Hop til indhold

Nogen der kender Timberwolf?


Gæst Verawang
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
Nej, men det gør jeg

 

Det kan jeg ikke gøre noget ved.

 

 

Tak for korrektionen :-D

For MIG er den holistiske tankegang en egenskab

 

Velbekomme. :-) ingen årsag.

 

Ja hvis du definerer egenskab som en vane kan jeg godt følge dig.

 

 

Ja og jeg gik et skridt videre

 

Ja det ser jeg.

 

 

 

Men vi gror ikke appelsiner, bananer mv. herhjemme endnu :-)

 

Eller røde linser, hvide bønner, kikærter og den slags som jeg spiser

 

Det kommer nok. :-D

 

Der findes dog tilsvarende bælgfrugter i Dk som smager glimrende.

 

 

 

Lige præcis det jeg skrev. Du kan nogle gange virke som om du selv mener, du gør det "rigtige" og så hakker lidt på os andre...

Min oplevelse.

 

Jeg beklager hvis det opfattes sådan af alle andre, ( du skrev "os" )

Jeg vil dog ikke afholde mig fra at skrive min mening og anbefale de ting jeg finder er gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg beklager hvis det opfattes sådan af alle andre, ( du skrev "os" )

Jeg vil dog ikke afholde mig fra at skrive min mening og anbefale de ting jeg finder er gode.

 

 

Det behøver du skam heller ikke. Men nu ved du hvordan jeg nogle gange oplever dig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det behøver du skam heller ikke. Men nu ved du hvordan jeg nogle gange oplever dig :-D

 

 

Nu må du meget undskylde ,, men hvad skal jeg bruge det til ?

 

Du skrev:

 

Du kan nogle gange virke som om du selv mener, du gør det "rigtige" og så hakker lidt på os andre...

 

Ja selvfølgelig mener jeg at jeg gør det rigtige.

Skal jeg skrive alt med fløjls handsker på og i hver sætnig tilføje " i mine øjne" eller imo eller hvad ved jeg?

 

 

 

 

Priceman. nu som passiv aggresiv. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu må du meget undskylde ,, men hvad skal jeg bruge det til ?

 

 

Nogle mennesker kan bruge sådan en information til at se på sig selv og vurdere, om der kan være noget om det den anden siger.

Og derefter vurdere hvorvidt man er ligeglad eller vil moderere sig lidt.

 

Det er i allefald sådan jeg bruger kritik.

 

Du havde engang en signatur om kritik, kan ikke helt huske den, men ud fra den troede jeg at du havde det OK med kritik.

 

Om min information så rammer noget i dig ved jeg ikke...

 

Hvis ikke, gør kritik ikke nogen skade, så kan man bare ryste den af sig. Hvis den rammer noget kan man vælge som ovenfor.

 

Ja selvfølgelig mener jeg at jeg gør det rigtige.

Skal jeg skrive alt med fløjls handsker på og i hver sætnig tilføje " i mine øjne" eller imo eller hvad ved jeg?

 

Jeg mente i forhold til andre...

Det må du selv om, nu ved du bare hvordan du kan blive opfattet.

Det markerede: Hvis ikke jeg gør dette får jeg som regel en i struben lige med det samme, men du skal naturligvis gøre som du vil :-D

 

Priceman. nu som passiv aggresiv. :cool:

 

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nogle mennesker kan bruge sådan en information til at se på sig selv og vurdere, om der kan være noget om det den anden siger.

Og derefter vurdere hvorvidt man er ligeglad eller vil moderere sig lidt.

 

Det er i allefald sådan jeg bruger kritik.

 

Du havde engang en signatur om kritik, kan ikke helt huske den, men ud fra den troede jeg at du havde det OK med kritik.

 

Jeg har det fint med kritik. Ofte syntes jeg blot at der flyver antagelser og konklutioner rundt som om de var skindbarlige sandhedder. Der kan godt undre mig lidt. Som at du skriver at jeg har den og den virkning på "os andre" som at du var talskvinde for et flertal.

 

Og så burde den slags vel egentligt tages over PB.

 

 

Jeg mente i forhold til andre...

Det må du selv om, nu ved du bare hvordan du kan blive opfattet.

 

Jamen dertil må jeg så sige tak for info.

 

 

Det markerede: Hvis ikke jeg gør dette får jeg som regel en i struben lige med det samme, men du skal naturligvis gøre som du vil :-D

 

Tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Hej Alle

Tak for alle jeres inputs omkring Timberwolf.

 

Grunden til at jeg spurgte er at jeg (efter et tip herindefra) er blevet meget glad for www.zooplus.de. De har ikke det foder vi plejer at bruge, så jeg kiggede lidt rundt på hvad de ellers havde. Umiddelbart synes jeg Timberwolf lød godt, men jeg underedes også over de der natural flavors. Hvad er det og hvorfor er det nødvendigt?

 

Mine hunde æder hvad som helst, så det er ikke nødvendigt med naturlig smag :-D

 

Jeg må indrømme at jeg ikke giver meget for ordet holisme. Jeg synes det er et fint koncept og en meget stor del af mine egne fødevarer er økologiske. Jeg synes bare det er for nemt at skrive "holistisk" posen, det koster ikke noget og der er ingen krav man skal overholde.

 

Jeg ville meget hellere købe et økologi-mærket foder (Hvis der fandtes sådan et af en god kvalitet).

 

Priceman: Nu har du skrevet nogle gange at du ikke mener hunde har brug for kulhydrat overhovedet. Synes det lyder interessant, men undres over at vi alle fylder så meget korn i hovedet på vovserne så?

 

Andre snakker om proteinforgiftning og at et foder ikke må indeholde for meget protein. Jeg kan slet ikke forstå hvordan en kødæder kan få proteinforgiftning??

 

Arggh, foder er en svær ting, gid der var en endelig sandhed, et perfekt foder der var bedst til alle hunde :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hej Alle

Tak for alle jeres inputs omkring Timberwolf.

 

Grunden til at jeg spurgte er at jeg (efter et tip herindefra) er blevet meget glad for www.zooplus.de. De har ikke det foder vi plejer at bruge, så jeg kiggede lidt rundt på hvad de ellers havde. Umiddelbart synes jeg Timberwolf lød godt, men jeg underedes også over de der natural flavors. Hvad er det og hvorfor er det nødvendigt?

 

Mine hunde æder hvad som helst, så det er ikke nødvendigt med naturlig smag :-D

 

Det er nødvendigt fordi der er stort set ingen duft og smag tilbage i foderet når det er blevet behandlet som det er fra producentens side af. Det er ikke unormalt at det tørre foder sprayes med en vitamin og boullion opløsning for at give duft ,smag og de krævede vitaminer. Og boullion er det der forstås med naturlig smag.

 

 

 

Jeg må indrømme at jeg ikke giver meget for ordet holisme. Jeg synes det er et fint koncept og en meget stor del af mine egne fødevarer er økologiske. Jeg synes bare det er for nemt at skrive "holistisk" posen, det koster ikke noget og der er ingen krav man skal overholde.

 

:5up:

 

Jeg ville meget hellere købe et økologi-mærket foder (Hvis der fandtes sådan et af en god kvalitet).

:mums: Dem kan man så heller ikke helt stole på for tiden. Der kommer desværre flere og flere "sager"

 

Priceman: Nu har du skrevet nogle gange at du ikke mener hunde har brug for kulhydrat overhovedet. Synes det lyder interessant, men undres over at vi alle fylder så meget korn i hovedet på vovserne så?

 

Nu er korn jo mange ting, men jeg er fuldstændig enig. Og jeg mener ikke det er nødvendigt overhovedet.

 

Andre snakker om proteinforgiftning og at et foder ikke må indeholde for meget protein. Jeg kan slet ikke forstå hvordan en kødæder kan få proteinforgiftning??

 

Det kan jeg heller ikke. Det er efter hvad jeg kan læse mig frem til en diagnose der stilles når man ikke kan finde ud af andet.

Almindeligt kød indeholder mellen 18 og 22 % protein, og dertil en række vigtige enzzymer der bidrager til nedbrydningen af netop proteinet i hundens system.

Hvis en hund får proteiner via tørfoder så mangler disse enzymer fuldstændigt og kan forårsage ophobning af proteinstoffer/æggehvidestoffer i hundens krop , og det er det der kan give forgiftnings symptomer så som hudkløe, skæl, unormal fældning, lever problemer samt nyreproblemer o.lign. Og ja det er en form for proteinforgiftning men det er det jo kun fordi hunden er blevet frarøvet evnen til at nedbryde proteiner fordi dens kost mangler enzymer og mælkesyre bakterier.

 

Arggh, foder er en svær ting, gid der var en endelig sandhed, et perfekt foder der var bedst til alle hunde :confused:

 

Jamen så havde vi jo ikke noget at skrive om. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...