Gæst stenshoej Skrevet Maj 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 3, 2011 robinrobinrobin... ham vi allesammen kender som en lille lalleglad legesyg hund, der omgåes fint med alle... dette har ændret sig må man sige.. der har nu i løbet af den sidste måned været 3 episoder med andre hanhunde.. hvor han tænder helt af og overfalder dem.. igår gik det værst for sig da det var en bulldog han var oppe at toppes med.. og han fik derfor en meget dyp rift på snuden.. dog har han heldigvis endnu ikke foresaget skade på ande hunde... men det er kommet lige ud af ingenting.. der er ikke noget med tæver og kastrerede hanner. vi snakkede lidt om det ude i klubben, da vi var til ag stævne, søndag...da han også havde en episode der med en JRT... og kom frem til at det er fordi han er understimuleret... jeg er frustreret, fortvivlet og rasende! .... hvorfor er det så f*ndens svært at give ham det han har brug for? men selvom jeg måske skulle starte til noget træning og lufte ham igen.. så han bliver aktiveret igen... løser det så det nyopståede problem med hanhunde? jeg er grædefærdig .... er så rasende og sur på min mor nu.... :evil: jeg gider forhelvede ikke se med fra sidelinjen at en hund bliver ødelagt.... what to do??? HJÆLP! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 :ae::ae: Pislort. Hun vil stadig ikke af med ham?? Ved godt nok ikke hvad du kan gøre.... hvis du gerne vil gå ture med ham, så gør det, for hans og din skyld, ikke for din mor. Men kan du holde til at gå uden ham efter turen? Og til at høre på hvordan din mor opdrager ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 :ae::ae: Pislort. Hun vil stadig ikke af med ham?? Ved godt nok ikke hvad du kan gøre.... hvis du gerne vil gå ture med ham, så gør det, for hans og din skyld, ikke for din mor. Men kan du holde til at gå uden ham efter turen? Og til at høre på hvordan din mor opdrager ham? nej.. og hun er i rumænien nu.. så har ikke kunne konfrontere hende med det.. jeg kunne sagtens lufte ham,.. men det ville ikke være nok.. og jeg har heller ikke tid til at skulle bruge tre timer på noget der ikke giver andet end en smule god samvittighed.. og når jeg alligevel ikke får noget godt ud af det ved jeg ikke om jeg ville kunne holde til det,.. ved hun bare vil finde en masse fejl og give mig skylden for det hvis det er... stakkels hund.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Hvor har jeg ondt af dig og ikke mindst stakkels Robin Jeg tænker alt muligt med at du kunne få en person til at gå hen til hende på gaden og totalt overrose Robin, og spørge om han var til salg, eller måske nogensinde ville komme det, og så bare få fat i ham den vej igennem (hvis hun altså vil sælge). Ved godt det er en totalt langt ude idé, men ..... for fanden jeg bliver frustreret på dine vejne Men ideen kom faktisk fordi jeg tænkte at han må være til en eller anden form for besvær for din mor, når hun nu tydeligvis ikke får aktiveret ham nok, men at hun nægter at indrømme over for dig at hun ikke kan tage sig ordentligt af ham ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Nu kender jeg jo slet ikke til historien om dig, Robin og din mor, men det du skriver lyder godt nok, som om Robin ikke har det så godt? Det er jeg ked af på dine og hundens vegne. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Det er jeg godt nok ked af at høre, det er jo ikke ligefrem sådan Robin plejer at agere. Jeg håber det løser sig :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Hvor har jeg ondt af dig og ikke mindst stakkels Robin Jeg tænker alt muligt med at du kunne få en person til at gå hen til hende på gaden og totalt overrose Robin, og spørge om han var til salg, eller måske nogensinde ville komme det, og så bare få fat i ham den vej igennem (hvis hun altså vil sælge). Ved godt det er en totalt langt ude idé, men ..... for fanden jeg bliver frustreret på dine vejne Men ideen kom faktisk fordi jeg tænkte at han må være til en eller anden form for besvær for din mor, når hun nu tydeligvis ikke får aktiveret ham nok, men at hun nægter at indrømme over for dig at hun ikke kan tage sig ordentligt af ham ? tror ikke hun vil sælge da han jo egentlig er købt som en hund min lillebror må tage med når han flytter hjemmefra.. men han har givet afkald det hvis jeg overtager ham.. han har indset hvad der er for robins eget bedste.. og har fået ham på apoteket osv. så han kan ordne robins sår.. så han vil gerne gøre det godt.. han har bare ikke tiden til det og ved ikke hvordan han skal mentalstimulere ham.. men ellers er dit forslag da meget godt.. det ville være sjovt og se hvordan hun ville agere når andre spørger indtil det.. tror bare hun er så optaget af at beholde sin værdighed på alle punkter.. så med alkoholen tror jeg det er på samme måde med robin... hun vil ikke indrømme hun ikke kan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Nu kender jeg jo slet ikke til historien om dig, Robin og din mor, men det du skriver lyder godt nok, som om Robin ikke har det så godt? Det er jeg ked af på dine og hundens vegne. :ae: nej... fik også af vide at han ikke så lige så glad ud som han plejer i søndags, da vi var med til stævne som opbakning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 tror ikke hun vil sælge da han jo egentlig er købt som en hund min lillebror må tage med når han flytter hjemmefra.. men han har givet afkald det hvis jeg overtager ham.. han har indset hvad der er for robins eget bedste.. og har fået ham på apoteket osv. så han kan ordne robins sår.. så han vil gerne gøre det godt.. han har bare ikke tiden til det og ved ikke hvordan han skal mentalstimulere ham.. men ellers er dit forslag da meget godt.. det ville være sjovt og se hvordan hun ville agere når andre spørger indtil det.. tror bare hun er så optaget af at beholde sin værdighed på alle punkter.. så med alkoholen tror jeg det er på samme måde med robin... hun vil ikke indrømme hun ikke kan. Men er han så din lillebrors hund ? Eller bliver han først det når han flytter hjemmefra ? Hvor gammel er din bror ? Tænker at hvis han tør kan han måske aflevere Robin til dig, og fortælle jeres mor at han synes Robin har det bedre et sted hvor han bliver stimuleret ordentligt ? Men det gør det jo selvfølgeligt lidt mere problematisk hvis Robin står i hendes navn. Men måske ville hun så opdage hvor "befriende" det er ikke at have ansvaret for en hund, hvis Robin når at være hos dig et par dage ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Men er han så din lillebrors hund ? Eller bliver han først det når han flytter hjemmefra ? Hvor gammel er din bror ? Tænker at hvis han tør kan han måske aflevere Robin til dig, og fortælle jeres mor at han synes Robin har det bedre et sted hvor han bliver stimuleret ordentligt ? Men det gør det jo selvfølgeligt lidt mere problematisk hvis Robin står i hendes navn. Men måske ville hun så opdage hvor "befriende" det er ikke at have ansvaret for en hund, hvis Robin når at være hos dig et par dage ? han er 14.. men tør ikke trodse hende på den måde.. robin er ikke hans endnu. robin har allerede været på "ferie" hos mig nogle gange jo.. to gange indenfor det sidste stykke tid har han været her en uge om gangen.. fordi hun ikke har været i stand til at passe ham.. (druk).. ikke engang det kan få hende til at indse han ikke kan være der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 han er 14.. men tør ikke trodse hende på den måde.. robin er ikke hans endnu. robin har allerede været på "ferie" hos mig nogle gange jo.. to gange indenfor det sidste stykke tid har han været her en uge om gangen.. fordi hun ikke har været i stand til at passe ham.. (druk).. ikke engang det kan få hende til at indse han ikke kan være der Suk .... Hvor må du være fortvivlet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 hvor gammel er Robin? Måske er han "bare" ved at være voksen og har udviklet egetkønsaggressivitet? Ikke at det er en fest, men det er ikke noget jeg tænker du kan komme ud af ved mental stimulering... du vil kunne træne ham til at ignorere andre hanhunde, men til at komme til at synes at alle hanhunde igen er en fest, det tror jeg altså ikke du skal regne med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Jeg synes det er rigtig synd for alle.....for Robin, for dig og for din lillebror... Måske synes jeg det er mest synd for ham, faktisk. Det er da ikke en optimal situation for en 14 årig knægt at være i.....jeg ved da godt at han sikkert elsker sin mor, men hvis hun er alkoholiseret, så er det da ikke et miljø han skal vokse op i.. 14 årige har da også brug for omsorg og pleje. Jeg har fulgt lidt med i dine andre tråde, og synes at du har klaret det rigtig flot i forhold til det du allerede har været igennem i dit liv. Og jeg undskylder hvis du synes jeg bliver for personlig og jeg ved godt at denne tråd egentlig handler om Robin, men ihh..jeg bliver helt trist af at tænke på den knægt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 hvor gammel er Robin? Måske er han "bare" ved at være voksen og har udviklet egetkønsaggressivitet? Ikke at det er en fest, men det er ikke noget jeg tænker du kan komme ud af ved mental stimulering... du vil kunne træne ham til at ignorere andre hanhunde, men til at komme til at synes at alle hanhunde igen er en fest, det tror jeg altså ikke du skal regne med... han er to i juli. det er bare mærkeligt hvis det skulle være det.. for det er kommet lige ud af ingenting.. og der har overhovedet ikke været optegn til det tidligere. og der var heller ikke noget sidst jeg passede ham i en uge.. der var vi både ved vandet og i hundeskoven.. der fik han leget med en hel masse hanner... det er ikke mere end en måned siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Jeg synes det er rigtig synd for alle.....for Robin, for dig og for din lillebror...Måske synes jeg det er mest synd for ham, faktisk. Det er da ikke en optimal situation for en 14 årig knægt at være i.....jeg ved da godt at han sikkert elsker sin mor, men hvis hun er alkoholiseret, så er det da ikke et miljø han skal vokse op i.. 14 årige har da også brug for omsorg og pleje. Jeg har fulgt lidt med i dine andre tråde, og synes at du har klaret det rigtig flot i forhold til det du allerede har været igennem i dit liv. Og jeg undskylder hvis du synes jeg bliver for personlig og jeg ved godt at denne tråd egentlig handler om Robin, men ihh..jeg bliver helt trist af at tænke på den knægt. ja det er enormt synd for ham.. og han er også fortvivlet.. men han får heldigvis en masse hjælp fra alle kanter. og så skal han på efterskole nu efter sommerferien... så der får han lidt ro til at være sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 ja det er enormt synd for ham.. og han er også fortvivlet.. men han får heldigvis en masse hjælp fra alle kanter. og så skal han på efterskole nu efter sommerferien... så der får han lidt ro til at være sig selv. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 han er to i juli. det er bare mærkeligt hvis det skulle være det.. for det er kommet lige ud af ingenting.. og der har overhovedet ikke været optegn til det tidligere. og der var heller ikke noget sidst jeg passede ham i en uge.. der var vi både ved vandet og i hundeskoven.. der fik han leget med en hel masse hanner... det er ikke mere end en måned siden. Jeg må inddrømme at jeg også tænkte at det kunne være noget aldersrelateret... Og måske også racerelateret..? Jeg er godt klar over at det bare kan være mine "fordomme", men jeg har bare set flere tollerhanner med tendenser til egetkønsaggression, har bl.a. gået på hold med nogle af slagsen. Og det er faktisk også kommet forholdsvis pludseligt, og netop omkring 2-årsalderen... Det ville jo være trist hvis det var sådan (jeg har selv en hund der ikke er glad for andre), men jeg ville nok lige ha' det i baghovedet... Men jeg bli'r rigtig glad hvis jeg ta'r fejl! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Årh hvor må det bare være hårdt for dig :ae:. Jeg har før læst dine tråde om din mor og Robin, og jeg føler virkelig med dig. Hvor er det bare ærgeligt din mor ikke kan overtales til at Robin har det bedre hos dig . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det er en rigtig trist situation at stå i og jeg føler med jer alle :ae: Har du mulighed for i det mindste at give Robin fodersøg nogle gange dagligt? Så får han brugt sin næse. Kunne du invitere en tæve hjem til leg nogle gange mens din mor er i udlandet? Jeg er ked af at sige det, men hvis Robin ikke bliver aktiveret og får ture tilgodeses hans adfærdsbehov ikke og så er det faktisk en dyreværnssag - selvom der nok jo skal mere til før der gribes ind ved en anmeldelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 tak for svar og støtte. og til ninjamor: først velkommen tilbage :5up: har ikke mulighed for at give ham noget.. bor flere km fra ham, og har ikke adgang til ham. var idag nede for at se hvordan det gik med hans sår.. hun har så drukket igen fordi hun kom fra firmatur igår.. det resulterede i skænderi.. hun truede med at robim ville blive aflivet hvis problemet fortsatte.. og hun sagde jeg skulle lade være med at spille så altvidende og klog.. og det ville ikke på noget tispunkt overhovedet komme på tale at han kom hjem til mig istedet for at blive aflivet... hun sagde jeg skulle blande mig udenom.. det var deres hund og hun bestemte hvad der skulle ske med ham..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Hej, Synd for dig og Robin, men jeg tænker nu alligevel: Prøv at lægge din mor og derved jo også desværre Robin på is( i laaang tid), for jeg tror at din mor bruger ham til at ramme dig. Måske kommer hun på andre tanker hvis du(tilsyneladende) er ligeglad:vedikke:. Og så prøv at fokusere på, at du (måske) selv skal have en hvalp på et tidspunkt - hvem ved måske ender du med to, når din mor finder ud af, at du "ikke er interesseret";-). Bare en tanke. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Hej,Synd for dig og Robin, men jeg tænker nu alligevel: Prøv at lægge din mor og derved jo også desværre Robin på is( i laaang tid), for jeg tror at din mor bruger ham til at ramme dig. Måske kommer hun på andre tanker hvis du(tilsyneladende) er ligeglad:vedikke:. Og så prøv at fokusere på, at du (måske) selv skal have en hvalp på et tidspunkt - hvem ved måske ender du med to, når din mor finder ud af, at du "ikke er interesseret";-). Bare en tanke. V.H. Sille Jeg tror bare desværre det er ønsketænkning. det ville være godt hvis det virkede. men det tvivler jeg på. tror ikke hun bruger ham som sådan til at ramme mig. hun vil bare ikke indse at hun ikke selv gøre det godt nok (stædig dame), og vælger derfor at blive irriteret istedet. derfor tør jeg heller ikke anskaffe mig hvalp nu, ikke hvis robin pludselig står uden hjem. jeg har desværre ikke mulighed for at have to hunde. de fleste lejligheder er det kun tilladt med en.. så vil ikke risikere at skulle af med den ene. men jeg vil ikke se med fra sidelinjen at hunden bliver fuldstændig ødelagt.. og jeg vil ikke om et halvt år stå med en hund i armene som er så ødelagt at jeg ikke kan lave noget som helst med ham. jeg har desværre ikke overskudet lige nu til at skulle stå med en hund med kæmpe adfærdsproblemer. kan klare det som det er nu og lidt mere.. men ikke meget... og det bare for at være ærlig mod mig selv.. ligemeget hvor meget jeg gerne ville. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg tror bare desværre det er ønsketænkning.det ville være godt hvis det virkede. men det tvivler jeg på. tror ikke hun bruger ham som sådan til at ramme mig. hun vil bare ikke indse at hun ikke selv gøre det godt nok (stædig dame), og vælger derfor at blive irriteret istedet. derfor tør jeg heller ikke anskaffe mig hvalp nu, ikke hvis robin pludselig står uden hjem. jeg har desværre ikke mulighed for at have to hunde. de fleste lejligheder er det kun tilladt med en.. så vil ikke risikere at skulle af med den ene. men jeg vil ikke se med fra sidelinjen at hunden bliver fuldstændig ødelagt.. og jeg vil ikke om et halvt år stå med en hund i armene som er så ødelagt at jeg ikke kan lave noget som helst med ham. jeg har desværre ikke overskudet lige nu til at skulle stå med en hund med kæmpe adfærdsproblemer. kan klare det som det er nu og lidt mere.. men ikke meget... og det bare for at være ærlig mod mig selv.. ligemeget hvor meget jeg gerne ville. Gad vide hvad en dyrlæge ville kunne gøre, hvis du ringede til den/dem der ligger i nærheden af Jer (det lyder næppe som om din mor ville begive sig på en større tur HVIS hun gør alvor af aflivningen) og simpelthen forklare dem situationen, i tilfælde af at hun en dag møder op med ham. De færreste dyrlæger ville vel aflive en ellers sund og rask hund, hvis der allerede findes én der vil overtage den ? Men det jeg mener med hvad dyrlægen kan gøre er jo stadig med det skide ejerskab. Din mor skal jo sørge for at oplyse Dansk Hunderegister om det nye ejerskab. Et helt andet spørgsmål udledt af Ninjamors svar: Ville du kunne få dig selv til at anmelde din mor hvis forholdende blev værre for Robin ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Har også tænkt på at snakke med dyrlægen. Og jo. Det var det sidste jeg sagde inden jeg gik i dag. At hvis aflivning kom på tale ville det ryge lige til dyreværnet som anmeldelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 tak for svar og støtte. og til ninjamor: først velkommen tilbage :5up: har ikke mulighed for at give ham noget.. bor flere km fra ham, og har ikke adgang til ham. var idag nede for at se hvordan det gik med hans sår.. hun har så drukket igen fordi hun kom fra firmatur igår.. det resulterede i skænderi.. hun truede med at robim ville blive aflivet hvis problemet fortsatte.. og hun sagde jeg skulle lade være med at spille så altvidende og klog.. og det ville ikke på noget tispunkt overhovedet komme på tale at han kom hjem til mig istedet for at blive aflivet... hun sagde jeg skulle blande mig udenom.. det var deres hund og hun bestemte hvad der skulle ske med ham..... Tak skal du have Som jeg ser det er der kun tre muligheder og de er lige hårde. Den ene er at "glemme" Robin fordi du ikke kan ændre hans forhold, den ande er at melde din mor til et dyreværn og den tredje som måske er den bedste er at bruge din lillebror som indfaldsvinkel! Som det er nu hjælper du hverken Robin eller dig selv og forværrer forholdet til din mor. Hvad med din lillebrors tarv? Kan der sættes ind der? Hvis din mor er den drukkenbolt du beskriver hende som, kan din lillebrors tilværelse næppe være den bedste? Måske kan du sætte ind der og få løst situationen så både lillebrog og Robin får et bedre liv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts