Hop til indhold

Azuro på besøg


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så har den store balladebamse været på besøg igen :cool:

 

Og lige en advarsel - det er en lang smøre, af ligegyldige oplevelser :mrgreen:

 

Han ankom igår 1½ time før alle andre gæster til en fødselsdag, så han lige kunne falde til. Gæsterne kom og han var bare midtpunkt :-D Han nød det i fulde drag! Dog endte den stakkels fyr med en meeget tynd mave, han kunne ikke tåle at undvære sit tørfoder og leve på madrester, lakse-krønch og dåsemad (han spiser nemlig ikke rigtig sit tørfoder, når han ikke er hjemme), men det tog han sig ikke af. Han kom ud og gå tur med Katalina og mig. Katalina er en 'lille' pige på 7 eller 8 år, som hele tiden prøvede at overbevise mig om, at hun kunne da saaagtens holde Azuro, endda også når han sprang ud i linien, for at komme hen til andre hunde :rolleyes:

 

Fyren har nemlig en dårlig vane - han trækker! Så jeg gik med en trækkende vovse og en pige, der tiggede for at holde ham. Puha, det kræver tålmodighed! Da han var begyndt at trække lidt mindre og ikke så voldsomt, sagde jeg til hende at hun måtte holde ham og inden jeg gav hende snoren, spurgte jeg så: "Ved du hvad du skal gøre, når han trækker?"

 

"Ja!" lød det pavestolt fra hende. "Man hiver i snoren!" :shock::shock::shock:

 

"Nej, det skal du ikke gøre. Når han trækker, sætter du hælene i jorden, så han stopper op - ikke trække igen."

 

"Okay." Så jeg gav hende chancen og gæt engang! Hun kunne sq finde ud af det :cool: Men holde ham voldte lidt problemer, så jeg tog snoren og løb en lille tur med ham, så han blev lidt trættere (måske, man har vel lov at håbe :mrgreen: ). Tilbage...

 

"Må jeg også løbe med ham?!:-D"

 

"Ja, selvfølgelig - men ikke for langt, vel?" Og de løb glade og fro sammen - bassedrengen er heldigvis knap så tilbøjelig til at trække, når han løber.

 

Så vi fik gået lidt bagefter og (desværre) ikke hilst på nogen hunde, udover en dsg, Fiona, som han også mødte sidst han var er. Men det var en anden ejer, der ikke ville 'udsætte' hende for voldsomme Azuro. Hun fik ham ellers "sat på plads" sidst (fik ham ned på roligt plan), men sådan er det. Han stresser nemlig fuldstændig op, når han ser andre hunde - og han var desværre nået at blive træt af lakse-krønch, som jeg ellers havde brugt til at holde ham nede på roligt plan.

 

Næste gang vi gik en tur, fik han dog lov til at hilse på et par labradors og udover at han prøvede at dominere dem en gang imellem, så gik det fint. De var temmelig boldglade, hvilket Azuro også er (ja, jeg ved det godt, bernere er normalt ikke boldglade). Men han kom til kort, han kunne ikke hamle op med de to labradors, som samtidig blev smækfodret med lakse-krønch af Katalina og en norsk pige, som også var med. Ejerne havde intet imod det og hundene ælskede det :mums:

 

Og så tilbage til den boldglade Azuro... Katalina fandt en tennisbold i vores have og (hun ved jo ikke at bernere ikke burde være boldglade :rolleyes: ) præsenterede den for Azuro. Og Azuro tog den i munden. Jeg prøvede så at kaste den og tro lige at Azuro fik fart på :shock: Bold, bold bold... Man kunne endda bruge den som belønning! Fik ham til at gå plads, give hals og alt muligt for at få den bold :mrgreen: Men idag var han så for træt, han kunne tage den i munden, men ikke mere end det... Øv bøv, ville ellers gerne have filmet det :-P

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/bernerazuro-albums-azuro-d-12-7-13-7-08-picture1617t-nums-en-laekker-bold.jpg[/media]

 

Men alle var bare forelskede i ham :lun: Han lå bare på terrassen og hver gang folk gik forbi, så fik han lige et nus og et kæl og lidt kløen på mavsen, som han jo elsker :-)

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/bernerazuro-albums-azuro-d-12-7-13-7-08-picture1621-uha-det-er-godt.jpg[/media]

 

Her til morgen fik vi så gået en lang tur, inden vi skulle hjem, for der var selvfølgelig ikke nogen hunde i parken, som måtte hilse. Men det lykkedes da til sidst at finde to cavaliers, som måtte hilse :mrgreen: Og ejeren sagde go' for at Azuro måtte løbe frit. Og mens han gik rundt med dem, så kom der også lige en cocker spaniel ganske kort.

Men det blev en kort fornøjelsen, for enten var damen ikke i hilsemode eller også mente hun, at Azuro var for voldsom (han var faktisk overraskende rolig - synes jeg, i forhold til hvad jeg er vant til).

 

Så vi gik lidt rundt... Og så tilbage på vores vej og da jeg havde tjekket for biler, gav jeg ham løs - og han løb ikke direkte i fuld firspring ind i vores have, han gik lige ved siden af mig :lun: :hjerte:

 

Der var jeg solgt :lun:

 

Og så lige lidt ekstra billeder af bassen:

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/bernerazuro-albums-azuro-d-12-7-13-7-08-picture1620-a.jpg[/media]

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/bernerazuro-albums-azuro-d-12-7-13-7-08-picture1614-azuro7.jpg[/media]

 

Gad vide om der er nogen, der får læst alt det her ligegyldige vrøvl? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie :shock: Tre som har kæmpet sig igennem det og endda taget sig tid til at svare :mrgreen: Tak skal I have :-) Det var også bare super duper hyggeligt. Spurgte hans ejere, om vi ikke kunne få lov at passe Azuro, så han bare blev her, men nix, nej, han sku' med hjem, øøøøøv!

 

Jeg fik det læst :mrgreen: hyggelig dag med hundebesøg...

 

Nu er jeg jo ny, så ved ikke hvad dit tilhørsforhold til hunden er, kan jo ligesomse at dit navn er hans... Men hvem er han i forhold til dig? Din tidligere hund? En hund du skal have? Eller bare en hund du kende / sitter?

 

Det er ham der fik mig til at forelske mig i arten hunde, såmend :lun: Har altid syntes at hunde var søde osv, men aldrig overvejet at anskaffe mig én - lige indtil jeg mødte ham :-D Så åbnede der sig en ny verden for mig, og en spændende én af slagsen, må siges!

Han er nogle venners hund, så har aldrig haft ham - og får ham desværre heller aldrig. Men nyder hvert øjeblik jeg har sammen med ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...