Hop til indhold

Recommended Posts

Hvis man får to tæver med forskellig cyklus - finder deres løbetid hinanden efter nogle gange, så man ikke konstant har løbetid?

Det ville jeg ikke satse på - min dyrlæge kan sterilisere med det fineste lille snit, limer såret, så der absolut intet ar er, så er du fri for løbetid :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun vil garanteret siger ja til afbetaling, men ja, gav 4.000 for Bastarden (prisen er afhængig af vægten pga bedøvelsen), men det var SÅ meget pengene værd.

Jeg gav også 4.000 for Livsen - som jo er noget større end Bastarden :hmm:

Det må være de der gode jyske priser

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Hvis man får to tæver med forskellig cyklus - finder deres løbetid hinanden efter nogle gange, så man ikke konstant har løbetid?

Normalt tilpasser samboende tæver sig over nogle år, så de kommer i løb næsten samtidig.

Det må ligge i deres gener, for personligt foretrækker jeg, at de kommer i løbetid på forskellige tidspunkter, men selvom jeg har prøvet at skille tæverne fra hinanden ender det som regel alligevel med, at de kommer i løb på samme tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tro, at de efter noget tid går i løb samtidig :hmm:

Vi gav ca 9.000 for Ronja :stupid:

Pga betændelse, og så var det inkl. scanning og alt muligt :stupid:

Og vi bor på Fyn :mrgreen:

Livas var lige efter bogen, afleveret om morgenen, hentet lige efter frokost, sting fjernet 10 dage efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Det ville jeg ikke satse på - min dyrlæge kan sterilisere med det fineste lille snit, limer såret, så der absolut intet ar er, så er du fri for løbetid :5up:

Kan din dyrlæge så også fjerne hundens tænder, så den aldrig kan bide og måske indsætte en hjemkalds chip, så den altid kommer når der bliver kaldt. Personligt kunne jeg også tænke mig en mekanisme som gjorde at hunden bare faldt død om, når den var blevet gammel, så man ikke skulle tage stillig til hvornår aflivningen skulle ske.

Undskyld mine ironiske kommentarer, men var det ikke bedre at købe en robothund, hvis man ikke bryder sig om det naturlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bille

Vi har gået og ventet på Mille skulle gå i sin 2. løbetid og Jessie havde alderen til den 1. løbetid - at de så gik i løb med en dags mellemrum er nok en tilfældighed, for de har trods alt kun levet sammen i 5 mdr. Vi har i øvrigt ikke haft problemer med 2 løbetæver. Bliver interessant om næste løb bliver samtidig også, men praktisk er det da :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tro, at de efter noget tid går i løb samtidig :hmm:

Vi gav ca 9.000 for Ronja :stupid:

Pga betændelse, og så var det inkl. scanning og alt muligt :stupid:

Og vi bor på Fyn :mrgreen:

Fik også det hele fjernet pga betændelse og scanning und alles

3.500

Vi bor på østsjælland :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites