Lonny Skrevet Maj 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 6, 2011 Jeg syntes måske at dette er en anelse overdrevet, og lidt sygt Ekstra Bladet - Superhund hjalp i bin Laden aktion Superhundene får i mange tilfælde endda skiftet deres tænder ud med nye i titanium. Det giver nemlig mulighed for, at deres bid vil kunne gå i gennem fjendens vest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Har kigget længe på det billede - er den hund sprunget selv eller kastet ud :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Har kigget længe på det billede - er den hund sprunget selv eller kastet ud :hmm: Den er vel kastet ud, deraf mundkurven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Den er vel kastet ud, deraf mundkurven Mundkurven? Ser mere på håndtaget i selen og den ser fuldstændigt vredet ud! Men sært sært sært, især når man ved, at den gennemsnitlige afghanske befolkning vil dø af skræk, om så det var en tandløs chihuahua på 17 år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 :shock: Stakkels hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Mundkurven? Ser mere på håndtaget i selen og den ser fuldstændigt vredet ud! Men sært sært sært, især når man ved, at den gennemsnitlige afghanske befolkning vil dø af skræk, om så det var en tandløs chihuahua på 17 år Men som jeg forstod artiklen, så var det rent faktisk meningen at hunden skulle angribe, og der er en chi måske ikke så meget bevendt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Men som jeg forstod artiklen, så var det rent faktisk meningen at hunden skulle angribe, og der er en chi måske ikke så meget bevendt Arh, nej, der har du ret - endnu mere bizart med de tænder! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Arh, nej, der har du ret - endnu mere bizart med de tænder! Ja, hvordan f*nden kan man få sig selv til at rive hundens tænder ud for at erstatte dem med nogle af titanium Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg tror det med tænderne er en and... for som det ses af billedet, så har kræet mundkurv på og det er KUN ekstrabladet der nævner tænderne, så vidt jeg kan læse mig frem til på de forskellige nyhedshjemmesider.... Hvad skulle pointen være i at give bæstet titaniumtænder og derefter give den mundkurv på? Med mindre det er ren "signalværdi" / Bling En af aviserne nævner : "Får hundene tandproblemer, så får de indsat titaniumimplantater" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ja, hvordan f*nden kan man få sig selv til at rive hundens tænder ud for at erstatte dem med nogle af titanium Folk der har set for meget X-men Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Har kigget længe på det billede - er den hund sprunget selv eller kastet ud :hmm: sprunget måske, lige som den her [media] [/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 sprunget måske, lige som den her [media] [/media] Fantastisk :klap::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Lidt apropos, så sendte DR2 denne film: War Dogs Of The Pacific | A Film By Harris Done i går. Jeg nåede ikke at se starten, men resten var noget der trak vand Jeg tror rent faktisk at de fleste, hvis ikke alle, militære hundeførere elsker deres hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 De hunde er trænet til at gøre ting mennesker ikke ville gøre i deres vildeste drømme. Den hund er selv sprunget For det er dét, den er trænet til. Vi ved alle, det kan se vildt, farligt og uhyrligt ud, når man ser f.eks politihunde eller militærhunde træne, men førerne elsker deres dyr. De vil gå gennem ild og vand for at være sammen med deres dyr i de værste situationer vi "almindelige" kan tænke os til. Hatten af for hunde i "uniform" :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ekstrabladet do like a good story! Hvad skulle titaniumtænder også kunne gøre? Hvis den ikke kan tygge igennem med egne tænder, hvad skulle den så kunne tygge gennem med titaniumtænder? Oh well - de er i hvert fald pænt rå! Det må man give dem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Tænker også bare det er endnu en "hyggelig" EB historie, som lige skulle have en "tand" opad fordi den nøgne sandhed ikke var spændende nol!! Garanteret der er et par hunde der har fået skiftet en dårlig tand eller to for at kunne fortsætte i tjenesten og det bliver så til at hundene får et titaniumtandsæt for at kunne bide igennem ALT Kan simpelthen heller ikke forstille mig ( uden at ane en skid om det), at et titanium tandsæt kan sidde godt nok fast i kæben til at holde til den belastning hundene bliver udsat for Men de er sgu' seje de hunde - Og ja, der findes hunde der selv springer ud i vand fra helikoptere og tror helt ærligt ikke de bruger en hund der ikke ville gøre det frivilligt i den slags operationer. Der bliver der satme nød til at være fuld tillid mellem hund og føre og den skal have nerver af stål og ikke lade sig påvirke af noget som helst. Igen - Det er gætværk - men har bare svært ved at se hvordan man kan bruge hunde som skal tvinges til at hoppe i vandet, til den slags operationer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Tja, hvis man faar sin generelle viden fra...ekstra bladet, saa kan jeg godt forstaa man bliver harm:-D Jeg ved at proff. hunde, gennemgaar ovelser til at springe ud fra store hojder selv. fik set det en gang paa discovery. meget imponerende. de traenes i at klare store hojder, klatre menneskestier, hvis de skal sendes op af bygninger, osv. for at komme hen til nodstedte folk m.m. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Min første tanke var også at det lød fuldstændig sindsygt !! Men nu hvor jeg læser artiklen igen kan jeg godt se det nok bare er en ekstra bladets "overdrivelse fremmer forståelsen" :hmm:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dogue1 Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Hundene får ikke flået K9'erne ud. De bliver kun udskiftet hvis tænderne knækker eller slidte, lige som vi kan få sat proteser i kæben. Hundene springer selv hvis de bliver indsat i lav højde fra helikopter, sker indsættelse fra fly og/eller fra højder er de fast spændt på hundeførens bryst og iført iltmaske special designet til hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Det er da lidt sejt det der...! Og nej, jeg tror ikke på, at hunden er kastet ud fra helikopteren - den ville jo være et nervevrag uden lige, når den landede og ikke kunne arbejde fornuftigt længe efter. Den er hoppet selv, derom føler jeg ingen tvivl :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts