Gæst Jackson Skrevet Maj 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 1, 2011 Hej allesammen. Min mand og jeg har en japansk spids, en skøn hanhund, der er kastreret. Jeg drømmer jo om endnu en hund en gang om et års tid eller så, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det skal være en han eller en tæve. Vores er jo som sagt kastreret, men mon ikke en løbetidsk tæve alligevel vil kunne gøre ham helt fjollet og give ham lyst til at tisse indenfor (hvilket ellers aldrig har været et problem)?? Men på den anden side, hvis vi vælger en han mere, kan det så give større magtkampe og vil det også give anledning til indendørs territorieafmærkning?? Jeg vil sætte pris på mest at høre fra jer, der faktisk har en personlig erfaring med dette da jeg ikke kan bruge folks meninger til så meget som jeg kan med faktiske erfaringer - håber nogen kan hjælpe mig lidt i en spændende beslutning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst aycasa Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Vi har en kastreret hanhund og to tæver, som er intakte... Hanhunden tissetr ingen steder, selvom de er i løbetiden... Men hanhunden vil gerne hoppe op på dem, selvom han er kastreret. Men det får han så ikke lov til... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Jeg har så ingen erfaring med at have kastrerede hanhunde boende sammen med løbske tæver, men vores kastrerede han viser absolut ingen anden interesse for tæver end som legekammerater, når vi er ude. Jeg kan ikke forestille mig, at det ville være anderledes om han boede sammen med en tæve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 1, 2011 Som de andre også skriver tror jeg heller ikke en tæve vil volde problemer, slet ikke når jeres hanhund er kasteret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jackson Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Tak for jeres input Håber dog stadig på flere henvendelser da jeg har brug for at se om der er en overvægt af erfaringer til den ene eller den anden side;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Jeg kender en kastreret han og tæve der boede sammen uden problemer i mange år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 vi har selv en kastreret han-hund og skal have en tæve næste gang vi skal have hund. så vil bestemt ikke mene det vil være et problem med en kastrat og en tæve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts