Hop til indhold

Årlig eller ikke årlig vaccine????

Recommended Posts

Gæst Jutlandia

Jeg er i tvivl. Som 1 gangs hundejer er det nemt "bare" at føje dyrlægen. Men jeg er virkelig i tvivl om jeg skal revaccinere muslingen allerede igen efter 1. År. Hvad gør i? Og er holdningen årlige vacciner hos jeres dyrlæge? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

men hvis der er tale om en hvalp skal den så ikke revaccineres efter det første år?

Sakset fra netdyredoktor:

Hvalpe kan vaccineres fra 8 ugers alderen, og da alle hvalpe skal vaccineres minimum 2 gange med 4 ugers mellemrum, vælger de fleste at vaccinere i 8- og 12 ugers alderen. Derefter skal hunden vaccineres et år efter første vaccination.

Der har i flere år været debat om intervallet for de efterfølgende revaccinationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Der er forskel på hvor lang tid, de forskellige vacciner holder. Jeg har lige været med Buddy, hvor jeg fik at vide, at han havde fået nogle sidste år, som stadig holdt, så det var ikke det hele han skulle vaccineres for denne gang.

Den mod kennelhoste, virker vidst kun 1 år, så vidt jeg kunne forstå. Den fik Buddy. Det er den de får i næsen.... godt det ikke er mig :genert:

Så vi går til tjek og vaccination hvert år :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricki bliver ikke vaccineret, ud over rabies. Han får tjekket, om han har antistofferne i blodet ved hjælp af en blodprøve. Og først hvis blodprøven viser, at der er for lavt et indhold af antistof, vil han blive vaccineret. Jeg får en attest, som viser, at han er "safe".

Han fik sine hvalpevacciner, og den sidste han har fået var som et-årig.

På den måde er jeg fri for at hælde en masse vaccine i ham, som han ind til videre ikke har haft brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløjsa.

Der er vist både for og imod hvad angår den årlige vaccination....

Men, jeg er også en af dem, der sørger for dyrene ( i mit tilfælde, hund og kat ) bliver vaccineret hvert år...

Det, gjorde jeg ikke med mine to andre hunde, og de var aldrig syge eller noget som helst ( men, risikoen, er der jo. ) Men, jeg vil hellere være på den sikre side, end få nogen syge dyr en dag...!!

Og, godt nok koster det en del, at få dem vaccineret, meen, hellere det, og de er sunde og raske !! Mine dyr, er mine børn.. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløjsa.

Der er vist både for og imod hvad angår den årlige vaccination....

Men, jeg er også en af dem, der sørger for dyrene ( i mit tilfælde, hund og kat ) bliver vaccineret hvert år...

Det, gjorde jeg ikke med mine to andre hunde, og de var aldrig syge eller noget som helst ( men, risikoen, er der jo. ) Men, jeg vil hellere være på den sikre side, end få nogen syge dyr en dag...!!

Og, godt nok koster det en del, at få dem vaccineret, meen, hellere det, og de er sunde og raske !! Mine dyr, er mine børn.. :hjerte:

Men spørgsmålet er vel egentlig også om de er mere sunde eller har mindre chance for at blive syge, hvis de bliver vaccineret hvert år?

Jeg tror ikke at det forebygger sygdom at vaccinere hvert år. Jeg vaccinerer fast hvert andet år, men overvejer at skifte til hvert tredje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bliver vaccineret hvert år, men det er kun fordi at der hvor jeg træner og der hvor hundene sommetider er i pension, kræver de at de bliver vaccineret hvert år. Men ellers siger min dyrlæge at man godt kan nøjes med at få dem vaccineret hver 3. år.

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et vedholdende rygte igang om at man kun behøver at vaccinerer hvert andet år (rabies undtaget- og man gør klogt i at rabiesvaccinerer nu)

Jeg talte med min dyrlæge om det i sidste uge- hun anbefaler hvert år og fortalte at producenterne for vaccinerer anfører -på indlægssedlen til vaccinen- at den kun holder et år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et vedholdende rygte igang om at man kun behøver at vaccinerer hvert andet år (rabies undtaget- og man gør klogt i at rabiesvaccinerer nu)

Jeg talte med min dyrlæge om det i sidste uge- hun anbefaler hvert år og fortalte at producenterne for vaccinerer anfører -på indlægssedlen til vaccinen- at den kun holder et år.

Til det markedrede. Hvorfor?

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får en vaccine der hedder Duramune DAPPi+L

Den dækker hundesyge, parvovirus, leverbetændelse, parainfluenza og leptospirose.

De tre første behøver man kun at vaccinere mod hvert 2. eller 3. år. De to sidste dækker kun et år.

Mange hunde behøver kun vaccination mod hundesyge, parvo og leverbetændelse.

Så behøver man kun at vaccinere hvert tredie år.

Silke bliver ikke rabies-vaccineret. Vi rejser ikke udenfor Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markedrede. Hvorfor?

Bantus

når det hele kom ikke med-spørgsmålet var til rabbiesvacciner

Vi har i danmark fået en ny og ret nærgående invasiv art- som yngler kraftigt- mårhunden- mange af dem har rabies- og der er allerede rapporteret om et angreb på hund- i hundens hjem. Den er er jylland og er spottet på sjælland.

maarhund.jpgBetragt rabies vacc som en forsikring.- så får man samtidig også et pas til hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

når det hele kom ikke med-spørgsmålet var til rabbiesvacciner

Vi har i danmark fået en ny og ret nærgående invasiv art- som yngler kraftigt- mårhunden- mange af dem har rabies- og der er allerede rapporteret om et angreb på hund- i hundens hjem. Den er er jylland og er spottet på sjælland.

maarhund.jpgBetragt rabies vacc som en forsikring.- så får man samtidig også et pas til hunden

Tak for svar. Det kunne være man skulle overveje det en ekstra gang så.

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites