Hop til indhold

Mælkeprodukt mod dårlig mave?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vinnie har haft dårlig mave siden i tirsdags. Det startede med tyndsk*d over hele huset, men nu er afføringen normal igen - til gengæld prutter hun så man skulle tro det var løgn. Og det stinker :scared::badr: Det er så man kan lugte det så snart man åbner døren til huset :shock:

 

Jeg ved at man kan give A38 eller Cultura for at tilføre mælkesyrebakterier til tarmen, men lige nu har jeg kun Creme Fraiche i huset. Kan jeg prøve at give hende noget af det, inden jeg tager på arbejde? Det er jo også lidt syrnet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie har haft dårlig mave siden i tirsdags. Det startede med tyndsk*d over hele huset, men nu er afføringen normal igen - til gengæld prutter hun så man skulle tro det var løgn. Og det stinker :scared::badr: Det er så man kan lugte det så snart man åbner døren til huset :shock:

 

Jeg ved at man kan give A38 eller Cultura for at tilføre mælkesyrebakterier til tarmen, men lige nu har jeg kun Creme Fraiche i huset. Kan jeg prøve at give hende noget af det, inden jeg tager på arbejde? Det er jo også lidt syrnet :hmm:

Jeg bruger creme fraiche og altid den fede..SÅ det kan du godt..

JEg har også altid de der mælkesyrepiller, du ved man tager med til udlandet, liggende.. De virker også ret godt..Men giver dem altid med CF

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det med at mælkeprodukter gavner maven ikke bare en skrøne?

Min dyrlæge anbefaler, at man ikke giver mælkeprodukter! Langt de fleste hunde er laktoseintolerante i en eller anden grad, medmindre de regelmæssigt får mælkeprodukter.

 

Hvorfor ikke bare faste i et døgn og så skånekost og zoolac?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det med at mælkeprodukter gavner maven ikke bare en skrøne?

Min dyrlæge anbefaler, at man ikke giver mælkeprodukter! Langt de fleste hunde er laktoseintolerante i en eller anden grad, medmindre de regelmæssigt får mælkeprodukter.

 

Hvorfor ikke bare faste i et døgn og så skånekost og zoolac?

 

Hun har fået ris i tre dage. Det plejer at kunne ordne tynd mave. Men jeg har også tidligere brugt A38 med godt resultat, i øvrigt på anbefaling af en dyrlæge :vedikke:

 

Zoolac har jeg aldrig brugt. Kender det kun her fra H-F.

 

Men nu vil det jo vise sig , når jeg kommer hjem, om creme fraichen har gjort ondt værre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det med at mælkeprodukter gavner maven ikke bare en skrøne?

Min dyrlæge anbefaler, at man ikke giver mælkeprodukter! Langt de fleste hunde er laktoseintolerante i en eller anden grad, medmindre de regelmæssigt får mælkeprodukter.

 

Hvorfor ikke bare faste i et døgn og så skånekost og zoolac?

 

Det siger min dyrlæge også. Herhjemme kan vi dog ikke lide at faste (så finder Thailo nemlig selv noget at kaste i skrutten) :???: så jeg fik det råd at give udkogt havregrød med lidt sukker og lidt salt i.

 

Rigtig god bedring med Vinnie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det med at mælkeprodukter gavner maven ikke bare en skrøne?

Min dyrlæge anbefaler, at man ikke giver mælkeprodukter! Langt de fleste hunde er laktoseintolerante i en eller anden grad, medmindre de regelmæssigt får mælkeprodukter.

 

Hvorfor ikke bare faste i et døgn og så skånekost og zoolac?

Mange hunde tåler A38, min får det 2-3 gange om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har fået ris i tre dage. Det plejer at kunne ordne tynd mave. Men jeg har også tidligere brugt A38 med godt resultat, i øvrigt på anbefaling af en dyrlæge :vedikke:

 

Zoolac har jeg aldrig brugt. Kender det kun her fra H-F.

 

Men nu vil det jo vise sig , når jeg kommer hjem, om creme fraichen har gjort ondt værre ;-)

 

God bedring til Winnie.

Groa har også en omgang, det er der vist en del hunde der har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det med at mælkeprodukter gavner maven ikke bare en skrøne?

Min dyrlæge anbefaler, at man ikke giver mælkeprodukter! Langt de fleste hunde er laktoseintolerante i en eller anden grad, medmindre de regelmæssigt får mælkeprodukter.

 

Hvorfor ikke bare faste i et døgn og så skånekost og zoolac?

 

 

Det siger min dyrelæge også, noget med at hunde er skabt til kun at modtage mælk som hvalpe.

 

Egentlig gælder det også mennesker, men da vi får det ofte, har vores kroppe vendet sig til det, og derfor kan de fleste tåle det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg kommet hjem, og der lugtede overhovedet ikke af prut, for første gang i en uge :klap: Hvorfor tænkte jeg dog ikke på det noget før! :stupid:

 

Jeg købte noget A38 med hjem. Så kan hun få en klat af det til dessert i aften.

 

 

 

Hvor dejligt :5up::5up:

 

For alle parter :blink:

 

Jogurt natural er næsten det samme som a38 og er billigere, specielt hvis du køber det i Aldi :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Vinnie har haft dårlig mave siden i tirsdags. Det startede med tyndsk*d over hele huset, men nu er afføringen normal igen - til gengæld prutter hun så man skulle tro det var løgn. Og det stinker :scared::badr: Det er så man kan lugte det så snart man åbner døren til huset :shock:

 

Jeg ved at man kan give A38 eller Cultura for at tilføre mælkesyrebakterier til tarmen, men lige nu har jeg kun Creme Fraiche i huset. Kan jeg prøve at give hende noget af det, inden jeg tager på arbejde? Det er jo også lidt syrnet :hmm:

 

Hvad med udkogte ris og fisk?

 

Ellers hvis det der mælke-noget ikke virker, så køb noget zoolac :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siger min dyrelæge også, noget med at hunde er skabt til kun at modtage mælk som hvalpe.

 

Egentlig gælder det også mennesker, men da vi får det ofte, har vores kroppe vendet sig til det, og derfor kan de fleste tåle det :mrgreen:

 

 

Ja, netop! Så hvis man har givet sin hund mælkeprodukter løbende, så er de formodentlig ikke laktoseintolerante, men hvis de ikke er vant til det, så er det ifølge min dyrlæge en dårlig idé med mælkeprodukter.

 

Kan i øvrigt varmt anbefale prokolin eller zoolac. Jeg har det altid til at ligge i skuffen og så snart der er det mindste optræk til dårlig mave, så får de et skud. Jeg har de sidste tre år ikke haft en eneste hund (hverken plejehunde eller egne hunde) med diarre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre at det går bedre. Jeg er også blevet frarådet af dyrlægen at give mælkeprodukter til hundene. Jeg gav Molly det en gang i mellem da hun var lille og synes faktisk det virkede. Men jeg tør ikke til Sille, som jo har sart mave, så det er prokolin eller zoolac.

Men virker det, er det jo som det skal være :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...