Hop til indhold

Præsenter din aussie


Trei
 Share

Recommended Posts

Ejjjj, er det rigtigt?! Hold kæft hvor er det vildt... :klap::banan::blink:

 

Der er faktisk flere HF hunde derinde med egen profil. Jeg er ven med Aslan Pedersen, og en venindes hund Frejka Pedersen.:mrgreen:

 

Mener også man kan finde Izzie Tonks derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Enig!:klap:

Selv har jeg for længe siden opgivet at begrænse mig med heste- og senere hundebilleder på Facebook, selvom det oprindeligt var planen. Men det er bare så stor en del af mig, og det må folk altså tage med.:blink:

 

Hehe flasher da også så tit billeder af dyrene meeeen lige på det billede er det ikke lige helt naturlig stilling vi har der selv jeg har rumpeb i vejret det kan jeg godt skåne folk for hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ved at gå kold, da jeg læste dette her - jeg tænkte, Gud hvad er der sket med Kiki, som jeg har overset. Og så kom jeg lige i tanker om at det er en aussie-tråd. :stupid::-D

 

hehe ja var også helt mærkeligt kun at skrive om de to andre, hehe kiki høre med i blandingstråden og i manges hjerter :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten - Nu det er en aussietråd, vil jeg gerne præsentere Vala. Godt nok er hun ikke min, men hun er årsagen til at jeg faldt for aussien.:lun:

 

Jeg mødte vala i sebtember 2007, og dengang kendte jeg intet til racen.

Men jeg faldt pladask for hende blive sind og milde væsen. Jeg tilbragte en weekend med hende, og var helt vild med at hun elskede at sove længe, var rolig indenfor, men klar til kæl og tricks, hvis man opfordrede hende til det. Ude var hun med på det hele.

 

Jeg tænkte at hvis hun var et typisk eksemplar af racen, var det hunden for mig.

 

Så jeg gik i gang med at finde ud af noget mere om racen. Jeg ville have en Vala, og fandt også frem til hendes norske opdrætter.

Men jeg var meget usikker på om jeg havde erfaring og tid til så aktiv en hund, så planerne om en aussie blev kun ved drømmen.

 

Men da vores families gamle golden blev aflivet sidste forår, fandt jeg Gracie, og sprang hovedkuls ud som aussieejer. Jeg er ked af at indrømme at Gracie er et ikke særligt overvejet impulskøb, for jeg måtte bare have min egen hund til at komme mig over ham vores gamle golden.

 

Ikke desto mindre har jeg været heldig at få en aussie der i sind og temperament er meget lig vala, og mine bekymring om hvor vidt jeg kunne opfylde en aussies behov er faldet helt til jorden - jeg har valgt den rigtige race.:hjerte:

 

Så her er Vala som jeg kan takke for at jeg har fået Gracie.:lun:

 

157749_l.jpg

 

157758_l.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo så den heldige ejer af to blå kanaljer (som stadig bor sammen med Tervuerentæven Flica -bare til info, så Doberfan ikke risikere at gå kold igen :blink: )

Men jeg startede aussielivet, med min smukke, sorte genbrugsdreng, Cody, som vi desværre måtte sige farvel til i februar i år, næsten 7 skønne år, fik vi med Cody, der nåede at blive lige knap 14 år gammel.

 

I 2006 kom Chivas så til, som det andet skud på aussie stammen. Egentlig var det på ingen måde planlagt at jeg skulle have hvalp fra det kuld eller på det tidspunkt, men da kuldet var født, rodfæstede den ret impulsive idé om en lille hanhvalp fra det kuld, sig hurtigt :engel: Og jeg har aldrig fortrudt, Chivas er bare min lille dreng, min soulmate på fire ben, min lydighedsstjerne, mit fjollehoved og generelt bare en totalt uundværlig del af mit liv og min hverdag, og jeg kan simpelthen, på ingen måde fatte at han allerede er 5 år gammel, han er jo bare min lille unghund!? :lun:

 

Sidste år kom Chivas' halvsøster Joya så til, og ja, hende og Chivas er squ et sjovt par, på ganske enklte områder er de så ens som to dråber vand, men på stortset alle andre områder, er de så forskellige som nat og dag, og jeg skal gerne indrømme at der er enklte områder, hvor Joya er lidt af en skuffelse, og hvor jeg havde håbet at hun havde lignet sin halvbror lidt mere, men tilgengæld har hun så mange andre gode/søde/sjove sider, og selvom hun vitterligt kan være en pestbyld, som kun unghunde forstår at være det, så er hun ganske umulig ikke at holde af :lun:

Joya d. 03.10.2010_1B.jpg

prof2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg startede aussielivet, med min smukke, sorte genbrugsdreng, Cody, som vi desværre måtte sige farvel til i februar i år, næsten 7 skønne år, fik vi med Cody, der nåede at blive lige knap 14 år gammel.

 

Chivas er bare min lille dreng, min soulmate på fire ben, min lydighedsstjerne, mit fjollehoved og generelt bare en totalt uundværlig del af mit liv og min hverdag, og jeg kan simpelthen, på ingen måde fatte at han allerede er 5 år gammel, han er jo bare min lille unghund!? :lun:

 

 

Jeg er sikker på at jeg har mødt Cody, før han fandt dig ;O) Til LP træning i Hillerød, mener også hun havde en tæve som røg til Sverige - Spice hed den vist;O) Flot alder og flotte resultater i opnåede :klap:

 

Tror altid man syntes ens aussie er unghund, Helt utroligt at tænke på at Bubben snart er 8 år gammel, hmm for mig er han stadig min unghund......Det må være en aussieting - de har også den bedste humor af alle hunderacer *GG*:lol:

 

/Carina, Bubalu og "Lille" Diesel som er på højde med Bub allerede..:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på at jeg har mødt Cody, før han fandt dig ;O) Til LP træning i Hillerød, mener også hun havde en tæve som røg til Sverige - Spice hed den vist;O) Flot alder og flotte resultater i opnåede :klap:

 

Tror altid man syntes ens aussie er unghund, Helt utroligt at tænke på at Bubben snart er 8 år gammel, hmm for mig er han stadig min unghund......Det må være en aussieting - de har også den bedste humor af alle hunderacer *GG*:lol:

 

/Carina, Bubalu og "Lille" Diesel som er på højde med Bub allerede..:vuf:

 

Det lyder meget sandsynligt, at du har mødt Cody der oppe -og sikkert også hørt ham, hvis det har været i forbindelse med træning :mrgreen: Og tak, og i lige måde :5up:

 

Cody var i hvert fald unghund langt op i alderen, 12 år var han før vi sådan så småt kunne begynde at mærke at alderen trykkede lidt hos ham, med dårlig hørelse og den slags, men i sind forblev han en unghund næsten hele vejen, så hvis de andre også vil gøre det, så kan jeg ikke klage :hjerte:

Det er bare tiden der går alt for stærkt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Tror altid man syntes ens aussie er unghund, Helt utroligt at tænke på at Bubben snart er 8 år gammel, hmm for mig er han stadig min unghund......Det må være en aussieting - de har også den bedste humor af alle hunderacer *GG*:lol:

 

Det kunne der være noget om. Gaia er 4 år nu, og det er altså svært at finde tegn på at hun sådan rigtigt er ved at blive voksen:mrgreen:

 

Gaia er i øvrigt osse en haj til de der sære udtryk som vidst er mere charmerende end de er kønne:mrgreen:

 

Her fra vores vandretur i Sverige. Det er hårdt at holde hvil efter en lang dag

attachment.php?attachmentid=1708

 

Og så er december måned altså hård -tror hun må have fået tigget sig til lidt alkohol til julefrokosten dagen før:blink:

833782.jpg?22-12-2009_14:20:54

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, det er så fine de billeder :lun: De er squ et godt par de to, bliver spændene og se om Kaos kommer rigtig med i venskabet, når han bliver stor nok til at Chivas ikke bare syntes at han skal ned med nakken :mrgreen:

 

Hihi ja men mon ikke han får lov at komme med i 3 - kløveren " drenge logen" :mrgreen: når han modnes lidt mere mentalt og ikke stinker af hvalp hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg elsker simpelthen aussier, godt nok kan jeg allerbedst lide dem med lang hale.

- Men farven Red Merle synes jeg simpelthen er fantastisk <3

 

Men det nok bare fordi jeg mest er en Merle person :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...