Hop til indhold

Recommended Posts

Pajko og jeg har i dag haft besøg af Irene (Ninjamor), som kom med en masse gode råd til at få styr på Pajkos måde at omgåes andre hunde.

Vi har fået en masse ting vi skal arbejde med herhjemme, men en af de ting, som der skal arbejdes meget med er, at gå ture med andre hunde uden at hilse. Da han pt. ikke kan finde ud af at hilse på hverken tæver eller hanhund på en ordentlig måde. Han springer de dæmpede signaler over, hvis han følger sig "truet", og det er ikke hensigtmæssigt på nogen måde.

Det er meningen at Pajko skal lære, at tage kontakt til mig når vi møde andre hunde på gåture, i stedet for at opsøge dem og derved komme i situationer han ikke kan håndtere.

Derfor søger vi nu hunde, som gider gå ture med os, uden at hunde får lov at hilse. Altså bare en gåtur, hvor hunde kan gå og snuse stille og roligt.

Er der nogen, som har tid og lyst til at hjælpe os med det? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 126
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

som jeg har nævnt tidligere, vil vi gerne gå en tur med jer, når jeg er hjemme i løbet af sommerferien. dog er halfdan meget ivrig efter at hilse, så han kommer nok til at hænge lidt i snoren i starten, så måske er mere voksne, rolige hunde mere oplagt?

ellers siger du bare til, hvis du tror det kunne hjælpe jer. og jeg skulle selvfølgelig nok sørge for, at han ikke kommer for tæt på og overskrider pajkos grænser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko og jeg har i dag haft besøg af Irene (Ninjamor), som kom med en masse gode råd til at få styr på Pajkos måde at omgåes andre hunde.

Vi har fået en masse ting vi skal arbejde med herhjemme, men en af de ting, som der skal arbejdes meget med er, at gå ture med andre hunde uden at hilse. Da han pt. ikke kan finde ud af at hilse på hverken tæver eller hanhund på en ordentlig måde. Han springer de dæmpede signaler over, hvis han følger sig "truet", og det er ikke hensigtmæssigt på nogen måde.

Det er meningen at Pajko skal lære, at tage kontakt til mig når vi møde andre hunde på gåture, i stedet for at opsøge dem og derved komme i situationer han ikke kan håndtere.

Derfor søger vi nu hunde, som gider gå ture med os, uden at hunde får lov at hilse. Altså bare en gåtur, hvor hunde kan gå og snuse stille og roligt.

Er der nogen, som har tid og lyst til at hjælpe os med det? :-D

ja men der er nok lidt langt til Haderslev :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

som jeg har nævnt tidligere, vil vi gerne gå en tur med jer, når jeg er hjemme i løbet af sommerferien. dog er halfdan meget ivrig efter at hilse, så han kommer nok til at hænge lidt i snoren i starten, så måske er mere voksne, rolige hunde mere oplagt?

ellers siger du bare til, hvis du tror det kunne hjælpe jer. og jeg skulle selvfølgelig nok sørge for, at han ikke kommer for tæt på og overskrider pajkos grænser osv.

Jeg tror godt det kunne fungere. Vi vil meget gerne gå tur med jer til sommer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ida, det lyder super! evt. hvis jeg er der i nogle dage, kan i komme på tur med både halfdan og anna? jeg ved desværre ikke endnu, hvornår jeg er i jylland - og ved det nok først, om en måneds tid eller sådan - men så skal jeg nok skrive, og så må vi se, om vi kan finde et tidspunkt, der passer jer.

Det lyder bare godt :-D Vi vil glæde os til at se jer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er mobil så kan vi også melde os. Tacco er bare ikke så stille at gå med så han vil nok trække lidt for at få lov at hilse, men hvis det ikke er et problem så er vi friske :-)

Så længe de ikke kommer til at hilse, tror jeg ikke det er et problem. Vi kan bare gå med afstand mellem os :-D

Vi er mobile.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan bruge mine piger, så kunne vi træne gensidigt om man så må sige;-)

Det er jo lige nøjagtig sådan at jeg har fået vænnet sheila til hunde igen og de er meget, meget vandt til at følges med andre uden at hilse så de er stille og rolige og mestre i at ignorere.;-)

Og jeg hjælper gerne med at se hvornår Pajko er klar til at hilse på høflig maner.

Jeg har bare ikke bil, så det kræver nok du er mobil?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan bruge mine piger, så kunne vi træne gensidigt om man så må sige;-)

Det er jo lige nøjagtig sådan at jeg har fået vænnet sheila til hunde igen og de er meget, meget vandt til at følges med andre uden at hilse så de er stille og rolige og mestre i at ignorere.;-)

Og jeg hjælper gerne med at se hvornår Pajko er klar til at hilse på høflig maner.

Jeg har bare ikke bil, så det kræver nok du er mobil?

Det lyder super dejligt. Jeg har bil, så kan sagtens komme til jer. Nok helst om eftermiddagen, da jeg skal kører fra Århus og til Silkeborg, for at hente Pajko :-D

Ellers kan jeg også i weekenden, og hvis jeg skal arbejde, så efter arbejde :)

Redigeret af Ida_Asta
tilføjelse..
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder super dejligt. Jeg har bil, så kan sagtens komme til jer. Nok helst om eftermiddagen, da jeg skal kører fra Århus og til Silkeborg, for at hente Pajko :-D

Ellers kan jeg også i weekenden, og hvis jeg skal arbejde, så efter arbejde :)

Fedt:)

For mig er det bedst aften da jeg er sent hjemme eller weekend. Onsdag har jeg også som regel fri.

Så du siger bare til:)

Link til indlæg
Del på andre sites