Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har jo en gammel hund der elsker at træne apportering med duer, men det er sgu så svært at få fat i og opbevare. Tænkte derfor om jeg kunne få en konservator til at hjælpe mig, men skal lige have vendt i hovedet hvad jeg skal spørge om (hvad der muligvis kunne fungere).

Har tænkt at hovedet ikke behøver at være med og at kroppen kunne være en almindelig dummy jeg lige laver hul på og tømmer nogle kugler af (den skal jo kunne være inde i kroppen).

Men så er der vingerne. :confused: De må jo ikke sidde fast ind til kroppen og skal helst kunne foldes sammen. Nogen der har nogle idèer?.

Er der nogen der har en anelse om hvor meget det koster at få udstoppet en due?.

Link til indlæg
Del på andre sites

enig med Drentsche.

Sad og læste det her indlæg i frokostpausen på arbejde og tænkte dét der... det kommer ikke til at du, hverken i funktion eller i holdbarhed. Og prisen? Uanset hvad man skal gi, så vil det til dét brug være for meget.

Nåh.. Med dét sagt, så er der nogen der ynder at putte lidt fjer på en dummy til træning. Jeg har aldrig set fidusen med det, men én måde at gøre det på er at tage et par duevinger og ganske enkelt binde dem til en almindelig dummy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene
Køb nogle døde duer, put i fryseren, og tag dem op når de skal bruges (de kan bruges mange gange), det andet du umiddelbart tænkte på, lyder ikke som en holdbar løsning.

Kontakt den lokale jagtforening eller due"oprætter", der er som regel duer at hente, eller hjælp til at få fat i nogen.

Hvorlang tid, før brug, tager du dem op af fryseren?

Fryser du duerne igen og igen, eller træner du, så længe den holder sig, men det er vel ikke ret længe:hmm:??

Link til indlæg
Del på andre sites