Gæst King_bella Skrevet Maj 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 11, 2011 Hej allesammen Går bare direkte til sagen. Jeg er ejer af en hund der hedder king (Blanding Samojede/labrador) som jeg gerne vil ud af at vandre med. Jeg har selv vandret utrolig meget før jeg fik hund. Nu er min hund så 6 år og jeg har altid gerne ville vandre med min hund. Men det jeg tænker på er at om jeg skal tag nogen forholdsregler nå jeg skal vandre langt med ham vi snakker om mellem 20-30 km om dagen i en uges tid. Vi træner slevfølgelig op til inden vi skal ud på den store vandring hvor vi går 10-15 km om dagen bare en enkelt dag. Hvad skal jeg ha med til ham andet end en masse vand? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Er det en dum ide? Kan han holde til det? Han har ikke nogen skavanker af nogen slags. Hilsen King Og Søren Takker mange gange på forhånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Umiddelbart tror jeg ikke der skulle være noget galt i det . Du træner ham jo op til det, og jeg går udfra det foregår i forholdsvis roligt tempo, og så længe hunden har adgang til vand, ikke går i bagende sol hele vejen og mulighed for et hvil ind imellem, kan jeg ikke se det er noget som kan skade den . Jeg synes ihverfald det lyder super fedt og det må være en skøn oplevelse at få sammen med sin hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst King_bella Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Tak for svaret. Ja det foregår i normalt tempo og vi er allerede så småt begyndt at træne. Og vi holder osse pauser jeg kan jo heller ikke holde til bare at gå hele tiden he he Ja jeg glæder mig bare så meget til at vi skal på vores tur. Regner med at vi skal igang med turen i uge 28 eller uge 29 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Hvis det bliver kollosalt varmt , vil trænepuderne nok kunne blive ømme på varm asfalt.Sådan dag efter dag. Men min snart 11 årige cocker går stadig flere gange ugenligt en over 2 timers tur uden problemer . Så med vand og pauser til et evt svalende sø eller å-bad skulle en rask hund , der er optrænet nok kunne dette. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Rigtig god idé. Det ville jeg ikke betænke mig ved. Og sjovt at se en anden samojedeblanding. Min hund er der også samojede i og de giver åbenbart tigerstriber når de blandes:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Jeg vil også mene at den største risiko vil være slid på poterne. Køb evt. noget potevoks, og hold løbende øje med trædepudernes tilstand. Men ellers, god tur :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 at vandre med hund er fantastisk, jeg har selv været på flere. Vi har dog holdt os til 15 km om dagen, det var rigeligt i sommervarmen. Det bliver jo faktisk for varmt midt på dagen for hunden med mindre man går i skov. Hvor skal i hen? jeg har været på hærvejen og rold skov samt nogle andre små steder. Du kan se billeder i min profil tror jeg. Men masser af vand, samt godt at planlægge sin rute efter at i kommer forbi åer hunden kan køle af i. Noget ekstra nærende mad til hunden evt pemmikan vil nok også være godt. Min store hund gik med tasker da hun var lidt yngre, så kunne hun bære nogle flasker vand samt sit mad;-) og ja, pote pleje Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst King_bella Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Pote pleje den skal jeg lige efter. Vi kommer til at gå mest på græs/sand der meget af turen er ved vandet. Det er mors rundt vi skal ud på Jeg træner på mors i skovene også har jeg osse tænkt på at vi skulle i rold skov der jeg selv trænede derude der jeg vandrede alene. Har selv vandret meget i norge. Skal helt sikkert ha nogen tasker til King så han kan bære på sit vand. Den havde jeg ikke lige tænkt på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst King_bella Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Rigtig god idé. Det ville jeg ikke betænke mig ved. Og sjovt at se en anden samojedeblanding. Min hund er der også samojede i og de giver åbenbart tigerstriber når de blandes:-) Ja det gør det. Men har så fået af vide en schæfer opdrætter at hun var sikker på at der var schæfer i ham. Men har set begge forældre så det undre mig lidt. Men der er osse lidt schæfer over ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts