Gæst Miss_menelli Skrevet Maj 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 6, 2011 Kaia har nu gået en uge på smertestillende og har været i så meget ro, som det nu er muligt for en minitornado. Dyrlægen mente det var noget overbelastning af ledbånd og muskler der gjorde hun haltede og kunne ikke umiddelbart se noget på røntgenbilleder. Men synes stadig hun trækker en smule på det ene forben. Det er sindssygt svært at se, fordi hun jo har de her mærkelige FB forben, som godt kan snyde lidt. Dyrlægen mente at hun godt måtte begynde at komme på små løse ture nu, men synes selv det skal vente en uges tid mere - For kælenavnet har hun af en årsag Og når nu jeg er lidt i tvivl om hun stadig trækker en smule på forbenet, må hun nøjes med sin flexi line. Men hvor lang tid ville i give hende, inden næste tur til dyrlægen? Ville rigtig, rigtig gerne skåne hende for en unødig kikkertoperation, hvis nu det bare skal have lidt længere tid i ro... Omvendt så skal hun ikke gå og have ondt længere tid end allerhøjest nødvendigt, hvis det er noget der kræver en operation. Men er 14 dage ikke normal tid man giver en overbelastning til at gå i sig selv, før man begynder at udsætte hunden for flere dyrlæge besøg, som bettefisen bestemt ikke bryder sig om? Så tænker at det er det jeg skal gå efter og dermed give hende en uges ro mere? Eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Øv hvor er det bare træls. Jeg tror umiddelbart at du har ret i at vente lidt, da du jo ved hvad der er galt. Det er heller ikke sikkert at 14 dage er nok. Du kan vel altid ringe og spørge dyrlægen om det er normalt og om der kan gå længere tid. Men du kender hende bedst, så jeg tror du skal følge din intuition og gøre det du føler er bedst. Rigtig god bedring og giv lige en melding når du beslutter hvad du gør :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Synes helt sikkert du skal vente 1 uge mere, hvor du anstrenger dig for at holde hende i ro. Ved dyrlægen hvilket led smerterne stammer fra ? Ellers er det lidt svært at foretage en kikkertundersøgelse, hvis man ikke har en klar mistanke, om hvor man skal gå ind jo. Så burde det næste nærmere være en scanning. Det er lidt det samme vi pt gennemgår med Smilla. Synes bestemt heller ikke, du skal gå med hende løs, hvis hun pludselig tager en spurter.:blink: Kan du heller ikke se (med overbevisning) at hun halter, når hun traver - eller er det så lidt så lidt hun halter/ går urent? God bedring til lille Kaia. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Øv hvor er det bare træls. Jeg tror umiddelbart at du har ret i at vente lidt, da du jo ved hvad der er galt. Det er heller ikke sikkert at 14 dage er nok. Du kan vel altid ringe og spørge dyrlægen om det er normalt og om der kan gå længere tid.Men du kender hende bedst, så jeg tror du skal følge din intuition og gøre det du føler er bedst. Rigtig god bedring og giv lige en melding når du beslutter hvad du gør :ae: Synes helt sikkert du skal vente 1 uge mere, hvor du anstrenger dig for at holde hende i ro. Ved dyrlægen hvilket led smerterne stammer fra ? Ellers er det lidt svært at foretage en kikkertundersøgelse, hvis man ikke har en klar mistanke, om hvor man skal gå ind jo. Så burde det næste nærmere være en scanning. Det er lidt det samme vi pt gennemgår med Smilla. Synes bestemt heller ikke, du skal gå med hende løs, hvis hun pludselig tager en spurter.:blink: Kan du heller ikke se (med overbevisning) at hun halter, når hun traver - eller er det så lidt så lidt hun halter/ går urent? God bedring til lille Kaia. Takker - i bekræfter mig i, at jeg ikke er helt gal på den med at give hende en uges ro mere. Jeg kan ikke helt tydeligt se om han halter, hverken når hun går eller traver. Det er allerhøjest et skridt eller to af gangen hun trækker lidt på forbenet. Må indrømme jeg heller ikke ved om dyrlægen måske mente en scanning, i stedet for en kikkertoperation, da det var manden der var oppe med hende til dyrlæge - Og han er ikke skidegod til at gengive hvad der blev fortalt. Så tror lige jeg giver dyrlægen et kald på mandag og høre ham ad. Om ikke andet, så ved jeg da hvad næste skridt er, hvis hendes halten ikke går væk eller kommer igen kort efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Krydser fingre for, det går over af sig selv, når hun får en uges mere ro. Det lyder heldigvis som om det er meget meget lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Krydser fingre for, det går over af sig selv, når hun får en uges mere ro. Det lyder heldigvis som om det er meget meget lidt. Ja, det er det heldigvis er det ikke så slemt. Men lidt er der endnu - Så tror jeg må have noget baldrian eller sådan noget i brug, så han kan slappe af en uge mere Hvordan går det med Smilla? Har ikke helt fulgt med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Ja, det er det heldigvis er det ikke så slemt.Men lidt er der endnu - Så tror jeg må have noget baldrian eller sådan noget i brug, så han kan slappe af en uge mere Hvordan går det med Smilla? Har ikke helt fulgt med Ja, det er frygtelig svært at holde sådan nogle små krudtugler i ro. :stupid: Det går desværre ikke særlig godt med Smilla. Hun halter mere end hun burde med det de har fundet på hende (flosset ledbånd i hø skulder). Så måske stammer det -også - fra nakken eller noget andet kompliceret noget.:hmm: Men vi er afsted 2 gange i ugen med hende til dyrlæge/kiropraktor og waterwalking, så de forsøger alt det de kan ar hjælpe os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Ikke at jeg kan komme med en masse guldkorn her. Blot sige, at jeg også ville vente Og så ellers ønske "bettefisen" god bedring Kan godt forestille mig, det må være tortur at skulle holde sig i ro :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Øv øv. Kaia bliver ved med at halte lidt og sammen med dyrlægen er vi blevet enige om at hun hellere må blive tjekket igen. Så hun bliver afleveret hos dyrlægen i morgen og så kiggerkigger han på hende og ser hvad næste skridt skal være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Rigtig god bedring til turbotøsen :ae: håber hun snart er frisk igen Jacki er ekspert i forstuninger da tøsen til dato har haft forstuet vestre forben, højre forben og venstre bagben Da Jacki havde den første forstuning, var vi ved dyrlægen i anden anledning dagen efter, han mente, at Jacki skulle på smertestillende og så have ro i 10 dage, hvorefter hun skulle være helt fit for fight :hmm: Dagen efter dyrlægen var vi ved kiropraktoren, og hun var meget bestemt, tøsen SKULLE have 5-6 ugers ro ellers var risikoen for at skaden brød op igen, alt for stor. Jeg har hver gang fulgt kiropraktorens råd efterfulgt at langsom genoptræning og hver gang med succes, dog har der hver gang været noget for kiropraktoren at rette op på bagefter af følgeskader. Når det gælder skelettet har jeg altså ikke så stor tillid til de almene dyrlæger, men holder mig til kiropraktorens ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Snakkede også med dyrlægen om, at jeg også synes en uge til fjorten dage var kort tid. Det var han enig i, men han havde også nogle dårlige erfaringer med at vente for lang tid med at finde ud af hvad der er galt. Det der bekymrede ham var, at hun haltede selvom hun var på smertestillende. Spurgte ikke til hvorfor det var så skidt - men nu bliver jeg jo nysgerrig. må hellere få spurgt ham i morgen:vedikke: Men finder han ikke noget konkret i morgen, er det så ikke en ide at få hende omkring en kiropraktor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Men finder han ikke noget konkret i morgen, er det så ikke en ide at få hende omkring en kiropraktor? Jeg ville tage hende til en kiropraktor lige meget hvad, han finder.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Jeg ville tage hende til en kiropraktor lige meget hvad, han finder.. Kender du nogle dygtige i jylland? For så kan begge vovser lige så godt få en tur. Hvordan er det med sygesikringen, dækker den også kiropraktor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Kender du nogle dygtige i jylland? For så kan begge vovser lige så godt få en tur.Hvordan er det med sygesikringen, dækker den også kiropraktor? Nej, det gør jeg desværre ikke. Jeg er kun kendt her på Sjælland:genert: Og nej, det gør den ikke.. Min gør ihvertfald ikke (Har hos Dyrekassen) Og god ide at tage Bamse med og blive tjekket igennem. Ofte ved man ikke om der er noget galt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Nej, det gør jeg desværre ikke. Jeg er kun kendt her på Sjælland:genert: Og nej, det gør den ikke.. Min gør ihvertfald ikke (Har hos Dyrekassen) Og god ide at tage Bamse med og blive tjekket igennem. Ofte ved man ikke om der er noget galt:-D Øv at de ikke dækker. I øjeblikket er opsparingen bare ikke lige til syge hunde Men må se hvad der findes - der er sikkert en del der er blevet anbefalet i tidligere tråde. Er bare på nettet på mobilos så det må lige vente Men ja, når jeg nu igen skal bruge penge på syge hunde, så kan bamse ligeså godt blive tjekket også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Kender du nogle dygtige i jylland? For så kan begge vovser lige så godt få en tur.Hvordan er det med sygesikringen, dækker den også kiropraktor? Tjek lige din police mht. kiropraktor, nogle forsikringer dækker 1-2 behandlinger i hundens levetid, andre dækker slet ikke Well, jeg har brugt Marianne Bendixen, da hun kom til Kolding hver måned, men det gør hun ikke mere Ved Århus er der Nordre Dyrehospital i Lystrup og Hasselager Dyreklinik i pudsigt nok Hasselager. Preisler i Lund, Horsens har også samarbejde med en kiropraktor, der vist kommer hver onsdag :hmm: Lidt længere mod nord er der vist også nogle OK nogle, et par træningskammerater går til en lidt syd for Aalborg. I Århus er der jo også Gudrun, som også yder en mild form for kiropraktik .... Nordre har haft/har stadig :hmm: en klippekorts ordning, 4 behandlinger for 3s pris - det kan godt betale sig, da kiropraktorer ikke er helt billige, og én behandling sjældent er nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts