Hop til indhold

Recommended Posts

Tænker meget over hvilken hund vi skal ha når vi skal ha nr 2 :engel:

Er vokset op med en golden og sys hun var den mest fantastiske hund.

Blid, rolig, men kunne sagtens være på når der skete noget, glad for alle, en rigtig nussehund og bare dejlig :lun:

Men kan man få en hund som en golden retriever i en hundekrop på max 10kg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nahh... 10 kg. er dælme ikke meget.

Det kan du vist ikke få ret meget golden for.... Måske en halv :mrgreen:

Men nej - Du kan ikke få så lille en golden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ved godt goldens ikke findes så små :lol:

Tænkte bare på en anden hund med lignende sind :mrgreen:

Hehe - Så er jeg med.

Men hvis det netop er blandingen af hyggehund og det at kunne være med når der sker noget, så kunne en cavalier godt være et bud.

De har et fantastisk temperament - Det er ikke en mini golden, men elsker at være nær deres ejer og er stadig nogle små krudtugler.

Ulempen er bare deres sundhed..... De har dælme mange skavanker efterhånden og valget af kennel er ekstremt vigtig med den race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Så er jeg med.

Men hvis det netop er blandingen af hyggehund og det at kunne være med når der sker noget, så kunne en cavalier godt være et bud.

De har et fantastisk temperament - Det er ikke en mini golden, men elsker at være nær deres ejer og er stadig nogle små krudtugler.

Ulempen er bare deres sundhed..... De har dælme mange skavanker efterhånden og valget af kennel er ekstremt vigtig med den race.

Dem jeg har mødt og kender og også de 2 der er på samme træningshold som er nogle pjevser. De vil ikke lege og ikke hilse på Molly og tror de skider grønne grise hvis man siger BØH! Skulle helst være en hund der ville elske at der er en anden hund :-D Måske jeg bare har mødt nogle uheldige typer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Dem jeg har mødt og kender og også de 2 der er på samme træningshold som er nogle pjevser. De vil ikke lege og ikke hilse på Molly og tror de skider grønne grise hvis man siger BØH! Skulle helst være en hund der ville elske at der er en anden hund :-D Måske jeg bare har mødt nogle uheldige typer :vedikke:

Hold da op... Det lyder på ingen måde som de cavaliers jeg kender :shock:

Alle dem jeg kender elsker at lege, er glade for alle mennesker og hunde - Omend de ikke er noget mindre frembrusende i deres hilsemåde, end de goldens jeg kender, som godt kan være noget klumpede og overvældende for en mindre hund.

Har endnu tilgode at møde en som ikke elsker at tonse rund og lege med andre hunde - men det findes jo så åbenbart :vedikke:

Men der er jo tonsvis af racer der matcher de tre ting du nævner - Hyggehund, legehund og under 10 kg.

Næsten samtlige selskabsracer :mrgreen: Så det er vel næsten bare at starte fra en ende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op... Det lyder på ingen måde som de cavaliers jeg kender :shock:

Alle dem jeg kender elsker at lege, er glade for alle mennesker og hunde - Omend de ikke er noget mindre frembrusende i deres hilsemåde, end de goldens jeg kender, som godt kan være noget klumpede og overvældende for en mindre hund.

Har endnu tilgode at møde en som ikke elsker at tonse rund og lege med andre hunde - men det findes jo så åbenbart :vedikke:

Men der er jo tonsvis af racer der matcher de tre ting du nævner - Hyggehund, legehund og under 10 kg.

Næsten samtlige selskabsracer :mrgreen: Så det er vel næsten bare at starte fra en ende ;-)

Og så skal den være glad for mennesker og andre hunde, kunne slappe af når den er med ude :mrgreen:

Måske jeg bare skal finde en Molly nr 2 :blink: Men vil egentlig helst ha en der ikke gør så meget som hende :vedikke: og så skal den være til løbe-lege og ikke ha for meget pels, og det sys jeg mange små hunde har :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo har hilst på en siden den var helt hvalp (hun er næsten 2 år nu), og hendes zone er 1 meter, ellers er hun "bange" for det store drog selvom han er meget rolig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik også af vide at en cavalier er en lille golden.. Men størrelsen laver nok også lidt forskel, Tilde hilser ikke på alle og er forsigtig over for større hunde. Men det er ret forståeligt med alle de poter hun igennem tiden har fået i hovedet af store hunde :shock:

Tilde elsker at løbelege, men det er ikke alle hun gider lege med.. Hun er en værre snob på det punkt.. Hun gider ikke lege med hunde der gøer fx. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg er også en af dem som kun har mødt pjevsede cavaliere ;-).

Jeg har kun kendt to, men de har begge to været nogle frygtelige pjevs, som har været bange for alt og alle :-).

Så jeg har åbenbart til gode at møde nogle af de racetypiske eksemplar :rolleyes:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Og så skal den være glad for mennesker og andre hunde, kunne slappe af når den er med ude :mrgreen:

Måske jeg bare skal finde en Molly nr 2 :blink: Men vil egentlig helst ha en der ikke gør så meget som hende :vedikke: og så skal den være til løbe-lege og ikke ha for meget pels, og det sys jeg mange små hunde har :oops:

Hvorfor ikke endnu en dsg? Synes da også dem jeg har mødt passer meget godt til det du beskriver? Gode at træne med, altid glade og modige:-D

OG den rigtige størrelse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

en löwchen :cool:

hvis du lader mig komme forbi med saksen engang imellem, behøver den ikke have særligt meget pels :lol:

i øvrigt er de cavaliers du nævner meget som dem jeg kender - pjevsede er en meget god beskrivelse. jeg tror dog godt, at man kan finde nogle, der ikke er sådan, hvis man er kritisk, når man leder efter opdrætter.

hvad med en mops ellers? alle dem jeg kender er super sociale, glade, robuste og milde. der er dog også nogle alvorlige sundhedsskavanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke endnu en dsg? Synes da også dem jeg har mødt passer meget godt til det du beskriver? Gode at træne med, altid glade og modige:-D

OG den rigtige størrelse :mrgreen:

En dsg er helt sikkert med til overvejelse, der er bare rigtig meget lyd på Molly og frygter lidt endnu en som hende ville gøre det til et gø-orkester :oops:

Plus jeg meget gerne vil finde en race hvor de blir tjekket i hoved og røv for alt cirka, har en defekt hund og vil gøre alt for den næste er rask, det er hvert fald mine tanker lige nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

en löwchen :cool:

hvis du lader mig komme forbi med saksen engang imellem, behøver den ikke have særligt meget pels :lol:

i øvrigt er de cavaliers du nævner meget som dem jeg kender - pjevsede er en meget god beskrivelse. jeg tror dog godt, at man kan finde nogle, der ikke er sådan, hvis man er kritisk, når man leder efter opdrætter.

hvad med en mops ellers? alle dem jeg kender er super sociale, glade, robuste og milde. der er dog også nogle alvorlige sundhedsskavanker.

En löwchen, ja tak, hvis jeg må få Duffy :lun: men tror jeg desværre ikke hendes moar går med til :mrgreen:

En mops tror jeg er lidt for øhhh ja, doven/langsom/svært ved at løbe langt og trække vejret, altså i forhold til den skal følge med den vi har i forvejen jo :engel:

Godt der er længe til vi skal ha endnu en hund for det er godt nok svært at vælge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik også af vide at en cavalier er en lille golden.. Men størrelsen laver nok også lidt forskel, Tilde hilser ikke på alle og er forsigtig over for større hunde. Men det er ret forståeligt med alle de poter hun igennem tiden har fået i hovedet af store hunde :shock:

Tilde elsker at løbelege, men det er ikke alle hun gider lege med.. Hun er en værre snob på det punkt.. Hun gider ikke lege med hunde der gøer fx. :genert:

Næ...det skal jeg da love for..:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst idalr

hvad med en cocker spaniel? De er rare, omgængelige, energiske og elsker at gå ture : )

De har dog lidt meget pels og så vejer de 13-14,5 kg, så lidt i overkanten ; ) men en rigtig dejlig hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk lige en cocker er en trimmerace, der elsker alt vand, beskidte mudderhuller og at møje sig til. Trim i rimelig kvalitet koster altså vel 600 kr min/4 gange årligt.Nogle vil selv gå på jagt, hvis de ikke opdrages mht indkald osv fra lille.

Mht blidhed findes de for mig at se i alle variationer, også de selvstændige skrape modeller. Elsker selv racer, men ikke altid en hund kan tro er omgængelig eller blid.

Link til indlæg
Del på andre sites