Hop til indhold

Recommended Posts

Ok, nu skal jeg jo så være hundeejer til 2 for første gang i mit voksenliv:genert:

Hvordan går I med jeres?

2 flexliner?

1 flex og 1 alm?

2 alm?

1 line med dobbeltkarabinhage?

eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg købte 2 flotte læderliner til hver men fordi Oskar (min Cocker) trækker sådan så gnaver linen i hånden.

Jeg har aldrig troet jeg skulle skrive det men Flexi ligger godt i hånden hvis en hund trækker.

Jeg har prøvet sådan en med dobbeltkarabinhage og det er noget skrammel synes jeg.

I mit tilfælde trækker Oskar bare Basse fremad og det er synd for Basse.

Det går så efterhånden bedre med Oskar og linetræning og han trækker ikke nær så meget mere - YAY :)

Basse er så dygtig til at gå i snor at han kommer om på venstre side og Oskar der stadig skal lære går på højre - Dvs en hund i hver hånd.

Går fint :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er meget forskelligt.

To flexiliner har vi efterhånden lært at administere og bakse med - Det tog lidt tid, da hundene ikke altid kunne finde ud af at gå i samme side, men spurtede rundt på kryds og tværs - Og størrelses forskellen gjorde at Kaia nemt kunne få snoet linerne sammen.

Men det går fint nu.

Til turene til og fra markerne bruger jeg to alm. liner, der er klipset sammen ved et håndtag for oven, så de har en alm. lines længde mellem dem, så de ikke behøver gå klods op og ned af hinanden.

Men samtidig har jeg mulighed for at holde linerne i én hånd og der er en vis sikkerhed i, at den ene ikke lige kan smutte uden også at tage den anden med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går jeg jo med tre :blink: Men jeg blander mig da alligevel.

Da jeg gik med to var det enten med to flexliner eller to trepunktsliner. Man lærer hurtigt at være på forkant med det kludder der kan opstå.

Nu hvor jeg går med tre er det tre trepunktsliner. Jeg har en gang, hvor det bare var aftenturen gået med tre flexliner - det kan også lade sige gøre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går jeg jo med tre :blink: Men jeg blander mig da alligevel.

Da jeg gik med to var det enten med to flexliner eller to trepunktsliner. Man lærer hurtigt at være på forkant med det kludder der kan opstå.

Nu hvor jeg går med tre er det tre trepunktsliner. Jeg har en gang, hvor det bare var aftenturen gået med tre flexliner - det kan også lade sige gøre :lol:

Er det det samme som en dressurline?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, en lille detaljer - vildt praktisk med forskellige farver på deres snore, det hjælper når nogen skal holdes tilbage og når snorene skal vikles ud

Enig - det system kører jeg også :5up:

Jeg synes hurtigt, at man lærer at styre to linier. Ind imellem skal man lige skifte hånd og sno ud, men tit kan det klares samtidig med,at hundene bytter plads (ok, svært at forklare :genert:)

Når man har to hanhunde, så er den største udfordring i virkeligheden at forudse, hvornår de letter ben, så der ikke lige er et nysgerrigt hoved, der vil snuse til det samme, som den anden vil strinte på :stupid:

- men det problem får du jo ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går med faste enkeltliner, men er faktisk ved at flette en ny. Min veninde har nemlig fundet på det smarteste system til hendes D/S-blanding og schipperke. Hun har en lang snor på 3-4 meter i ønsket tykkelse og materiale. I hver ende af snoren sætter man så en karabinhage. Derefter kan man binde knude på snoren i enden, i ønsket længde. Altså hvis man har lyst til en kort snor til byturen, så binder man bare en knude længere nede. På den måde får man en dobbeltsnor, med to karabinhager - en til hver hund - i samme "håndtag".

Ved ikke om det giver mening... ret dårlig forklaring - jeg ved det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et system så jeg kan gå med hvertfald 12 hunde på en gang..Alle hundene kan kommandoen venstre/højre..Og som med "uden hunde" kommandoen, hvor jeg har lært dem kommandoen "Kom, *navn*" har de på gåturene lært kommandoen "*navn*, Højre/venstre".. Hvis en hund pludselig bytter plads med en anden får den kommandoen med retning på..Så kan jeg for det meste nå at lade dem filtre sig selv ud inden vi alle sammen er flettet helt ind i 12 snore..

Jeg bruger 3 punkt snore... men kun fordi jeg ikke kan have 12 flexier i hånden på en gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, jeg troede i ville grine af mig:klap: og vupti, så var her på ingen tid 6 indlæg:banan:

Er glad for du spurgte, for jeg skulle lige til at skrive et indlæg med samme spørgsmål:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et system så jeg kan gå med hvertfald 12 hunde på en gang..Alle hundene kan kommandoen venstre/højre..Og som med "uden hunde" kommandoen, hvor jeg har lært dem kommandoen "Kom, *navn*" har de på gåturene lært kommandoen "*navn*, Højre/venstre".. Hvis en hund pludselig bytter plads med en anden får den kommandoen med retning på..Så kan jeg for det meste nå at lade dem filtre sig selv ud inden vi alle sammen er flettet helt ind i 12 snore..

Jeg bruger 3 punkt snore... men kun fordi jeg ikke kan have 12 flexier i hånden på en gang :mrgreen:

RESPEKT:brandhane:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Hold da op :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg passede Chili gik jeg i starten med to trepunktsliner, som jeg så havde klipset sammen ved håndtagene, så jeg ikke lige kunne tabe den ene.

Men hurtigt fandt jeg min ene flexi frem, og en trepunktsline og lavede på den måde et kobbel. Det passede rigtig godt selvom der var størrelsesforskel, og hundene lærte lynhurtigt at gå på hver sin side - det kom helt af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites