Hop til indhold

Tørfodet


Gæst sysan
 Share

Recommended Posts

Gæst sysan

Hej alle.

 

Vi har en larbador hvalp på 10 uger, vi er lidt i tvilv om hvor meget tørfoder den skal havde om dagen, den får pedigree hvalpe foder. Er der noget andet foder der er beder.

Hilsen Sysan

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på Kingsmoor. Vi bruger det til vores Berner hvalp og han ser ud til at fungere rigtig godt på det. Flot, skinnende pels, hvide tænder, klare øjne osv.

 

Men som en allerede har sagt: Der er lige så mange svar som, der er brugere herinde og fordi en hund trives på et foder, er det langt fra sikkert en anden også gør. F.eks. fik vores en total mat og kedelig pels, da han var på RC. Du er nød til at prøve dig lidt frem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hej Sysan

Velkommen til

 

Det du pt fodrer din hvalp med er lavet udelukkende på affald.

De mærker vi kan købe i supermaekederne er lavet på bi- produkter og tilsat en masse kemi.

OGSÅ det nye fra Pegigree Pal selvom de skriver det er "naturligt" foder

 

Hvis du synes dette er OK er der ingen grund til at skifte..

 

Hvis du ikke vil fodre på affald og kemi er der tonsvis af produkter som er renere f.eks. Kingsmoor, Eaglepack, Orijen, Lakse Kronch, Vetcure, Olivers, Technical, Canidae mm

 

Du kan se på fodervejledningen på posen og så regne med at den som regel er sat meget højt.

 

Hvis foderet er godt skal hvalpe have det de kan spise...

 

Se på hvalpen hver dag og fodr efter at holde den slanke linie, så går du ikke galt i byen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Honeycomb

Jeg ville også holde poterne langt væk fra supermarkeds-foder,kvaliteten er bare ikke optimal.

 

Her hjemme fodre jeg udelukkende med kvalitetsfoder fra Olivers,vilket fungerer fint.Kig evt på deres hjemmeside

 

http://www.olivers.dk/?gclid=COqq6r2ClZQCFQoUQgodVwcLtg

 

men du må bare prøve dig frem indtil du finder lige netop det der passer til din hvalp.

 

Held & lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender hunde, der har levet et langt og godt liv på Aldis det billigste foder.

 

Og hunde, der ikke har kunnet tåle det dyreste tørfoder.

 

Og omvendt.

 

Jeg synes ikke at der er mening i, at menneskefamilien sidder og spiser hakket industrikylling og dåsemajs fra Aldi, for at hundene kan få Kingsmoor eller Olivers.

 

Personligt synes jeg det er kuk hvis hundenes levestandard skal være bedre end deres familiers.

 

Men hvis I er en familie, hvor de tobenede spiser det bedste og sundeste mad hver dag, og I går meget op i næringsstoffer og hvor kød og grøntsager kommer fra, --SÅ skal hundene selvfølgelig have samme vilkår. Altså, så skal I heller ikke spare når I køber mad til hundene.

 

---Og så skal I gå efter de ting, der betyder mest for jer.

Det kan være økologi, hundens oprindelse, hvalpens udvikling, forebyggelse af sygdomme eller fejludviklinger og mange, mange andre ting, som I kun selv kender til.

 

 

Jeg har foretrukket tørfoder fordi det er nemt og hygiejnisk hvis man vil have det med på tur. Og man har det altid i huset.

Og så er man nogenlunde sikker på at foderet indeholder de stoffer en hvalp og unghund har brug for.

 

Men de basale stoffer som en hvalp har brug for, findes både i det billigste "affaldsfoder" og i det dyreste og bedste foder fra de førende producenter. DET er konstateret ved forbrugerundersøgelser.

Så der er ingen grund til bekymring eller dårlig samvittighed hvis man vælger at bruge et lavprisfoder fra et supermarked.

 

Jeg har selv valgt Olivers.

Det har jeg fået anbefalet der hvor jeg købte Silke for 6 år siden. Og min dyrlæge har sagt god for det.

Nu, hvor Silke er voksen så bruger jeg mere "menneskemad" til hende end jeg gjorde da hun var hvalp. Men hun får stadig Olivers fordi det indeholder nogle stoffer, der kan modvirke slidgigt og lignende. Og fordi det er godt altid at have i huset hvis jeg ikke lige får købt ind..

 

--Da jeg ikke har bil betyder det også meget for mig at Olivers bringer maden ud uden at det koster mig ekstra. Og de er flinke at snakke med hvis man har brug for råd.

 

Hverken jeg eller andre her på Hundeforum kan fortælle dig, Sysan, hvad der er det bedste foder for lige netop DIN hund.

Men vi kan hver især fortælle hvorfor vi har valgt det vi har valgt til vores egne hunde. Så kan du selv vurdere, om noget tilsvarende gør sig gældende i dit tilfælde.

 

Og så skal du hele tiden være opmærksom på, hvordan din hvalp har det. Trives den? Tager den på? Er pelsen blank og øjnene klare?

DET er det allervigtigste når du skal bedømme om foderet er godt for din hvalp.

Pas vaccinationerne. Og spørg din dyrlæge om hvad h*n mener om din hvalps helbred og foderstand.

 

 

 

---Jeg er ked af de evindelige løftede pegefingre som nærmest er Hunde-Forums kendetegn...........

 

Personligt synes jeg, at Hunde-forum skal være for ALLE. Også for dem, der handler i Aldi eller læser de "forkerte" hundebøger. :shock:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kender hunde, der har levet et langt og godt liv på Aldis det billigste foder.

 

Og hunde, der ikke har kunnet tåle det dyreste tørfoder.

 

Og omvendt.

 

Jeg synes ikke at der er mening i, at menneskefamilien sidder og spiser hakket industrikylling og dåsemajs fra Aldi, for at hundene kan få Kingsmoor eller Olivers.

 

Personligt synes jeg det er kuk hvis hundenes levestandard skal være bedre end deres familiers.

 

Levestandarden er vel hele hunden rundt og ikke kun det, den spiser...

Jeg personligt, er totalt ligeglad hvad mennesker vælger at spise, men jeg synes man bør vælge det man mener er bedst til sine dyr.

De er vores ansvar.

 

På os selv mærker vi hurtigt ubalancer men der kan gå rigtig lang tid med ubalancer/mangler hos hunde før vi kan SE dem.

 

Men hvis I er en familie, hvor de tobenede spiser det bedste og sundeste mad hver dag, og I går meget op i næringsstoffer og hvor kød og grøntsager kommer fra, --SÅ skal hundene selvfølgelig have samme vilkår. Altså, så skal I heller ikke spare når I køber mad til hundene.

 

---Og så skal I gå efter de ting, der betyder mest for jer.

Det kan være økologi, hundens oprindelse, hvalpens udvikling, forebyggelse af sygdomme eller fejludviklinger og mange, mange andre ting, som I kun selv kender til.

 

 

Jeg har foretrukket tørfoder fordi det er nemt og hygiejnisk hvis man vil have det med på tur. Og man har det altid i huset.

Og så er man nogenlunde sikker på at foderet indeholder de stoffer en hvalp og unghund har brug for.

 

Men de basale stoffer som en hvalp har brug for, findes både i det billigste "affaldsfoder" og i det dyreste og bedste foder fra de førende producenter. DET er konstateret ved forbrugerundersøgelser.

Så der er ingen grund til bekymring eller dårlig samvittighed hvis man vælger at bruge et lavprisfoder fra et supermarked.

 

Foder er ikke kun vitaminer og mineraler, men i høj grad også det materiale foderet er lavet af.

Man kan fremstille proteinrigt foder af halm eller pap og så tilsætte vitaminer og mineraler så hunden er dækket ind. Men det vil stadig ikke være godt i mine øjne.

 

Jeg har selv valgt Olivers.

Det har jeg fået anbefalet der hvor jeg købte Silke for 6 år siden. Og min dyrlæge har sagt god for det.

Nu, hvor Silke er voksen så bruger jeg mere "menneskemad" til hende end jeg gjorde da hun var hvalp. Men hun får stadig Olivers fordi det indeholder nogle stoffer, der kan modvirke slidgigt og lignende. Og fordi det er godt altid at have i huset hvis jeg ikke lige får købt ind..

 

--Da jeg ikke har bil betyder det også meget for mig at Olivers bringer maden ud uden at det koster mig ekstra. Og de er flinke at snakke med hvis man har brug for råd.

 

Hverken jeg eller andre her på Hundeforum kan fortælle dig, Sysan, hvad der er det bedste foder for lige netop DIN hund.

Men vi kan hver især fortælle hvorfor vi har valgt det vi har valgt til vores egne hunde. Så kan du selv vurdere, om noget tilsvarende gør sig gældende i dit tilfælde.

 

Og så skal du hele tiden være opmærksom på, hvordan din hvalp har det. Trives den? Tager den på? Er pelsen blank og øjnene klare?

DET er det allervigtigste når du skal bedømme om foderet er godt for din hvalp.

Pas vaccinationerne. Og spørg din dyrlæge om hvad h*n mener om din hvalps helbred og foderstand.

 

 

 

---Jeg er ked af de evindelige løftede pegefingre som nærmest er Hunde-Forums kendetegn...........

 

Personligt synes jeg, at Hunde-forum skal være for ALLE. Også for dem, der handler i Aldi eller læser de "forkerte" hundebøger. :shock:

 

Og jeg er ked af at du ser andres mening som løftede pegefingre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Levestandarden er vel hele hunden rundt og ikke kun det, den spiser...

Jeg personligt, er totalt ligeglad hvad mennesker vælger at spise, men jeg synes man bør vælge det man mener er bedst til sine dyr.

De er vores ansvar.

 

På os selv mærker vi hurtigt ubalancer men der kan gå rigtig lang tid med ubalancer/mangler hos hunde før vi kan SE dem.

 

 

 

Foder er ikke kun vitaminer og mineraler, men i høj grad også det materiale foderet er lavet af.

Man kan fremstille proteinrigt foder af halm eller pap og så tilsætte vitaminer og mineraler så hunden er dækket ind. Men det vil stadig ikke være godt i mine øjne.

 

 

 

Og jeg er ked af at du ser andres mening som løftede pegefingre...

 

Hvis bare du husker at skrive, at det du kommer med er DIN personlige mening og ikke en endegyldig sandhed forhøjet til lov, så må du såmænd for min skyld sige din mening så meget du lyster. :neutral:

 

Du generaliserer ud fra hvad der er det rigtige for dig selv.

Men vi er SÅ forskellige. Både mennesker og hunde.

---Bare lige for at nævne et eksempel, så kender jeg altså mennesker, der er meget mere opmærksomme på, hvad der foregår i deres hunde, end på eventuelle ubalancer i deres egen krop.

 

Andre mennesker har specielle diætplaner og spiser kosttilskud og mystiske urteblandinger..... Selvfølgelig tager de samme hensyn til deres hunde. Det synes jeg er ok! Jeg synes IKKE det er ok hvis man også prøver at få resten af verden til at gøre det samme. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis bare du husker at skrive, at det du kommer med er DIN personlige mening og ikke en endegyldig sandhed forhøjet til lov, så må du såmænd for min skyld sige din mening så meget du lyster. :neutral:

 

Du generaliserer ud fra hvad der er det rigtige for dig selv.

Men vi er SÅ forskellige. Både mennesker og hunde.

---Bare lige for at nævne et eksempel, så kender jeg altså mennesker, der er meget mere opmærksomme på, hvad der foregår i deres hunde, end på eventuelle ubalancer i deres egen krop.

 

Andre mennesker har specielle diætplaner og spiser kosttilskud og mystiske urteblandinger..... Selvfølgelig tager de samme hensyn til deres hunde. Det synes jeg er ok! Jeg synes IKKE det er ok hvis man også prøver at få resten af verden til at gøre det samme. :shock:

Sådan læser jeg ikke Irenes indlæg, at du gør må vel nærmest stå for din egen regning.

Trådstarter stiller et spørgsmål og vedkommende regner vel med at få forskellig svar og vi synes jo hver især vi kommer med det vi synes er bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan læser jeg ikke Irenes indlæg, at du gør må vel nærmest stå for din egen regning.

Trådstarter stiller et spørgsmål og vedkommende regner vel med at få forskellig svar og vi synes jo hver især vi kommer med det vi synes er bedst.

 

Nu er det Irene, der reagerer på mit indlæg. Derfor svarer jeg hende.

 

Og hun gør i SINE indlæg ikke opmærksom på, at f.eks. udtalelsen:

 

"Det du pt fodrer din hvalp med er lavet udelukkende på affald.

De mærker vi kan købe i supermaekederne er lavet på bi- produkter og tilsat en masse kemi.

OGSÅ det nye fra Pegigree Pal selvom de skriver det er "naturligt" foder"

--At det er hendes egen mening om lavprisprodukter. En ny hundeejer kunne forledes til at tro, at der var tale om en endegyldig sandhed..

Jeg har nu kikket tillbage i tråden. Og jeg synes ikke at andre HF'ere på samme måde skriver deres mening uden at gøre opmærksom på at det netop er "deres mening".. :shock:

Der er meget stor forskel på at skrive "jeg ville ikke bruge..." og at skrive "DU burde ikke bruge.."

Det er muligt, at I, der kender Ninjamor personligt opfatter hendes ord anderledes end jeg gør. Men der ER jo altså mange mennesker i verden og på HF, der IKKE kender Ninjamor personligt.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg synes ikke at der er mening i, at menneskefamilien sidder og spiser hakket industrikylling og dåsemajs fra Aldi, for at hundene kan få Kingsmoor eller Olivers.

 

Personligt synes jeg det er kuk hvis hundenes levestandard skal være bedre end deres familiers.

 

 

 

Så må jeg jo være ret kuk kuk, og tak for din uvidende mening!

 

Her i huset er der ingen tvivl om at hundene lever bedre end mig, der blir først købt ind til hundene, derefter til mig.

 

Hundene kan ikke tage ansvar for sig selv, det er mit job eftersom det er mig der har anskaffet dem.

Derfor er det også mit ansvar at hundene får det bedste.

 

Hvad jeg selv spiser har da intet med hundene at gøre!

 

Så hvem der er kuk her, kan så diskuteres!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis bare du husker at skrive, at det du kommer med er DIN personlige mening og ikke en endegyldig sandhed forhøjet til lov, så må du såmænd for min skyld sige din mening så meget du lyster. :neutral:

 

Tak skal du have, pænt af dig.

 

Jeg skrev sådan her:"Foder er ikke kun vitaminer og mineraler, men i høj grad også det materiale foderet er lavet af.

Man kan fremstille proteinrigt foder af halm eller pap og så tilsætte vitaminer og mineraler så hunden er dækket ind. Men det vil stadig ikke være godt i mine øjne."

 

Så din regel blev overholdt :-D

 

Du generaliserer ud fra hvad der er det rigtige for dig selv.

 

Hvor generaliserer jeg?

 

Men vi er SÅ forskellige. Både mennesker og hunde.

---Bare lige for at nævne et eksempel, så kender jeg altså mennesker, der er meget mere opmærksomme på, hvad der foregår i deres hunde, end på eventuelle ubalancer i deres egen krop.

 

Det er så deres valg - og kun deres, det må de fuldstændigt selv om efter min mening.

 

Andre mennesker har specielle diætplaner og spiser kosttilskud og mystiske urteblandinger..... Selvfølgelig tager de samme hensyn til deres hunde.

 

Det burde være en selvfølge, men er det desværre ikke. Jeg har kendt mange mennesker som tager store hensyn til egen sundhed, men ikke kan få øje på manglerne i deres dyrs liv.

 

Det synes jeg er ok! Jeg synes IKKE det er ok hvis man også prøver at få resten af verden til at gøre det samme
. :shock:

 

Så hedder det vist fanatisme og det er en grad af enøjethed jeg ikke bryder mig om.

Men hvordan den bemærkning passer ind her ved jeg ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Nu er det Irene, der reagerer på mit indlæg. Derfor svarer jeg hende.

 

Og hun gør i SINE indlæg ikke opmærksom på, at f.eks. udtalelsen:

 

 

Jeg har nu kikket tillbage i tråden. Og jeg synes ikke at andre HF'ere på samme måde skriver deres mening uden at gøre opmærksom på at det netop er "deres mening".. :shock:

 

Det er ikke min mening jeg giver udtryk for her. Jeg har til dato ikke læst en eneste deklaration på en foderpose til salg i supermarkeder som ikke var lavet af bi-produkter og kemi.

 

 

Der er meget stor forskel på at skrive "jeg ville ikke bruge..." og at skrive "DU burde ikke bruge.."

 

Hvor har du set det?

 

Jeg skrev dette:

Hej Sysan

Velkommen til

 

Det du pt fodrer din hvalp med er lavet udelukkende på affald.

De mærker vi kan købe i supermaekederne er lavet på bi- produkter og tilsat en masse kemi.

OGSÅ det nye fra Pegigree Pal selvom de skriver det er "naturligt" foder

 

Hvis du synes dette er OK er der ingen grund til at skifte..

 

Hvis du ikke vil fodre på affald og kemi er der tonsvis af produkter som er renere f.eks. Kingsmoor, Eaglepack, Orijen, Lakse Kronch, Vetcure, Olivers, Technical, Canidae mm

 

Du kan se på fodervejledningen på posen og så regne med at den som regel er sat meget højt.

 

Hvis foderet er godt skal hvalpe have det de kan spise...

 

Se på hvalpen hver dag og fodr efter at holde den slanke linie, så går du ikke galt i byen :-D

 

 

Det er muligt, at I, der kender Ninjamor personligt opfatter hendes ord anderledes end jeg gør. Men der ER jo altså mange mennesker i verden og på HF, der IKKE kender Ninjamor personligt.

Der er FLEST som ikke kender mig personligt også i denne tråd, så mon ikke de bare læste hvad jeg skrev?

Hvorfor ender det altid med at handle om mig som person?

Hvorvidt andre kender mig personligt eller ikke, skal vi ikke bare tage at forholde os til det skrevne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ender det altid med at handle om mig som person?

Hvorvidt andre kender mig personligt eller ikke, skal vi ikke bare tage at forholde os til det skrevne?

 

 

:shock:HALLÅ, stakkels du...

 

Det er da dig selv, der tager noget jeg skriver GENERELT, op på personligt niveau. Derfor kommer det til at handle om dig som person.

 

Jeg ved da GODT at vi to er uenige om en masse ting. Det er da helt i orden med mig. Men min mening er altså ligeværdig med din.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:shock:HALLÅ, stakkels du...

 

Stakkels?

DU behøver ikke stakle mig, jeg har det udmærket...

 

Det er da dig selv, der tager noget jeg skriver GENERELT, op på personligt niveau. Derfor kommer det til at handle om dig som person.

 

Nej, det er dig som altid vender tilbage til at andre opfatter mine indlæg anderledes fordi de kender mig personligt. Og det er altså et fåtal af medlemmerne herinde jeg har mødt.

 

Og det er dig som starter med at nævne mit navn med en kritik i denne tråd.

Jeg svarer så på kritikken.

 

Jeg ved da GODT at vi to er uenige om en masse ting. Det er da helt i orden med mig. Men min mening er altså ligeværdig med din
.

 

Vi er faktisk enige i ret meget Birgitta og jeg synes du har nogle gode indgangsvinkler til "sagerne" ind imellem.

 

Du fortsætter i det personlige... Ja, din og andres mening er ligeværdig med min - og min med andres.

 

Skal vi vende tilbage til emnet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Hej alle.

 

Vi har en larbador hvalp på 10 uger, vi er lidt i tvilv om hvor meget tørfoder den skal havde om dagen, den får pedigree hvalpe foder. Er der noget andet foder der er beder.

Hilsen Sysan

 

Jeg syntes du skal starte en ny tråd - for denne her er da godt nok blevet fucket op :-)

 

Jeg har fodret min hund med Royal Canin altid - det var hun startet op på fra opdrætteren og hun har fungeret fint på det (blank pels osv. osv.)

 

Tag evt. en snak med opdrætteren eller dyrlægen om hvilket foder de ville vælge - de fleste indeholder stort set det samme. Dog ville jeg personligt også gå uden om supermarkedsfoderet, også selv om jeg tiltider bander når jeg for regningen på foder. :-D

 

Bare husk at fodre efter huld (kig på hunden og sørg for den ikke bliver for fed) fodervejledningerne ka godt være lidt i overkanten.

 

Held og lykke i denne jungle og tillykke med hvalpen. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan læser jeg ikke Irenes indlæg, at du gør må vel nærmest stå for din egen regning.

Trådstarter stiller et spørgsmål og vedkommende regner vel med at få forskellig svar og vi synes jo hver især vi kommer med det vi synes er bedst.

 

 

Vi har vel et hundeforum for vi kan få gode råd :-D

 

Alle skriver jo for at hjælpe ud fra egne erfaringer. Som jeg læser indlægget fra Ninjamor er der ikke noget BURDE i tråden. Men tværtimod forslag til forskellige fodertyper.

 

Jeg ville heller ikke anbefale eller bruge supermarkeds tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender hunde, der har levet et langt og godt liv på Aldis det billigste foder.

 

Og hunde, der ikke har kunnet tåle det dyreste tørfoder.

 

Og omvendt.

 

Jeg synes ikke at der er mening i, at menneskefamilien sidder og spiser hakket industrikylling og dåsemajs fra Aldi, for at hundene kan få Kingsmoor eller Olivers.

 

Personligt synes jeg det er kuk hvis hundenes levestandard skal være bedre end deres familiers.

 

Men hvis I er en familie, hvor de tobenede spiser det bedste og sundeste mad hver dag, og I går meget op i næringsstoffer og hvor kød og grøntsager kommer fra, --SÅ skal hundene selvfølgelig have samme vilkår. Altså, så skal I heller ikke spare når I køber mad til hundene.

 

---Og så skal I gå efter de ting, der betyder mest for jer.

Det kan være økologi, hundens oprindelse, hvalpens udvikling, forebyggelse af sygdomme eller fejludviklinger og mange, mange andre ting, som I kun selv kender til.

 

 

Jeg har foretrukket tørfoder fordi det er nemt og hygiejnisk hvis man vil have det med på tur. Og man har det altid i huset.

Og så er man nogenlunde sikker på at foderet indeholder de stoffer en hvalp og unghund har brug for.

 

Men de basale stoffer som en hvalp har brug for, findes både i det billigste "affaldsfoder" og i det dyreste og bedste foder fra de førende producenter. DET er konstateret ved forbrugerundersøgelser.

Så der er ingen grund til bekymring eller dårlig samvittighed hvis man vælger at bruge et lavprisfoder fra et supermarked.

 

Jeg har selv valgt Olivers.

Det har jeg fået anbefalet der hvor jeg købte Silke for 6 år siden. Og min dyrlæge har sagt god for det.

Nu, hvor Silke er voksen så bruger jeg mere "menneskemad" til hende end jeg gjorde da hun var hvalp. Men hun får stadig Olivers fordi det indeholder nogle stoffer, der kan modvirke slidgigt og lignende. Og fordi det er godt altid at have i huset hvis jeg ikke lige får købt ind..

 

--Da jeg ikke har bil betyder det også meget for mig at Olivers bringer maden ud uden at det koster mig ekstra. Og de er flinke at snakke med hvis man har brug for råd.

 

Hverken jeg eller andre her på Hundeforum kan fortælle dig, Sysan, hvad der er det bedste foder for lige netop DIN hund.

Men vi kan hver især fortælle hvorfor vi har valgt det vi har valgt til vores egne hunde. Så kan du selv vurdere, om noget tilsvarende gør sig gældende i dit tilfælde.

 

Og så skal du hele tiden være opmærksom på, hvordan din hvalp har det. Trives den? Tager den på? Er pelsen blank og øjnene klare?

DET er det allervigtigste når du skal bedømme om foderet er godt for din hvalp.

Pas vaccinationerne. Og spørg din dyrlæge om hvad h*n mener om din hvalps helbred og foderstand.

 

 

 

---Jeg er ked af de evindelige løftede pegefingre som nærmest er Hunde-Forums kendetegn...........

 

Personligt synes jeg, at Hunde-forum skal være for ALLE. Også for dem, der handler i Aldi eller læser de "forkerte" hundebøger. :shock:

 

Det som jeg har farvet rødt:

Hvor ser du de løftede pegefingre i indlæggene før dit?

Jeg ser ingen.

Folk skriver deres meninger og nævner nogle facts, som stammer fra varedeklarationer. Altså besvarer trådstarters spørgsmål.

Når du skriver det jeg har gjort rødt, får jeg fornemmelsen af at du vil starte en diskussion, et skænderi på et mærkværdigt grundlag. Og det gør mig irriteret.

 

Jeg synes efterhånden at det er kendetegnende for hunde-forum at vi skal passe meget på hvordan vi formulerer vores meninger, for ellers kommer du og gokker folk i nøden med at de/vi er sammenspiste og hvad du ellers har kaldt dine meddebattører i tidens løb.

 

Når du skriver:

":shock:HALLÅ, stakkels du..."?

Forestiller du dig så at den slags er med til at gøre tråden og forummet i det hele taget sagligt og venligt?

Jeg opfatter det som en hånlig bemærkning, og jeg tror det er godt at modtager har overskud til ikke at ryge i flint over det.

 

Så vidt kan jeg forstå, oplever du at her i hunde-forum er der lissom en "norm" for hvad der er "rigtige" meninger og "urigtige" meninger. Er det rigtigt forstået?

 

Selvfølgelig skal her være plads til alle, det tror jeg alle herinde synes. Men at folk med 2 forskellige meninger ikke er ligeligt fordelt med præcis 50 % af hver mening, kan ingen da gøre noget ved.

 

Så at du måske som den eneste (indtil videre) i denne tråd ikke vil fraråde supermarkeds-tørfoder, behøver da ikke være et problem.

Men med bemærkningen, som jeg har farvet rødt, beder du om at det bliver gjort til et problem.

 

Jeg ville ønske at trådene bar præg af venlighed og gensidig respekt, jeg blir sgu i dårligt humør af en tråd som denne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg syntes I skal oprette en by tråd hvor I kan diskuttere jeres personlige fnidder-fnadder en gang for alle, og så lade Sysan's tråd være i fred.

 

Sysan har skrevet 1 indlæg i hele sin karriere her på H-F. Tror I Sysan har fået noget ud af denne tråd :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har vel et hundeforum for vi kan få gode råd :-D

 

Alle skriver jo for at hjælpe ud fra egne erfaringer. Som jeg læser indlægget fra Ninjamor er der ikke noget BURDE i tråden. Men tværtimod forslag til forskellige fodertyper.

 

Jeg ville heller ikke anbefale eller bruge supermarkeds tørfoder.

:confused: mener jeg også jeg har givet udtryk for

 

Trådstarter:

Jeg vil ikke anbefale et bestemt mærke, men meget af det billige i supermarkederne er ikke meget værd. Hvis der kommer en masse ud i den anden ende af hunden er foderet i reglen ikke godt.

Jeg bryder mig ikke om forderpiller i alle mulige størrelser og farver. Mange hunde får allergi, tror ikke alle de farver er godt for hunden, lige som det heller ikke er for mennesker.

Det foder jeg giver min hund er der også en del der er imod, men min hund funker fint på det, og hun elsker den mad.

En hvalp som skal vokse og udvikle sig har brug for noget godt foder, så synes du skal kontakte din dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg syntes I skal oprette en by tråd hvor I kan diskuttere jeres personlige fnidder-fnadder en gang for alle, og så lade Sysan's tråd være i fred.

 

Sysan har skrevet 1 indlæg i hele sin karriere her på H-F. Tror I Sysan har fået noget ud af denne tråd :confused:

 

Tak for din mening, men du er dermed med til at holde liv i dette "fnidder-fnadder" med indlægget.

 

Kan vi ikke bare vende tilbage til emnet?

 

Ja, jeg tror Sysan kan få meget ud af denne tråd om foder, mon ikke de fleste trods alt kan se ud over de personlige bemærkninger?

 

Det tror jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for din mening, men du er dermed med til at holde liv i dette "fnidder-fnadder" med indlægget.

 

Kan vi ikke bare vende tilbage til emnet?

 

Ja, jeg tror Sysan kan få meget ud af denne tråd om foder, mon ikke de fleste trods alt kan se ud over de personlige bemærkninger?

 

Det tror jeg :-)

 

---det er du jo osse selv. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...