Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har lige brug for eksperterne!

Mine forældre plejer at tage til Spanien en måneds tid hver sommer. Det samme skal de i år. Jeg eller min lillebror plejer at passe Paw mens de er væk, men min lillebror er ved at flytte til Vancouver og jeg får jo snart selv min dejlige vuffer hjem.

Vores gamle hund blev passet i hundepension når vi var ude og rejse, og han eeeelskede det. Men Paw er en helt anden type. Vi adopterede ham da han var 1 1/2 år, og vi tror ikke han har glemt, at han er blevet "forladt" af sine gamle ejere. Han elsker os meget højt og er faldet til i vores familie 100 %, så jeg tror ikke, at han savner sine gamle ejere (jeg kan selvfølgelig ikke vide det :vedikke:), men selv 5 1/2 år senere, føles det nogle gange som om, at frygten for at blive forladt igen stadig sidder i ham. Dengang jeg boede hjemme og havde bil, tog jeg ham tit med ud at køre (for det elsker han :lun:), og i starten nægtede han nærmest at forlade bilen af frygt for, at jeg ville køre fra ham. Det er blevet bedre siden, men han er en meget følsom hund og jeg er bange for, at han vil tro vi har forladt ham, hvis han skal passes i en pension.

Min mor og jeg har snakket meget om det før, og sidst de var ude at rejse (kun en uge) blev han passet af deres nabo, som er vild med ham. Det er også plan A i denne omgang, men min mor siger, at hvis naboen ikke kan passe ham, må han komme i pension.

Det jeg gerne vil høre jeres mening om er, om jeg kan passe Paw herhjemme, eller om det bliver alt for forvirrende for Audrey, at han skal bo her i en måned?? Jeg får hende hjem i starten af juni og mine forældre regner vist nok med, at rejse i slutningen af juli, så hun når at have været her godt to måneder.

Jeg vil selvfølgelig sørge for, at de har mødt hinanden flere gange og være sikker på, at de kan enes, i tilfælde af, at jeg skal passe ham.

Jeg håber I kan hjælpe mig :pray: Jeg vil jo for alt i verden ikke gøre det svært for Audrey, men det ville godt nok være svært for mig at acceptere det, hvis Paw skal i pension.

Undskyld det laaaaange indlæg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du lader de to hunde mødes og være sammen så kan jeg ikke se at det skulle være eller blive et problem.

Du kunne jo i starten lade dem mødes hos dig og din hunds hjem, dernæst kan i gå ture sammen så hundene forbinder hinanden med gode oplevelser.

Derefter kan du jo passe Paw en enkel dag og øge det til en weekend.

Er sikker på at de derved får glæde af hinanden og at Paw så slipper for at skulle i pension og blive ked af det.

Held og lykke... er ret sikker på at det nok skal gå. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du lader de to hunde mødes og være sammen så kan jeg ikke se at det skulle være eller blive et problem.

Du kunne jo i starten lade dem mødes hos dig og din hunds hjem, dernæst kan i gå ture sammen så hundene forbinder hinanden med gode oplevelser.

Derefter kan du jo passe Paw en enkel dag og øge det til en weekend.

Er sikker på at de derved får glæde af hinanden og at Paw så slipper for at skulle i pension og blive ked af det.

Held og lykke... er ret sikker på at det nok skal gå. :5up:

Det var lige hvad jeg gerne ville høre :banan:

Jeg håber nok at naboen kan passe ham, så han kan få den fulde opmærksomhed (som han jo er vant til :rolleyes:) men hvis det nu ikke passer hende, vil jeg gøre alt for at han kan være her sammen med Audrey og mig.

Tak for svar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Audrey og Paw kommer til at skulle ses en del i fremtiden, så er det da en rigtig god idé at du passer Paw medens dine forældre er væk! Så lærer de hinanden rigtig godt at kende helt fra start.

Hvis Audrey på det tidspunkt har haft ca. 2 måneder i sit nye hjem, bør hun være godt hjemmevant, og rimelig inde i rutinerne, så det vil sandsynligvis også være et godt tidspunkt.

Både min søster og jeg har hunde, og vores to flokke skal gerne kunne sammen da vi ses en del. Så vi plejer faktisk at arrangere sådan nogle "pasninger" når én af os får hvalp, hvor vi "låner" hinandens hunde i en uge eller så. Det har funket fint for os, og vores hunde føler sig vist lige så meget hjemme hos os begge, og har det rigtig godt sammen.

Så jeg ville absolut tage det som en mulighed for at lægge en god grund for Audreys og Paws fremtidige samvær. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Audrey og Paw kommer til at skulle ses en del i fremtiden, så er det da en rigtig god idé at du passer Paw medens dine forældre er væk! Så lærer de hinanden rigtig godt at kende helt fra start.

Hvis Audrey på det tidspunkt har haft ca. 2 måneder i sit nye hjem, bør hun være godt hjemmevant, og rimelig inde i rutinerne, så det vil sandsynligvis også være et godt tidspunkt.

Både min søster og jeg har hunde, og vores to flokke skal gerne kunne sammen da vi ses en del. Så vi plejer faktisk at arrangere sådan nogle "pasninger" når én af os får hvalp, hvor vi "låner" hinandens hunde i en uge eller så. Det har funket fint for os, og vores hunde føler sig vist lige så meget hjemme hos os begge, og har det rigtig godt sammen.

Så jeg ville absolut tage det som en mulighed for at lægge en god grund for Audreys og Paws fremtidige samvær. :5up:

Det lyder rigtig godt. :5up:

Det er min plan, at de skal kunne lege sammen, og jeg har tænkt mig at tage Audrey med, når jeg skal besøge mine forældre, så det er rigtig vigtigt for mig, at de kan enes.

Tak! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites