Gæst Miss_menelli Skrevet Maj 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 3, 2011 Rigtig mange kender min og Bamses kamp mod hans udfald mod andre hunde. Og det er bestemt blevet bedre - Rigtig meget bedre. Men når han først har set sig sur på en hund, så plejer jeg at kunne hoppe og springe uden det hjælper en disse, hvis han ser en af hadehundene. Men nu virker det sgu' til, at det sidste på det punkt er ved at være på plads :klap: Har flere gange oplevet at komme fuldstændig problemfrit forbi nogle af de hunde han ikke kan lide - Men har sådan lidt afskrevet det som tilfældigheder og særtilfælde. Nu ville skæbnen så, at vi mødte ikke mindre end 3 af hadehundene i aften på en kort 20 minutters aftentur. Han så alle 3 hunde før mig og nåede at stivne, men et enkelt kald og Bamse var ved min side og gik pænt på plads og tiggede godbidder :banan: Især den sidste var nok til, at jeg nu tør stole helt på, at jeg kan slippe forbi alt og alle uden problemer længere. Det er hadehunden over alle hade hunde - Og vi mødte den endda det sted hvor Bamse blev overfaldet sidst, som er rimelig snævert og grænser lige op til haven, hvor overfaldshunden bor. det sted er han i forvejen meget oppe på mærkerne.... For hvis nu.... Bamse stivnede da også lige kort, da han så den anden hund - Men så gik han sgu' lige forbi den med en meters afstand :klap: Måtte godt nok have synlige godbidder i brug, men det er gigantiske fremskridt - og han fik "fri" lige efter vi var kommet forbi den og kiggede ikke engang tilbage efter den :5up: Han var fuldstændig afslappet. Så vi sluttede lige af med lidt fodersøg bare for at holde fast i den afslappede tilstand og få lidt ekstra hygge ud af, at han opførte sig så pænt Det er så fedt - og jeg kan mærke hvordan min tillid til ham vender tilbage og hvordan det påvirker ham positivt. Det er simpelthen skønt. Det må også være en kæmpe lettelse for Bamse ikke at skulle være på dupperne hele tiden og bare skulle koncentrere sig om at gå ved siden af mig og få godbidder Nu mangler vi kun at få så mange af den slags oplevelser at det til sidst bliver rutine for ham - Og så liiige de ting vi skal arbejde med efter besøget hos Ninjamor og hendes elever Men det er jo mere mig, end hunden der skal arbejdes med, så mon ikke det nok skal lykkes :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 det lyder da totalt dejligt! Træningen hjælper på dig så???? :hmm: Spøg til side, så må det bare en følelse af total sejr, efter sådan en tur! :banan: Det glæder mig for dig/jer :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 det lyder da totalt dejligt! Træningen hjælper på dig så???? :hmm: Spøg til side, så må det bare en følelse af total sejr, efter sådan en tur! :banan: Det glæder mig for dig/jer :klap: Hehe JA! Det er jo sjovt nok sjældent hunden der er det egentlige problem, men derimod den der er i den anden ende af linen Også i dette tilfælde..... De fleste problemer og udfordringer kan jo løses, hvis mennesket tackler det rigtigt.... Det er jo så sjovt nok også nogle gange det sværeste, har jeg måtte erfare Men det er så fedt, med de her små sejre undervejs... Så har træningen da virket på både mig og hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Og den følelse af ahaaaa man får, når man finder ud af, hvordan...... Årh, den er da så skøn! Jeg kan nogen gange få gåsehud af glæde, når jeg ser i øjnene på Buddy at jeg gør det rigtige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Hvor er I bare nået helt utroligt langt, det er dæleme stærkt gået af jer *klap-på-skulderen-smilie* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Ih flot! Virkelig, virkelig optur at læse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Ååååh, hvor er det stort at læse! :klap: Super fedt og tillykke og :5up: for det gode arbejde! :banan: Hvor er I gode, begge to! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Maj 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2011 Hvor er det dejligt, at I begge kan begynde at slappe mere af i de situationer. Fedt, når arbejdet giver pote. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Men det er så fedt, med de her små sejre undervejs... Så har træningen da virket på både mig og hunden Du har været mega-dygtig! Det lyder som en stor, stor sejr. Klik omgående dig selv - og gå ud og køb et eller andet, du længe har ønsket dig. Mennesker skal jo også belønnes. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts