Hop til indhold

Forvirring omkring boligforeningen og hundehold


Gæst SikkeEtHundeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

En bekendt på min Facebook venneliste sidder i et dilemma.

 

Som jeg har forstået det så står der ikke i hans lejekontrakt at han ikke må have sin hund i lejligheden.

Dvs. hunde er tilladt og der er ingen specifikationer.

 

Nu mener boligforeningen at de ikke vil have hans hund i deres forening - Det er en Dogo Argentinomix. (Håber det er stavet korrekt).

 

Jeg er ikke ret god til at søge på Google åbenbart for kan ikke finde noget konkret i hundeloven omkring hundehold i boligforeninger :genert:

 

Nogen der kan hjælpe mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået det så er det fordi nogen har fået ondt i røven over der bor en muskelhund i deres opgang.

 

så ville jeg også kontakte lejernes lo som Umulia foreslår. Jeg tror bestemt ikke at man må indføre den slags regler med tilbagevirkende kraft. De kan selvfølgelig godt få det indført i reglerne så der ikke kommer nye hunde af de racer, men hvis de allerede eksisterende hunde ikke udgør nogle gener så kan jeg ikke se at beboerforeningen har nogen sag :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS

Så vidt jeg ved, er det fuldstændig korrekt, hvad de andre skriver. Det SKAL være indført før lejer flytter ind, og kan ikke ændres med tilbagevirkende kraft.

 

Jeg har en veninde, der har kørt "en sag" og har vundet den.

Hun blev derefter blev smidt ud, fordi "hendes katte larmede, mens hun var på arbejde". Der var bare ingen af hendes naboer, der havde hørt noget som helst.

 

Den kunne hun formentlig også have vundet, men hun valgte dog at flytte, eftersom hverken hende eller kattene tilsyneladende var velkomne fra udlejers side, og fordi han begyndte at skabe sig over hende på et generelt plan.

 

Det var så til gengæld ikke boligforening men privatudlejning. Jeg ved ikke, om reglerne er de samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Det er chokerende som boligforeninger kan opføre sig :(

 

Jeg har sendt ham et link og en forklaring - Tak for hjælpen. Jeg har som sådan ikke noget med ham at gøre men jeg kan læse at han elsker sin hund og behandler den godt så jeg synes ikke det er fair den skal aflives pga det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, er det fuldstændig korrekt, hvad de andre skriver. Det SKAL være indført før lejer flytter ind, og kan ikke ændres med tilbagevirkende kraft.

 

Jeg har en veninde, der har kørt "en sag" og har vundet den.

Hun blev derefter blev smidt ud, fordi "hendes katte larmede, mens hun var på arbejde". Der var bare ingen af hendes naboer, der havde hørt noget som helst.

 

Den kunne hun formentlig også have vundet, men hun valgte dog at flytte, eftersom hverken hende eller kattene tilsyneladende var velkomne fra udlejers side, og fordi han begyndte at skabe sig over hende på et generelt plan.

 

Det var så til gengæld ikke boligforening men privatudlejning. Jeg ved ikke, om reglerne er de samme.

 

Der gælder samme regler.

 

Vores ejerforening har lige lavet forbud mod listehunde, dem der bor her må blive, men der kan ikke flytte nye ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

LLO er vejen frem...

 

Det kan udlejere ikke lide...

 

tror faktisk lidt de sidder og håber man ikke kender LLO og bare bliver forskrækket nok til selv at flytte når de skriver...

 

har selv haft bøvl med min mors boligforening, fordi naboerne klagede og påstod hun holdt "kamphunde" fordi vi kom på besøg...

 

der skrev jeg pænt tilbage og gjorde opmærksom på at det fremover nok var en god idé at være sikre i deres sag, når de beskyldte min mor for det ene og andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...