Hop til indhold

Recommended Posts

Gæst spitZ

Faldt lige over et program med en kvinde Jan Fennell, programmet hedder dog listener mener jeg nok...

Kom lige til at tænke på det da jeg så tråden om Milan:-D

Har kun set det ene, hvad synes I om hende? Hun virkede meget fair i de klip jeg nåede at se, og selve titlen på programmet kan jeg også rigtig godt lide :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe
Faldt lige over et program med en kvinde Jan Fennell, programmet hedder dog listener mener jeg nok...

Kom lige til at tænke på det da jeg så tråden om Milan:-D

Har kun set det ene, hvad synes I om hende? Hun virkede meget fair i de klip jeg nåede at se, og selve titlen på programmet kan jeg også rigtig godt lide :lol:

Har du set det i tv eller fundet det på nettet , ? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe
Ellers tak. Hun er den mest paranoide af alle hundetrænere :roll:

Hvis din hund kigger på dig uden at få lov, er den ved at overtage verdensherredømmet :stupid:

Men man behøver vel heller ikke følge alles råd , bare vælge det bedste ud , ? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe
Klart - man piller det ud som passer på lige præcis ens egen hund og ens egen grundlæggende holdning til hundetræning.

Det var også det jeg tænkte , alle hunde er jo ikke alle egnet til den samme trænings metode , går jeg ud fra , :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg glemmer aldrig da jeg læste hendes ene bog - De blev angrebet af en bisværm og dén aften satte hun sig ned på gulvet til sine hunde.

Jøsses hvis man ikke må sætte sig på gulvet med sine hunde uden at de overtager verdensherredømmet:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe
Jeg glemmer aldrig da jeg læste hendes ene bog - De blev angrebet af en bisværm og dén aften satte hun sig ned på gulvet til sine hunde.

Jøsses hvis man ikke må sætte sig på gulvet med sine hunde uden at de overtager verdensherredømmet:stupid:

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål , men hunde overtager da ikke verdensherredømmet men overtager rollen som flokleder , eller ??:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også det jeg tænkte , alle hunde er jo ikke alle egnet til den samme trænings metode , går jeg ud fra , :oops:

Men det skal jo helst "passe sammen". Victoria Stillwell og Cesar Millan er jo totale modsætninger.

Jeg kunne f.eks. aldrig finde på at bruge nogle af CM's metoder = ren dyremishandling i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål , men hunde overtager da ikke verdensherredømmet men overtager rollen som flokleder , eller ??:stupid:

Hunde og mennesker kan ikke danne flok.

Mennesker er mennesker og hunde er hunde.

Så alt det flokleder/alfa-snak bunder i nogle gamle undersøgelser, som senere er blevet modbevist. Naturlige ulveflokker har heller ikke flokledere, men et forældrepar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man behøver vel heller ikke følge alles råd , bare vælge det bedste ud , ? :confused:

Problemet er ofte at metoder blandes så hunden oplever ejeren som uforståelig og inkonsekvent hvilket giver utrygge hunde.

Mit bud er at man skal vælge metoder ud fra sin holdning og overbevisning hvis man vil virke konsekvent i hundens øjne :-D

Fennell er efter min bedste overbevisning lige så langt ude som Cesar Millan, hun er bare ikke fysisk overfor hundene.

I en af sine bøger beskriver hun en lille terrier som hun kunne se på at den gik ude i haven og spekulerede på hvordan den kunne komme til at overtage magten i hjemmet!

Hunde med separationsproblemer beskrives som havende disse fordi de er så bekymrede over at deres mennesker er ude i den store farlige verden alene uden hunden til at passe på dem. Dette mener hun, er en naturlig følge af, at hunden ser sig selv som flokleder.

Hvis nogen menneskeliggør hunde er det hende

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie's Mor

Jeg kender ikke rigtig noget til hende Jan Fennell, men har set mange afsnit med Victoria Stillwell og Cesar Milan... :-D Elsker hunde-programmer! :lun:

Er mest til Stillwell's metoder, men er ikke direkte modstander af Milan... Jeg synes helt bestemt, at Cesar er bedst til de direkte aggressive hunde... Hunde, som ellers ville være aflivet...(Hunde der skal have både én, to og tre chancer)

For ved direkte aggressive hunde, nytter det ikke noget med "pusse-nusse"-metoder, som jeg indimellem synes Stillwell har... :hmm:

Men til "normale" hunde, med "små" adfærds-problemer, synes jeg ikke Milans metoder er korrekte...:damn:

Dét jeg kan bruge fra Milan's stil, er ens egen energi... At man skal udsende den rigtige, lidt overlegne og stolte energi ud... Man skal ranke ryggen og kigge op... :klap: Det hjælper også på ens egen selvtillid! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe
Problemet er ofte at metoder blandes så hunden oplever ejeren som uforståelig og inkonsekvent hvilket giver utrygge hunde.

Mit bud er at man skal vælge metoder ud fra sin holdning og overbevisning hvis man vil virke konsekvent i hundens øjne :-D

Fennell er efter min bedste overbevisning lige så langt ude som Cesar Millan, hun er bare ikke fysisk overfor hundene.

I en af sine bøger beskriver hun en lille terrier som hun kunne se på at den gik ude i haven og spekulerede på hvordan den kunne komme til at overtage magten i hjemmet!

Hunde med separationsproblemer beskrives som havende disse fordi de er så bekymrede over at deres mennesker er ude i den store farlige verden alene uden hunden til at passe på dem. Dette mener hun, er en naturlig følge af, at hunden ser sig selv som flokleder.

Hvis nogen menneskeliggør hunde er det hende

Tænker hun over dramaserer bare en lille smule , ? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Nå, jamen så nøjes jeg med at synes om titlen på programmet og ikke spilde til på at låne hendes bøger :lol:

Victoria Stillwell synes jeg også er ok i programmerne (hun er da mod strøm halsbånd og den slags), men den ene bog jeg har lånt som skulle være skrevet af hende, har jeg kun skimmet igennem, synes den var ret åndsvag.

Hun mener f.eks. også at hunden vil dominere en, hvis den kommer fysisk højere op end ejeren (i sofaer eller stole eller ved at stå på et armlæn hvis man sidder i en lænestol) og at man nogen gange skal lade som om man spiser af dens mad, inden man giver den det, selvfølgelig efter man selv har spist. Ud over det er der flere sider med en beskrivelse af forskellige lyde man kan sige til sin hund i forskellige situationer, "piv piv", "iuv" osv. :rolleyes:

-Fint nok at sige piv hvis en hvalp gnaver i en, men ligefrem en hel "ordbog", der står jeg altså af :oops:

Desuden synes jeg, uden på nogen måde at være specielt klog på hundeadfærd, at de ting hun forklare er ret logiske, selv for folk som mig som ikke har nogen erfaring med hunde, hvis bare man bruger sin hjerne lidt (hvilket menneskene fra programmerne så ofte ikke gør)...

Men hun skader da ikke nogen hunde og det er vel også et plus :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe
Jeg kender ikke rigtig noget til hende Jan Fennell' date=' men har set mange afsnit med Victoria Stillwell og Cesar Milan... :-D Elsker hunde-programmer! :lun:

Er mest til Stillwell's metoder, men er ikke direkte modstander af Milan... Jeg synes helt bestemt, at Cesar er bedst til de direkte aggressive hunde... Hunde, som ellers ville være aflivet...(Hunde der skal have både én, to og tre chancer)

For ved direkte aggressive hunde, nytter det ikke noget med "pusse-nusse"-metoder, som jeg indimellem synes Stillwell har... :hmm:

Men til "normale" hunde, med "små" adfærds-problemer, synes jeg ikke Milans metoder er korrekte...:damn:

[b']Dét jeg kan bruge fra Milan's stil, er ens egen energi... At man skal udsende den rigtige, lidt overlegne og stolte energi ud... Man skal ranke ryggen og kigge op... :klap: Det hjælper også på ens egen selvtillid! :slem:[/b]

Det er også det jeg tænker man kan bruge , ? :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som helt nybagt hundeejer læste jeg en bog af Jann Fennel og tænkte efter 10 sider at her var da løsningen på alle problemer, men efter 30 sider gik det alligevel op for mig at hun virkelig har ordet i sin magt og kan virke overbevisende når hun påstår at hunden har bedst af man undlader at give kontakt og altid sørger for at være øverst i hireakiet.

her i huset er vi alle lige også hunden og det fungerer faktisk helt godt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det var Fennel, der sagde, at når man kom hjem efter arbejde, så skulle man stille og roligt gå ind i huset og ignorere sin hund de første 5-10 minutter.

Jeg fandt det i værste fald ondt, i bedste fald idiotisk.

Gad vide, hvad dælen hunden tænker i den anledning? Den kommer glad og overstrømmende lykkelig over endelig at se sin moar igen efter mange timer og så....ingenting. Det må da virke ret festligt på den?!

Gudfader bevar's. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Som helt nybagt hundeejer læste jeg en bog af Jann Fennel og tænkte efter 10 sider at her var da løsningen på alle problemer, men efter 30 sider gik det alligevel op for mig at hun virkelig har ordet i sin magt og kan virke overbevisende når hun påstår at hunden har bedst af man undlader at give kontakt og altid sørger for at være øverst i hireakiet.

her i huset er vi alle lige også hunden og det fungerer faktisk helt godt :klap:

Ja, det var også noget med at ignorere uopfordret kontakt, i det klip jeg så, men jeg syntes lige det gav god mening, fordi det handlede om en hund som var manisk overfor sin ejer og konstant søgte opmærksomhed:-) Så jeg tænkte det måske var meget smart at ignorere den lidt :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

jeg sidder på gulvet dagligt med hundene...OG jeg ruller på græsplænen med dem...:shock:

Og jeg har begge til at sove på sofaen med mig om natten...:scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
jeg sidder på gulvet dagligt med hundene...OG jeg ruller på græsplænen med dem...:shock:

Og jeg har begge til at sove på sofaen med mig om natten...:scared:

Bare vent, en dag vågner du op og så har de ædt dit ansigt i løbet af natten.

:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites