Gæst RikkeP Skrevet Maj 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 6, 2011 Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres mening om DB og jeres begrundelse for jeres mening Jeg har et par gange herinde, læst om dårlig omtale af DB, men har endnu ikke forstået hvorfor.. Jeg selv syntes rigtig godt om dem, og støtter deres arbejde. Jeg har flere gange købt mine dyr hos dem, for at gøre en lille forskel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Henriksen_D Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Alt i alt har jeg kun positive oplevelser med DB... havde en uheldig oplevelse med vestsj internat... men der kontaktede jeg kreds formanden og han handlede helt i deres ånd og satte dem under skærpet opsyn.. Der imod var Lollands internat over al forventning... hvor Julius kommer fra... Så jeg vil bestemt ikke fraråde andre at få dyr der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Organisationen som sådan synes jeg kunne være en del bedre. De kommer tit med blandede udmeldinger, og er sommetider ikke ret effektive i dyreværnssager. Kvaliteten af indsatsen er også meget forskellig fra kreds til kreds, men det er jo vilkårene, når arbejdet afhænger af frivillige. Det samme gælder for internaterne - de bliver drevet på vidt forskellig måde. Her på Fyn er det stort set bare en sur hundepensionsejer, der lejer et par bokse ud til DB Jeg har selv valgt at støtte Dyrefondet. De arbejder mere politisk og med sigte på information, og det er noget der tiltaler mig. Men vi har selvfølgelig også brug for DB og andre organisationer, der er aktive på gadeplan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Mine oplevelser med DB er ikke for gode. Når det er sagt, så har jeg heller ikke oplevet for meget godt med de øvrige organisationer. Generelt er dyreværnsarbejde ved at udvikle sig til noget "dyreværn.com" agtigt, synes jeg. Men til DB: Jeg har i flere tilfælde kontaktet dem mht dyreværnssager, og det er som de kun interesserer sig for sager der kan blæses op i medierne ("seee hvor er vi godgøøørende!"), mens sager der bedst kunne løses stilfærdigt ikke har interesse. Når det gælder dyr i nød, så fodrer de da gerne havfugle - på promenaden hvor alle kan se det. De tager gerne dyr der kan videreformidles, hvorimod "usælgelige" dyr godt kan få lov at rådne videre der hvor de befinder sig. Når det gælder dyreværnssager er det meget afhængig af den enklete kredsformands evne og vilje til at nvolvere sig. Generelt har jeg ikke oplevet at den har været for stor. Er denne kredsformand ikke tilgængelig er der ikke noget backup. Enhver bestyrelse har dog trods alt en næstformand? Når det gælder økonomi synes jeg der er lidt for mange titler som "direktør, vicedirektør" etc. Læg dertil at direktøren kommer fra Dansk Rideforbund, hvor man stadig har lidt svært ved at forholde sig til rullekur mv. Jeg frygter lidt at de har sig et tungt og dyrt administrationsapparat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Så længe der ikke er et fornuftigt og velfungerende alternativ til DB, så støtter jeg dem gerne. Jeg er ved at brække mig over alle de hjemmestrikkede dyreværnsorganisationer, der popper op. Så går der nogle måneder og så går der komplet ged i den. Så vil jeg meget heller støtte DB! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Så længe der ikke er et fornuftigt og velfungerende alternativ til DB, så støtter jeg dem gerne.Jeg er ved at brække mig over alle de hjemmestrikkede dyreværnsorganisationer, der popper op. Så går der nogle måneder og så går der komplet ged i den. Så vil jeg meget heller støtte DB! Det er jeg 100% enig i. Jeg giver heller ikke meget for de nyere foreninger, der - undskyld mig - ofte drives af kvinder hvis moderinstinkt har taget magten fra dem Men f.eks. denne forening: Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET har vist både handlekraft og levedygtighed. Desværre afhænger den lidt af en enkelt mands indsats, og det vil sikkert være slut når han ikke kan mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det er jeg 100% enig i. Jeg giver heller ikke meget for de nyere foreninger, der - undskyld mig - ofte drives af kvinder hvis moderinstinkt har taget magten fra dem :blink: Haha - totalt god beskrivelse!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Dyrenes Beskyttelse i Hillerød har jeg besøgt, fordi de også har pension på stedet.Jeg skulle opereres og kendt ingen der lige tog 5 hunde af hvert køn ind, så de kom derop, og de kom tilbage uden men eller frustrationer, måske, også fordi de havde hinanden. De virkede meget profesionelle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg har kun erfaringer med sønderjyllands internat i Gram. Der kommer jeg aldrig igen. Jeg har aldrig før mødt en der var så sur som hende der ledte internatet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det korte svar - efter års negative erfaringer er: De burde skifte navn til Pengenes Beskyttelse MVH Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Bedre end ingenting, men de kommer næppe til at gøre alle tilfredse! Som eksempel, forsøgte at redde nogle vanrøgtede rotter, det blev ikke rigtigt taget seriøst - selvom forholdene var SÅ groteske, at politiet (der tilfældigt kom forbi) krævede dem tvangsaflivet På den anden side er jeg så desillusioneret, der er SÅ mange vanrøgtede dyr, loven tillader alt for meget, før der kan gøres noget, så bare en enkelt bliver reddet er jeg grundlæggende imponeret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Capone Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det er jeg 100% enig i. Jeg giver heller ikke meget for de nyere foreninger, der - undskyld mig - ofte drives af kvinder hvis moderinstinkt har taget magten fra dem Men f.eks. denne forening: Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET har vist både handlekraft og levedygtighed. Desværre afhænger den lidt af en enkelt mands indsats, og det vil sikkert være slut når han ikke kan mere. Jo da, Axel Erik kan og gør noget, desværre er han ikke så aktiv mere, men han har været en rigtig god støtte flere gange for mig. Han gør nemlig det, andre ikke tør, han har flere gange haft politiet på nakken, men han vælger heldigvis at redde dyrene alligevel:klap: Han er heldigvis også en af vores 9 dyreværns foreninger der sidder i arbejdsgruppen for et dyreværnskorps i Dk. Hundens Tarv - Artikler: Brug for dyreværnskorps i Danmark Dyrepoliti DB giver jeg intet for, de vil kun have med sager at gøre de kan få profit af. De ser sig selv som dygtigere end andre, og vil ikke samarbejde om noget som helst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg har haft en rigtig god oplevelse med dyrenes beskyttelse, så så længe jeg ikke har oplevet noget negativt er jeg helt sikkert FOR :5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg har selv henvendt mig for nylig om en sag, jeg mente var passende for DB. Så fik jeg en mail tilbage fra kredsformanden som underskrev sig med "KH onkel Bille" og jeg hørte i øvrigt aldrig noget fra dem igen. Hvis jeg vil have kærlige hilsner, henvender jeg mig til folk jeg har et nært forhold til; jeg har svært ved at respektere den slags kommunikation fra en - efter eget udsagn professionel - forening. Især når der ikke bliver fulgt op på min henvendelse. En veninde har tilbudt sig som frivillig for DB og rettede henvendelse allerede for ½ år siden første gang, men er blevet holdt hen med vage svar siden, selvom der er mangel på kredsformænd og assistenter. Jeg ved ikke om jeg vil stille mig for/imod. Men vil mene DB bør foretage et realitetstjek af deres kommunikative stil og tage imod den hjælp der faktisk bliver dem tilbudt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det er jeg 100% enig i. Jeg giver heller ikke meget for de nyere foreninger, der - undskyld mig - ofte drives af kvinder hvis moderinstinkt har taget magten fra dem Men f.eks. denne forening: Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET har vist både handlekraft og levedygtighed. Desværre afhænger den lidt af en enkelt mands indsats, og det vil sikkert være slut når han ikke kan mere. Alle dyrs ret er bygget op på en god mand men hans disiple ude i landet kunne han godt se bedre efter i sømmen, jeg blev anmeldt for vandrøgt af en hest for en del år siden og ene og alene på baggrund af en kvinden jeg havde smidt ud af min stald fordi hun ikke tog ordelig vare på sin egen hest... hun var tilfældigvis veninde med en af hans hjælpere... det endte ikke ret godt for hans forening da jeg gik til medierne med det samme og havde kredsdyrlægens ord for at der intet var at komme efter hos mig. Men når det er sagt... så gir jeg mere for dem end for DB :5up: Jeg har kun erfaringer med sønderjyllands internat i Gram. Der kommer jeg aldrig igen. Jeg har aldrig før mødt en der var så sur som hende der ledte internatet Hun står ikke for det mere, der er kommet en mand som tidliger arb sammen med min mand. Det korte svar - efter års negative erfaringer er: De burde skifte navn til Pengenes Beskyttelse MVH :5up: jeps.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg bryder mig ikke synderlig meget om DB - men har dog haft een positiv oplevelse med dem :5up: men det er så også det! Det var en dyreforretning her i byen som havde sine dyr under meget dårlige vilkår, jeg tog billeder af dyrene og sendte til DB - de tog ud, så stedet og snakkede med ejeren, og kom på et opfølgende besøg - kort tid efter lukkede butikken. Om det har været dét der har været årsag til at butikken lukkede ved jeg ikke, men fra DB ved jeg dog at de ikke overholdt de ting som skulle ordnes til næste besøg - så mon ikke det i hvert fald har haft en indflydelse på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg bryder mig ikke synderlig meget om DB - men har dog haft een positiv oplevelse med dem :5up: men det er så også det! Det var en dyreforretning her i byen som havde sine dyr under meget dårlige vilkår, jeg tog billeder af dyrene og sendte til DB - de tog ud, så stedet og snakkede med ejeren, og kom på et opfølgende besøg - kort tid efter lukkede butikken. Om det har været dét der har været årsag til at butikken lukkede ved jeg ikke, men fra DB ved jeg dog at de ikke overholdt de ting som skulle ordnes til næste besøg - så mon ikke det i hvert fald har haft en indflydelse på det. Ros til dig for at handle på det, du fandt uacceptabelt og til DB for at tage det alvorligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Puha - Stort set kun dårlige oplevelser med dem. I min familie har vi købt 3 hunde hos dem og er blevet modtaget af sure damer. I Fredericia og Gram. De virkede slet ikke interesserede i os som køber og spurgte ikke til noget. Vi fik en gul seddel med hvorpå der bla. stod at de ville komme uanmeldt i løbet af det 1. år - Ingen af os har nogensinde set dem. Det mest grælle jeg har hørt om fra et kaninforum er en lille stakkels kanin der ikke havde det godt. Boede i en sort murerspand med en trælåg ovenpå. Personen havde fået kendskab til denne kanin og ringede til DB - De lovede at tage ud og kigge og så ringe tilbage til personen. Efter par dage efter havde de ikke ringet og personen ringede igen til DB - De havde ikke haft tid til at kigge på det. Lovede igen at ringe. Dagen efter var der stadig intet opkalde og personen ringede igen. Stadig ikke nogen efterforskning var gået igang. Efter en uge ringer DB til personen at nu har de været derude og kaninen er blevet fjernet derfra og har det godt. Dejligt tænker personen. Kort tid efter ser personen den lille kanin siddei bajlen - Stadigvæk. Hun tog selv affære og den lille kanin sidder nu på kaninasylet på Stevns og DB fik en overhaling så stor af hende. Og sådan kan jeg nævne flere eksempler hvor DB direkte har løjet. Jeg giver ikke fem potter pis for DB. Ligeledes giver de forkert information omkring kaniner fx. De skriver at kaniner er flokdyr - Hvilket IKKE passer. Kaniner er kolonialdyr og bør ikke bo sammen. DB er blevet gjort opmærksom på dette MANGE gange af mange forskellige erfarene kaninfolk og alligevel er de hamrende kolde i røven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Og nåja -Når man ansøger om at blive frivillig hos DB så gælder det om at snakke med den rigtige for de snakker åbenbart ikke sammen. én siger de ikke har brug for folk - En anden siger de altid kan bruge folk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts