Hop til indhold

Recommended Posts

Gæst anne-pjevs

Er der nogen der har et godt råd til at få vores 1-årige han til at holde sig heste/ko møg ? Vi bor på landet

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har et godt råd til at få vores 1-årige han til at holde sig heste/ko møg ? Vi bor på landet

Alle vores tre airedales har fra starten ELSKET hestepærer. Det har jeg ikke, til gengæld, så jeg har gået tur hver eneste dag i en bestemt skov, hvor det vrimler med heste og dermed også hestepærer.

Iført klikker, godbid (og indbygget AH AH-lyd) er det lykkedes ret hurtigt for dem alle at lære, at hestemøg skal ignoreres.

Go' vind med projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig mange hunde elsker andre dyrs eskrementer.

Gracie kan også godt lide hestemøg, men det bedste hun ved er kattelort, og jeg er ikke ret pædagigisk, når jeg tager hende på fersk gerning med sådan en i munden. Jeg råber efter hende, hvilket efterhånden har hjulpet. Derudover har jeg luret hvor hun plejer at finde kattelort, og kalder hende til mig eller siger nej, når hun søger derhen.

Kattelort er bare SÅ klamt, især når det er opvarmet i en hundemund. Hestepærer er trods alt bare strå og korn.

Hun kan også godt lide møg fra andre dyr som parfume. Hun ruller sig indimellem i noget meget ildelugtende, og klistret, som jeg ikke ved hvor kommer fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla eeeeelsker hestepærer :mums: De er en slags allround delikatesse, som kan bruges både indvortes og udvortes :mrgreen:

Hun accepterer dog et nej og lader være, hvis man beder hende om det... Synes dog af og til at hun skal have lov, for hun er virkelig helt salig når hun leger med sådan en hestepære :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Pluto elsker alt slags hømhøm uanset hvilket dyr det kommer fra, men han stopper når jeg siger nej...

Til gengæld er han også slem til at rulle sig i de ulækreste ting; lort, døde fisk, tis, andre døde dyr... Og her kan det være svært at stoppe ham igen:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Idaef

Bare lige for at tage hestemøgs snakken op igen, så har jeg også en hund der bare synes det var det bedste, lækreste, og en MEGAA god snack :banan: Vi går rundt mellem heste, hver dag og jeg er sådan lidt, ja ja bare du ikke slikker mig i hovedet, så gnav du løs, og min dyrlæge har sagt at det ingen skade kan gøre.. så jeg har ikke sagt noget, og med tiden er interessen heller ikke så stor. Tilgengæld synes jeg også at det er vildt ulækkert, hvis de gufler katte, eller andre hundes lort i sig, det gør hund heldigvis ikke. Effi bruger derudover også de mest ildelugtene lorte som eau de toilette og deodorant, jeg er ikke særlig tit enige i hendes valg af disse ... bvadr.. men det er åbenbart bare noget de elsker..

Her et par billeder, af en busted hestemøgs-gufler :mrgreen:

(og undskyld for at lægge billeder af en border, ind i DSG forummet:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites