Gæst MarcJ Skrevet Maj 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 4, 2011 Hej alle. Jeg har i et lille stykke tid, været usikker om mit valg af at købe en hvalp var så god...Jeg troede jeg kunne klare det, men er begyndt at tvivle om jeg skulle have købt en da jeg var ældre. Men er det ondt at sælge min hvalp når han er 3 måneder gammel, og er okay knyttet til mig, eller skal jeg beholde ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Næh.. Hvis du allerede er træt af det, synes jeg du skal sælge hunden. Det er bedre at gøre det nu, mens hvalpen stadig er så ung og nemt kan vænne sig til en ny familie fremfor at vente til hunden virkelig er blevet knyttet til dig og har fået en masse vaner og lært en masse regler i dit hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Hej alle. Jeg har i et lille stykke tid, været usikker om mit valg af at købe en hvalp var så god...Jeg troede jeg kunne klare det, men er begyndt at tvivle om jeg skulle have købt en da jeg var ældre. Men er det ondt at sælge min hvalp når han er 3 måneder gammel, og er okay knyttet til mig, eller skal jeg beholde ham? Nu du skriver om du skulle have ventet til du var ældre, hvor gammel er du så? Hvilken race er der? Hvad er det du ikke føler du kan overskue? Og hvis du virkelig ikke føler du magter at tage dig af den skal du self. ikke beholde den, men det kunne jo være der kunne findes en løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Næh.. Hvis du allerede er træt af det, synes jeg du skal sælge hunden. Det er bedre at gøre det nu, mens hvalpen stadig er så ung og nemt kan vænne sig til en ny familie fremfor at vente til hunden virkelig er blevet knyttet til dig og har fået en masse vaner og lært en masse regler i dit hjem. :5up: det er nok også nemmere at finde en ny familie til en 3 mdr hvalp fremfor en på fx 7-8 mdr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Jeg vil give Therese ret. Hellere gøre det nu, hvor han stadig er "ny" og kan tilpasse sig et nyt hjem. Normalt vil man sende en hvalp tilbage til opdrætter. Har du undersøgt om det er muligt. Hvis du videresælger ham, skal du nok regne med et økonomisk tab. Jeg leder i øvrigt efter en hvalp, så måske har du allerede fundet en køber Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Enig med de andre. Heller nyt hjem nu frem for senere . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Idaef Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Hvalpe er jo altid nogle starutter, men hvis der ikke er overskud til den nu, eller interesse, er det nok en god idé at sælge den eller sende den tilbage. Af ren og skær nysgerrighed, hvad race er det så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sisse Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Synes du burde ha tænkt meget over inden du købt dette lille væsen.. Men ja enig med de andre hvis du ikke lige overskure at ha hvalp så find et nyt hjem til den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Idaef Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Jeg kunne så også bare have kigget på din profil inden jeg skrev og set at der stod Berner sennen Den kommer jo hvert fald ikke til at fylde mindre i landskabet med årene.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2011 Jeg kunne så også bare have kigget på din profil inden jeg skrev og set at der stod Berner sennen Nå ups, det kunne jeg også have gjort. Så er jeg ikke interesseret alligevel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Hej alle. Jeg har i et lille stykke tid, været usikker om mit valg af at købe en hvalp var så god...Jeg troede jeg kunne klare det, men er begyndt at tvivle om jeg skulle have købt en da jeg var ældre. Men er det ondt at sælge min hvalp når han er 3 måneder gammel, og er okay knyttet til mig, eller skal jeg beholde ham? Jeg kunne godt tænke mig lidt flere oplysninger, for hvad er det du er usikker omkring helt præcis? Det er hårdt at have hvalp, og jeg var sindssyg frustreret nogle gange, men kom igennem det. Jeg siger ikke, du kommer til at kunne klare det - for jeg ved ikke hvordan du har det, og hvorfor du fortryder? Drømmer du stadig om hund - bare en stille og rolig - og voksen - en af slagsen og ikke en legesyg hvalp der ødelægger alt? Og hvor gammel er du - hvorfor "da du var ældre" (du er vel ikke blevet yngre?) Jeg siger ikke, du skal beholde ham, for omplacering kan sagtens være løsningen. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvorfor, du fortryder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarcJ Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Det er faktisk en blanding af Labrador og Bernen sennen, men den mulighed kunne jeg ikke se på den hundeliste hehe. Jeg er bare usikker på om jeg ville kunne holde ham i aktivering med både hjerne og bevægelse...jeg går meget med ham, ca 4gange om dagen. Jeg tænker osse på når jeg begynder på uddannelse til September, om han vil kunne være alene hjemme i så langtid. Jeg er 23år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Det er faktisk en blanding af Labrador og Bernen sennen, men den mulighed kunne jeg ikke se på den hundeliste hehe. Jeg er bare usikker på om jeg ville kunne holde ham i aktivering med både hjerne og bevægelse...jeg går meget med ham, ca 4gange om dagen. Jeg tænker osse på når jeg begynder på uddannelse til September, om han vil kunne være alene hjemme i så langtid. Jeg er 23år. Hvor lang tid skal han være alene? Går du til træning med ham? - Det kunne du evt. bruge weekenden på Og du kan evt. allerede nu begynde at lære ham alene hjemme træning :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarcJ Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Det er ca fra 8 til 15. Jeg har trænet ham i at være alene hjemme..jeg tror da han klare det fint, han har ikke tisset eller noget når jeg kommer hjem. Han er heldigvis meget stueren . Går desværre ikke til træning med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Det er faktisk en blanding af Labrador og Bernen sennen, men den mulighed kunne jeg ikke se på den hundeliste hehe. Jeg er bare usikker på om jeg ville kunne holde ham i aktivering med både hjerne og bevægelse...jeg går meget med ham, ca 4gange om dagen. Jeg tænker osse på når jeg begynder på uddannelse til September, om han vil kunne være alene hjemme i så langtid. Jeg er 23år. Ja, alene hjemme træning kan du allerede starte med nu, det ville være en fordel Og mht. aktivering er jeg sikker på, det nok skal gå.. Hvis du er villig til at bruge noget tid på det, når du har fri, er jeg sikker på det hele nok skal flaske sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Det er ca fra 8 til 15. Jeg har trænet ham i at være alene hjemme..jeg tror da han klare det fint, han har ikke tisset eller noget når jeg kommer hjem. Han er heldigvis meget stueren . Går desværre ikke til træning med ham 8-15 vil han sagtens kunne klare. Bare du bliver ved med at træne alene-hjemme træning med ham :5up:. Og lyder da super dejligt at han er renlig - Hvis du har tid og økonomi til det, synes jeg du skal kigge efter et sted at træne med ham. Det er altid hyggeligt at møde nye mennesker og hunde, og følge sin hund og se hvor dygtig den bliver efter et par måneder med træning :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 8-15 vil han sagtens kunne klare.Bare du bliver ved med at træne alene-hjemme træning med ham :5up:. Og lyder da super dejligt at han er renlig - Hvis du har tid og økonomi til det, synes jeg du skal kigge efter et sted at træne med ham. Det er altid hyggeligt at møde nye mennesker og hunde, og følge sin hund og se hvor dygtig den bliver efter et par måneder med træning :5up: Ja og få nogle rigtig gode råd til at håndtere forskellige problemer med hvalpen Marc, du kan evt. lave en ny tråd, hvor du søger efter træningspladser i nærheden af din bopæl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Ja og få nogle rigtig gode råd til at håndtere forskellige problemer med hvalpen Marc, du kan evt. lave en ny tråd, hvor du søger efter træningspladser i nærheden af din bopæl Nemlig . Vi fik foreksempel løst vores sofaspisningsproblem, fordi vores træner lånte os et gitter :banan:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Det er faktisk en blanding af Labrador og Bernen sennen, men den mulighed kunne jeg ikke se på den hundeliste hehe. Jeg er bare usikker på om jeg ville kunne holde ham i aktivering med både hjerne og bevægelse...jeg går meget med ham, ca 4gange om dagen. Jeg tænker osse på når jeg begynder på uddannelse til September, om han vil kunne være alene hjemme i så langtid. Jeg er 23år. det jeg tænker er om du er indstillet på at du skal hjem til ham hver dag så snart du er færdig på skolen? Og at hvis han har været alene hjemme i 8 timer så smutter man ikke bare afsted igen efter en kort luftetur? Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre at du beholder ham men det kræver nogle afsavn og nogle benhårde prioriteringer specielt hvis man er alene med hunden. Jeg kan ligesom de andre varmt anbefale noget træning, dels er det sjovt og man møder andre hundeejere, men du får også nogle ideer til hvad i kan lave sammen derhjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts