Der er mange som gerne vil have den race.

Nummer 3 er ikke et forslag, men noget du nok er nødt til at gøre, hvis du vil beholde dem: Træn alene hjemme med dem, og find ud af hvordan du kan gøre dem mere trygge ved at være alene. Måske skal de ikke have adgang til hele huset. Måske skal de ikke være i samme rum når de er alene. Du må prøve dig frem og se hvad der virker bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa alle søde hunde ejer

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp nu :cry: og nogle gode råd..

Jeg har 2 små shih tzu han hunde de er ikke et år endnu

Men de ødelægger alt hvad de kan få fat på papir, blomster, aviser mm. når de er alene.

En anden ting er de tisser i møbler op af gardiner de opper enda op på mit stue bord og tisser der.

Jeg ved ikke hvem af dem der tisser i møbler da jeg ikke er i rummet når de gør det. de kan finde på at tisse op af mine gardiner selv om de lige har været ude at gå en lang tur :damn:

Jeg har forsøgt at lukke dem ude i gangen så de ikke kan ødelægge noget i de andre rum men det jeg fik ud af det var en ødelagt dør samt dørekam.

Hvad skal jeg gøre for at få dem til at stoppe med at tisse i mine møbler og op af gardiner mm. det med papir ødelæggelse er ikke det værste, men nye møbler hver uge er ret dyrt :megaked:

Er så langt ude at jeg bare overvejde at aflive dem, men det kan jeg ikke få mig selv til elsker jo de hunde.

Håber der er nogle her inde som kan hjælpe mig

At aflive er i mine øjne ikke en løsning i din situation - så ville omplacering nok være et bedre bud.

Hvor gamle er hundene? Er det kun, når de er alene? Hvor mange timer om dagen er de alene? Hvordan ser en almindelig hverdag for hundene ud?

Det er rigtig svært at hjælpe med noget eller sige noget, før man ligesom ved det grundlæggende, som blandt andet er de spørgsmål jeg stiller ovenfor. Desværre kan det være en mundfuld med to unge hune - især to hunde i lømmelalderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snebold

Har bestilt tid hos dyrelægen så de begge skal ned og ha en sterelition har snakket med dem om at det ville hjælpe meget da de ikke er et helt år endnu dejligt :-D

de er max alene 1 time det er når jeg er nede for at handle ellers tager jeg dem med hvis jeg skal besøge min kæreste eller far ss

hverdagen her hjemme er meget ens uden de store vilde udfald :)

morgen starter kl 6:45 hvor de banker på min dør for at komme ind og sige god morgen he he de bliver lukket ud i haven mens jeg lige giver dem morgenmad og frisk vand, så kommer de ind igen hvor de så vil vække mine børn, hvilket også ligger fast, at de skal ellers bliver mine børn sure he he.

Så får de en god bid, hvor efter de spiser lidt af deres tørefodder og vi andre får morgenmad. Når børnene er gået i skole går jeg en tur med hundene, hvor de tisser godt af og gøre sig ren, de kommer lige ind igen og tisser op af mine gardiner hvis de lige er vasket suk... og det er kun det ene sæt gardiner aldrig det andet underligt.

Så falder de om kuld og sover et par timer hvor jeg for vasket tøj gardiner tæpper. så går vi i haven og leger med boldt hvis det ikke er koldt ellers gør vi det inde for leger altså.

Så går jeg en tur med dem så de lige for tisset af, inden jeg køber ind når jeg så kommer tilbage har de tisset på mit stuebord, sofa som er af stof suk det med sofa er de lige statret på.

Så kommer den store hjem så går han med dem ca 3 til 4 gange løbet af dagen og aften deres nat tur er omkring kl 22 hvor de så bagefter falder omkuld i deres kurve. hvor jeg så står op om morgen igen og ser de har tisset de samme steder igen :damn:

elsker mine små guld klumper og vil som sagt ikke af med dem, vil prøve alt.

Det med at de ødelægger papir og blomster ja det er ikke så slemt kan jo stille det op hvor de ikke kan nå dem, men det med at de tisser og gøre sig rent inde det går mig på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har bestilt tid hos dyrelægen så de begge skal ned og ha en sterelition har snakket med dem om at det ville hjælpe meget da de ikke er et helt år endnu dejligt :-D

de er max alene 1 time det er når jeg er nede for at handle ellers tager jeg dem med hvis jeg skal besøge min kæreste eller far ss

hverdagen her hjemme er meget ens uden de store vilde udfald :)

morgen starter kl 6:45 hvor de banker på min dør for at komme ind og sige god morgen he he de bliver lukket ud i haven mens jeg lige giver dem morgenmad og frisk vand, så kommer de ind igen hvor de så vil vække mine børn, hvilket også ligger fast, at de skal ellers bliver mine børn sure he he.

Så får de en god bid, hvor efter de spiser lidt af deres tørefodder og vi andre får morgenmad. Når børnene er gået i skole går jeg en tur med hundene, hvor de tisser godt af og gøre sig ren, de kommer lige ind igen og tisser op af mine gardiner hvis de lige er vasket suk... og det er kun det ene sæt gardiner aldrig det andet underligt.

Så falder de om kuld og sover et par timer hvor jeg for vasket tøj gardiner tæpper. så går vi i haven og leger med boldt hvis det ikke er koldt ellers gør vi det inde for leger altså.

Så går jeg en tur med dem så de lige for tisset af, inden jeg køber ind når jeg så kommer tilbage har de tisset på mit stuebord, sofa som er af stof suk det med sofa er de lige statret på.

Så kommer den store hjem så går han med dem ca 3 til 4 gange løbet af dagen og aften deres nat tur er omkring kl 22 hvor de så bagefter falder omkuld i deres kurve. hvor jeg så står op om morgen igen og ser de har tisset de samme steder igen :damn:

elsker mine små guld klumper og vil som sagt ikke af med dem, vil prøve alt.

Det med at de ødelægger papir og blomster ja det er ikke så slemt kan jo stille det op hvor de ikke kan nå dem, men det med at de tisser og gøre sig rent inde det går mig på..

Måske skal I overveje at putte noget mental aktivering ind i hverdagen? Det kan være næsesøg, træning af en eller anden art eller problemløsning. Du kan finde en hel masse gode forslag her i forum.

Det er fint at du har bestilt tid ved dyrlægen. Jeg går ud fra at det er hanhunde, siden de markerer op ad gardinerne? Det vil formodentligt hjælpe en del. Indtil da, så sørg for at lufte dem regelmæssigt. Gerne mindst hver 2. time. Du kan også lade dem gå med "tissebælte" indendørs - det ved jeg ikke ret meget om, men jeg ved at der er andre HF-brugere der har brugt sådan et med stor succes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snebold

hej piger tak for jeres svar, :D

Jeg vil lave mental træng/ leg med dem med godbider også vil jeg begynde forfra med alene hjemme træning.

Jeg er super glad for jeres svar endnu en gang tak

Link til indlæg
Del på andre sites