Hop til indhold

Præsenter din aussie


Trei
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Var det alt? :hmm:

 

Arrr. okay, hvis du meget gerne vil høre om alle de lækre hf aussies skal jeg nok strike noget sammen...:mrgreen:

 

Men om ikke så lang tid skal vi lige en tur i hundesvømmehal, så det bliver ikke lige nu i hvert fald :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jamen så vil jeg da lægge ud med at præsentere Gaia.

 

Gaia bliver snart 4 år -de ca 2 af dem har hun boet hos mig. Hun bliver brugt til lidt lydighed, og ellers er hun en flittig hjælper når der skal hentes strigler til hesten, vaskemaskinen skal tømmes og den slags.

Hun kan faktisk rigtig mange ting der "hjælper" i hverdagen.

Og så er hun boldspasser af format:mrgreen:

 

 

attachment.php?attachmentid=1712

 

833783.jpg?22-12-2009_14:20:54

 

949715_l.jpg

 

949718_l.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Vender lige tilbage når jeg har fået taget nogle billeder-han er nemlig ikke videre samarbejsvillig-lægger altid ørerne venligt ned og ser lidt smådum ud:stupid:;-).

V.H. Sille

 

Kender godt den med ørerne. Gracie lægger dem helt ned, ser heldum og øreløs ud. Der ses bare et rundt hoved, 2 øjne og en snude.:mrgreen:

 

Har vist endnu til gode at se billeder af din, så det glæder jeg mig til.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Så er vi kommet hjem fra en god omgang hundesvømning Caia og jeg.. Den lille blå svømmer og svømmer bare derud af... :-)

 

CarpediemAussie Adorable Angel - Aka Caia i daglig tale ( Den lille blå, musse, skatter, Caisen) ja kær hund, mange navne.. Eller noget:oops:

 

Hun er vores første Aussie, men absolut ikke den sidste i vores lille familie.

Hun er fra november 2008, og jeg husker tydeligt hvor dårlig jeg var over den laaaaange ventetid.. Pyyyh det var hårdt!

 

Det var kærlighed ved første blik, ja faktisk ved aller første billede ( Opdrætter var flittig til at opdatere hjemmeside uge efter uge). Jeg pegede på billedet af lille Angel, og sagde til kæresten min, at hende der hun ville blive vores... Øhm, men nu var det sådan at vi ikke selv valgte hund, de skulle først testes, og så ville opdrætter ud fra vores snakke finde den rette hvalp til os... Men tænk engang denne lille uldtot som jeg blev forelsket i fra dag et af, rent faktisk gik hen og passede til vores familie og de ønsker vi havde for kommende Aussie:confused: Det er sku helt vildt.

 

Tror I lige at mor her var i den 7-himmel?! Det tror jeg vidst nok:hjerte::hjerte:

 

Planen var at hun skulle være min LP hund, men efter et års tid på lydighedsbanen fik jeg øjnene op for HTM.. Så det bruger vi faktisk det meste af vores tid på nu.. Hun har været til et par lp 1 prøver, er blevet rally begynder mester og vi har også opnået et par Q point i HTM1. Pt. holder vi dog pause efter episoden med Lumi. Jeg håber dog at vi kommer stærkt tilbage, men det må tiden vise;-) Vi har heldigvis MANGE år sammen:engel: Og konkurrencerne er ikke det vigtigste.. Hun har også været ude at hyrde, hvilket hun synes er top nice:5up:

 

Hun er drøn charmerende, laver de mest fjollede udtryk, elsker at putte med farmand især, og det bedste ved hende er hendes dejlige numse dans når man kommer hjem.. :lun: og nååå ja, så er hun jo gude smuk.. Men det siger jeg selvf. fordi hun er min lille musse pige..

 

Hun elsker at træne, er mega kvik, og så elsker hun bare at tumle rundt og snuse eller lege med bold. Af dagligdagsopgaver hjælper hun mig med at få farmands sokker på plads, og hun er også blevet ret så stærk til at samle nøgler op:blink:

 

Og så er det vist tid til billeder.. Jeg kan desværre ikke få dem store tror jeg... Edit billede nummer 7 er ikke af Caia. Ved ikke lige hvordan det er kommet med.. Mystisk...

caia og Chili.jpg

Endnu mere leg.jpg

Smukke Caia.jpg

Vidunderlige Caia.jpg

Cool billede.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hersom

Ja fortælle om vores skønne Aussier, sikke en god ide..

Jeg har Blaze som er fra 2-10-11 og fra kennel Carpediumaussie .

Og ja jeg synes jo hun er den skønneste hund der findes..:5up:

Indtil videre går vi på hvalpehold hos DcH Lemvig og lydigheds hold ved DKK skive og hun er super meget på lige gyldig hvor vi er.:klap:

Hun er utrolig nem at lære de fleste ting men lige at samle en ting op og komme med den det er ikke sjovt..:hmm:men vi træner på det så mon ikke det lykkedes:5up:

Blaze er min første tæve hund som jeg har fra hvalp og oven i også min første aussie men har ikke fortrudt valget af denne race..:hjerte:

På sigt skulle det gerne blive til noget agility og lydighed også må vi se om vi også tager Rally med når nu vi er ved det :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hersom
Så er vi kommet hjem fra en god omgang hundesvømning Caia og jeg.. Den lille blå svømmer og svømmer bare derud af... :-)

 

CarpediemAussie Adorable Angel - Aka Caia i daglig tale ( Den lille blå, musse, skatter, Caisen) ja kær hund, mange navne.. Eller noget:oops:

 

Hun er vores første Aussie, men absolut ikke den sidste i vores lille familie.

Hun er fra november 2008, og jeg husker tydeligt hvor dårlig jeg var over den laaaaange ventetid.. Pyyyh det var hårdt!

 

Det var kærlighed ved første blik, ja faktisk ved aller første billede ( Opdrætter var flittig til at opdatere hjemmeside uge efter uge). Jeg pegede på billedet af lille Angel, og sagde til kæresten min, at hende der hun ville blive vores... Øhm, men nu var det sådan at vi ikke selv valgte hund, de skulle først testes, og så ville opdrætter ud fra vores snakke finde den rette hvalp til os... Men tænk engang denne lille uldtot som jeg blev forelsket i fra dag et af, rent faktisk gik hen og passede til vores familie og de ønsker vi havde for kommende Aussie:confused: Det er sku helt vildt.

 

Tror I lige at mor her var i den 7-himmel?! Det tror jeg vidst nok:hjerte::hjerte:

 

Planen var at hun skulle være min LP hund, men efter et års tid på lydighedsbanen fik jeg øjnene op for HTM.. Så det bruger vi faktisk det meste af vores tid på nu.. Hun har været til et par lp 1 prøver, er blevet rally begynder mester og vi har også opnået et par Q point i HTM1. Pt. holder vi dog pause efter episoden med Lumi. Jeg håber dog at vi kommer stærkt tilbage, men det må tiden vise;-) Vi har heldigvis MANGE år sammen:engel: Og konkurrencerne er ikke det vigtigste.. Hun har også været ude at hyrde, hvilket hun synes er top nice:5up:

 

Hun er drøn charmerende, laver de mest fjollede udtryk, elsker at putte med farmand især, og det bedste ved hende er hendes dejlige numse dans når man kommer hjem.. :lun: og nååå ja, så er hun jo gude smuk.. Men det siger jeg selvf. fordi hun er min lille musse pige..

 

Hun elsker at træne, er mega kvik, og så elsker hun bare at tumle rundt og snuse eller lege med bold. Af dagligdagsopgaver hjælper hun mig med at få farmands sokker på plads, og hun er også blevet ret så stærk til at samle nøgler op:blink:

 

Og så er det vist tid til billeder.. Jeg kan desværre ikke få dem store tror jeg... Edit billede nummer 7 er ikke af Caia. Ved ikke lige hvordan det er kommet med.. Mystisk...

 

Øhh nej det er af hendes halv søster Blaze.... :roll: måske vi var ved at oploade på samme tid..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Øhh nej det er af hendes halv søster Blaze.... :roll: måske vi var ved at oploade på samme tid..........

 

Underligt at det kom ind på det jeg skrev... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg da også lige benytte lejligheden til at præsentere mine to skønne Aussies :mrgreen:

 

 

Jeg har Koda Chiloudy's A Magic Sensation på 2 ½ år en Blue Merle han som giver min hverdag så meget indhold. Han er en aussie som viser at man både kan være smuk og arbejde, han klare sig godt på udstilling og opnået Exellent gange flere, og samtidig har han gjort sig godt bemærket i lydighed & Rally vi er startet op med Dogdancing også som han har vist talent indenfor og har fået 4 Q point indtil videre. Agility nyder han også og træner vi. Han er en travl herre men han og jeg elsker det så det er bare fantastisk..

 

Det sidste medlem af familien er Kaos Caroediem Brave Bisco han lever op til begge navne kaos og brave han er en lømmel og en modig en af slagsen :hjerte:

 

Planen er også han skal være aktiv indenfor hundesporten og nok i flere ting som med Koda men indtil videre træner vi i det små og lære nogle gode manere som en rigtig unghund :engel:

 

Billeder kommer her

IMG_6552.jpg

PC161287.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også være med så - selvom jeg kun har 1 aussie tilbage;O)

 

Bubben eller DKCH NOCH NORDJ04 KBHV04 FP BPB BPABC RVM PH Rosenlysts Bobalu Blue Label, Alle mine hunde havde den samme far fra Kennel Khetashio, og en helt fantastisk mentalitet, arbejdsdrive og humor...

 

Bub træner jeg i Politihundeforeningen, blev kåret sidste efterår og fik den første halve oprykning til Patruljeklassen her i starten af April. Vi træner også i Sch. klubben før i tiden lavede vi også lidt rallyog Htm og han er også ret dygtig til at hyrde, men tiden er bare ikke til det og det har aldrig helt haft min interesse. Han er en fantastisk hund ;O):lun:

 

Merlin, fik jeg foræret, da han blev opgivet af sin tidligere ejer, en rigtig problem hund blev han afskrevet som, men hans indlæringsevne var helt fantastisk og vi har givet flere optrædener rundt om i landet bl.a. Tivoli med Tricks og lign. vi hyrdede lidt, trænede LP og Ph. ja han var selvfølgelig også en helt fantastisk hund. Hans farve var ikke godkendt inden for aussier, men jeg syntes han var SMUK;O) - RIP:hjerte:

 

Sunny var min første Aussie, super skøn hund, med et kæmpe overskud til at afværge problemer med andre hunde, og løse konflikter. han kunne også en masse tricks og trænede lidt i PH, han ødelagde desværre sit ene ben og fik et stålben istedet som 7 årig og kom senere på pension hos mine forældre og blev en fantastisk legekammerat for mine 2 små nevøer. RIP:engel:

 

hmm hvordan begrænser man så lige billederne, ellers lukker serveren jo ned pga overload.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...