Gæst MssMe Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Jeg har i lang tid gået og overvejet om jeg skulle spørge herinde om det , da blackie ikke er min hund (selvom det er mig hun elsker mest:engel:) men jeg tager chancen og spørger jer til råds alligevel , blackie er en blandning imellem lab. og schæf. og hun er et år og lidt af en problem hund hvis du spørger min mor som jo er hendes "ejer" da vi fik blackie socialiceret vi hende med andre hunde hvor hun fik lov til at hilse hvis hun var rolig og det gik rigtigt godt , vi var hver aften nede på en græsplæne hvor der var andre hunde og hun hyggede sig rigtigt , :blink: jeg flyttede så hjem til mig selv igen (havde boet der i en måneds tid fordi jeg ville jo gerne lige kende den vovse der :slem:) og min mor fik nattearbejde hver anden uge som så gør at i de uger sover hun hele dagen , og det har gjort at træningen med andre hunde er slået tilbage til stenalderen , hun gør når vi ser en hund på vores ture , min mor sys det er pinligt og vil ikke lade hende hilse hvor jeg tænker blackie bare savner noget selvskab fra samme artfæller , ? nå men spørgsmålet er så hvordan det her kan blive anderledens , jeg har prøvet at få hende til at blive rolig så vi kan sige hej til hunden , men hun kan slet ikke blive rolig , ? så nu plejer jeg når jeg går med hende at gå den anden vej når der kommer en hund i mod os , (ved ikke om det er det rigtige at gøre?) hvis det her var din hund , hvad ville du så gøre , ?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Kan I ikke finde nogle faste hundevenner til hende, så hun kan få stillet sit behov for samvær med artsfæller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret April 29, 2011 Rapporter Share Besvaret April 29, 2011 Kan I ikke finde nogle faste hundevenner til hende, så hun kan få stillet sit behov for samvær med artsfæller? Jeg har selv tænkt det , og forslået min mor det , så hun gik hen der hvor vi var med hende da hun var lille de ville ikke ha hun var der , altså blacie , så gik mor et nyt sted hen hvor der er hunde fra det nye område hun lige er flyttet til , de vil heller ikke ha hende , så nu ved vi ikke rigtig hvad vi skal stille op med hende , sidst jeg var hjemme og besøge hende og jeg gik en dejlig tur i skoven (med snor på) mødte vi en anden hund , på samme størelse , og hun reagerede som hun plejer og jeg spurgte ejeren om hun måtte hilse , og han svarede "min hund skal da ikke hilse på sådan en problem hund" , og det er faktisk det typiske svar jeg får , ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 da vi fik blackie socialiceret vi hende med andre hunde hvor hun fik lov til at hilse hvis hun var rolig Jeg tror - uden at være ekspert overhovedet -, at det måske har været en fejl at vente på, at hvalpen skulle være rolig?! Selv kåde hvalpe og unghunde bliver bedst dæmpet af en rolig, voksen hund, for vi mennesker har det med at gøre tingene lidt småforkert, både af frygt for, at noget skal gå galt, men også for at berolige vores omgivelser (den anden hundeejer). Og lige i øjeblikket er Blackie måske kommet lidt i underskud mht selskab med andre hunde og bliver derfor lidt vild på gåturene. Jeg forstår godt din lyst til at gå den anden vej, for det ér ski'irriterende, hvis ens skulder bliver trukket af led af en stærk unghund. Men hvis der ikke tages fat på problemet, så er det desværre mønstret for resten af Blackies liv, for hvordan skulle hun kunne vide bedre? Og det ville være synd for jer alle. Jeg ville nok hellere satse ihærdigt på kontaktøvelser, når jeg var alene med hunden. Hun skal fx kigge op på dig, når du siger et bestemt ord. Og holde fokus på dit ansigt i længere og længere tid, inden belønningen kommer. Dette har jeg selv brugt helt fra starten med Sofus, som er en uvartig airedale, og det fungerer stort set altid (og når det ikke gør, kommer moars jerngreb), når vi passerer en hund, som jeg skønner, at han ikke skal hilse på. Og så har du ret i, at Blackie da skal have selskab af artsfæller, så du må prøve at finde en passende hanhund eller to, som du kan aftale ugentlige playdates med. Go' vind med projektet - og fremfor alt: HOLD UD! Det ender med at blive godt, er jeg sikker på, for du har en dejlig "hundefornemmelse". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 Hvis du har mulighed for at komme ind til København, vil Motor altid gerne lege, vi er heller ikke bange for en hund som gør - vores gør det nemlig når den anden ikke gør Lige nu er han i den dejlige kønsmodningsfase, så lige nu gør han det meeeeget. Jeg føler ikke vi har fået noget særligt ud af at træne det med de hunde vi tilfældigt møder på gåture, da de enten lader hunden komme hen før vi er klar eller de er gået videre, når jeg mener Motor er klar. Så nu har jeg søgt hunde til kontrolleret træning herinde :5up: Sjovt nok har jeg selv brugt Motor et par gange til en hund der var bange for andre hunde, jeg stod med Motor og serverede guffer, mens de nærmede sig langsomt. Så snart en anden hund er nervøs eller gør, så er Motor helt rolig - det er altså lidt skørt. Så hvis du kan komme herinde af, kan du både øve nærme sig uden at gø - og få legetur ud af det. Men ellers, sådan som vi øver det, så først skal man finde ud af hvor stor afstanden skal være før hunden gør/begynder at spænde. Lige før den afstand, er man og serverer de allerbedste godbidder for kontakt og for at hunden ser på den anden hund uden at gø/spænde i kroppen. Vi bruger leverpostej! Så kan man nærme sig, men stoppe mange gange, og begynder hunden at spænde eller blive urolig, så går man lidt tilbage, indtil hunden kan være rolig og give kontakt igen. Pt. er mit mål at afstanden er omkring 5 meter før Motor får værsgod og må hilse, da han ikke er klar til, at gå hele vejen uden at blive urolig. Sæt delmål du mener din hund kan klare, og giv værsgod når i er der - for så "lovliggør" man lidt, at hunden måske hopper det sidste stykke --- den afstand kan man så gøre mindre, jo bedre hunden bliver til det. Og ros dæmpet for ikke at køre hunden op, men ros meget. Du skal øve det når du har overskud til det, for hvis du bliver irriteret, kan hunden mærke det og det sætter tit træningen tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 Jeg tror - uden at være ekspert overhovedet -, at det måske har været en fejl at vente på, at hvalpen skulle være rolig?! Selv kåde hvalpe og unghunde bliver bedst dæmpet af en rolig, voksen hund, for vi mennesker har det med at gøre tingene lidt småforkert, både af frygt for, at noget skal gå galt, men også for at berolige vores omgivelser (den anden hundeejer). Og lige i øjeblikket er Blackie måske kommet lidt i underskud mht selskab med andre hunde og bliver derfor lidt vild på gåturene. Jeg forstår godt din lyst til at gå den anden vej, for det ér ski'irriterende, hvis ens skulder bliver trukket af led af en stærk unghund. Men hvis der ikke tages fat på problemet, så er det desværre mønstret for resten af Blackies liv, for hvordan skulle hun kunne vide bedre? Og det ville være synd for jer alle. Jeg ville nok hellere satse ihærdigt på kontaktøvelser, når jeg var alene med hunden. Hun skal fx kigge op på dig, når du siger et bestemt ord. Og holde fokus på dit ansigt i længere og længere tid, inden belønningen kommer. Dette har jeg selv brugt helt fra starten med Sofus, som er en uvartig airedale, og det fungerer stort set altid (og når det ikke gør, kommer moars jerngreb), når vi passerer en hund, som jeg skønner, at han ikke skal hilse på. Og så har du ret i, at Blackie da skal have selskab af artsfæller, så du må prøve at finde en passende hanhund eller to, som du kan aftale ugentlige playdates med. Go' vind med projektet - og fremfor alt: HOLD UD! Det ender med at blive godt, er jeg sikker på, for du har en dejlig "hundefornemmelse". Min mor prøvede det med at blackie skulle ha focus på hende når der var en anden hund og det hjalp også i starten men efter noget tid kunne blackie ikke holde kon. og min mor gav op :damn: hun fortalte mig så at hun havde læst at man så skulle gå den anden vej når der kom en hund , og det hjælper da også , min mor tror at blackie er agressiv over for andre hunde , men jeg står stadig fast ved hun bare gerne vil ha noget hundeselskab , jeg har overvejet det at høre nogle ville møde blackie , og hun kunne få en lege kammerat , men min mor er ikke med på den og siger at jeg skal jo ha en hund senere på året og så får den jo en ven der , igen :damn:det blir helt klart et projekt , og planen er at når jeg kommer i en ny lejl. så flytter hun ind hos mig i et stykke tid så jeg kan træne med hende , men det er jo bare ikke lige nu , :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 Hvis du har mulighed for at komme ind til København, vil Motor altid gerne lege, vi er heller ikke bange for en hund som gør - vores gør det nemlig når den anden ikke gør Lige nu er han i den dejlige kønsmodningsfase, så lige nu gør han det meeeeget. Jeg føler ikke vi har fået noget særligt ud af at træne det med de hunde vi tilfældigt møder på gåture, da de enten lader hunden komme hen før vi er klar eller de er gået videre, når jeg mener Motor er klar. Så nu har jeg søgt hunde til kontrolleret træning herinde :5up: Sjovt nok har jeg selv brugt Motor et par gange til en hund der var bange for andre hunde, jeg stod med Motor og serverede guffer, mens de nærmede sig langsomt. Så snart en anden hund er nervøs eller gør, så er Motor helt rolig - det er altså lidt skørt. Så hvis du kan komme herinde af, kan du både øve nærme sig uden at gø - og få legetur ud af det. Men ellers, sådan som vi øver det, så først skal man finde ud af hvor stor afstanden skal være før hunden gør/begynder at spænde. Lige før den afstand, er man og serverer de allerbedste godbidder for kontakt og for at hunden ser på den anden hund uden at gø/spænde i kroppen. Vi bruger leverpostej! Så kan man nærme sig, men stoppe mange gange, og begynder hunden at spænde eller blive urolig, så går man lidt tilbage, indtil hunden kan være rolig og give kontakt igen. Pt. er mit mål at afstanden er omkring 5 meter før Motor får værsgod og må hilse, da han ikke er klar til, at gå hele vejen uden at blive urolig. Sæt delmål du mener din hund kan klare, og giv værsgod når i er der - for så "lovliggør" man lidt, at hunden måske hopper det sidste stykke --- den afstand kan man så gøre mindre, jo bedre hunden bliver til det. Og ros dæmpet for ikke at køre hunden op, men ros meget. Du skal øve det når du har overskud til det, for hvis du bliver irriteret, kan hunden mærke det og det sætter tit træningen tilbage. En tog tur på en time med blackie , ? :hmm:jeg tror vi blir smidt af toget inden det når at køre fra stationen , :stupid:afstanden er meget forskelligt , men hun gør og trækker så snart hun ser en hund , nogle gange før vi gør , så ved ikke rigtig hvordan jeg skal finde afstanden :hmm:det med at man er irriteret ved jeg , da jeg tror på at ens følelser blir "overført" til hunden , og derfor er jeg altid rolig og glad når jeg træner hende , og kan godt se det gør det nemmere for hende , men har godt nok også overvejet om hund kan være meget uintiligent , ? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 Har i overvejet at gå til træning med hende? Hun er jo langt fra den eneste ung hund med det problem, så måske i kunne få god hjælp af træneren? Bare find et sted hvor de bruger positive metoder, da hun ikke skal skældes ud eller rykkes i når hun ser hunde. Eller tag ud til en indhegnet hundeskov, hvor blackie så kan hilse på de andre gennem hegnet måske. Så slipper hun for stram snor samtidig og i behøver ikke være bange for at hun kan gøre de andre noget;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret April 30, 2011 Rapporter Share Besvaret April 30, 2011 Min har det samme problem og det er trist i bor så langt væk for Jack er også frisk på leg, men vi bliver ligedan mødt med blikke som bare siger ALT eller folk stikker af, på trods af venligt kropssprog. Jeg endte med at gå til adfærdsbehandler. Det er er kamp men for hver gang det går et skridt tilbage går det 2 frem. I må bare IKKE være nervøse, det er nemligt min fejl, jeg forventede han ville gøre det og det gjorde han så fordi jeg stoppede op og gik væk og det ene og det andet. Jeg går simpelthen bare forbi nu så må han skabe sig hvis jeg ikke kan få kontakt fordi hunden kommer rundt om et hjørne eller sådan. Men steder hvor jeg kan, holder jeg stor afstand til den anden hund og lige så snart han får øje så får jeg kontakt med ham og vil han ikke give kontakt så vender jeg hurtigt rundt og beder ham om en kommando og får kontakt den vej også prøver at gå frem mod hunden igen med kontakt til min hund. Men din mor må bare ikke være nervøs eller det mindst, selvsikkerhed og et bestemt mønster og man skal IKKE skælde ud, det gjorde jeg og det hjalp ikke en dut udover han gøede mere og begyndte at hidse sig op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Har i overvejet at gå til træning med hende? Hun er jo langt fra den eneste ung hund med det problem, så måske i kunne få god hjælp af træneren? Bare find et sted hvor de bruger positive metoder, da hun ikke skal skældes ud eller rykkes i når hun ser hunde. Eller tag ud til en indhegnet hundeskov, hvor blackie så kan hilse på de andre gennem hegnet måske. Så slipper hun for stram snor samtidig og i behøver ikke være bange for at hun kan gøre de andre noget;-) Jeg har sagt til min mor at det er til træning med hende , og hun tror selvfølgelig træning kun er for hvalpe , :stupid:så det tog mig lang tid at forklare hende at der altså også findes hold for unghunde , og sagde til hende at hun bare skulle forklare træneren at blackie har det med at være en lille smule uartig :slem: og så ville hun sikkert få lov til de første par gange bare se på så blackie kan blive tryg ved der er så mange hunde + mennesker og at de godt må være der , og jeg tror hun er begyndt at overveje det , men det krævede godt nok meget opdragelse og pressen på til at hun ville det , hvorfor skal børn opdrage deres forældre , ? de med hundeskov har jeg også overvejet , og har endda sagt jeg gerne tager med , og selvom blackie var rigtig dygtig til at køre bus da hun var lille , så er hun det ikke mere , jo hvis bussen er tom , hvilket den sjælden er , :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Min har det samme problem og det er trist i bor så langt væk for Jack er også frisk på leg, men vi bliver ligedan mødt med blikke som bare siger ALT eller folk stikker af, på trods af venligt kropssprog. Jeg endte med at gå til adfærdsbehandler. Det er er kamp men for hver gang det går et skridt tilbage går det 2 frem. I må bare IKKE være nervøse, det er nemligt min fejl, jeg forventede han ville gøre det og det gjorde han så fordi jeg stoppede op og gik væk og det ene og det andet. Jeg går simpelthen bare forbi nu så må han skabe sig hvis jeg ikke kan få kontakt fordi hunden kommer rundt om et hjørne eller sådan. Men steder hvor jeg kan, holder jeg stor afstand til den anden hund og lige så snart han får øje så får jeg kontakt med ham og vil han ikke give kontakt så vender jeg hurtigt rundt og beder ham om en kommando og får kontakt den vej også prøver at gå frem mod hunden igen med kontakt til min hund. Men din mor må bare ikke være nervøs eller det mindst, selvsikkerhed og et bestemt mønster og man skal IKKE skælde ud, det gjorde jeg og det hjalp ikke en dut udover han gøede mere og begyndte at hidse sig op. Det er nemlig lige de blikke der gør at jeg tror min mor har opgivet det , tror hun er bange for de tænker at hun har fejlet med blackie , hvilket hun jo egentlig også har et eller andet sted , efter jeg har læst en del om træning de sidste par måneder kan jeg se at hun liiige gir belønningen 3 sek. for sent , og jeg har også på det sidste forklaret hende at hun er nød til at være selvsikker og rolig når der f.eks kommer en hund , ellers , som du selv siger , gør hun det værre , hun har fundet en adfærdsbehandler som hun i lang tid har overvejet at ringe til , men jeg tror at hun tænker det blir pinligt , igen må jeg snakke med hende , Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Kom til Viby, og lad os træne sammen, vi kæmper med det samme Og så ku Carlo sagtens bruge en legekammerat mere på listen, de andre kan jo ikke altid når man selv kan.. Og så tror jeg faktisk aldrig han har leget med en shæfer bl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Kom til Viby, og lad os træne sammen, vi kæmper med det samme Og så ku Carlo sagtens bruge en legekammerat mere på listen, de andre kan jo ikke altid når man selv kan.. Og så tror jeg faktisk aldrig han har leget med en shæfer bl. Det er rigtigt ondt at sige , efter som jeg skal ha en en sammi senere på året , men viby viby :hmm:hvor er det nu det ligger , ?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Det er rigtigt ondt at sige , efter som jeg skal ha en en sammi senere på året , men viby viby :hmm:hvor er det nu det ligger , ?:hmm: Det ligger 40 mins kørsel fra næstved.. Ligger mellem ringsted og roskilde.. kom endelig forbi, så vil du med sikkerhed vide at du MÅ eje en samojed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Det ligger 40 mins kørsel fra næstved.. Ligger mellem ringsted og roskilde.. kom endelig forbi, så vil du med sikkerhed vide at du MÅ eje en samojed Har desærre ikke bil , så det er tog tur , (som hun ALDRIG har prøvet) må man overhovedet ha en hun med i toget , ? har nemlig aldrig set hunde i toget , ? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Har desærre ikke bil , så det er tog tur , (som hun ALDRIG har prøvet) må man overhovedet ha en hun med i toget , ? har nemlig aldrig set hunde i toget , ? :hmm: Orrrrk ja, du skal bare have en billet til den (børnebillet), og være et sted i toget hvor den må være.. Det tager 32 min i tog fra Næstved st til viby sj st, det er direkte og uden skift eller noget tjekkede lige rejseplanen :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 (rettet) Orrrrk ja, du skal bare have en billet til den (børnebillet), og være et sted i toget hvor den må være.. Det tager 32 min i tog fra Næstved st til viby sj st, det er direkte og uden skift eller noget tjekkede lige rejseplanen :klap: Tror jeg vil vælge stedet UDEN mennesker , ellers kommer vi aldrig frem , det er det jeg kalder lokke , men det går nok , men ved jo ikke hvordan blackie reagere på din smuksak , ? :hmm:kan jo selvfølgelig også være hun forveksler ham med en snebold og tænker SNEEEE , Redigeret Maj 1, 2011 af MssMe Tilføjelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2011 Tror jeg vil vælge stedet UDEN mennesker , ellers kommer vi aldrig frem , det er det jeg kalder lokke , men det går nok , men ved jo ikke hvordan blackie reagere på din smuksak , ? :hmm:kan jo selvfølgelig også være hun forveksler ham med en snebold og tænker SNEEEE , Han er et stort legebarn... :klap:Var din en tæve eller han?? Carlo elsker ALLE!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2011 Jeg har sagt til min mor at det er til træning med hende , og hun tror selvfølgelig træning kun er for hvalpe , :stupid:så det tog mig lang tid at forklare hende at der altså også findes hold for unghunde , og sagde til hende at hun bare skulle forklare træneren at blackie har det med at være en lille smule uartig :slem: og så ville hun sikkert få lov til de første par gange bare se på så blackie kan blive tryg ved der er så mange hunde + mennesker og at de godt må være der , og jeg tror hun er begyndt at overveje det , men det krævede godt nok meget opdragelse og pressen på til at hun ville det , hvorfor skal børn opdrage deres forældre , ? de med hundeskov har jeg også overvejet , og har endda sagt jeg gerne tager med , og selvom blackie var rigtig dygtig til at køre bus da hun var lille , så er hun det ikke mere , jo hvis bussen er tom , hvilket den sjælden er , :hmm: Hvis træning kun var for hvalpe, så havde vi trænere da slet ikke nok at lave;-) Der kommer nok næsten allerflest til træning med unghunde, da det jo tit er der de begynder at volde folk lidt problemer. Så blackie vil langt fra være den eneste træneren har set med det problem. Kan du ikke gå til træning med hende? Når du så har været der et par gange og det går bedre (for det er jeg sikker på det vil) så lokker du din mor med, så hun kan se hvad hun skal gøre;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2011 Han er et stort legebarn... :klap:Var din en tæve eller han?? Carlo elsker ALLE!! Hun er flot tæve , Han er jo heller ikke en sammi for ingen ting , Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2011 Hvis træning kun var for hvalpe, så havde vi trænere da slet ikke nok at lave;-) Der kommer nok næsten allerflest til træning med unghunde, da det jo tit er der de begynder at volde folk lidt problemer. Så blackie vil langt fra være den eneste træneren har set med det problem. Kan du ikke gå til træning med hende? Når du så har været der et par gange og det går bedre (for det er jeg sikker på det vil) så lokker du din mor med, så hun kan se hvad hun skal gøre;-) Hmm det var faktisk en ret god ide , kidnappe hende og ta til træning med hende :hmm:Ej jeg må nok snakke med min mor , men helt klart en rigtig god ide du kom med , Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2011 Hun er flot tæve , Han er jo heller ikke en sammi for ingen ting , Hehe, det gør det kun endnu bedre, Carlo har nemlig opdaget opskriften på et lykkeligt liv - damerne bestemmer, så er der fred og ro.. Der var mange mænd der ku tag ved lære af min kloge hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MssMe Besvaret Maj 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 2, 2011 Hehe, det gør det kun endnu bedre, Carlo har nemlig opdaget opskriften på et lykkeligt liv - damerne bestemmer, så er der fred og ro.. Der var mange mænd der ku tag ved lære af min kloge hund :slem: Mange mænd , ? tror nu det er alle mænd , :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts