Hop til indhold

Hej med jer


Barky
 Share

Recommended Posts

Så er det på tide at jeg lister ud af min stalker-tilværelse og præsenterer mig selv.

 

Jeg har efterhånden tilbragt så lang tid herinde med at læse og læse og læse, at jeg trænger til lidt forandring. Så her kommer jeg! :banan:

 

Jeg har læst med herinde i ca et års tid, løst og fast. Altid med samme bagtanke:

"Jeg vil have en hund - her kan jeg lære noget!"

 

Mit navn er Julia, jeg er bosat i udkanten af københavn nærmere betegnet Vigerslev. Og så er jeg frygteligt hundeskruk. (Måske lidt sygeligt :oops: )

Jeg har i forvejen 2 dejlige katte og 2 skønne ildere. Og selvom jeg gerne vil have en hund NU!!! så venter jeg til at jeg ikke har mine ildere mere.

Jeg vil gerne kunne give min kommende hund en masse opmærksomhed, og det kan jeg ikke mens jeg har mine ildere, de kræver nemlig også en masse opmærksomhed.. (små diva'er :5up:).

 

Men uanset hvad, så kan jeg jo altid forberede mig, i den næsten-uudholdelige ventetid. :lol:

Og forberedelse ER nødvendigt, for jeg har nemlig aldrig haft hund før.

Jeg er opvokset med katte, og ilderne har så været min egen interesse.

(Som så blev en livsstil mere end hobby, og endte med udstilling, avl osv)

Nu har jeg kun ilderene som kæledyr, og de bliver hos mig til de ikke er mere. Mine dejlige små piger. :hjerte:

 

Jeg er stadig ved at indsnævre feltet ang. valg af hunderace. For at finde den vaps som passer bedst til min personlighed og livsstil. Men jeg ved jo godt, at min livsstil bliver ændret når jeg engang får selve vovsen. Og det er jeg helt indstillet på. Det der med at sove længe om morgenen, og dase en hel dag bliver jo ikke aktuelt med en vovse som skal luftes og leges med. :cool:

 

Og så bor jeg i lejlighed, i starten anså jeg det som en umulighed at få en hund, men takket være jeres forum og tråde, så har jeg åbnet øjnene for at det IKKE er umuligt, såfremt at jeg tænker mig lidt om.

 

I øjeblikket er der 2 racer som jeg læser mest om, whippet og norbottonspids. Dejlige vuffere!! :klap:

Men også forskellige hunde, med forskellige "krav" til pasning og træning.

 

Nå, det blev til lidt af en roman. Men jeg glæder mig til at komme til at lære noget mere, få svar på nogen af mine spørgsmål og i sidste ende = få en hund!

 

Hav en dejlig dag! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound

Det der med at sove længe om morgenen, og dase en hel dag bliver jo ikke aktuelt med en vovse som skal luftes og leges med. :cool:

 

Først hej og velkommen.

Jeg er vist selv mest "læser", men som ejer af to whippets bliver jeg altså lige nødt til at sige, at de så absolut gerne vil være med til at sove længe og dase en hel dag :blink:.........ikke hver dag selvfølgelig, men de har da bestemt et stort "slappe af" gen !

Min opfattelse af racen (gennem mine egen !) er at de er super go'e til at "hænge ud" med flokken, så uanset om vi skal træne, lege, gå tur eller dase er de klar til det !

Link til indlæg
Del på andre sites

Først hej og velkommen.

Jeg er vist selv mest "læser", men som ejer af to whippets bliver jeg altså lige nødt til at sige, at de så absolut gerne vil være med til at sove længe og dase en hel dag :blink:.........ikke hver dag selvfølgelig, men de har da bestemt et stort "slappe af" gen !

Min opfattelse af racen (gennem mine egen !) er at de er super go'e til at "hænge ud" med flokken, så uanset om vi skal træne, lege, gå tur eller dase er de klar til det !

 

Ja, det er også hvad jeg har læst mig frem til, hvilket jo virkelig er med til at gøre whippet'en til en attraktiv race... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Ja, det er også hvad jeg har læst mig frem til, hvilket jo virkelig er med til at gøre whippet'en til en attraktiv race... :slem:

 

Jeg kan ihvert tilfælde varmt anbefale den race !

Gjorde selv et stort nummer ud af at finde en race med samme behov for aktivitet som mig, og må sige at whippets opfylder alle de krav jeg har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Ja du er dælme også god til en dag på sofaen :drille::drille:

Så tak for kaffe da :fornaermet:.....eller er det som man siger at tyv tror hver mand stjæler :blink:

Nu i går måtte jeg da suse rundt på plænen for at lege pletøgle og trække tov med et par bølle møller :stupid: ...og ja det var IKKE noget smukt syn :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal I have.. Sikke en varm velkomst.. :-D

 

Nicole - jaeh, det er mig, jeg hedder Barky alle steder jeg kommer. Og stort tillykke med Vaks..! Han ser bare SÅ dejlig ud. :lun:

 

Audrey - så må jeg hellere komme igang med at skrive noget. For jeg må ikke vise billeder før jeg har skrevet 50 indlæg. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Audrey - så må jeg hellere komme igang med at skrive noget. For jeg må ikke vise billeder før jeg har skrevet 50 indlæg. :lol:

 

Det forstår jeg ikke noget af !! :hmm: jeg har da haft billeder på et par indlæg, og jeg er overhovedet ikke oppe på 50 stk af slagsen !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg ikke noget af !! :hmm: jeg har da haft billeder på et par indlæg, og jeg er overhovedet ikke oppe på 50 stk af slagsen !

 

Jeg kunne ikke indsætte link til de billeder jeg f.eks har liggende på photobucket.com

 

Men nu prøver jeg lige via det med at vedhæfte.

 

Det første billede skulle gerne være Arthur, min 13 mdr gamle racekat. En rigtig bølle! Men jeg plejer at kalde ham for min vidunderlige pestilens. :lol:

 

Næste billede skulle gerne være min snart 2 år gamle huskat Teddy, som blev kastet mig i nakken da han var 9 uger kun! Men han er min egen store voksen-baby. :engel:

 

Så kommer der en brun ilder, det er min 3 år gamle ildertæve Maleika. Moderen til mit hvalpekuld fra 2009. En rigtig morsom ilder! :5up:

 

Det sidste billede skulle forestille min 6 år gamle diva Zallie, også en tæve..

En diva-dronning-prinsesse-mokke, med en fanatisk bold-fetich :mrgreen:

HaveHandy 423.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa og velkommen også herfra :vinken:

 

Held og lykke med hundeprojektet.

Selv om det da ikke ser ud til at blive foreløbig. De ildere ser da yderst vakse ud :5up:

Hvor gamle kan de blive? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa og velkommen også herfra :vinken:

 

Held og lykke med hundeprojektet.

Selv om det da ikke ser ud til at blive foreløbig. De ildere ser da yderst vakse ud :5up:

Hvor gamle kan de blive? :hmm:

 

Nej, det varer nok 1-3 år får det bliver helt aktuelt.

Ilderne er bestemt meget vakse. :lol: Det er nogen livlige drilagtige små herlige bæster.

Det er svært at sige hvor gamle de kan blive. Jeg har haft en som blev næsten 8 år, og en som kun blev 4½. Så et sted derimellem er nok et godt bud.

Kigger man på stamtavlen og genetik, så er Zallie et omvandrende mirakel. Rent hypotetisk er hun langt over sidste holdbarhedsdato, men det er lidt et gennemgående træk ved mine dyr har jeg opdaget. :roll:

F.eks den ilder som blev næsten 8 år, burde reelt set kun være blevet 5-6 år. Og en anden ilder jeg havde levede også et par år længere end for ventet.

 

Sort på hvidt så burde Zallie "kradse af" (7-9-13 for at det ikke sker inde for nærmste fremtid!) før Maleika. Og hvis Maleika så mistrives ved at være alene ilder (hun har altid haft selskab, helt siden hun var hvalp) så har jeg nogen dejlige veninder med ildere som gerne vil passe på hende for mig. Men KUN hvis jeg vurderer at hun ikke trives med at være alene.

 

Den tid, den sorg. Jeg har altid en plan A,B,C, og tænker generalt rimelig langt frem før jeg træffer beslutninger. Begge piger har det helt fantastisk heldigvis, ingen sygdom eller helbredsmæssige problemer. Ingen af dem har nogensinde haft en enkelt sygedag, så lad det bare blive ved med at være sådan. :5up:

 

Ildere er i blodet på mig, så det er en langsommelig process at "frigøre" sig. Det er f.eks over et år siden at jeg traf beslutningen om at jeg IKKE ville få nye ildere, hvis andre faldt fra. Og på et halvt år mistede jeg så hele 3 dejlige dyr, 2 til alderdom og 1 til akut opstået sygdom. :cry:

 

Hvilket nok også forklarer at jeg er i så god tid ude og undersøge alt om hund, før jeg anskaffer mig en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder jo som om det er noget, der kan gå i blodet - selv om jeg synes, de ser kære ud, har jeg dog aldrig været fristet af at få en i huset :genert:

 

Og det tyder jo på, at du er god til ildere, når det bliver oldinge hos dig. De har sikkert de bedste ilderliv, man kan forestille sig :5up:

 

Et dejligt fyldestgørende svar, tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt en tildens til at skrive lange indlæg når det kommer til mine dyr.. :oops:

 

Det må I lige vænne jer til, for det kommer også til at indbefatte den kommende vaps engang... :lun: :slem:

 

Dét synes jeg da lyder yderst lovende :klap:

Især, hvis der så følger billeder med; det er ALLE vilde med her :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...