Hop til indhold

Min hund har bidt idag...


Gæst RikkeP
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
Ja, jeg har læst det du har skrevet - prøv selv at læse det igennem igen, som jeg har citeret.

 

 

Saa har du maske ikke forstaaet det. Fordi hvis man havde forstaaet det jeg skrev ville man ikke faa det ud af det, med det sporgsmaal du kom med;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Saa har du maske ikke forstaaet det. Fordi hvis man havde forstaaet det jeg skrev ville man ikke faa det ud af det, med det sporgsmaal du kom med;-).

bunny.gif

 

 

 

 

 

Hvis nu du skrev dine indlæg så de rent faktisk giver den mening du åbenbart gerne vil have frem, istedet for den mening som rent faktsik kommer frem, så kunne det jo være vi kunne forstå hvad du sagde da du altså sagde det vi ikke forstod du ville have sagt.... lige før....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Saa har du maske ikke forstaaet det. Fordi hvis man havde forstaaet det jeg skrev ville man ikke faa det ud af det, med det sporgsmaal du kom med;-).

 

 

Det kan ikke bare tænkes at du har formuleret dig forkert? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træls at din hund bed en anden. Jeg forstår godt du er rigtig træt af det og det er heller ikke så smart, meeen det er jo dens grund og det ligger vel til hunde at forsvare det de ejer... Jeg er vildt imponeret over at du har lært dem ikke at gå uden for haven og som du skriver, så var din hund vred, men stoppede alligevel. Det tror jeg ikke mange hunde ville gøre. Det er ikke spildt arbejde at du har lært dem at blive inde på grunden, for det kan jo stadig være at en af børnene engang imellem glemmer at lukke lågen. Det er et fint valg at sætte hegn op. Tænk på det på den måde at det ikke er for at holde dine hunde inde (for dét har du lært dem), men for at holde andre folks hunde uden snor ude...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altsaa hvis man skulle folge den tankegang.. hvorfor saa have sin hund i snor f.eks?

 

pointen er, at man vel, gaar jeg ud fra, foretager sig nogle sikkerhedsforanstanltninger naar man er hundeejer for at mindske de risikoer der findes,naar man holder dyr.

 

Min sikkerhed var at træne mine hunde, til hvor grunden går... Jeg vuderede at det var nok, men det var det så ikke alligevel... Hegnet kommer nu op, men har kan jo aldrig sikre mig 100%.

Naboen har en dejlig Grande D og det bliver da slet ikke et problem for ham, at springe de 150 cm, som hegnet bliver.

Jeg NÆGTER at sætte et hegn op på 2 meter og med pigtråd + skilte op med " HUnden er løs" fordi der MULIGVIS kan ske noget.

 

Så er det jo ikke en hyggehund mere men vil blive betragtet som et farlig dyr, som går forbi min have... Hvad får jeg ud af det ?

 

Alle ulykker kan ske, og jeg kan aldrig sikre mig mod alt... Jeg kan forebygge at MINE hunde ikke laver ulykker, og det var det jeg gjorde, men træning så de kender grunden.

 

Jeg syntes endelig det er for nemt at sidde og gemme sig bag en computerskærm, imens man dunker andre i hover over hvad der kan ske..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Helt ærligt... Du går ud fra dine hunde aldrig kunne finde på at bide, ikke?

 

Men det kunne ske, fordi en eller anden tumpe opførte sig åndssvagt....

Så i princippet skal vi ALLE have mundkurve på vores hunde, altid have dem i snor osv. Alene fordi at der kunne ske noget fordi andre ikke har styr på deres dyr eller opføre sig pænt.

 

Hvis hundene altid har opført sig høfligt og pænt overfor andre hunde og børn, så er der jo absolut ingen grund til at tro, at det så rent faktisk skulle gå galt, som det gjorde her.

Det er vel ikke en pind anderledes end at gå tur med sin hund uden mundkurv på - For der kan også komme mennesker og hunde som kan udløse en uheldig episode.

 

 

Nej, jeg gaar ud fra at alle ogsaa mine hunde er istand til at bide. det er mit job som ansvarsfuld hundeejer at mindske den risiko, mener jeg.

 

Jeg mener der er nogle ret indlysende maader at mindske denne risiko uden at gaa over gevind, bl.a ved at hegne sin have ind med lose hunde. Det er hvad jeg synes er indlysende og ikke at gaa over gevind.

 

jeg vil mene situationen er en hel del anderledes:shock:. Lose hunde i haven uden indhegning synes jeg ikke kan sidestilles med at gaa tur med sin hund uden mundkurv paa - der er hunden under opsyn og ikke los, gaar jeg ud fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er skræmmende at vi lever i en verden hvor man ikke engang på egen grund kan være sikker på der ikke kommer indtrængende.

 

At vi ikke kan binde en lydig hund af ude foran brugsen uden at være bange for om den er mishandlet når vi kommer ud, hvis den da overhovedet er der.

 

Øv hvor er jeg ikke stolt af at være menneske, og da slet ikke med den tone som der ind i mellem ligges for dagen af andre.

 

Nej vi kan ikke sikre os foran brugsen og åbenbart heller ikke på egen grund, og deraf er vi desværre nødsaget til at handle og tage ansvar.

 

Men jeg kalder det egoisme - at man er så ligeglad med andres, bare "jeg" kan være her og gå løs med min hund - lade mine børn rende hvor det passer dem osv..

 

Jeg syntes det lyder rigtig fornuftigt med et hegn, om det så er rimeligt, eller burde være nødvendigt er en helt anden diskution!

 

Og måden der svares her i tråden viser jo bare befolkningens bredde forskellighed, og viser endnu engang at jeg ikke altid er lige stolt af at være racen menneske..

 

Mon ikke ejer at den bette hund har en smule skyldfølelse over at hunden er rendt ind på grunden når han nu ikke vil ligge yderligere sag an - specielt nu hvor din hund stoppede ved grænsen - Hvis han som andre havde overholdt loven (hund i snor), så havde problemet aldrig været opstået i første omgang. og så er vi tilbage til min holdning om at det ikke er fair at man selv skal lave foranstaltninger fordi andre ikke kan finde ud af det.

 

..Men det er desværre en realitet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nej, jeg gaar ud fra at alle ogsaa mine hunde er istand til at bide. det er mit job som ansvarsfuld hundeejer at mindske den risiko, mener jeg.

 

Jeg mener der er nogle ret indlysende maader at mindske denne risiko uden at gaa over gevind, bl.a ved at hegne sin have ind med lose hunde. Det er hvad jeg synes er indlysende og ikke at gaa over gevind.

 

jeg vil mene situationen er en hel del anderledes:shock:. Lose hunde i haven uden indhegning synes jeg ikke kan sidestilles med at gaa tur med sin hund uden mundkurv paa - der er hunden under opsyn og ikke los, gaar jeg ud fra.

 

Ok.... Så alle hunde kan bide?!

Det er vi enige om og vi er enige om det er to forskellige situationer, som begge indebære en risiko - Skal bare lige prøve at forstå hvorfor man skal tage højde for den ene risiko og ikke den anden?

 

Hvor er risikoen for at man møder andre løse hunde og mennesker man ikke kender størst?

I sin egen have eller på tur, når man lader hunden stå alene udenfor en butik, når man har den med hvor der er store samlinger af mennesker og hunde og sådan kunne jeg blive ved?

 

Du ved jo heller ikke om hunden har været uden opsyn i haven :vedikke:

 

Og hvad så i hundeskove - Der er hundene jo også løse og man ved der kan komme andre hunde man ikke kender? :hmm:

 

Jeg ser i hvertfald intet uansvarligt i Rikkes måde at holde hund på - Måske en naiv tro på, at andre mennesker har lige så godt styr på deres hunde, som hun har på sine egne.

Kan udmærket følge hende i, at hendes hjem er et fristed man forventer bliver respekteret.

 

Hun har så oplevet andre menneskers dumhed og tager konsekvensen deraf, selvom det påføre hende udgifter og ulejlighed som ikke burde være nødvendig.

Det synes jeg derimod vidner om et ganske ansvarlig menneske, som muligvis har haft for høje tanker om omverdenen, men som formår at se ud over sin egen ret - og tage det hensyn til en uansvarlig omverden som ikke er påkrævet, men som hun åbenbart er nødvendig fordi andre ikke kan styre deres hunde.

 

Hvis vi vender situationen om, og det var den lille hund der havde angrebet hendes schæfer inde i hendes have - Så tvivler jeg på at Rikke havde fået de hug for at være uansvarlig som hun har fået i denne tråd. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes mit indlæg har taget en uheldig drejning :genert:

 

At nogle er uenige i min handling, er der ikke noget jeg kan gøre mere ved. Jeg sætter hegn op MEN ikke et højt hegn. De fleste store hunde, kan springe 170 hvis de vil, og jeg vil bare ikke bo bag et kæmpe hegn !!!

 

Risikoen for at en stor hund kommer ind i min have og angriber, er mindre end hvis hun bliver angrebet på en gåtur.. Jeg vil simpelhen ikke begynde at have frygtlige tanker omkring HVAD der kan ske... Så er det jo ikke til at holde ud at have dem.

 

Uansvarlig kan man måske kalde mig, når jeg har besluttet at hegnet bliver 150 cm, men så kan man jo blive ved...

 

Vi har trænet hårdt og brugt MANGE timer på at lærer dem hvor grunden går til og jeg vil sætte mit hoved på at mine hunde ikke springer over vores hegn uanset hvor lille det bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg gaar ud fra at alle ogsaa mine hunde er istand til at bide. det er mit job som ansvarsfuld hundeejer at mindske den risiko, mener jeg.

 

Jeg mener der er nogle ret indlysende maader at mindske denne risiko uden at gaa over gevind, bl.a ved at hegne sin have ind med lose hunde. Det er hvad jeg synes er indlysende og ikke at gaa over gevind.

 

jeg vil mene situationen er en hel del anderledes:shock:. Lose hunde i haven uden indhegning synes jeg ikke kan sidestilles med at gaa tur med sin hund uden mundkurv paa - der er hunden under opsyn og ikke los, gaar jeg ud fra.

 

Den indhegning vil jeg gerne se :slem:

 

Nu når vi snakker om at formulere sig så folk forstår .... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes mit indlæg har taget en uheldig drejning :genert:

 

At nogle er uenige i min handling, er der ikke noget jeg kan gøre mere ved. Jeg sætter hegn op MEN ikke et højt hegn. De fleste store hunde, kan springe 170 hvis de vil, og jeg vil bare ikke bo bag et kæmpe hegn !!!

 

Risikoen for at en stor hund kommer ind i min have og angriber, er mindre end hvis hun bliver angrebet på en gåtur.. Jeg vil simpelhen ikke begynde at have frygtlige tanker omkring HVAD der kan ske... Så er det jo ikke til at holde ud at have dem.

 

Uansvarlig kan man måske kalde mig, når jeg har besluttet at hegnet bliver 150 cm, men så kan man jo blive ved...

 

Vi har trænet hårdt og brugt MANGE timer på at lærer dem hvor grunden går til og jeg vil sætte mit hoved på at mine hunde ikke springer over vores hegn uanset hvor lille det bliver.

 

 

Jeg synes på ingen måde det er uansvarligt.

Altså bare fordi man har en hund, så er man jo ikke nødtvunget til at bygge et fort med tilhørende voldgrav. Det er rigtig fint at man kan tage forholdsregler og hegne ind for at undgå intrængende hunde, men altså der er sgu også grænser. Ikke om jeg vil lave min have om til et "batting cage" på grund af andre folks hunde!

Jeg har hegnet haven ind med 80cm. og det fungerer fint. 150cm. synes jeg er at være på den helt sikre side!

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes mit indlæg har taget en uheldig drejning :genert:

 

At nogle er uenige i min handling, er der ikke noget jeg kan gøre mere ved. Jeg sætter hegn op MEN ikke et højt hegn. De fleste store hunde, kan springe 170 hvis de vil, og jeg vil bare ikke bo bag et kæmpe hegn !!!

 

Risikoen for at en stor hund kommer ind i min have og angriber, er mindre end hvis hun bliver angrebet på en gåtur.. Jeg vil simpelhen ikke begynde at have frygtlige tanker omkring HVAD der kan ske... Så er det jo ikke til at holde ud at have dem.

 

Uansvarlig kan man måske kalde mig, når jeg har besluttet at hegnet bliver 150 cm, men så kan man jo blive ved...

 

Vi har trænet hårdt og brugt MANGE timer på at lærer dem hvor grunden går til og jeg vil sætte mit hoved på at mine hunde ikke springer over vores hegn uanset hvor lille det bliver.

 

Jeg sys at 150cm er rigeligt højt, dine hunde blir jo hjemme, og det gør det hvert fald svært for andre at komme ind. Tror vores hegn er ca 70cm højt så det kan sagtens springes over, men det har vi heldigvis aldrig oplevet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sys at 150cm er rigeligt højt, dine hunde blir jo hjemme, og det gør det hvert fald svært for andre at komme ind. Tror vores hegn er ca 70cm højt så det kan sagtens springes over, men det har vi heldigvis aldrig oplevet:mrgreen:

 

 

Ihhhh, hvor bliver jeg fristet til kun at lave det 70-80 cm højt...

 

Tanken om at skulle ud og male 2000 meter træ, er mere skræmmende end tanken om alle de ulykker der kan ske :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhh, hvor bliver jeg fristet til kun at lave det 70-80 cm højt...

 

Tanken om at skulle ud og male 2000 meter træ, er mere skræmmende end tanken om alle de ulykker der kan ske :slem:

 

mit hegn er også 80 cm. mine hunde kan sagtens hoppe ud, men det gør de ikke, og det er lidt mere besværligt for fremmede at "komme til" at gå ind til mine hunde;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

mit hegn er også 80 cm. mine hunde kan sagtens hoppe ud, men det gør de ikke, og det er lidt mere besværligt for fremmede at "komme til" at gå ind til mine hunde;-)

 

Mit trådhegn er på hele 90 cm, og er aldrig forsøgt forceret af mine, og ej heller af naboens dameglade hanhund - så den mentale blokering er større end den faktiske :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

150 cm syntes jeg godt nok også lyder voldsomt..

 

mon ikke 70-80 stykker er nok - en hund hopper ikke bare over med mindre der er noget den vil ind til, og hvis den vil ind til hende mon ikke hun så opdager den inden den når at få sat af over sådan et hegn ;)

 

Jeg er enige med de andre -man skal ikke bygge et fort!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Den indhegning vil jeg gerne se :slem:

 

Nu når vi snakker om at formulere sig så folk forstår .... :hmm:

 

mener du jeg ikke kan formulerer mig og der med imellem linierne hentyder jeg er ...dum? Hvad bilder du dig egentlig ind?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den indhegning vil jeg gerne se :slem:

 

Nu når vi snakker om at formulere sig så folk forstår .... :hmm:

 

mener du jeg ikke kan formulerer mig og der med imellem linierne hentyder jeg er ...dum? Hvad bilder du dig egentlig ind?:hmm:

 

Kan du se noget mellem linierne ? jeg kan ik :vedikke:

 

Hvis nogen her bilder sig noget ind så er det da vist dig ! Jeg har kun læst det der står skrevet ikke en dyt mere eller mindre.

Du ser spøgelser hvor der ingen er og når nogen lige kan sætte en finger på det du har skrevet så fluks er man efter dig og dine fingere går i krampe på tasterne.

 

Læs dog det du har skrevet.... at hegne sin have ind med lose hunde. :shock:

Jeg plejer at hegne med hegn, meeen såååen er vi så forskellige.

 

Nææe den danske sprog er en svær en, men den blir goér og goér jo langere vi kommer !!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville da også mene at 60 max 80 cm ville være nok:genert:

:genert: mine ville da gladeligt springe 60-80 cm hvis de ville ind et sted... altså nu er det ikke fordi vi gør i at bryde ind i folks haver, og herovre er det MEGET normalt at folks haver er hegnet ind med 180cm om de har hund eller ej, men med den travle vej vi bor på nu, ville jeg aldrig lade mine hunde gå fri i en have bag kun 80 cm hegn :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: mine ville da gladeligt springe 60-80 cm hvis de ville ind et sted... altså nu er det ikke fordi vi gør i at bryde ind i folks haver, og herovre er det MEGET normalt at folks haver er hegnet ind med 180cm om de har hund eller ej, men med den travle vej vi bor på nu, ville jeg aldrig lade mine hunde gå fri i en have bag kun 80 cm hegn :genert:

 

Med 180 cm højt hegn, Sirener det går igang om natten og folk der kommer rendene fordi de tror nogen bliver myrdet... :hmm: Jeg ville sætte 2½ m hegn op med pigtråd i toppen og leje et vagtværn :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

mener du jeg ikke kan formulerer mig og der med imellem linierne hentyder jeg er ...dum? Hvad bilder du dig egentlig ind?:hmm:

Nogle gange går det lidt stærkt for os alle, når vi skriver og du var kommet til at sige, at du hegnede din grund ind "med løse hunde".

 

Vi ved da alle godt, hvad du mente, men undertiden kommer man til at grine ved sådanne billeder. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...