Ida_Asta Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Pajko og jeg har i dag haft besøg af Irene (Ninjamor), som kom med en masse gode råd til at få styr på Pajkos måde at omgåes andre hunde. Vi har fået en masse ting vi skal arbejde med herhjemme, men en af de ting, som der skal arbejdes meget med er, at gå ture med andre hunde uden at hilse. Da han pt. ikke kan finde ud af at hilse på hverken tæver eller hanhund på en ordentlig måde. Han springer de dæmpede signaler over, hvis han følger sig "truet", og det er ikke hensigtmæssigt på nogen måde. Det er meningen at Pajko skal lære, at tage kontakt til mig når vi møde andre hunde på gåture, i stedet for at opsøge dem og derved komme i situationer han ikke kan håndtere. Derfor søger vi nu hunde, som gider gå ture med os, uden at hunde får lov at hilse. Altså bare en gåtur, hvor hunde kan gå og snuse stille og roligt. Er der nogen, som har tid og lyst til at hjælpe os med det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 som jeg har nævnt tidligere, vil vi gerne gå en tur med jer, når jeg er hjemme i løbet af sommerferien. dog er halfdan meget ivrig efter at hilse, så han kommer nok til at hænge lidt i snoren i starten, så måske er mere voksne, rolige hunde mere oplagt? ellers siger du bare til, hvis du tror det kunne hjælpe jer. og jeg skulle selvfølgelig nok sørge for, at han ikke kommer for tæt på og overskrider pajkos grænser osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Pajko og jeg har i dag haft besøg af Irene (Ninjamor), som kom med en masse gode råd til at få styr på Pajkos måde at omgåes andre hunde. Vi har fået en masse ting vi skal arbejde med herhjemme, men en af de ting, som der skal arbejdes meget med er, at gå ture med andre hunde uden at hilse. Da han pt. ikke kan finde ud af at hilse på hverken tæver eller hanhund på en ordentlig måde. Han springer de dæmpede signaler over, hvis han følger sig "truet", og det er ikke hensigtmæssigt på nogen måde. Det er meningen at Pajko skal lære, at tage kontakt til mig når vi møde andre hunde på gåture, i stedet for at opsøge dem og derved komme i situationer han ikke kan håndtere. Derfor søger vi nu hunde, som gider gå ture med os, uden at hunde får lov at hilse. Altså bare en gåtur, hvor hunde kan gå og snuse stille og roligt. Er der nogen, som har tid og lyst til at hjælpe os med det? ja men der er nok lidt langt til Haderslev Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Jeg har lyst, men ikke så meget tid Og så ved jeg ikke helt om tøserne dur - for dem kender han jo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 hov, ellers kunne mine forældres hunde måske bedre du! deres hanhund tør jeg ikke med, han er virkelig sød og rolig, men nogle få hanhunde trigger terrieren i ham, og det ville være synd for pajko. deres tæve er tilgengæld meget sød, blid og venlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 som jeg har nævnt tidligere, vil vi gerne gå en tur med jer, når jeg er hjemme i løbet af sommerferien. dog er halfdan meget ivrig efter at hilse, så han kommer nok til at hænge lidt i snoren i starten, så måske er mere voksne, rolige hunde mere oplagt? ellers siger du bare til, hvis du tror det kunne hjælpe jer. og jeg skulle selvfølgelig nok sørge for, at han ikke kommer for tæt på og overskrider pajkos grænser osv. Jeg tror godt det kunne fungere. Vi vil meget gerne gå tur med jer til sommer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 ja men der er nok lidt langt til Haderslev Ja, det er desværre nok lidt for langt væk.. Men tak for tilbudet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Jeg har lyst, men ikke så meget tid Og så ved jeg ikke helt om tøserne dur - for dem kender han jo Jeg tror, at alt er godt lige nu. Det lød ihvertfald sådan. Han skal have positive gåture, så tøserne vil vi gerne gå med en dag, når du har tid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 ida, det lyder super! evt. hvis jeg er der i nogle dage, kan i komme på tur med både halfdan og anna? jeg ved desværre ikke endnu, hvornår jeg er i jylland - og ved det nok først, om en måneds tid eller sådan - men så skal jeg nok skrive, og så må vi se, om vi kan finde et tidspunkt, der passer jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 ida, det lyder super! evt. hvis jeg er der i nogle dage, kan i komme på tur med både halfdan og anna? jeg ved desværre ikke endnu, hvornår jeg er i jylland - og ved det nok først, om en måneds tid eller sådan - men så skal jeg nok skrive, og så må vi se, om vi kan finde et tidspunkt, der passer jer. Det lyder bare godt Vi vil glæde os til at se jer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvis du er mobil så kan vi også melde os. Tacco er bare ikke så stille at gå med så han vil nok trække lidt for at få lov at hilse, men hvis det ikke er et problem så er vi friske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvis du er mobil så kan vi også melde os. Tacco er bare ikke så stille at gå med så han vil nok trække lidt for at få lov at hilse, men hvis det ikke er et problem så er vi friske Så længe de ikke kommer til at hilse, tror jeg ikke det er et problem. Vi kan bare gå med afstand mellem os Vi er mobile. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Så længe de ikke kommer til at hilse, tror jeg ikke det er et problem. Vi kan bare gå med afstand mellem os Vi er mobile. SÅ siger du bare til, vi er bedst om formiddagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 SÅ siger du bare til, vi er bedst om formiddagen Jeg skal lige kigge på min opgave, som skal afleveres på onsdag.. Men hvis det ser ud til at være "nemt", så har jeg fri mandag og tirsdag.. Men jeg vender lige tilbage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvis du kan bruge mine piger, så kunne vi træne gensidigt om man så må sige;-) Det er jo lige nøjagtig sådan at jeg har fået vænnet sheila til hunde igen og de er meget, meget vandt til at følges med andre uden at hilse så de er stille og rolige og mestre i at ignorere. Og jeg hjælper gerne med at se hvornår Pajko er klar til at hilse på høflig maner. Jeg har bare ikke bil, så det kræver nok du er mobil? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 (rettet) Hvis du kan bruge mine piger, så kunne vi træne gensidigt om man så må sige;-) Det er jo lige nøjagtig sådan at jeg har fået vænnet sheila til hunde igen og de er meget, meget vandt til at følges med andre uden at hilse så de er stille og rolige og mestre i at ignorere. Og jeg hjælper gerne med at se hvornår Pajko er klar til at hilse på høflig maner. Jeg har bare ikke bil, så det kræver nok du er mobil? Det lyder super dejligt. Jeg har bil, så kan sagtens komme til jer. Nok helst om eftermiddagen, da jeg skal kører fra Århus og til Silkeborg, for at hente Pajko Ellers kan jeg også i weekenden, og hvis jeg skal arbejde, så efter arbejde Redigeret April 29, 2011 af Ida_Asta tilføjelse.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Det lyder super dejligt. Jeg har bil, så kan sagtens komme til jer. Nok helst om eftermiddagen, da jeg skal kører fra Århus og til Silkeborg, for at hente Pajko Ellers kan jeg også i weekenden, og hvis jeg skal arbejde, så efter arbejde Fedt:) For mig er det bedst aften da jeg er sent hjemme eller weekend. Onsdag har jeg også som regel fri. Så du siger bare til:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Fedt:) For mig er det bedst aften da jeg er sent hjemme eller weekend. Onsdag har jeg også som regel fri. Så du siger bare til:) Onsdag er god, for der har jeg tidligt fri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Lea vil gerne hjælpe... Men hendes far gider ikke gå tur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Lea vil gerne hjælpe... Men hendes far gider ikke gå tur Hehe... Men Lea er også bedst bag tremmer :slem: :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Onsdag er god, for der har jeg tidligt fri Super. Nu på onsdag har jeg fri men ved dog ikke om der står dyrlæge på programmet. Under alle omstændigheder er det ikke sikkert Sheila er klar til at gå med, men Mysla er helt sikkert:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Super. Nu på onsdag har jeg fri men ved dog ikke om der står dyrlæge på programmet. Under alle omstændigheder er det ikke sikkert Sheila er klar til at gå med, men Mysla er helt sikkert:) Super :5up: Jeg vender lige tilbage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvis du vil køre til Ikast for det, så vil Vaks og jeg også gerne hjælpe. Han er nem at have med at gøre i nærheden af andre hunde uden at han skal hilse. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Hvis du vil køre til Ikast for det, så vil Vaks og jeg også gerne hjælpe. Han er nem at have med at gøre i nærheden af andre hunde uden at han skal hilse. :5up: Det vil jeg gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Det vil jeg gerne Så må du bare sige til hvornår du gerne vil mødes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts