Gæst MorTilKatja Skrevet Maj 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 9, 2011 Jeg har ikke pengene lige nu, og der vil nok gå noget tid (sikkert år) før jeg har råd, og bor et sted hvor hund eller kat er tilladt Men jeg er allerede begyndt at overveje hvilken race jeg skal vælge.. D/S er jeg glad for, men ved ikke om det er racen for mig når jeg bor helt selv :hmm: Jeg regner med som et min. at gå til hvalpe-træning, uanset racen, om jeg så fortsætter noget derefter ved jeg ikke (Kommer lige an på hvor jeg er i mit liv der) Ud over hvalpetræningen vil jeg hjemme bruge klikker-træning Her i Fredericia er der mulighed for at slippe hunden fri i en indhegnet hundeskov, og så er der ikke langt til standen.. Hunden skal primært bruges som selvskab, til at få mig ud af døren, og til at holde mig i gang selvom jeg har en dårlig dag, så jeg ikke bare bruger en hel dag foran tv'et Mine krav er (De er sat op med den vigtigste øverst, og den mindst vigtige i bunden): 1. Lille/mellem hund (Langt de fleste boligselvskaber acceptere kun små/mellem hunde) 2. Den må ikke være ulovlig (siger også lidt sig selv, men bliver jo nødt til at tage det med ) 3. Den kommer højst sandsynlig til at være en lejlighedshund, så den skal ikke være en der gør meget. (Helst slet ikke ) Jeg er godt klar over det kan trænes væk/trænes til næsten ingenting, men jeg vil helst ikke skulle igennem en diskussion med naboerne før hunden har lært ikke at gø af alt og alle, et eller flere bjæf når der bliver banket/ringet på døren er okay, men gider ikke sådan en hund der bjæffer hver gang den hører den mindste lyd på opgangen, det er træls både for mig, mine andre dyr og naboerne - Så aller helst en hund der står og venter spændt ved døren 4. Den skal kunne klare at jeg har mine dårlige dage, hvor jeg ikke har overskuddet til at gå så mange ture, men hvor der så vil være mere indendørs aktivering, uden den bliver total hyperaktiv, der kan komme flere dårlige dage i træk, men det er ikke så tit. (Den kommer selvfølgelig stadig ud og lave det den nu skal) 5. Den skal kunne slappe af indendørs (ja, jeg ved godt det også handler om træning og aktivering, men nogle racer finder bare nemmere ro end andre). Den må gerne være aktiv udenfor, men ikke FOR aktiv/hyperaktiv (Altså lidt som en d/s den er dejlig aktiv udenfor, og finder nemt ro indenfor ) - Hvis hunden vimser rundt hele tiden ville jeg simpelthen blive ALT for stresset 6. Den skal være børnevenlig. 7. Jeg har godt nok rotter, men jeg har endnu ikke oplevet en rotteejer, hvor hunden ikke har kunne lære ikke at genere rotterne (Jeg håber på der også kommer 1-2 katte ind i billedet, jeg ved ikke om der er nogle racer der er mere katte-venlige end andre) 8. Den skal have let ved at være alene hjemme (Ja det kræver træning, men ved der er nogle racer der har RIGTIG svært ved at være alene hjemme) 9. Den må gerne kunne tænke selv, men samtidigt være samarbejds-villig (Gerne lidt ejer-syg, men stadig så andre også kan håndtere den) 10. Så kortpelset som muligt, uden at være hårløs (Jeg er ikke god til at huske pels-pleje, og jeg syntes ikke hårløs racerne er pæne ) - Hvis du kender en race med mellem/lang pels, så skal det helst være en der ikke kræver trimning og som kan klare sig med minimal pelspleje. 11. Har en snude der ikke er som en mops, king charles cavalier spaniel og andre hvor snuden er meget kort, jeg syntes ikke det er så pænt 12. Det skal helst være en race der har nemt ved at omgåes andre hunde (ikke at den skal være venner med dem, men bare ikke så den angriber dem) 13. Jeg ved ikke om det er noget racebetinget, men hvis det er muligt, så må det MEGET gerne være en hund der er rolig eller næsten upårvirket hvis jeg stresser. Fx hvis jeg stresser pga der er mange mennesker omkring mig (fx en gågade, der bare er halvfyldt, det kan være stressende nok for mig). Det kræver nok mere træning end noget racespecifikt, men den må gerne kunne give mig "ro" og støtte når jeg er i de situtioner, så jeg ikke bare stresser igennem det jeg skal og så hurtigt hjem, for derefter at opdage jeg har glemt meget af det jeg skulle.. (Jeg ved ikke om det giver mening) 15. Så få racebetinget sygdomme som muligt. 16. Må gerne være muskuløs, men det er bestemt ikke et fast krav De fleste krav kan jeg dog gå på kompromi med Hvad har i af forslag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hvad har i af forslag? At du venter rigtigt længe, det er en ærlig sag at skulle af med sin hund, men lad nu være med at få en ny hund, som igen skal videre - mindes med gru Joy! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Kan man egentlig får en hjælpehund, som man må havde med overalt til at holde angst (/stress i forbindelse med angst) nede, eller skal det være noget "vigtigere"? Jeg bliver jo nemt stresset pga min ADD, så hvis der kunne være en hund til at tage noget af angsten så jeg ikke bliver SÅ stresset, så ville jeg kunne lidt mere i mit liv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 At du venter rigtigt længe, det er en ærlig sag at skulle af med sin hund, men lad nu være med at få en ny hund, som igen skal videre - mindes med gru Joy! Joy var også en fejl, jeg blev smidt ud kort efter jeg fik hende, og gjorde hvad jeg kunne for at beholde hende, men det gik så mere ud over hende Jeg har lært af det, og jeg vil ikke have det gentager sig, derfor vil jeg også gerne have en der passer til mig (Joy var meget aktiv også), når jeg har et sted at bo hvor der må være hund.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obama-lamselår Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Joy var også en fejl, jeg blev smidt ud kort efter jeg fik hende, og gjorde hvad jeg kunne for at beholde hende, men det gik så mere ud over hende Jeg har lært af det, og jeg vil ikke have det gentager sig, derfor vil jeg også gerne have en der passer til mig (Joy var meget aktiv også), når jeg har et sted at bo hvor der må være hund.. Undskyld.. Men en hund burde/bør/MÅ IKKE være en fejl!!!! Og at du køber en Dansk/svneks gårdhund når du har rotter(!), alle steder man læser om D/S'en, står der at de tager rotter! Så jeg kunne ikke være mere enig med Petrine! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 MEN nu har du jo heldigvis lært af din første fejl :5up: :kys: Så det er jo heldigvid ikke det vi skal debatere :banan: Ud over at jeg har set nogle mennesker skændes gevaldigt, så tænker jeg en løve, uden at have kendskab til det... min fornemmelse igenne HF er at det er en balancere race. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Nu kommer jeg måske til at lyde hård, men beklager det er altså ikke en hunds opgave! Det kan være en kæmpe motivation, til at komme ud og få gået nogle ture, at have hund, men i sidste ende er det DIT ansvar at komme ud. Har du nogle til at hjælpe dig, så hunden kommer ud og gå, på dårlige dage? Hvis ikke kan det være en god idé at alliere sig med en hundelufter, så dine dårlige dage ikke bliver på bekostning af hunden. Bare et godt råd. Må man være så fri og spørge hvorfor du kom af med din forrige hund? Kig lige på punkt 4 igen i det oprindelige oplæg :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Undskyld.. Men en hund burde/bør/MÅ IKKE være en fejl!!!!Og at du køber en Dansk/svneks gårdhund når du har rotter(!), alle steder man læser om D/S'en, står der at de tager rotter! Så jeg kunne ikke være mere enig med Petrine! Nej det må den ikke, men det var den, og jeg lærte af det. Og? Der er andre med rotter der har D/S uden problemer Hunden er ikke i rummet når rotterne er ude, når rotterne er i buret, så fare de ikke afsted, som de vilde rotter gør, og tricker derfor ikke hundens jagt instinkt.. Jeg har også haft hele 2 katte og rotter samtidigt, uden problemer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 MEN nu har du jo heldigvis lært af din første fejl :5up: :kys: Så det er jo heldigvid ikke det vi skal debatere :banan: Ud over at jeg har set nogle mennesker skændes gevaldigt, så tænker jeg en løve, uden at have kendskab til det... min fornemmelse igenne HF er at det er en balancere race. Men skal de ikke til frisøren? Og har de ikke en kort snude? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Men skal de ikke til frisøren? Og har de ikke en kort snude? Nej Imba herinde, hendes Milo har altid lang pels Kommer an på hvad kort snude er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Nu kommer jeg måske til at lyde hård, men beklager det er altså ikke en hunds opgave! Det kan være en kæmpe motivation, til at komme ud og få gået nogle ture, at have hund, men i sidste ende er det DIT ansvar at komme ud. Har du nogle til at hjælpe dig, så hunden kommer ud og gå, på dårlige dage? Hvis ikke kan det være en god idé at alliere sig med en hundelufter, så dine dårlige dage ikke bliver på bekostning af hunden. Bare et godt råd. Må man være så fri og spørge hvorfor du kom af med din forrige hund? Hunden vil skam komme ud Lige nu sidder jeg meget indendørs, da jeg ikke har motivationen til bare at gå ud.. Jeg kan ikke bare tage mig sammen pga jeg har ADD, jeg får medicin, men det kan ikke holde handicappet 100% nede, så jeg kommer faktisk kun ud når jeg skal noget, dvs aktivering, handle ind, samvær med min datter osv. Jeg regner med at alligere mig med en hundelufter, hvis der er mulighed for det.. Du må gerne spørge, men jeg vil helst ikke rippe op i det, jeg traf nogle forkerte valg, hvilket jeg har lært af, og både mig og hunden er kommet videre med hvert vores liv.. Dengang var jeg heller ikke på medicin, og vidste slet ikke jeg havde et handicap, så jeg var impulsiv, ude af stand til at tænke over konsekenser og ret stædig. Nu er jeg så på medicin, så mit liv er blevet mere anderledes, og jeg ved nu det er vigtigere at hunden passer mig, end at jeg passer til den (Dette skal ikke forståes som om at jeg slet ikke vil lave om på mit liv, men jeg vil ikke kunne følge med ved en hund der kræver der SKAL ske noget hver dag) Derfor er det ret vigtigt for mig at hunden opfylder de fleste af de krav jeg har angivet, da den så vil passe i mit liv, og jeg vil få et mere indholdsrigt liv, et mindre angstfyldt liv (Hvilket vil sige jeg måske kan gennemføre en uddannelse og/eller få et job) og mere motion Det er lidt svært at forklare, jeg tror det er en af de ting der er nemmere at forstå når man står i det Men jeg hvis du gerne vil snakke mere off topic, så gør det gerne over PB, da det ikke er det denne tråd er til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Nej Imba herinde, hendes Milo har altid lang pels Kommer an på hvad kort snude er Har de ikke samme snude længde som en cavalier king charles spaniel? Eller er den længere end det? Er det en pels der kan klare ikke at blive børstet så tit, uden den bliver helt sammenfilret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Har de ikke samme snude længde som en cavalier king charles spaniel? Eller er den længere end det? Er det en pels der kan klare ikke at blive børstet så tit, uden den bliver helt sammenfilret? Har overhovedet ingen ide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hvem er Joy Hvis der alligevel skal gå nogle år, så har du jo god tid til at finde et hundevenligt hjem - og med alt det du har skrevet om støtte og rolige dage, så tænker jeg en stor hund, new foundlænder faktisk. Hvis du stresser, tror jeg du skal have en hund der er så rolig at den næsten går baglæns, og det er lidt mit indtryk af den hund. Og så er de forfærdeligt søde Måske en voksen hund vil være bedst, en som er vant til f.eks. gågaden, så du ikke lærer en hvalp at gågaden ér uhyggelig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 MEN nu har du jo heldigvis lært af din første fejl :5up: :kys: Nu lyder jeg måske ond... men har hun nu også det? Efter Joy var der Njord, som hun også måtte af med. Og før Joy var der vist en anden hund, som også blev sendt videre. Så... ikke for at prøve at hænge dig ud, MorTilKatja, men jeg synes, at du seriøst skal overveje, om det virkelig er en god idé at få hund igen. 4 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hunden vil skam komme ud Lige nu sidder jeg meget indendørs, da jeg ikke har motivationen til bare at gå ud.. Jeg kan ikke bare tage mig sammen pga jeg har ADD, jeg får medicin, men det kan ikke holde handicappet 100% nede, så jeg kommer faktisk kun ud når jeg skal noget, dvs aktivering, handle ind, samvær med min datter osv. Jeg regner med at alligere mig med en hundelufter, hvis der er mulighed for det.. Du må gerne spørge, men jeg vil helst ikke rippe op i det, jeg traf nogle forkerte valg, hvilket jeg har lært af, og både mig og hunden er kommet videre med hvert vores liv.. Dengang var jeg heller ikke på medicin, og vidste slet ikke jeg havde et handicap, så jeg var impulsiv, ude af stand til at tænke over konsekenser og ret stædig. Nu er jeg så på medicin, så mit liv er blevet mere anderledes, og jeg ved nu det er vigtigere at hunden passer mig, end at jeg passer til den (Dette skal ikke forståes som om at jeg slet ikke vil lave om på mit liv, men jeg vil ikke kunne følge med ved en hund der kræver der SKAL ske noget hver dag) Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en hund, men jeg sidder og tænker, at alle hunde ligegyldigt race kræver, at der skal ske lidt hver dag. Godt nok er der racer, som ikke har det vilde motionsbehov, men et par gåture hver dag, det synes jeg faktisk, at alle hunde burde have. Derudover også noget aktivering af en eller anden slags. Hvis du har dage, hvor du ikke orker at lave noget særligt med hunden, og ikke er sikker på, at du orker at få den luftet, så synes jeg, at det ville være synd for hunden. Hvis du virkelig gerne vil have hund, så vil jeg foreslå, at du inden anskaffelse har lavet aftaler med hundeluftere og hundepassere, så du ikke først skal til at finde sådan nogle personer, når hunden er flyttet ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hunden vil skam komme ud Lige nu sidder jeg meget indendørs, da jeg ikke har motivationen til bare at gå ud.. Jeg kan ikke bare tage mig sammen pga jeg har ADD, jeg får medicin, men det kan ikke holde handicappet 100% nede, så jeg kommer faktisk kun ud når jeg skal noget, dvs aktivering, handle ind, samvær med min datter osv. Jeg regner med at alligere mig med en hundelufter, hvis der er mulighed for det.. Du må gerne spørge, men jeg vil helst ikke rippe op i det, jeg traf nogle forkerte valg, hvilket jeg har lært af, og både mig og hunden er kommet videre med hvert vores liv.. Dengang var jeg heller ikke på medicin, og vidste slet ikke jeg havde et handicap, så jeg var impulsiv, ude af stand til at tænke over konsekenser og ret stædig. Nu er jeg så på medicin, så mit liv er blevet mere anderledes, og jeg ved nu det er vigtigere at hunden passer mig, end at jeg passer til den (Dette skal ikke forståes som om at jeg slet ikke vil lave om på mit liv, men jeg vil ikke kunne følge med ved en hund der kræver der SKAL ske noget hver dag) Derfor er det ret vigtigt for mig at hunden opfylder de fleste af de krav jeg har angivet, da den så vil passe i mit liv, og jeg vil få et mere indholdsrigt liv, et mindre angstfyldt liv (Hvilket vil sige jeg måske kan gennemføre en uddannelse og/eller få et job) og mere motion Det er lidt svært at forklare, jeg tror det er en af de ting der er nemmere at forstå når man står i det Men jeg hvis du gerne vil snakke mere off topic, så gør det gerne over PB, da det ikke er det denne tråd er til Til det markerede: Tror bare det bliver svært for dig at finde en hund med alle de krav: kan forstå de krav du stiller mht hundens adfærd (hvis man kan sige det sådan) men må indrømme jeg har svært ved at se hvorfor du har alle de skønhedsmæssige krav: såsom at kortsnudede hunde ikke er pæne... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Har de ikke samme snude længde som en cavalier king charles spaniel? Eller er den længere end det? Er det en pels der kan klare ikke at blive børstet så tit, uden den bliver helt sammenfilret? Jeg er helt enig med de andre der har skrevet, og HVIS du gerne vil have hund igen, så synes jeg som minimum at du skal alliere dig med en hundepasser, hvis der er dage, hvor du ikke har overskud til at komme ud.. Umiddelbart vil jeg ikke foreslå en Löwchen.. På trods af størrelsen og alt det der, så synes jeg faktisk det er en ret aktiv og legesyg race som dog er rolig indendøre, men det er i Duffys tilfælde kun, hvis hun får sin daglige gåture og aktivering.. Det gælder jo i virkeligheden nok de fleste racer.. Mht. pelsen, så filtrer den temmelig let, hvis du holder den i fuld pels som Duffys og kræver i hvert fald i perioder frisering hver eller hveranden dag.. Man kan så vælge at klippe sin løve i hvalpeklip, så er pelsen jo noget nemmere at have med at gøre.. Löwchen har ikke flade snuder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Har de ikke samme snude længde som en cavalier king charles spaniel? Eller er den længere end det? Er det en pels der kan klare ikke at blive børstet så tit, uden den bliver helt sammenfilret? en löwchen har helt almindelig næse. men den skal børstet tit, og på alle mulige andre måder synes jeg heller ikke, at det lyder som en hund for dig. og så vil jeg stemme i koret, at jeg ville vente en rum tid, inden jeg overvejede hund igen, din erfaring siger jo, at dit liv hurtigt kan ændre sig, så en hund alligevel ikke er mulig, og ingen grund til at udsætte dig selv for flere mistede hunde eller (vigtigst, hvis du spørger mig) udsætte flere hunde for hurtige omplaceringer. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Jeg synes virkelig du skal vente til du har en stabil hverdag, og har haft det et stykke tid. En hund kræver rigtig meget! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hunden skal primært bruges som selvskab, til at få mig ud af døren, og til at holde mig i gang selvom jeg har en dårlig dag, så jeg ikke bare bruger en hel dag foran tv'et ....Hvis hunden vimser rundt hele tiden ville jeg simpelthen blive ALT for stresset Det er rigtigt nok, at det at have hund kan være medvirkende til at motivere én til at komme ud og holde én i gang, men tænker også at det så sandelig også kan give en dårlig samvittighed, hvis man ikke har overskuddet til at gå tur med den/aktivere den... Og som jeg læser dit indlæg, så er der dage, hvor du ikke har overskud til at komme ud også selvom du har hund? Jeg kender fra mig selv de dage hvor jeg har meget lidt overskud til Duffy eller er syg, så får jeg dårlig samvittighed... Jeg forestiller mig dette kombineret med, at hunden måske bliver stresset over manglende aktivering/motion kan have en dårlig effekt ved at du måske så også bliver stresset/få det skidt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Har du nogen der kan gå med hunden, de dage du ik magter det?? :hmm: Jeg ville aldrig have fået hund, hvis jeg boede langt fra min familie nu hvor jeg ved hvor meget det kræver og hvor klodset jeg er Er SÅ glad for at have min mor, der gider gå med Izzie de her dage hvor jeg er dårligt gående. Ellers kravler hun på væggene, hvis der går for lang tid mellem gåturene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Både for hundens og DIN egen skyld- vent! Ja det er da ærgerligt hvis hunden skal omplaceres, men sys også jeg kan huske hvor ked af det du selv var da du skulle af med Njord Og så længe dit liv kan skifte så meget fra dag til dag så ville jeg helt klart vente.. Du skriver godt nok også i første indlæg der nok går år, og det er selvfølgelig helt iorden at drømme Gør jeg også selv, selvom der er længe til hund nr 2 skal til.. Tænker der kan ske så meget i dit liv at det er svært at vide om dine krav og ønsker ændrer sig, så det er nok svært at rådgive om hvilken hund du skal vælge om måske mange år Hvis du har godt af hundens selskab er der så ikke mulighed for at DU kan blive hundelufter? Det vil også tvinge dig ud + give dig samværet med hunden, uden det er dig der står med hele ansvaret hvis du får det hårdt i en periode.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Som jeg skrev aller først er det heller ikke her og nu jeg skal have hunden, men vil begynde at kigge efter racer.. Hunden vil komme ud og lave det den skal hver dag.. Det med "at ske noget" så mener jeg at man ikke behøver gå meget langt, tage på stranden, i skoven osv. hver dag, den skal kunne klare at have nogle rolige dage med korte ture, hvor den så står på indendørs aktivering.. hvis en löwchens pels filtre hurtigt, så er det ikke en hund for mig Som jeg skrev tidligere regner jeg med at få en hundepasser hvis det er muligt (Jeg vil ikke begynde at lede før jeg er flytter og ro nok til at få en hund) Kattiie -Jeg går også efter udseenet, fordi jeg skal kigge på hunden hver dag. Det er ikke unormalt man vælger hunde fra pga udseende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Kattiie -Jeg går også efter udseenet, fordi jeg skal kigge på hunden hver dag. Det er ikke unormalt man vælger hunde fra pga udseende Ok det er muligt at man gør det... Men du gør det jo bare endnu sværere for dig selv at finde en hund :hmm: Og desuden synes jeg ikke man også skal bedømme på udseenet, det må da være racen, sindet, personlighed og alle de andre "mentale" træk det bør være i fokus. Jeg ville heller ikke have en mobs, og nej den er imø ikke den smukkeste hund, men det er ikke derfor jeg vælger den fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts