Hop til indhold

Foder allergi hvor udbredt er det

Har du haft en hund med foder og/eller loppe allergi?  

37 stemmer

1. 1. Har du haft en hund med foder og/eller loppe allergi?

• Ja kun en
      11
    • ja flere forskellige.
      5
    • Nej slet ikke
      16
    • en med udiffineret allergi
      2
    • har aldrig haft hund
      0
    • andet
      3

Recommended Posts

Gæst tzari

da jeg var barn havde vi en hund med en sær foder/loppe/forårs allergi. Hans allergi brød altid ud om sommeren og forsvandt om vinteren derfor dyrlæge vurderede det var en kombi allergi mellem de 3 ting.

Så kommer jeg til at tænke på hvor udbredt er foder og eller loppe allergi hos hunde nu om dage? Hvis du har en allergi hund hvad race er det så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Jeg har en labrador, som har allergi overfor husstøvmider, 2 slags lagermider og katte.

Jeg er ret sikker på, at han er blevet syg af noget foder, hvor der har været lagermider i.

Jeg tror desværre at alt det allergi kommer af, at hundefoder-producenterne, må komme alt muligt "affald" i fodret.

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Coton, der er allergihund. Han er dog aldrig blevet testet for hvilke allergener der helt specifikt er. Men han har helt sikkert foderallergi, og nu er det lige gået i udbrud igen, så der er nok også noget pollen ind over.

Ævs, så kommer jeg og ødelægger cotonernes statistik endnu mere...

Min gamle coton Daiwa havde allergi, hun kunne ikke tåle kylling som proteinkilde. Hun fik ørebetændelser af det, men det var reelt en hudallergi. Hvis ikke jeg havde kunnet holde det i skak, så ville hun sandsynligvis også ha' fået det også andre steder på kroppen efter hånd, men det slap hun heldigvis for da jeg fandt et foder hun kunne tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tzari

Tænkte flere hunde med allergi hos samme ejer.

Vi fik ikke testet min barndoms hund men fik udfra hvornår der var udslag "regnet ud"/gættet hvad der fik det til at gå amok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en labrador blanding med foder allergi og det meste "menneske"-mads allergi, hans lille mave er utrolig sart og kan på ingen måder tåle bestemte konserveringsmilder og dåsemad. En lille bitte majs eller stykke tun fra dåse giver raket mave i 4 dage hvor det virkeligt er raket!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tzari

Vildt mere end halvdelen har haft mindst en allergi hund :shock:

Jep er netop tilsætning stoffer, der kan være en stor del af forklaringen. Det var pga den her tråd

hunde-forum.dk/foder/24738-bht-og-bha-advarsel-og-test-resultater-konservering-af-foder.html

og ville også vide om vi bare var uheldige dengang med vores hund jeg lavede den her lille hurtige "rundspørge"

Resulteterne i de tess og det at mere end halvdelen der har svaret har haft en allergi hunde passer desværre godt sammen :cry:

Håber flere vil svare og stemme er vildt spændende at se hvor grelt det står til og tusinde tak til alle dem der har skrevet og stemt allerede :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP

Vi har en Golden Retriever på 2 år, som er hårdt ramt af foder allergi.

Får han andet en sin spec. foder fra dyrelægen, får han feber, højt blodtryk osv...

Jeg er ikke i tvivl om at det er foder fra Olivers, der har givet ham den allegi

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke i tvivl om at det er foder fra Olivers, der har givet ham den allegi

Den sidste her - er egentlig ikke møntet på dig RikkeP, men sådan generelt til dem der siger, at deres hunde har fået allergi af noget foder...

Det er vel nærmere at allergien har ligget latent i hunden og så blusset op pga. foder med allergenet ì?

Karla har ikke allergi. Jeg skifter foder konstant, fordi jeg er så heldig, at vinde en del foder, så hun får blot det jeg har liggende. Det betyder at hun har spist alt fra Arion, RC, Kingsmoore, Pedigree, Olivers, Hills, Henne, Vetpro osv....

Om det er et tilfælde - altså at jeg har været heldig - eller om det måske er "sundt" at skifte ofte? det tør jeg ikke udtale mig om....

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sidste her - er egentlig ikke møntet på dig RikkeP, men sådan generelt til dem der siger, at deres hunde har fået allergi af noget foder...

Det er vel nærmere at allergien har ligget latent i hunden og så blusset op pga. foder med allergenet ì?

Karla har ikke allergi. Jeg skifter foder konstant, fordi jeg er så heldig, at vinde en del foder, så hun får blot det jeg har liggende. Det betyder at hun har spist alt fra Arion, RC, Kingsmoore, Pedigree, Olivers, Hills, Henne, Vetpro osv....

Om det er et tilfælde - altså at jeg har været heldig - eller om det måske er "sundt" at skifte ofte? det tør jeg ikke udtale mig om....

Daiwa fik det bestemt ikke af én slags foder - hun kunne bare ikke tåle kylling.

Hun var også sådan én der ellers fik alt muligt, men efter at allergien kom til, fik hun kun foder (og guffer) uden kylling, og havde heller ikke udbrud i sine sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft to allergihunde. Min flatter var allergisk overfor pollen (hendes kløe var der kun om sommeren), men allergitesten sagde: lagermider, lopper, kat og menneske. Thalos sagde: lagermider, lam, kartoffel og sisal, til trods for at også hans reaktioner er sæsonbestemt. Man kan slet ikke stole på de tests (ved dog ikke om de er blevet bedre de sidste 5 år).

Har man mistanke om at ens hund har allergi, så vil jeg på det kraftigste anbefale at man går direkte til en dermatolog, der ikke starter med at mistænke foderet (det gør almindelige dyrlæger som regel altid, til trods for at det er den mindst sandsynlige grund).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser flere hunde derhar fået diagnosen hvedeallergi.

Uden at have stor faglig viden på området, mener jeg at man skal skelne mellem allergiske reaktioner og så ting der tåles dårligt. De sidste 10-15 år synes jeg at der har været en stigende tendens til at kalde alt der giver en negativ reaktion for allergi. Jeg får f.eks. dårlig mave af kokos, men det har ikke noget med allergi at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites