Hop til indhold

Vandhunde - tør pels?

Recommended Posts

Gæst n1nna

Mio er jo begyndt at svømme i Solbjerg sø næsten hver weekend, og nu synes jeg hans pels er blevet så tør og strittende.

Han er stadigvæk super blød og har ingen skæl eller lign. og jeg ved ikke helt om det er vandet der er skyld i det, men jeg tænkte at andre med vandhunde måske oplever det samme og evt. har et godt pleje-tip? :vuf:

Mener der måske har været noget om det i en anden tråd, men kunne ikke finde den.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Giver du ham nogen form for olie i maden ? Tænker det måske kunne hjælpe lidt på pelsen ?

Det gør jeg faktisk ikke :oops:

Vi har forsøgt med en flaske, men det bliver så besværligt og snasket når han så ikke gider spise maden fra skålen - nogen tip til at få det i ham? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Vi plejer ikke at skylle ham, da søen virker ren (umiddelbart), så det må jo næsten være kosten den er gal med - vi må prøve at få noget olie i ham :5up:

Tak for jeres svar, han ser farlig ud med den pels strittende fra ryggen ud til alle sider! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke svømmer 10 minutter hver dag i søerne her omkring. Og bader lidt ekstra... :-D

Hun bliver kun skyllet, hvis søen er rigtig ulækker..

Hendes pels bliver ikke tør af at svømme.

Men hun har altid fået meget olie. Tidligere fik hun Olivers tørfoder og "Omega 3 Boost" (lakseolie).

I dag får hun hjemmelavet, og lidt fisk hver dag. Plus Viacutan og en enkelt kapsel med fiskeolie.

Pelsen er fin. Til trods for at hun blev steriliseret for et par år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg faktisk ikke :oops:

Vi har forsøgt med en flaske, men det bliver så besværligt og snasket når han så ikke gider spise maden fra skålen - nogen tip til at få det i ham? :mrgreen:

Altædende Liva får bare sin olie i en lille skål sammen med hendes Body Boost (også flydende). P.t. blander jeg så også Flåtvæk med i.

Hun slikker det i sig med glæde. Det smager jo godt :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Altædende Liva får bare sin olie i en lille skål sammen med hendes Body Boost (også flydende). P.t. blander jeg så også Flåtvæk med i.

Hun slikker det i sig med glæde. Det smager jo godt :mums:

Hvad er det for en olie? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Silke svømmer 10 minutter hver dag i søerne her omkring. Og bader lidt ekstra... :-D

Hun bliver kun skyllet, hvis søen er rigtig ulækker..

Hendes pels bliver ikke tør af at svømme.

Men hun har altid fået meget olie. Tidligere fik hun Olivers tørfoder og "Omega 3 Boost" (lakseolie).

I dag får hun hjemmelavet, og lidt fisk hver dag. Plus Viacutan og en enkelt kapsel med fiskeolie.

Pelsen er fin. Til trods for at hun blev steriliseret for et par år siden.

Ja det er jo ingenting Mio er i vandet i forhold til hende, så der er nok noget med det olie/kost..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Chilli bader også i den lokale å mange gange om måneden her i den varme tid, og jeg har aldrig haft problemer med hendes pels på grund af vandet.

Vandet i åen er rimeligt rent, så hun bliver kun sjældent skyllet efter en badetur.

Tilgengæld får hun "Taste of the Wild" med masser af fiske/lakseolie i, og det holder hendes pels dejlig blød, glansfuld og skinnende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ferskvand gør Cody's pels tør, stiv og kedelig i det..

Og det er ikke pga oliemangel

Nu bader han kun i ferskvand, når vi træner.

Efter de første gange, begyndte jeg at køre til stranden bagefter.

Jeg er begyndt at lægge tørfoderet i blød i olien. Mest fordi han får så lidt foder at det sejler rundt, hvis han skal ha den rigtige mængde olie ifølge hans vægt.

Link til indlæg
Del på andre sites