Gæst Jutlandia Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Jeg er i tvivl. Som 1 gangs hundejer er det nemt "bare" at føje dyrlægen. Men jeg er virkelig i tvivl om jeg skal revaccinere muslingen allerede igen efter 1. År. Hvad gør i? Og er holdningen årlige vacciner hos jeres dyrlæge? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Luna er indtil videre blevet vaccineret hvert år. Vi skal til tjek igen sidst i maj, så må vi se, hvad dyrlægen siger:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Her bliver der vac. hvert 2. år og rabies hvert 3. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Ozzie bliver vaccineret hvert andet år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 men hvis der er tale om en hvalp skal den så ikke revaccineres efter det første år? Sakset fra netdyredoktor: Hvalpe kan vaccineres fra 8 ugers alderen, og da alle hvalpe skal vaccineres minimum 2 gange med 4 ugers mellemrum, vælger de fleste at vaccinere i 8- og 12 ugers alderen. Derefter skal hunden vaccineres et år efter første vaccination. Der har i flere år været debat om intervallet for de efterfølgende revaccinationer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Der er forskel på hvor lang tid, de forskellige vacciner holder. Jeg har lige været med Buddy, hvor jeg fik at vide, at han havde fået nogle sidste år, som stadig holdt, så det var ikke det hele han skulle vaccineres for denne gang. Den mod kennelhoste, virker vidst kun 1 år, så vidt jeg kunne forstå. Den fik Buddy. Det er den de får i næsen.... godt det ikke er mig Så vi går til tjek og vaccination hvert år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Her har Obelix kun nået at få de to første hvalpe vacciner, men det er snart tid til det årlige tjek og så har jeg tænkt mig at spørge dyrelægen ad der . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvalpevaccinerne og så den første "voksen" vaccine omkring 1 års alderen... herefter hvert 3. år her i huset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvert år og rabies hver 3. år. Blev tilbudt kennel-hoste vaccination idag, men lige nu synes jeg ikke det er aktuelt, da vi ikke kommer steder, hvor der er ret mange hunde (pga halthed). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Ricki bliver ikke vaccineret, ud over rabies. Han får tjekket, om han har antistofferne i blodet ved hjælp af en blodprøve. Og først hvis blodprøven viser, at der er for lavt et indhold af antistof, vil han blive vaccineret. Jeg får en attest, som viser, at han er "safe". Han fik sine hvalpevacciner, og den sidste han har fået var som et-årig. På den måde er jeg fri for at hælde en masse vaccine i ham, som han ind til videre ikke har haft brug for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Mine bliver vaccineret hvert år, KUN pga af at jeg nogle gange afleverer dem i pensionen, og det er et krav. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvalpevaccinerne og så den første "voksen" vaccine omkring 1 års alderen... herefter hvert 3. år her i huset Samme her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ricko2008 Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Halløjsa. Der er vist både for og imod hvad angår den årlige vaccination.... Men, jeg er også en af dem, der sørger for dyrene ( i mit tilfælde, hund og kat ) bliver vaccineret hvert år... Det, gjorde jeg ikke med mine to andre hunde, og de var aldrig syge eller noget som helst ( men, risikoen, er der jo. ) Men, jeg vil hellere være på den sikre side, end få nogen syge dyr en dag...!! Og, godt nok koster det en del, at få dem vaccineret, meen, hellere det, og de er sunde og raske !! Mine dyr, er mine børn.. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Halløjsa. Der er vist både for og imod hvad angår den årlige vaccination.... Men, jeg er også en af dem, der sørger for dyrene ( i mit tilfælde, hund og kat ) bliver vaccineret hvert år... Det, gjorde jeg ikke med mine to andre hunde, og de var aldrig syge eller noget som helst ( men, risikoen, er der jo. ) Men, jeg vil hellere være på den sikre side, end få nogen syge dyr en dag...!! Og, godt nok koster det en del, at få dem vaccineret, meen, hellere det, og de er sunde og raske !! Mine dyr, er mine børn.. :hjerte: Men spørgsmålet er vel egentlig også om de er mere sunde eller har mindre chance for at blive syge, hvis de bliver vaccineret hvert år? Jeg tror ikke at det forebygger sygdom at vaccinere hvert år. Jeg vaccinerer fast hvert andet år, men overvejer at skifte til hvert tredje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Rabies holder i 3 år - de andre vacciner får de hvert år! Jeg har så droppet kennelhoste, da hunde i omgangskredsen har været vildt syge af kennelhoste, selvom de var vaccinerede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Mine bliver vaccineret hvert år, men det er kun fordi at der hvor jeg træner og der hvor hundene sommetider er i pension, kræver de at de bliver vaccineret hvert år. Men ellers siger min dyrlæge at man godt kan nøjes med at få dem vaccineret hver 3. år. Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Der er et vedholdende rygte igang om at man kun behøver at vaccinerer hvert andet år (rabies undtaget- og man gør klogt i at rabiesvaccinerer nu) Jeg talte med min dyrlæge om det i sidste uge- hun anbefaler hvert år og fortalte at producenterne for vaccinerer anfører -på indlægssedlen til vaccinen- at den kun holder et år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 man gør klogt i at rabiesvaccinerer nu Der er da ikke sådan generelt rabies i Danmark? Kun flagermus så vidt jeg ved? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Der er et vedholdende rygte igang om at man kun behøver at vaccinerer hvert andet år (rabies undtaget- og man gør klogt i at rabiesvaccinerer nu) Jeg talte med min dyrlæge om det i sidste uge- hun anbefaler hvert år og fortalte at producenterne for vaccinerer anfører -på indlægssedlen til vaccinen- at den kun holder et år. Til det markedrede. Hvorfor? Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Silke får en vaccine der hedder Duramune DAPPi+L Den dækker hundesyge, parvovirus, leverbetændelse, parainfluenza og leptospirose. De tre første behøver man kun at vaccinere mod hvert 2. eller 3. år. De to sidste dækker kun et år. Mange hunde behøver kun vaccination mod hundesyge, parvo og leverbetændelse. Så behøver man kun at vaccinere hvert tredie år. Silke bliver ikke rabies-vaccineret. Vi rejser ikke udenfor Danmark. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Er det ikke mærkeligt... i DK gælder en rabiesvaccine 3 år, en herovre er det kun 2 Samme vaccine og alting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Er det ikke mærkeligt... i DK gælder en rabiesvaccine 3 år, en herovre er det kun 2 Samme vaccine og alting. For ikke så længe siden gjaldt den samme vaccine kun et år i Danmark, mon ikke det er noget med myndighedernes krav Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Til det markedrede. Hvorfor? Bantus når det hele kom ikke med-spørgsmålet var til rabbiesvacciner Vi har i danmark fået en ny og ret nærgående invasiv art- som yngler kraftigt- mårhunden- mange af dem har rabies- og der er allerede rapporteret om et angreb på hund- i hundens hjem. Den er er jylland og er spottet på sjælland. Betragt rabies vacc som en forsikring.- så får man samtidig også et pas til hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 beklaager- jeg er så ringe til at få billeder sat ind .:stupid::damn: fatter ikke det altid går galt -øv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 når det hele kom ikke med-spørgsmålet var til rabbiesvacciner Vi har i danmark fået en ny og ret nærgående invasiv art- som yngler kraftigt- mårhunden- mange af dem har rabies- og der er allerede rapporteret om et angreb på hund- i hundens hjem. Den er er jylland og er spottet på sjælland. Betragt rabies vacc som en forsikring.- så får man samtidig også et pas til hunden Tak for svar. Det kunne være man skulle overveje det en ekstra gang så. Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts